Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Tudnátok segíteni? Hidegen pöcre indula kocsi (c14se) ha megyek vele rövid távon és megállok valahol 5 percre nem hajlandó elindulni . Padlógázzal elindul pár próbálkozás után. A motorhibajelző is felvillan a kocsi melegedése közben többször is.

Kiolvasva a kodot:

15.Hûtõközeg hõszenzor – feszültség túl magas

Mit kell cserélni? S az hol található?

Köszönettel!

Ahogy pszilaj írta, a generátor felől benézve a motorblokk hátulján találod meg, 2-vezetékes csati megy rá (a feljebb található egyvezetékes hőgomba csak a műszeregységé!). A feszültség túl magas hibakód szakadást is jelenthet, úgyhogy mielőtt cseréled a hőgombát, nézd meg a csatit és a vezetékeket is.

Link to comment
Megosztás:

Hello! az lenne a problémám hogy a hátsó ülések közül a kisebbiknek a rögzítőszerkezet elromlott! benyomtam a gombot és bennmaradt. szétszedtem és láttam h eltört benne vmi műanyag úgyhogy cserélnem kellene! valaki tudja hogy hol lehetne ilyet venni?

Az a fém-műanyag kombináció kampó amit mozgat a rúd ha benyomod a gombot, és beakad a kasznin lévő kampóba? Nekem is el volt törve összeragasztottam pillanatragasztóval, kerestem egy megfelelő vastag lemezt körberajzoltam, és addíg vágtam-reszeltem amíg pont ugyanolyan nem lett. Ez van benne már 3 éve. Ha nincs kedved reszelni akkor szerintem csak bontóban tudsz venni üléstámlát és abból kiszeded.

Link to comment
Megosztás:

Az a fém-műanyag kombináció kampó amit mozgat a rúd ha benyomod a gombot, és beakad a kasznin lévő kampóba? Nekem is el volt törve összeragasztottam pillanatragasztóval, kerestem egy megfelelő vastag lemezt körberajzoltam, és addíg vágtam-reszeltem amíg pont ugyanolyan nem lett. Ez van benne már 3 éve. Ha nincs kedved reszelni akkor szerintem csak bontóban tudsz venni üléstámlát és abból kiszeded.

igen-igen pontosan arrol beszélek. tényleg lehet kikellene vágnom valami lemezből. hmm :lol: az összeragasztás nemhiszem hogy segitene. a műanyag pont valamilyen fogaskerék szerű vasrudacskáról tört le. esetleg sejted miről beszélek?

Link to comment
Megosztás:

Szétszedtem a műszeregységet, megpróbáltam kalibrálni a vízhőfok mérőt, de az rendbe van. Mi lehet a hiba, hogy nem a valós értéket mutatja a műszer? Az órának a jeladóját már cseréltem. Vagy mi alapján kéne a jeladót megvenni, mert annó mikor vettem a jeladót, akkor az eladó csak motorszám és évjárat alapján adta a jeladót.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedtem a műszeregységet, megpróbáltam kalibrálni a vízhőfok mérőt, de az rendbe van. Mi lehet a hiba, hogy nem a valós értéket mutatja a műszer? Az órának a jeladóját már cseréltem. Vagy mi alapján kéne a jeladót megvenni, mert annó mikor vettem a jeladót, akkor az eladó csak motorszám és évjárat alapján adta a jeladót.

110-fokos a hőmérő a műszeregységben?

Link to comment
Megosztás:

igen-igen pontosan arrol beszélek. tényleg lehet kikellene vágnom valami lemezből. hmm :lol: az összeragasztás nemhiszem hogy segitene. a műanyag pont valamilyen fogaskerék szerű vasrudacskáról tört le. esetleg sejted miről beszélek?

Szerintem egyfele beszélünk az összeragasztást csak azért írtam mert úgy könnyebb sablonnak használni az új kireszelésénél mitnha több darabban lenne.

Link to comment
Megosztás:

Az a fém-műanyag kombináció kampó amit mozgat a rúd ha benyomod a gombot, és beakad a kasznin lévő kampóba? Nekem is el volt törve összeragasztottam pillanatragasztóval, kerestem egy megfelelő vastag lemezt körberajzoltam, és addíg vágtam-reszeltem amíg pont ugyanolyan nem lett. Ez van benne már 3 éve. Ha nincs kedved reszelni akkor szerintem csak bontóban tudsz venni üléstámlát és abból kiszeded.

