Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Hello mindeninek!

Ujra jovok az orokzold slageremmel: eloszor is tisztaznam, hogy egy '94-es x16sz motorszeriaju jarmu neha boldog, neha meg annyira nem boldog tulajdonosa vagyok. A problema meg a kovetkezo keppen nezki: hidegen inditom a motrot reggel, hagyom melegedni mikozben pucolom a jarganyrol a havat, ugyesen elindulok, de meg a motor nem melegedett annyira, hogy a mutato megmozduljon, megindulok a munkahely fele semmi gond, a viz mar a kek kocka tetejet surolja es akkor jon a gebaz, benyomom a kuplungot es megall a motor. Kulccsal ujrainditom, hibatlanul indul, de ha tovabb melegedik akkor megint nem all meg. De ha a csucsforgalomban araszolgatni kell, akkor ha hirtelen gazolok es fekezem akkor a motor elkezd dadogni es esetenkent meg is all. Az a fura, hogy nyaron semmi baja, megy mint a svajci ora. Akkor kezdte csinalni a dolgot amikor a homerseklet 10 C-fok ala esik. Alapjarati motorra gyanakodtam, kicsereltem, nem jott be, spray-el ellenoriztem a tomitetlenseget, minden OK, a gyertyak is okek, a gyertyakabelek is.

Ha tudtok segitsetek KERLEK, mostmar gozom sincs mi lehet! Elore is koszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello mindeninek!

Ujra jovok az orokzold slageremmel: eloszor is tisztaznam, hogy egy '94-es x16sz motorszeriaju jarmu neha boldog, neha meg annyira nem boldog tulajdonosa vagyok. A problema meg a kovetkezo keppen nezki: hidegen inditom a motrot reggel, hagyom melegedni mikozben pucolom a jarganyrol a havat, ugyesen elindulok, de meg a motor nem melegedett annyira, hogy a mutato megmozduljon, megindulok a munkahely fele semmi gond, a viz mar a kek kocka tetejet surolja es akkor jon a gebaz, benyomom a kuplungot es megall a motor. Kulccsal ujrainditom, hibatlanul indul, de ha tovabb melegedik akkor megint nem all meg. De ha a csucsforgalomban araszolgatni kell, akkor ha hirtelen gazolok es fekezem akkor a motor elkezd dadogni es esetenkent meg is all. Az a fura, hogy nyaron semmi baja, megy mint a svajci ora. Akkor kezdte csinalni a dolgot amikor a homerseklet 10 C-fok ala esik. Alapjarati motorra gyanakodtam, kicsereltem, nem jott be, spray-el ellenoriztem a tomitetlenseget, minden OK, a gyertyak is okek, a gyertyakabelek is.

Ha tudtok segitsetek KERLEK, mostmar gozom sincs mi lehet! Elore is koszi!

Link to comment
Megosztás:

A lambda is csinálhat hasonlót de én inkább a vizhőfok jeladóra tippelnék , a fogyasztásod rendbe van ?

A fogyasztas OK, Varosban 9korul eszik, hosszuban 6 es 7 kozott. A vizhofok jeladot hol talalom es honnan fogom tudni ha baja van. Koszonom a valaszod!

Link to comment
Megosztás:

Hát nálam kezdődik a legó...

Alap probléma alapjáraton meleg motorral 1,4l/h fogyasztast ir a BC. Két hete rádugták a diag műszert ami szerint nem túl a lambda szondám.

Ergó: Ha kicserélem a lambdat, akkor elvileg beáll a normális 0,9L/h-ra...

Hát tévedtem, kapott egy másikat... fogyi ugyan úgy 1,4L/h mondom nem gond sztem jó lesz.... Elindulok haza, es mire a M0ra érek világítani kezd a Check lámpa...

Meg áll, ki villog: 13 , 19es kódok...

Autó újra indít.. Check lámpa el se aslzik világit folyamatosan. Fogyi 1.4...

Elindulok.. Menet közben a BC nem ír nagyobb fogyasztast, mint ahogy azt megszoktam...

