Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Komolyan mondom nem ezt kellene csinálnom hanem a fejszét élesiteni neki és adáj.összeraktam valamivel szebb hangja van de úgyan azt csinálja 3000körül torpanás és diagnosztika kigyuladás és fordulat max 3500-4000ig lehet utána már szabályoz még le nem állitom várok kicsit megint inditok és jó pörög még 6500-öt is és nem villágit a diagnostika sem,még el nem indulok.megyek kihúzatom 1be még semmi fordulatnál sem megy akár 6000ig is de rakom a 2 fordulat max 3000körül-és kezdödik elöröl de elötte mielött villágit porpan mindig egyett söt most ilyen kódokat ir 47-56-35-19-15.most mi a jó is.....en lehet vele?

Link to comment
Megosztás:

Komolyan mondom nem ezt kellene csinálnom hanem a fejszét élesiteni neki és adáj.összeraktam valamivel szebb hangja van de úgyan azt csinálja 3000körül torpanás és diagnosztika kigyuladás és fordulat max 3500-4000ig lehet utána már szabályoz még le nem állitom várok kicsit megint inditok és jó pörög még 6500-öt is és nem villágit a diagnostika sem,még el nem indulok.megyek kihúzatom 1be még semmi fordulatnál sem megy akár 6000ig is de rakom a 2 fordulat max 3000körül-és kezdödik elöröl de elötte mielött villágit porpan mindig egyett söt most ilyen kódokat ir 47-56-35-19-15.most mi a jó is.....en lehet vele?

Valamit ott nagyon nemjól raktál össze. Hülye kérdés, de a vezérlést jól forgattad össze? Esetleg amit az egyik Cartárs is írt, hogy biztosan nem szorítottál rá sehol sem a vezérműtengelyre, ami deformálhatta volna?

Link to comment
Megosztás:

Új gyűrűvel lett összerakva, a henger nem lett fúrva, nem lehet onnan a csattogó hang, az új gyűrű "ugrik" ott ahol a régi koptatta a hengerfalat? Vagy hülyeség? :rolleyes:

Ekkora baromságot még nem hallottam,de viccnek faca. <_<

Inkább valamelyik hajtókarcsapágy lehet a megnövekedett kompresszió miatt,de először a tőkéket nézném meg.

Link to comment
Megosztás:

új hajtókarcsapágyak vannak benne meg f.tengely de nem kellett köszörülni mert jó volt csak mondom biztos ami biztos meg érdemli az újat azzal kárt nem csinálok meg gondoltam új gyűrű is lesz nehogy jobban oda verjen a hajtókarnak a kompreszio miatt és ha kicsit neces a csapágy kijön pár km után.vezérműtengelynél meg minden úgy lett visszarakva-lehúzva ahogy a nagykönyvben le van irva.halvány fin....om sincs mi lehet már vele.ja és össze forgatva úgy lett ahogy szoktam eddig is mert azt többször csináltam már de mindig le ellenörzöm utána és az is jó

vezérműtengelyek egybe főtengely jelre és úgy de a váltást is figyelem mindig

Link to comment
Megosztás:

új hajtókarcsapágyak vannak benne meg f.tengely de nem kellett köszörülni mert jó volt csak mondom biztos ami biztos meg érdemli az újat azzal kárt nem csinálok meg gondoltam új gyűrű is lesz nehogy jobban oda verjen a hajtókarnak a kompreszio miatt és ha kicsit neces a csapágy kijön pár km után.vezérműtengelynél meg minden úgy lett visszarakva-lehúzva ahogy a nagykönyvben le van irva.halvány fin....om sincs mi lehet már vele.ja és össze forgatva úgy lett ahogy szoktam eddig is mert azt többször csináltam már de mindig le ellenörzöm utána és az is jó

vezérműtengelyek egybe főtengely jelre és úgy de a váltást is figyelem mindig

Betehetnél másik ECU-t, egy próba erejéig.

Link to comment
Megosztás:

Ekkora baromságot még nem hallottam,de viccnek faca. :D

Inkább valamelyik hajtókarcsapágy lehet a megnövekedett kompresszió miatt,de először a tőkéket nézném meg.

