Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Mennie kell neki mert a klímagáz melegszik és az a ventillátor hűti :D

Igen, én sem voltam benne biztos, hogy az alacsony fordulaton nem kell mennie.

De akkor mi lehet a baj? Ha alacsony fordulaton megy amikor bekapcsolom a klimát akkor a relé jo. Mégis ventillátor relét ad a hibakód.

Köszi

Ja és ha bekapcsolom a klímát akkor kialszik a motorkonntrol lámba de nem müködik a klima.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olyan kérdésem lenne, hogy C14NZ motoron elengedett az olajteknő tümitése vagy a csavarok nem tudom és folyamatosan csöpög az olaj, gondolom ilyenkor az a legjobb megoldás, hogy olaj leenged teknő leszed újratömit és visszarak, viszont van egy csavar a teknőnél amihez nem férek hozzá, a váltótól, tudtok erre valami megoldást vagy valaki szedett már le olajteknőt esetleg?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Igen, én sem voltam benne biztos, hogy az alacsony fordulaton nem kell mennie.

De akkor mi lehet a baj? Ha alacsony fordulaton megy amikor bekapcsolom a klimát akkor a relé jo. Mégis ventillátor relét ad a hibakód.

Köszi

Ja és ha bekapcsolom a klímát akkor kialszik a motorkonntrol lámba de nem müködik a klima.

Fűtésszabályzó kék állásba,ventillátor 3-as fokozat.

Ha úgy sem működik akkor csak van valami a reléddel.

Gondolom gáz van benne. Bár annak ehhez semmi köze. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

olyan kérdésem lenne, hogy C14NZ motoron elengedett az olajteknő tümitése vagy a csavarok nem tudom és folyamatosan csöpög az olaj, gondolom ilyenkor az a legjobb megoldás, hogy olaj leenged teknő leszed újratömit és visszarak, viszont van egy csavar a teknőnél amihez nem férek hozzá, a váltótól, tudtok erre valami megoldást vagy valaki szedett már le olajteknőt esetleg?

köszi

Van ott egy lemez legalábbis a 94-esen biztosan a váltó oldalában, azt le kell venni először, utánna hosszú dugókulcsal el lehet érni a csavart. Ha a dugókulcs nem fér be, akkor meg csvarhúzóra rakható 10-es bitfejjel.

Link to comment
Megosztás:

Fűtésszabályzó kék állásba,ventillátor 3-as fokozat.

Ha úgy sem működik akkor csak van valami a reléddel.

Gondolom gáz van benne. Bár annak ehhez semmi köze. :D

Gáz van benne persze, mert ha bekapcsolom akkor érezhetően csökken a motor teljesítménye. Ha nem lenne benne gáz akkor a klímaszivattyúnak nem kellene nyomást produkálnia. (szerintem) Ja és persze ehhez tényleg semmi köze.

Meg tudja valaki írni, hogy azt a relét hol találom?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Gáz van benne persze, mert ha bekapcsolom akkor érezhetően csökken a motor teljesítménye. Ha nem lenne benne gáz akkor a klímaszivattyúnak nem kellene nyomást produkálnia. (szerintem) Ja és persze ehhez tényleg semmi köze.

Meg tudja valaki írni, hogy azt a relét hol találom?

köszi

Nem hogy nem kell nyomást produkálnia, hanem be sem kapcsol a klíma alacsony gáznyomás esetén.

Van egy pár relé, de a klímáé az a biztosítéktábla mögött van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Regen irtam mar... lenne ket remelhetoleg kisebb problemam... az egyik az hogy nagyon idegesit hogy ha valtaskor kicsit odalepek hogy gyorsuljon a gepezet akkor hallani nyikorgo hangot, mint mikor egy rugo nyikorog... ezt megcsinalja mindig ha kicsit hirtelen emelem fel a labam a kuplungrol es akkor megugrik, ilyenkor adja ki ezt a nyikorgo hangot.

A masik hogy beszereltettem fordulatszammeros km orat es csal, legalabb 10km/h-t... ezzel lehet valamit kezdeni?

Koszi a valaszokat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Regen irtam mar... lenne ket remelhetoleg kisebb problemam... az egyik az hogy nagyon idegesit hogy ha valtaskor kicsit odalepek hogy gyorsuljon a gepezet akkor hallani nyikorgo hangot, mint mikor egy rugo nyikorog... ezt megcsinalja mindig ha kicsit hirtelen emelem fel a labam a kuplungrol es akkor megugrik, ilyenkor adja ki ezt a nyikorgo hangot.