Vagyis nem értem az egész dolgot...

Ha szar a lambda akkor többet kéne neki enni, de nem eszik, viszont a Check meg világit..

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Hát nálam kezdődik a legó...

Alap probléma alapjáraton meleg motorral 1,4l/h fogyasztast ir a BC. Két hete rádugták a diag műszert ami szerint nem túl a lambda szondám.

Ergó: Ha kicserélem a lambdat, akkor elvileg beáll a normális 0,9L/h-ra...

Hát tévedtem, kapott egy másikat... fogyi ugyan úgy 1,4L/h mondom nem gond sztem jó lesz.... Elindulok haza, es mire a M0ra érek világítani kezd a Check lámpa...

Meg áll, ki villog: 13 , 19es kódok...

Autó újra indít.. Check lámpa el se aslzik világit folyamatosan. Fogyi 1.4...

Elindulok.. Menet közben a BC nem ír nagyobb fogyasztast, mint ahogy azt megszoktam...

Vagyis nem értem az egész dolgot...

Ha szar a lambda akkor többet kéne neki enni, de nem eszik, viszont a Check meg világit..

Ötlet?

A 19-es kód a főtengely-jeladó, arra ránéztél már?

Lambdából milyet tettél bele?

Link to comment
Megosztás:

A lambda is csinálhat hasonlót de én inkább a vizhőfok jeladóra tippelnék , a fogyasztásod rendbe van ?

1, A motorhőmérséklet jeladó:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=90e9bccc8...&aid=167351

Feladata, hogy villamos vezetési ellenállásának változtatásával tájékoztassa a motor vezérlőegységét az aktuális motorhőmérsékletről. (Nem a hőmérsékletmutató jeladója.)

Ha meghibásodik, akkor több járulékos problémát képes még okozni, de a lényeg, hogy nem valós értéket ?küld? az ecu-nak. Ha a hiba jellege olyan, hogy állandóan hideg motort érzékel, akkor ennek hatására az ecu módosítja a benzin-levegő arányt, dúsít.

Szereljük ki. (Csatlakozó lehúz, jeladó ?kicsavar?.) Vigyázzunk, mert hűtőfolyadék folyhat ki a furaton. (Meleg motornál balesetveszélyes!!)

Ellenállásmérővel mérjük meg az ellenállását több hőmérsékleten is. Az adatok a következők:

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Ezek csupán tájékoztató jellegű adatok, adott hőfokon nem a konkrét érték a lényeges (mert az a szakirodalom szerint is tartományi érték), hanem a tendencia!!

Javítani nem lehet, csere.

Link to comment
Megosztás:

A 19-es kód a főtengely-jeladó, arra ránéztél már? Lambdából milyet tettél bele?

Egy "kicsit" felrántott LET-vekiből jött ki. Sanszos hogy az volt a kínja, hogy a 3 vezetékesnél a 2fehér1fekete felosztásból, nem mindegy, hogy melyik fehér melyik. (felcserélés után ugyanis elaludt a CheckE. :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

1, A motorhőmérséklet jeladó:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=90e9bccc8...&aid=167351

Feladata, hogy villamos vezetési ellenállásának változtatásával tájékoztassa a motor vezérlőegységét az aktuális motorhőmérsékletről. (Nem a hőmérsékletmutató jeladója.)

Ha meghibásodik, akkor több járulékos problémát képes még okozni, de a lényeg, hogy nem valós értéket ?küld? az ecu-nak. Ha a hiba jellege olyan, hogy állandóan hideg motort érzékel, akkor ennek hatására az ecu módosítja a benzin-levegő arányt, dúsít.

Szereljük ki. (Csatlakozó lehúz, jeladó ?kicsavar?.) Vigyázzunk, mert hűtőfolyadék folyhat ki a furaton. (Meleg motornál balesetveszélyes!!)