He-he, előfordul néha..... <_< nem túl gyakran.... na jó nem minden nap. -_- Csak mert olvastam valamit arról, hogy ha motorfelújítás , akkor nem csak gyűrücsere, hanem a hengert is kellene piszkálni vagy valami hasonló. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

már komolyan mondom kezdek belefáradni nem hogy jobb lenne hanem sz...ab elötte mondom semmi baja nem volt azt leszámitva hogy csipegete az olajat de a szimmering miatt mert 1 le volt csúszva róla de azokat is mind a 16-ot kicseréltem szelepet megpucolva becsiszolva benzinel elenörizve nem e könyezik valamelyik de semmi nem volt minden okésan ment szerintem.nemtudom hol rontottam el vagy hol lehet a hiba.nagyon el vagyok ketyenve és már lovébol is kezdek kifogyni mert egy csomó már rá ment elégé

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem tudom már azt sem! :rolleyes: De valahogy még poénkodi sincs kedvem.Szerintem valahogy átküsztetem a hatósági vizsgán és vagy új motort kap vagy utaztatom melegebbre föleg ha az asszony bele megy,mert elvileg az övé (ő kapta)de sajnálom én is mert tudom hogy mi az ami új benne (fék full-tárcsák,dobok,munkahengerek,telók shock,gömbfejek mind,összes trapéz- kormány stb, kanyar stabilizátor,szilentek,torony csapágy,ac,alapjárati motor,gyertyák,szürők stb,kipúfogó rendszer (katalizátortol-középső,hátsó dobok) de a motorral igy jártam sajna pedig abban is ami új röviden csapágyak főtengely-hajtókar,vezérlés görgökkel együtt full,szíjak-szimmeringek,gyürű,vízpumpa,alapjárati motor,gyertyák stb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!LEHET ANNYIRA KICSI A HIBA AZÉRT NEM TALÁLJUK (TALÁLOM).Csak bele fért egy POÉN.De tényleg nem tudom miért csinálja ezt a kis traktorom mert hangjából itélve az.

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem tudom már azt sem! <_< De valahogy még poénkodi sincs kedvem.Szerintem valahogy átküsztetem a hatósági vizsgán és vagy új motort kap vagy utaztatom melegebbre föleg ha az asszony bele megy,mert elvileg az övé (ő kapta)de sajnálom én is mert tudom hogy mi az ami új benne (fék full-tárcsák,dobok,munkahengerek,telók shock,gömbfejek mind,összes trapéz- kormány stb, kanyar stabilizátor,szilentek,torony csapágy,ac,alapjárati motor,gyertyák,szürők stb,kipúfogó rendszer (katalizátortol-középső,hátsó dobok) de a motorral igy jártam sajna pedig abban is ami új röviden csapágyak főtengely-hajtókar,vezérlés görgökkel együtt full,szíjak-szimmeringek,gyürű,vízpumpa,alapjárati motor,gyertyák stb!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!LEHET ANNYIRA KICSI A HIBA AZÉRT NEM TALÁLJUK (TALÁLOM).Csak bele fért egy POÉN.De tényleg nem tudom miért csinálja ezt a kis traktorom mert hangjából itélve az.

Azért, mielőtt emiatt eladnád, mutasd meg egy szakembernek is, hátha nem olyan bonyolult a dolog :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Lehet kinevetsz te is de felhivtam és az volt az első kérdése hogy hol tankoltál bele vagy honnan hoztad a naftát mert tudja hogy nincs műszakim és nem mászkálok vele.De nagyon sokan panaszkodnak az itteni kútra de ha másikat rakok holnap nála bele és jó lesz akkor ne tud meg ha kimegyek a kútra mit kapnak tőlem amiért napok óta szívtam úgymond miattuk(DE NEM HISZEM HOGY AZ MIATT CSINÁLJA)SZERINTED LEHETSÉGES?

Link to comment
Megosztás:

Tovább világít a check engine lámpa, mint az olajnyomás jelző. <_< -_- :D :rolleyes:

Az jó nem? Gyorsan felépül az olanyomás. :)

Lehet kinevetsz te is de felhivtam és az volt az első kérdése hogy hol tankoltál bele vagy honnan hoztad a naftát mert tudja hogy nincs műszakim és nem mászkálok vele.De nagyon sokan panaszkodnak az itteni kútra de ha másikat rakok holnap nála bele és jó lesz akkor ne tud meg ha kimegyek a kútra mit kapnak tőlem amiért napok óta szívtam úgymond miattuk(DE NEM HISZEM HOGY AZ MIATT CSINÁLJA)SZERINTED LEHETSÉGES?