A masik hogy beszereltettem fordulatszammeros km orat es csal, legalabb 10km/h-t... ezzel lehet valamit kezdeni?

Koszi a valaszokat

Nyekergő hangot keresd szerintem a pedáloknál. Lehet csak a pedálok tengelye száraz és nyekereg.

10km/h-t csal? mihez képest és milyen sebességnél?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a pedalok azok amik nyekeregnek, mert ez a kocsi kereketol jon,es csak akkor csinalja ha gyorsan akarok egyik sebessegbol a masikba kapcsolni, es ilyenkor megrangatja az autot, es igy adja ki ezt a nyikorgu hangot, mint egy teherauto ami nagyon megvan pakolva... bocsi maskepp nem tudom megfogalmazni :D

Az ora ugy csal hogy mondjuk megyek 50-el az ora szerint de GPS meg az utszelen levo mero csak 40-et mutat... minel gyorsabban megyek annal kevesebbet csal..

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a pedalok azok amik nyekeregnek, mert ez a kocsi kereketol jon,es csak akkor csinalja ha gyorsan akarok egyik sebessegbol a masikba kapcsolni, es ilyenkor megrangatja az autot, es igy adja ki ezt a nyikorgu hangot, mint egy teherauto ami nagyon megvan pakolva... bocsi maskepp nem tudom megfogalmazni :P

Az ora ugy csal hogy mondjuk megyek 50-el az ora szerint de GPS meg az utszelen levo mero csak 40-et mutat... minel gyorsabban megyek annal kevesebbet csal..

Enyém is csal ;) :D 45öt mutat a gps, az óra meg 50et. Ami érdekes, a tiedben, hogy minél gyorsabban mész annál kevesebbet csal. Enyém az nő. Amikor 140el megyek akkor a gps mutat 133 at -> Ezt az Igo 8 szerint.

Mio mappal ha 110el megyek óra szerint akkor mutat 90et.. ^_^ Pedig műholdnak kéne mérnie a sebességet, és az is méri. Nemtudom miért jobb az Igo, vagy mit csinál a miomap

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a pedalok azok amik nyekeregnek, mert ez a kocsi kereketol jon,es csak akkor csinalja ha gyorsan akarok egyik sebessegbol a masikba kapcsolni, es ilyenkor megrangatja az autot, es igy adja ki ezt a nyikorgu hangot, mint egy teherauto ami nagyon megvan pakolva... bocsi maskepp nem tudom megfogalmazni :D

Az ora ugy csal hogy mondjuk megyek 50-el az ora szerint de GPS meg az utszelen levo mero csak 40-et mutat... minel gyorsabban megyek annal kevesebbet csal..

Kerekektől jön....nekem is szokott 4000+ kuplung leugrik, de csak egy, kettőben. ^_^

Link to comment
Megosztás:

sziasztok srácok! az a gond van a járgánnyal (X14XE 1.4 16szelepes) hogy ha hidegen inditom pöccre beindul szépen beáll kb 1400ra, egy pár másodperc mulva hirtelen leesik a fordulat annyira hogy majdnem leáll a motor, de akkor hirtelen feltámad felmegy a ford 1400re, egy kicsit késöbb megint leakar fulladni, aztán megint felugrok a ford. ezt eljátsza egy párszor aztán beáll végre a növelt fordulatra és szép lassan kikapcsol a "szivatója" és beáll a kb 900as alapjáratra, ahol viszont gyönyörüen egyenletesen jár. Illetve még olyat csinál hogy ha üzemmeleg a motor és leállitom majd inditok egy pár perc mulva rendesen beindul, de kb 15perc vagy 30perc mulva inditok akkor piszok nehezen indul be, van hogy 3mpig inditozok de olyan is van hogy mintha beakarni indulni de rögtön le is fullad ezt kb 2szer eljátsza és végre megmarad.

ha megyek a kocsival sohasem rángat, gondolkodás nélkül gyorsul minden egyes ford.sz. tartományban, nem szokott lefulladni pl.lámpáknál

igaz csak ugy szoktam elindulni ha már a "szivatója" kikapcsol, azt mindig megvárom.

mi lehet a gond vele? mondták hogy lehet vizhöm.jeladó, de akkor miért indul pöccre hidegen, melegen pedig leállitás után pár percel késöbb.

lehet a benzinpumpa keveset pumpál? akkor menetközbe nem kéne esetleg berángatnia?

az agr szelep ha megakad ugy tudom rángatni kéne a kocsinak pedig nem csinál ilyet. lehet az alapjárati motor? azt ki vettem, nagyjábol megtisztitottam de mintha a tengelye kicsit lötyögött volna, ugy tudom az nem jo. lehet ez a gond?

