Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Az érdekelne, hogy az F Astra-n (1994, C14NZ, 5ajtós, csapott-hátú) gyárilag van olyan porvédő lemez a motor alatt, ami védi a generátort a víztől, és a többi berendezést a portól, kosztól?

Mert ott vannak elvileg a furatai, csakhogy az enyémen egy porvédő lemez sincs!

Kérdezném, hogy hány darabnak kellene lennie ott, és hogy honnan lehetne beszerezni a legolcsóbban? Bontó, autósbolt, stb.?

Vagy nincs valakinek eladó véletlenül?

Köszönöm előre is!

Üdv,

Norbi

Van, csak olykor kifelejtették a gyárban. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Mentem volna a tecsóbe, nem indult a kocsi. Azt mondta, hogy nyehe-nyehe-nyeheeeee. :devlish: Ugyanígy jártam miután összeraktam a gyujtáskapcsolót. Mondjuk szólt a rádió, meg égett a belső világítás, de eddíg tudtam így szerelni órákon át gond nélkül. Ez vasárnap volt, töltöttem 20 percet, elindult, kicsit pörgettem, igaz menni nem mentem vele. Most megint életre kelt 15 perc töltés után, írány a tecsó, ott úgy álltam meg, hogy legyen szabad kifutó, ha esetleg tolni kell, de indult. Lemerülve 10.78V-ot mértem most amikor hazajöttem 12.54-et. Levettem a sarut, kiváncsí vagyok szívja-e valami, vagy csak az akku kuka. Rágódtam rajta, hogy elszúrhattam-e valamit a gyujtáskapcsolóval, de aztán arra jutottam, hogy nem. Ha akkor nem bacta ki azonnal, akkor nem csináltam zárlatot, amúgy is szólt közben a rádió, észrevettem volna ha szikrázik. Na majd kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Mentem volna a tecsóbe, nem indult a kocsi. Azt mondta, hogy nyehe-nyehe-nyeheeeee. :lol: Ugyanígy jártam miután összeraktam a gyujtáskapcsolót. Mondjuk szólt a rádió, meg égett a belső világítás, de eddíg tudtam így szerelni órákon át gond nélkül. Ez vasárnap volt, töltöttem 20 percet, elindult, kicsit pörgettem, igaz menni nem mentem vele. Most megint életre kelt 15 perc töltés után, írány a tecsó, ott úgy álltam meg, hogy legyen szabad kifutó, ha esetleg tolni kell, de indult. Lemerülve 10.78V-ot mértem most amikor hazajöttem 12.54-et. Levettem a sarut, kiváncsí vagyok szívja-e valami, vagy csak az akku kuka. Rágódtam rajta, hogy elszúrhattam-e valamit a gyujtáskapcsolóval, de aztán arra jutottam, hogy nem. Ha akkor nem bacta ki azonnal, akkor nem csináltam zárlatot, amúgy is szólt közben a rádió, észrevettem volna ha szikrázik. Na majd kiderül.

ugyanez a tünet volt a Fábiámnál, megadta magát a gyári akkuja, hiába, 6 éves volt már szegény (és mostanság alig használtam, mindenfelé a bivalyt nyúzom :devlish: ). Az új akkuval pöcc-röff. :lol:

Link to comment
Megosztás:

ugyanez a tünet volt a Fábiámnál, megadta magát a gyári akkuja, hiába, 6 éves volt már szegény (és mostanság alig használtam, mindenfelé a bivalyt nyúzom :devlish: ). Az új akkuval pöcc-röff. :lol:

Igazából nem tudom hány éves akku, mert egy darab bötü nincs rajta. Most hagyom állni pár napig levett saruval, aztán ha lemerül akkor akku, ha nem akkor valami gáz van. Ha akkucsere, akkor szerzek bele min. egy Hening-méretűt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igazából nem tudom hány éves akku, mert egy darab bötü nincs rajta. Most hagyom állni pár napig levett saruval, aztán ha lemerül akkor akku, ha nem akkor valami gáz van. Ha akkucsere, akkor szerzek bele min. egy Hening-méretűt. :lol:

Az milyen? 75-ös? :devlish:

Amúgy az nem gáz egy akkunak hosszútávon, ha a generátor kisebbre van tervezve? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelosok !

Az alábbi problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket, (98 -as astra f sedan X16XEL) városi üzemben lámpánál való várakozások során kúszik felfelé a hőmérő 90 - 95 környékére, és ha megy az utastér ventilláció benzinszag érezhető ez már elég zavaró. Hengerfejes lenne vagy hol keressem a problémát, fogyasztásban nincs változás, állandó.Köszi előre is .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Opelosok !