Nem hiszem, hogy benzinminőség miatt csinálja. Nálatok nem lehet az előgyujtási szöget állítani? Amikor az enyémen tekergettem az elosztót akkor volt borzasztó csörgő-zakatoló hangja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Srácok!!!

egy kicsit segítsetek már. 1993-as opel asta f-em van abban hol van a benzin szűrő? Néha rángat az autó és tuti hogy benzin baja van elöször kicserélem a szűrőt azt még úgy sem cseréltem soha, ha nem szünik meg akkor elviszem szerelőhöz.

Jobb háccsó' ajtónál, a küszöb alatt :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudja valaki, hogy az X16XEL moci honnan veszi a keréksebesség jelet? Hibakód P0500 - Keséksebességérzékelő "A"

A váltót tetején ahol nekünk van a spirál, ezen le van dugózva :rolleyes: Viszont van benne ABS. Lehetséges, hogy arról veszi? (a hiba amugy, hogyn nem méri a km. óra sebességes / se távot)

Ez amugy egy Vectra B csak bátorkodtam beírni mert F astrába is van ilyen moci.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van valakinek ötlete, hogy mért rángat a kocsim.

Legjobban akkor veszem észre, ha vontatok valakit, olyan mikor a vontatandó mindig egy picit belelépne a fékbe. Rángat. Főleg emelkedőn jön ki ez az érzés. Kb 2 éve volt üzemanyag szürő cserélve.

A másik gondom, mikor 2-esben (jóformán bármilyen sebesség fokozatban) gurulok alapjáraton akkor szintén elkezd rángatni, olyan érzés mikor tanuló koromban "koczkás" lett volna a benzin. lassan kicsi rángatással kezdődik, majd erősődik. Nem lehet vele nyilt egyenletes terepen alapjáraton gurulni. Dugóban elégé megmozgatja a bal lábamat, mert állandóan a kuplungot kell nyomogatnom. Volt mikor kiszáltam a kocsibol egy kellemes BP ut után és összecsoklott a lábam mert annyira eléfáradt.

A problémát a EGR/AGR okozhatja?

Egyáltgalán van ilyen a C14SE motorokban?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van valakinek ötlete, hogy mért rángat a kocsim.

Legjobban akkor veszem észre, ha vontatok valakit, olyan mikor a vontatandó mindig egy picit belelépne a fékbe. Rángat. Főleg emelkedőn jön ki ez az érzés. Kb 2 éve volt üzemanyag szürő cserélve.

A másik gondom, mikor 2-esben (jóformán bármilyen sebesség fokozatban) gurulok alapjáraton akkor szintén elkezd rángatni, olyan érzés mikor tanuló koromban "koczkás" lett volna a benzin. lassan kicsi rángatással kezdődik, majd erősődik. Nem lehet vele nyilt egyenletes terepen alapjáraton gurulni. Dugóban elégé megmozgatja a bal lábamat, mert állandóan a kuplungot kell nyomogatnom. Volt mikor kiszáltam a kocsibol egy kellemes BP ut után és összecsoklott a lábam mert annyira eléfáradt.

A problémát a EGR/AGR okozhatja?

Egyáltgalán van ilyen a C14SE motorokban?

Helló!

Én is ilyennel szenvedtem, miután megvettük a kocsit. Első gyanúsított nekünk is az EGR szelep volt, aztán kiderült, ebben nincs!

Ezt az alapjáraton rángatást én is megfigyeltem, akkor kezdi nálam, amikor motorfékezek, és leesik 1500 alá a fordulatszám (gondolom itt kezd benzint fecskendezni). 2 mm gázzal már jó.

Nagy terhelésre rángatás nekem is volt, akkor jött főleg elő, amikor utánfutóztam, vagy 4/5 emberrel mentem. De volt hogy szimplán kihagyogatott. Szerpentinen felfele elég nagy bólogatást idézve elő ezzel :rolleyes:

Sok minden volt próbálgatva, végül gyertyacsere óta (bő 300 km) hibamentes.

Gyertyák mikor voltak cserélve?

Üdv

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én is ilyennel szenvedtem, miután megvettük a kocsit. Első gyanúsított nekünk is az EGR szelep volt, aztán kiderült, ebben nincs!

Ezt az alapjáraton rángatást én is megfigyeltem, akkor kezdi nálam, amikor motorfékezek, és leesik 1500 alá a fordulatszám (gondolom itt kezd benzint fecskendezni). 2 mm gázzal már jó.