voltam kompressziot mérni, az 1,3,4 hengerben 12-13B, csak a 2.ben volt 10B. ennek lehet köze hozzá?

a fogyija jó: uton 5-6, városban 8-9L

ja és amugy nincs hibakód tárolva a problémárol.

köszi a segitségeket

Link to comment
Megosztás:

sziasztok srácok! az a gond van a járgánnyal (X14XE 1.4 16szelepes) hogy ha hidegen inditom pöccre beindul szépen beáll kb 1400ra, egy pár másodperc mulva hirtelen leesik a fordulat annyira hogy majdnem leáll a motor, de akkor hirtelen feltámad felmegy a ford 1400re, egy kicsit késöbb megint leakar fulladni, aztán megint felugrok a ford. ezt eljátsza egy párszor aztán beáll végre a növelt fordulatra és szép lassan kikapcsol a "szivatója" és beáll a kb 900as alapjáratra, ahol viszont gyönyörüen egyenletesen jár. Illetve még olyat csinál hogy ha üzemmeleg a motor és leállitom majd inditok egy pár perc mulva rendesen beindul, de kb 15perc vagy 30perc mulva inditok akkor piszok nehezen indul be, van hogy 3mpig inditozok de olyan is van hogy mintha beakarni indulni de rögtön le is fullad ezt kb 2szer eljátsza és végre megmarad.

ha megyek a kocsival sohasem rángat, gondolkodás nélkül gyorsul minden egyes ford.sz. tartományban, nem szokott lefulladni pl.lámpáknál

igaz csak ugy szoktam elindulni ha már a "szivatója" kikapcsol, azt mindig megvárom.

mi lehet a gond vele? mondták hogy lehet vizhöm.jeladó, de akkor miért indul pöccre hidegen, melegen pedig leállitás után pár percel késöbb.

lehet a benzinpumpa keveset pumpál? akkor menetközbe nem kéne esetleg berángatnia?

az agr szelep ha megakad ugy tudom rángatni kéne a kocsinak pedig nem csinál ilyet. lehet az alapjárati motor? azt ki vettem, nagyjábol megtisztitottam de mintha a tengelye kicsit lötyögött volna, ugy tudom az nem jo. lehet ez a gond?

voltam kompressziot mérni, az 1,3,4 hengerben 12-13B, csak a 2.ben volt 10B. ennek lehet köze hozzá?

a fogyija jó: uton 5-6, városban 8-9L

ja és amugy nincs hibakód tárolva a problémárol.

köszi a segitségeket

Az alapjárati motort nem nagyjából, hanem rendesen ki kell tisztítani, ha kúpos-motoros típus akkor a fészkét is, ha lötyög a tengely az okozhat ingadozást. Ha keveset hoz a benzinpumpa akkor először nagy fordulaton terhelésnél jelentkezik a rángatás. Igazából a magas alapjárat visszaesését hidegindításkor nem szükséges megvárni, elindulhatsz azonnal is. Majd visszaveszi, ha elérte a megfelelő hőfokot.

Elég egy helyre beírni, nem válaszolnak hamarabb-többen, ha több helyre írsz. :D

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

bocs hogy 2 helyre irtam :D

az alapjárati motorom kúpos felületü ahogy irtad. megprobálom majd csumára kitisztitani. nem teljesen tudom hogy müködik de ha a tengelylötyögés a gond neki hidegen akkor nem kéne melegen is egyenetlenül járni a motornak?

Hááát szerintem azért alapjárai szabályozó szelep, hogy elsősorban az alapjárattal foglalkozzon. Jól takaritsd ki a fészkét is, a gumigyűrűt alatta el ne hagyd. A kúpót nem illik tekergetni.

Link to comment
Megosztás:

oké majd ugy csinálom ahogy mondtad. és arra milyen tipped lenne hogy üzemmelegen nehezen szokott indulni. csak pár percel leállitás után pöccre megy, de mondjuk 15p mulva piszok nehezen indul. ez is lehet az alapj.motor miatt? amugy meg lehet nézni hogy jól müködik? kiveszem a házbol és áramot vezetnék bele az akksiról. ilyenkor mozognia kéne vagy mit csinál?