Az alábbi problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket, (98 -as astra f sedan X16XEL) városi üzemben lámpánál való várakozások során kúszik felfelé a hőmérő 90 - 95 környékére, és ha megy az utastér ventilláció benzinszag érezhető ez már elég zavaró. Hengerfejes lenne vagy hol keressem a problémát, fogyasztásban nincs változás, állandó.Köszi előre is .

A hőmérő teljesen normális hogy megy fölfelé. Ha utána nem megy vissza az a gond :lol: Az hogy benzinszag van bent az más gond. A hengerfejnél sem jönne ki benzin hogy azt érezd. Akkor fehéren-kéken füstölögne, és enné a vizet olajat. (meg koktélt is keverne belőle) Majd a benyások mondanak okosat, de én a benzincsöveket, és a csatlakozásokat nézném meg először. :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyen teszen fel a kérdésemet, és főleg azt, hogy van aki tudja mi a baja a kocsimnak.

Egy '93-as F Astra 1.4 Gl-em van (5 ajtós ha ez itt számít) és a problémám a következő vele: megállok egy piros lámpánál, és az autó leáll. Ezek után percekig nincs kedve elindulni se, de van olyan, hogy azonnal indul. Az önindító forgat, csak el nem indul. Nem tudom kötni semmihez, mert csinálja hidegen, melegen egyaránt. Az időjárástól is független a dolog, és van olyan, hetekig tünetmentes a kicsike.

Újabban más ötletei is vannak, mert néha néha ugyan ezt előadja nekem menet közben is, ekkor ez úgy néz ki, hogy mintha menet közben levenném a gyújtást, pedig látom a műszerfalon, hogy van gyújtás (és persze le se veszem). Ilyenkor ha benyomom a kuplungot, szépen álló motorral megállhatok és kezdőthet a várás és a buzera az önindítóval, viszont ha egy kis gázt adok, sokszor pár másodperc után elkapja és újraindul a drága.

Hát nekem ez a problémám, remélem valaki tud segíteni benne, hogy ilyenkor mi a teendő. Az ismeretségemben van egy autószerelő akivel ki tudnám cseréltetni, ha tudnám mit kell. (ő erre a jelenségre csak annyit mondott, hogy nem tudja mi lehet a baj, mert most túl sokminden lehet így, majd ha végleg megáll, akkor könnyedén megoldja.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyen teszen fel a kérdésemet, és főleg azt, hogy van aki tudja mi a baja a kocsimnak.

Egy '93-as F Astra 1.4 Gl-em van (5 ajtós ha ez itt számít) és a problémám a következő vele: megállok egy piros lámpánál, és az autó leáll. Ezek után percekig nincs kedve elindulni se, de van olyan, hogy azonnal indul. Az önindító forgat, csak el nem indul. Nem tudom kötni semmihez, mert csinálja hidegen, melegen egyaránt. Az időjárástól is független a dolog, és van olyan, hetekig tünetmentes a kicsike.

Újabban más ötletei is vannak, mert néha néha ugyan ezt előadja nekem menet közben is, ekkor ez úgy néz ki, hogy mintha menet közben levenném a gyújtást, pedig látom a műszerfalon, hogy van gyújtás (és persze le se veszem). Ilyenkor ha benyomom a kuplungot, szépen álló motorral megállhatok és kezdőthet a várás és a buzera az önindítóval, viszont ha egy kis gázt adok, sokszor pár másodperc után elkapja és újraindul a drága.

Hát nekem ez a problémám, remélem valaki tud segíteni benne, hogy ilyenkor mi a teendő. Az ismeretségemben van egy autószerelő akivel ki tudnám cseréltetni, ha tudnám mit kell. (ő erre a jelenségre csak annyit mondott, hogy nem tudja mi lehet a baj, mert most túl sokminden lehet így, majd ha végleg megáll, akkor könnyedén megoldja.)

Hi!

Gyanús a gyújtásmodul hibája, a gyújtótrafó alatt találod az akksi mögött, kis fekete dobozka egy fémlemezre rögzítve. Próbáld meg, hogy alapjáraton megy a motor, felnyitod a motorháztetőt, és megmozgatod ennek a modulnak a csatlakozóját. Általában, ha már ilyen hibákat produkál, akkor mozgatásra is érzékeny, leáll, vagy megtorpan a motor. Ha nem reagálna mozgatásra, mozgass meg minden elektromos vezetéket, csatlakozást a motortérben (gyertyakábelek kivételével!), amelyikre reagál a motor, ott a gond. Ha nem találsz semmi gyanúsat, próbálj szerezni egy gyújtásmodult próbára, vagy vehetsz is hozzá (ha most esetleg nem is az a baja, előbb-utóbb az lesz :devlish: ).