Ellenállásmérővel mérjük meg az ellenállását több hőmérsékleten is. Az adatok a következők:

100C ~ 180 Ohm

80C ~ 320 Ohm

60C ~ 650 Ohm

40C ~ 1.18 kOhm

20C ~ 2.45 kOhm

0C ~ 5.6 kOhm

-10C ~ 9.45 kOhm

-20C ~ 15 kOhm

Ezek csupán tájékoztató jellegű adatok, adott hőfokon nem a konkrét érték a lényeges (mert az a szakirodalom szerint is tartományi érték), hanem a tendencia!!

Javítani nem lehet, csere.

Koszonom szepen a tajekoztatast, remelem ez lesz a baja!

Link to comment
Megosztás:

1, A motorhőmérséklet jeladó: http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=90e9bccc8...&aid=167351 Feladata, hogy villamos vezetési ellenállásának változtatásával tájékoztassa a motor vezérlőegységét az aktuális motorhőmérsékletről. (Nem a hőmérsékletmutató jeladója.) Ha meghibásodik, akkor több járulékos problémát képes még okozni, de a lényeg, hogy nem valós értéket ?küld? az ecu-nak. Ha a hiba jellege olyan, hogy állandóan hideg motort érzékel, akkor ennek hatására az ecu módosítja a benzin-levegő arányt, dúsít. Szereljük ki. (Csatlakozó lehúz, jeladó ?kicsavar?.) Vigyázzunk, mert hűtőfolyadék folyhat ki a furaton. (Meleg motornál balesetveszélyes!!) Ellenállásmérővel mérjük meg az ellenállását több hőmérsékleten is. Az adatok a következők: 100C ~ 180 Ohm 80C ~ 320 Ohm 60C ~ 650 Ohm 40C ~ 1.18 kOhm 20C ~ 2.45 kOhm 0C ~ 5.6 kOhm -10C ~ 9.45 kOhm -20C ~ 15 kOhm Ezek csupán tájékoztató jellegű adatok, adott hőfokon nem a konkrét érték a lényeges (mert az a szakirodalom szerint is tartományi érték), hanem a tendencia!! Javítani nem lehet, csere.

C14se nél ez az érzékelő a motorblokk jobb oldalán van ugye?

Link to comment
Megosztás:

A szivócsonkba szokták épiteni , nem ismerem az 1,4-est. 2 vezetékes jeladót kell keresned...

A szívócsonban léfő 2 vezetékes jeladó az a levegőhőmérséklet jeladó szerintem,ami meg a motor oldalába van becsavarva az a Víz(Motor)hőmérséklet jeladó valószínűleg az a rossz majd kiderül ha kicserélem:S

Link to comment
Megosztás:

ha kitekered a kétvezetékest akkor onnan is víz folyik :D tehát nem levegőhőmérsékletet mér :D csak a kétvezetékes az ecunak küldi a jelet az egyvezetékes meg az órának.

A szívócsonban léfő 2 vezetékes jeladó az a levegőhőmérséklet jeladó szerintem,ami meg a motor oldalába van becsavarva az a Víz(Motor)hőmérséklet jeladó valószínűleg az a rossz majd kiderül ha kicserélem:S

Link to comment
Megosztás:

ha kitekered a kétvezetékest akkor onnan is víz folyik :D tehát nem levegőhőmérsékletet mér :D csak a kétvezetékes az ecunak küldi a jelet az egyvezetékes meg az órának.

Ha a szívócsőből kitekerem a jeladót onnan víz folyik? azért az érdekes lenne :) a motorblokk ba lévő jeladóra gondolsz te szerintem onnan víz folyik persze.

Link to comment
Megosztás:

Még mindíg rángat melegen hirtelen gázadásra a c14se astrám,ma próbaképpen lehúztam a lambda szondát semmilyen változás nem történt ugyan úgy rángatózik se jobb se roszabb,de még a check engine se gyulladt fel ez hogy lehet?