Ezt nekem is orvosolni kéne... :lol:

gondolom a két oldali különbözik igaz? :lol: (a fém műanyag kombó, amiről beszéltek)

Link to comment
Megosztás:

Szétszedtem a műszeregységet, megpróbáltam kalibrálni a vízhőfok mérőt, de az rendbe van. Mi lehet a hiba, hogy nem a valós értéket mutatja a műszer? Az órának a jeladóját már cseréltem. Vagy mi alapján kéne a jeladót megvenni, mert annó mikor vettem a jeladót, akkor az eladó csak motorszám és évjárat alapján adta a jeladót.

Én is görcsöltem rajt sokáig, de a számlapcsere segített. :lol:

A felénél vagy a harmadánál van nálad 90°C?

Link to comment
Megosztás:

Én is görcsöltem rajt sokáig, de a számlapcsere segített. :lol:

A felénél vagy a harmadánál van nálad 90°C?

Igazad van, a számlapcsere valószinűleg megoldás lenne. De honnan akasszak le egy olyan számlapot. Mert hogy egy komplett órát nem veszek miatta az biztos. Gondolom bontani meg nem fogja senki, mert nekem kell az az egy számlap. Cserélték volna benne az órát?

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Úgy adódott, hogy a mocskos anyagiak miatt eladni kényszerültem az autómat. Viszont már van másik! Ez is kombi, egy 1997-es X14XE. Egy barátomtól van, aki a nejének csinálta meg, aki azóta már külhonban orvoskodik. Az autó általában nagyon pöpec állapotban van, viszont majd egy évet állt és alighanem ebből fakadóan produkál érdekességeket.

Az akku elhalálozott, de kaptam bele egy vadi újat. Viszont elektronika fronton teljes a káosz. Az autó szépen indul és megy, de a visszajelzők megvadultak. Ha ráadom a gyújtást, akkor nincs kontroll lámpa, de amikor elindul, akkor a töltés visszajelző dereng. Ha a kéziféket behúzom, akkor teljes erővel világít. Kiengedem, megint csak dereng. Ha az elektromos tükör jobb oldalát felfelé állítom, akkor szintén ugyanez.

Van a kocsiban riasztó és azt gyanítom, hogy az a ludas, mert mentem vele tegnap egy keveset és amikor leálltam, akkor már csinált olyat, hogy járó motornál lezárt, leállításkor meg nyitott. Előtte meg nem csinált ilyesmit. (Cimborám szent esküvéssel fogadja, hogy a leállítás előtt semmi ilyesmi hibákat nem produkált a gép.)

De nem is ezért írok. Benzines F Astrám még nem volt és nem nagyon tudom, hogy egy év állás után mit érdemes cserélni. Nyilván az olajcsere az alap, de pl. a vezérműszíjban 30e Km van. Szóval a kérdés az, hogy miket érdemes ilyenkor cserélni? Vagy megnézni?

Az sem ártana, ha meg tudnátok mondani, hogy az X17DTL-hez képest mire érdemes a mindennapok során odafigyeni. Előre is köszönöm a segítséget!

Ja, és még egy: Az autó klímás, de... Már ők is úgy vették, hogy a klíma nem működött, mert nem volt benne gáz. Hogyan érdemes egy klíma talpra állítást kezdeni? Gázt bele és majd kiderül, vagy van valami nyomáspróbázás előbb, vagy ilyesmi? (Mert ha már van, akkor működjön is!)

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Remélem tud valaki segíteni!Egy olyan problémám lenne,hogy tegnap mikor mentem Kecskemétre kecskemét elött menet közben egyszercsak kigyulladt a lufi a check lámpám egyszerre!Utána férreálltam,leállitottam ujraindit akkor kicsit világitott és elaludt!Mentem tovább és ujra kigyulladt!Akkor hosszabb ideig állt az autó!És mikor jöttem haza akkor megint kigyújtotta és egészen hazáig világított!Este még mentem vele is akkor nem gyújtotta ki!