Link to comment
Megosztás:

...

mielőtt bármit vennél, ellenőrizd a computer tápját.

amikor leállt, (vagy első indításkor) gyújtásráadásra a motorkontroll sárga lámpája felgyullad, negyed másodpercre kialszik, majd megint ég folyamatosan. ez így rendben van.

Ha ezt nem teszi, akkor nem üzemel a motorvezérlő computer, a C14NZ-k nél tipikusan kontakthiba a nagy csatinál. próbáld meg ilyenkor megmozgatni...

Link to comment
Megosztás:

mielőtt bármit vennél, ellenőrizd a computer tápját.

amikor leállt, (vagy első indításkor) gyújtásráadásra a motorkontroll sárga lámpája felgyullad, negyed másodpercre kialszik, majd megint ég folyamatosan. ez így rendben van.

Ha ezt nem teszi, akkor nem üzemel a motorvezérlő computer, a C14NZ-k nél tipikusan kontakthiba a nagy csatinál. próbáld meg ilyenkor megmozgatni...

Ez is egy jó tipp. Nekem is volt már gondom a tápjával, csak nekem nem az ECU csatijánál, hanem a motortérben. Van egy 2-pólusú csati a gyújtáselosztótól hátrébb, kicsit lejjebb, az egyik vezeték az ECU tápja, a másik az injektor vezetéke. Nekem az kh-zott, levágtam, összeforrasztottam, zsugorcső rá, és azóta tökéletes :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Találtam most egy kicsi problémát a jobb első kerék mögött, beletört a stabilizátor inga csavarja a lengőkarba és nem tudom leszedni az ingát :devlish: tud valaki segíteni ebben?

opel astra f kombi 93-as jobb első stabilizátor inga.

Nem lehetne kifúrni és újra menetelni?

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem reggel az akkut, levett sarunál is esett a fesz pár tized voltot egy éjszaka alatt. Hogyan tudom megnézni, van-e áramzabálló gyujtás nélkül? Mit mérjek ellenállást, ampert a sarukon?

Sorba bekötve mérsz áramot műszerrel. Pozitív saru leszed, piros mérőcsúcs az akksira, fekete a sarura. Bár én megoldanám úgy, hogy előre ráakasztom pl krokodil csipeszekkel, így nem felejt el semmit, bár ez opcionális. :devlish: Hja meg általában át kell rakni másik banándugó aljzatba a piros mérővezetéket, jameg azt nézd meg, hogy tud-e egyenáramot mérni a cucc. :lol: Mármint amperben, nem voltban. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sorba bekötve mérsz áramot műszerrel. Pozitív saru leszed, piros mérőcsúcs az akksira, fekete a sarura. Bár én megoldanám úgy, hogy előre ráakasztom pl krokodil csipeszekkel, így nem felejt el semmit, bár ez opcionális. :devlish: Hja meg általában át kell rakni másik banándugó aljzatba a piros mérővezetéket, jameg azt nézd meg, hogy tud-e egyenáramot mérni a cucc. :lol: Mármint amperben, nem voltban. :lol:

Aha, max. a dátumot felejti e, az nem gond. Tud egyenáramot mérni, átdugom a banánt, mingyá jövök... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Két lyuk volt, még én sem tudtam elbaxni. Na rámértem, kattan a kp-zár, és kiírta, hogy 0.2 gondolom Amper. Az sok nem? :devlish:

Amíg ég a belső világítás, meg a kijelző, addig nem csoda. Csináld, amit day írt, a pozítív sarut csavarozd rakd fel rendesen, a negatívot ne húzd meg, az ampermérő pozitív csúcsát rögzítsd valahova fémesen (pl. a motorblokkra), állítsd be a kijelzőn az órát, hogy ne világítson folyamatosan, csukd be az ajtókat, és ha már semmi se világít, tedd a műszer negatív vezetékét az akku negatív kivezetésére, és vedd le a negatív sarut (én úgy szoktam, hogy felülről az akku kivezetés közepére teszem a negatív mérővezetéket, és a sarut így felfele húzva le tudom emelni a kivezetésről). Így elvileg nem szakad meg az áramkör, nem kezd el világítani semmi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.