Link to comment
Megosztás:

oké majd ugy csinálom ahogy mondtad. és arra milyen tipped lenne hogy üzemmelegen nehezen szokott indulni. csak pár percel leállitás után pöccre megy, de mondjuk 15p mulva piszok nehezen indul. ez is lehet az alapj.motor miatt? amugy meg lehet nézni hogy jól müködik? kiveszem a házbol és áramot vezetnék bele az akksiról. ilyenkor mozognia kéne vagy mit csinál?

Van lehetőséged üa. nyomást mérni? Mert mindenképpen ellenőrizni kellene, lehetőleg folyamatosan, tehát bekötöd, mész vele és figyeled (főleg ha elkezd rendetlenkedni).

Azt tudod ellenőrizni, hogy maga az alapjárati motor mozog-e, de az nem azt jelenti, hogy rendesen teszi is a dolgát vagyis megfelelően működik. A diagnosztikai csatlakozóban testeld a jelvezetéket (mint ha hibakódot akarnál villogtatni) és a kiszerelt alapjáratit figyeld ráadott gyújtás mellett.

Sajnos azt számítógép elől nem lehet megmondani, hogy mi okozza a hibát, mert millió egy dolog lehet.

Addig is amit tehetsz, hogy megpróbálod kölcsön alkatrészekkel kideríteni a hibát és ellenőrizni kell a teljes vákuum rendszer tömítettségét pl. féktisztítóval fújkálsz, ill. kontakthibát keresel csatirángatással járó motornál.

A motorhőmérséklet jeladó kimérése sem túl bonyolult feladat. Egy egr pucolás sem árt ilyenkor, sőt kimondottan érdemes!. Sok mindenről olvashatsz a gyik-ban.

Ha már túl vagy mindezeken és ha nem akarsz drága alkatrészeket vaktában cserélgetni, akkor javaslok egy "élőadat" elemzéses diagnosztikát. Ha ért hozzá aki csinálja, akkor pillanatok alatt megmondja mi a baj, hiszen ő azt fogja látni amit az ecu lát és látni fogja azt is, hogy az ecu kivezérli-e a beavatkozó elemet és az teszi-e a dolgát. (persze ilyet kevés helyen csinálnak, de nagyon tuti).

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem a pedalok azok amik nyekeregnek, mert ez a kocsi kereketol jon,es csak akkor csinalja ha gyorsan akarok egyik sebessegbol a masikba kapcsolni, es ilyenkor megrangatja az autot, es igy adja ki ezt a nyikorgu hangot, mint egy teherauto ami nagyon megvan pakolva... bocsi maskepp nem tudom megfogalmazni :D

Magyarul terhelésváltáskor nyikorog. Akkor lehet a tűzkarika is a katalizátor előtti csatlakozásnál, vagy ha gyengék a motortartó bakok és sokat mozdul a motor akkor máshol is hozzáérhet valamihez, vagy még esetleg a kuplung szerkezetben is nyekereghet valami.

Nálam is nyekken. Nekem nem csak váltáskor, de ha pl kettesben gurulok és rálépek majd elveszem a gázt. Tűzkarikát már cseréltem de nem oldotta meg a gondot, motortartó bakjaim rendben vannak. Kuplungot a nyekkenés miatt nem akarok cserélni ha egyébként rendben van, így együtt élek vele már 3 éve és vagy 40ekm óta.

Csak nyáron zavaro mert igazán csak lehúzott ablaknál hallom.

Link to comment
Megosztás:

Magyarul terhelésváltáskor nyikorog. Akkor lehet a tűzkarika is a katalizátor előtti csatlakozásnál, vagy ha gyengék a motortartó bakok és sokat mozdul a motor akkor máshol is hozzáérhet valamihez, vagy még esetleg a kuplung szerkezetben is nyekereghet valami.

Nálam is nyekken. Nekem nem csak váltáskor, de ha pl kettesben gurulok és rálépek majd elveszem a gázt. Tűzkarikát már cseréltem de nem oldotta meg a gondot, motortartó bakjaim rendben vannak. Kuplungot a nyekkenés miatt nem akarok cserélni ha egyébként rendben van, így együtt élek vele már 3 éve és vagy 40ekm óta.

Csak nyáron zavaro mert igazán csak lehúzott ablaknál hallom.

A tűzkarika melletti rugós csavarok is lehetnek bűnösek.

Link to comment
Megosztás:

Magyarul terhelésváltáskor nyikorog. Akkor lehet a tűzkarika is a katalizátor előtti csatlakozásnál, vagy ha gyengék a motortartó bakok és sokat mozdul a motor akkor máshol is hozzáérhet valamihez, vagy még esetleg a kuplung szerkezetben is nyekereghet valami.