Nagy terhelésre rángatás nekem is volt, akkor jött főleg elő, amikor utánfutóztam, vagy 4/5 emberrel mentem. De volt hogy szimplán kihagyogatott. Szerpentinen felfele elég nagy bólogatást idézve elő ezzel :rolleyes:

Sok minden volt próbálgatva, végül gyertyacsere óta (bő 300 km) hibamentes.

Gyertyák mikor voltak cserélve?

Üdv

Gábor

volt benne 4 elektrodás NORAUTO-s amit 2008.02.10-én raktam bele 185900km-nél

majd a szerelő mondta, hogy ez nem bele való ezért kicseréltem 2008.02.10-n NGK 7956 BKRSEK-re 194726km-nél

2009.08.14-én gyüjtó kábel cserét csináltam 201295 km-nél

Jelenleg 208900km-nél tatrok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van valakinek ötlete, hogy mért rángat a kocsim.

Legjobban akkor veszem észre, ha vontatok valakit, olyan mikor a vontatandó mindig egy picit belelépne a fékbe. Rángat. Főleg emelkedőn jön ki ez az érzés. Kb 2 éve volt üzemanyag szürő cserélve.

A másik gondom, mikor 2-esben (jóformán bármilyen sebesség fokozatban) gurulok alapjáraton akkor szintén elkezd rángatni, olyan érzés mikor tanuló koromban "koczkás" lett volna a benzin. lassan kicsi rángatással kezdődik, majd erősődik. Nem lehet vele nyilt egyenletes terepen alapjáraton gurulni. Dugóban elégé megmozgatja a bal lábamat, mert állandóan a kuplungot kell nyomogatnom. Volt mikor kiszáltam a kocsibol egy kellemes BP ut után és összecsoklott a lábam mert annyira eléfáradt.

A problémát a EGR/AGR okozhatja?

Egyáltgalán van ilyen a C14SE motorokban?

Igazából ez nem díesel, és nem 6 literes V8-as. 2000-alatt nem nagyon fog nyomatékot leadni, pörgetni kell. Próbáld ki, 2-ba válts 20-nál, 3-ba 40-nél 4-be 60-nál, 5-be 80-nál, most is rángat?

Link to comment
Megosztás:

volt benne 4 elektrodás NORAUTO-s amit 2008.02.10-én raktam bele 185900km-nél

majd a szerelő mondta, hogy ez nem bele való ezért kicseréltem 2008.02.10-n NGK 7956 BKRSEK-re 194726km-nél

2009.08.14-én gyüjtó kábel cserét csináltam 201295 km-nél

Jelenleg 208900km-nél tatrok.

Ajánlom, hogy azokat az NGK gyertyákat vedd ki és kend be zsírral. Ha megvagy vele nagy ívben dobd el olyan messzire amennyire csak tudod. Tipikus hibájuk, hogy a porcelán és a menetes része között kifúj, vagy áthúz. Ha kiveszed láthatod, hogy nyakban szépen bebarnul, ahol a porcelán belemegy a kulcsos részbe. Vegyél bele a csergőben szép eredeti GM-es kétpólusú cuccost. Kb 6000Ft a négy darab. Érdemes még meglesni az elektróda és a testpont közötti hézagot is. 0,7-09 mm között kéne hogy legyen. Persze mivel kétpólusú, nehogy félreértés essék. egyik pólus és tespont között is illetve a másik pólus és testpont között is. Nehogy a két púlust kalapáld össze 0,9-re. Gyújtó kábeleid milyen márkájúak? Esetleg tehetnél egy próbát, hogy sötétben beröffented a motort, és felnyitod a motorteret. ha a karácsonyfa elbújhat a szikrák mellett, amik a gyújtókábelen húznak át a blokkra, akkor azokat is vagy cseréld ki valami normálisra, vagy legalább húzd bele gégecsőbe. Esetleg még a gyertyapipákat is meg kéne lesni, hogy nincs e rajtuk áthúzásnyom. Aztán ott van még a kábelek ellenállása. Egy multiteszterrel kimérheted, hogy hány milyen ellenállásúak. 3-20 KOhm-ig jó, ha nincs ellenállása, vagy 20-nál nagyobb akkor kuka.

Link to comment
Megosztás:

Igazából ez nem díesel, és nem 6 literes V8-as. 2000-alatt nem nagyon fog nyomatékot leadni, pörgetni kell. Próbáld ki, 2-ba válts 20-nál, 3-ba 40-nél 4-be 60-nál, 5-be 80-nál, most is rángat?

Akkor nálam valami gond lehet, mert én 50 körül rakom a 4-et, 70 körül az 5-öt :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.