Szerintetek mi lehet?Mit nézzek meg esetleg?Próbáljam meg kivillogtatni?

Előre is köszönöm a segitséget!

Üdv.:zozo

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok!

Úgy adódott, hogy a mocskos anyagiak miatt eladni kényszerültem az autómat. Viszont már van másik! Ez is kombi, egy 1997-es X14XE. Egy barátomtól van, aki a nejének csinálta meg, aki azóta már külhonban orvoskodik. Az autó általában nagyon pöpec állapotban van, viszont majd egy évet állt és alighanem ebből fakadóan produkál érdekességeket.

Az akku elhalálozott, de kaptam bele egy vadi újat. Viszont elektronika fronton teljes a káosz. Az autó szépen indul és megy, de a visszajelzők megvadultak. Ha ráadom a gyújtást, akkor nincs kontroll lámpa, de amikor elindul, akkor a töltés visszajelző dereng. Ha a kéziféket behúzom, akkor teljes erővel világít. Kiengedem, megint csak dereng. Ha az elektromos tükör jobb oldalát felfelé állítom, akkor szintén ugyanez.

Van a kocsiban riasztó és azt gyanítom, hogy az a ludas, mert mentem vele tegnap egy keveset és amikor leálltam, akkor már csinált olyat, hogy járó motornál lezárt, leállításkor meg nyitott. Előtte meg nem csinált ilyesmit. (Cimborám szent esküvéssel fogadja, hogy a leállítás előtt semmi ilyesmi hibákat nem produkált a gép.)

De nem is ezért írok. Benzines F Astrám még nem volt és nem nagyon tudom, hogy egy év állás után mit érdemes cserélni. Nyilván az olajcsere az alap, de pl. a vezérműszíjban 30e Km van. Szóval a kérdés az, hogy miket érdemes ilyenkor cserélni? Vagy megnézni?

Az sem ártana, ha meg tudnátok mondani, hogy az X17DTL-hez képest mire érdemes a mindennapok során odafigyeni. Előre is köszönöm a segítséget!

Ja, és még egy: Az autó klímás, de... Már ők is úgy vették, hogy a klíma nem működött, mert nem volt benne gáz. Hogyan érdemes egy klíma talpra állítást kezdeni? Gázt bele és majd kiderül, vagy van valami nyomáspróbázás előbb, vagy ilyesmi? (Mert ha már van, akkor működjön is!)

Első körben ellenőrizd a testkábelt! :lol:

Hibakódokra!

Apropó: nem dob hibakódot, ki kéne olvasd, hátha tárol valamit! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Remélem tud valaki segíteni!Egy olyan problémám lenne,hogy tegnap mikor mentem Kecskemétre kecskemét elött menet közben egyszercsak kigyulladt a lufi a check lámpám egyszerre!Utána férreálltam,leállitottam ujraindit akkor kicsit világitott és elaludt!Mentem tovább és ujra kigyulladt!Akkor hosszabb ideig állt az autó!És mikor jöttem haza akkor megint kigyújtotta és egészen hazáig világított!Este még mentem vele is akkor nem gyújtotta ki!

Szerintetek mi lehet?Mit nézzek meg esetleg?Próbáljam meg kivillogtatni?

Előre is köszönöm a segitséget!

Üdv.:zozo

Persze a villogtatás nem árt neki...

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Remélem tud valaki segíteni!Egy olyan problémám lenne,hogy tegnap mikor mentem Kecskemétre kecskemét elött menet közben egyszercsak kigyulladt a lufi a check lámpám egyszerre!Utána férreálltam,leállitottam ujraindit akkor kicsit világitott és elaludt!Mentem tovább és ujra kigyulladt!Akkor hosszabb ideig állt az autó!És mikor jöttem haza akkor megint kigyújtotta és egészen hazáig világított!Este még mentem vele is akkor nem gyújtotta ki!

Szerintetek mi lehet?Mit nézzek meg esetleg?Próbáljam meg kivillogtatni?

Előre is köszönöm a segitséget!

Üdv.:zozo

Nézz rá egy multiméterrel az akksira, ill. a generátort ellenőrizd, hogy tölt-e rendesen. Daynek volt hasonló problémája nemrég.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.