Nálam is nyekken. Nekem nem csak váltáskor, de ha pl kettesben gurulok és rálépek majd elveszem a gázt. Tűzkarikát már cseréltem de nem oldotta meg a gondot, motortartó bakjaim rendben vannak. Kuplungot a nyekkenés miatt nem akarok cserélni ha egyébként rendben van, így együtt élek vele már 3 éve és vagy 40ekm óta.

Csak nyáron zavaro mert igazán csak lehúzott ablaknál hallom.

Igy van csak terhelesvaltaskor csinalja. En is csak nyaron hallom, pont a lehuzott ablak miatt, de ugy vettem eszre hogy ezt csak kb 1 -2 honapja csinalja.... most mennenk Gorogbe es hat meg kell mondjam kicsit felek hogy nem e lesz gond a hosszu (1200km) uton a jargannyal. Esetleg ha valakinek van jotanacsa hogy mit erdemes atnezni a kocsin ilyenkor azt szivesen fogadnam.

Link to comment
Megosztás:

Magyarul terhelésváltáskor nyikorog. Akkor lehet a tűzkarika is a katalizátor előtti csatlakozásnál, vagy ha gyengék a motortartó bakok és sokat mozdul a motor akkor máshol is hozzáérhet valamihez, vagy még esetleg a kuplung szerkezetben is nyekereghet valami.

Nálam is nyekken. Nekem nem csak váltáskor, de ha pl kettesben gurulok és rálépek majd elveszem a gázt. Tűzkarikát már cseréltem de nem oldotta meg a gondot, motortartó bakjaim rendben vannak. Kuplungot a nyekkenés miatt nem akarok cserélni ha egyébként rendben van, így együtt élek vele már 3 éve és vagy 40ekm óta.

Csak nyáron zavaro mert igazán csak lehúzott ablaknál hallom.

Nem lehet, hogy maga a gólyaláb mozdul el, pl. a toronyszilentnél?

Igy van csak terhelesvaltaskor csinalja. En is csak nyaron hallom, pont a lehuzott ablak miatt, de ugy vettem eszre hogy ezt csak kb 1 -2 honapja csinalja.... most mennenk Gorogbe es hat meg kell mondjam kicsit felek hogy nem e lesz gond a hosszu (1200km) uton a jargannyal. Esetleg ha valakinek van jotanacsa hogy mit erdemes atnezni a kocsin ilyenkor azt szivesen fogadnam.

Folyadékszinteket nézd át, hűtőfolyadékot és olajat vigyél magaddal, pótkereket, szerszámokat, tartalék izzókat ellenőrizd, sztem nem lesz vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

C14NZ-s motorom van . Az a problémám , hogy ma is és ezelőtt (1-2 év )kb 5-6 alkalommal leállt a motor . De mindig csak nyáron . Eddig ha leállt , kb. 2-3 perc után beindult és hónapokig nem jelentkezett a probléma . De ma az M0-on komolyan otthagyott . 1,5 óra múlva indult be ,de csak kb . 5 km.-t tudtam elmenni vele ,ismét leállt . De addigra odaért az ismerősöm és mondtam neki hogy húzzon haza (BP-töl 160 km. ) . Félúton próbáltam beindítani , pöcre indult ,szétakasztottuk és simán hazajöttem vele . Tavaly mikor leállt lecseréltem a komplett gyújtást mindennel együtt . Ujjat vettem mindenből .

A mai esetnél csak annyit tudtam megnézni ,hogy szikra az volt .

Járt már valaki hasonlóan ?

Vagy van valami orvosság (okosság)erre ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

C14NZ-s motorom van . Az a problémám , hogy ma is és ezelőtt (1-2 év )kb 5-6 alkalommal leállt a motor . De mindig csak nyáron . Eddig ha leállt , kb. 2-3 perc után beindult és hónapokig nem jelentkezett a probléma . De ma az M0-on komolyan otthagyott . 1,5 óra múlva indult be ,de csak kb . 5 km.-t tudtam elmenni vele ,ismét leállt . De addigra odaért az ismerősöm és mondtam neki hogy húzzon haza (BP-töl 160 km. ) . Félúton próbáltam beindítani , pöcre indult ,szétakasztottuk és simán hazajöttem vele . Tavaly mikor leállt lecseréltem a komplett gyújtást mindennel együtt . Ujjat vettem mindenből .

A mai esetnél csak annyit tudtam megnézni ,hogy szikra az volt .

Járt már valaki hasonlóan ?

Vagy van valami orvosság (okosság)erre ?

Pl. AC-relé, AC-pumpa, ha nem a gyújtás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.