Mikor lehúztad a lambdát akkor már üzem meleg volt? Mert az ECU csak meleg motornál figyeli a lambdát. Ha meleg volt, de lambda lehúzásra nem jött a hibalámpa akkor ez is a hőmérséklet jeladóra tereli a gyanút. Ha egyszerűen nem érzi az ecu, hogy felmelegedett a motor nem is figyeli a lambdát.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

új versenyzőként mindjárt lenne egy kérdésem! Van egy 1998-as 1.4 16V-s astra f-em és eddíg kétszer csinálta azt nekem hogy: 1. alkalom múlthét szombat -nemtomhányfokba letettem este, reggel indítanám: 1próbálkozás elindul kb 1-2 henger majd egykét pöffenés után leáll, 2 próba ugyannez, 3próba elindul 3hegerrel és egy fél percre rá beindult a 4.-ik is, namost most szombaton úgyszint -nemtomhány, a képlet annyiban változott hogy kb fél órányi tekertetés után se tudtuk beindítani de még egykét hengerrel sem, huzatás harmadik próbájára elindult 3 hengerrel, majd kis idő után a 4.-is, hazajöttem vele azóta ugyanenyi állás és hideg mellet reggel simán indul... :blink: :unsure:

Ötlet valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

új versenyzőként mindjárt lenne egy kérdésem! Van egy 1998-as 1.4 16V-s astra f-em és eddíg kétszer csinálta azt nekem hogy: 1. alkalom múlthét szombat -nemtomhányfokba letettem este, reggel indítanám: 1próbálkozás elindul kb 1-2 henger majd egykét pöffenés után leáll, 2 próba ugyannez, 3próba elindul 3hegerrel és egy fél percre rá beindult a 4.-ik is, namost most szombaton úgyszint -nemtomhány, a képlet annyiban változott hogy kb fél órányi tekertetés után se tudtuk beindítani de még egykét hengerrel sem, huzatás harmadik próbájára elindult 3 hengerrel, majd kis idő után a 4.-is, hazajöttem vele azóta ugyanenyi állás és hideg mellet reggel simán indul... :blink: :unsure:

Ötlet valakinek?

Gyujtás probléma. Valószinüleg oxidálodott a gyujtókábelek fészke....

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

új versenyzőként mindjárt lenne egy kérdésem! Van egy 1998-as 1.4 16V-s astra f-em és eddíg kétszer csinálta azt nekem hogy: 1. alkalom múlthét szombat -nemtomhányfokba letettem este, reggel indítanám: 1próbálkozás elindul kb 1-2 henger majd egykét pöffenés után leáll, 2 próba ugyannez, 3próba elindul 3hegerrel és egy fél percre rá beindult a 4.-ik is, namost most szombaton úgyszint -nemtomhány, a képlet annyiban változott hogy kb fél órányi tekertetés után se tudtuk beindítani de még egykét hengerrel sem, huzatás harmadik próbájára elindult 3 hengerrel, majd kis idő után a 4.-is, hazajöttem vele azóta ugyanenyi állás és hideg mellet reggel simán indul... :blink: :unsure:

Ötlet valakinek?

Gyújtás probléma lehet...

De szerintem ne húzassátok, mert elmegy a vezérlés....baj lesz.

Link to comment
Megosztás:

Mikor lehúztad a lambdát akkor már üzem meleg volt? Mert az ECU csak meleg motornál figyeli a lambdát. Ha meleg volt, de lambda lehúzásra nem jött a hibalámpa akkor ez is a hőmérséklet jeladóra tereli a gyanút. Ha egyszerűen nem érzi az ecu, hogy felmelegedett a motor nem is figyeli a lambdát.

Cseréletem az összes jeladót lambdával együtt ugyan úgy rángat hirtelen gázra:S most már csak injektor hiba(dugulás)ra tudok gondolni csak azt nem értem,hogy hidegen miért nem csinálja :S

Link to comment
Megosztás:

Gyujtás probléma. Valószinüleg oxidálodott a gyujtókábelek fészke....

Köszi a gyors választ!

új gyertyák gyújtókábelek jó nem oxidálódott semmi átnéztem az összes csait mindent, egyéb ötlet?

nem belevaló gyertya okozhat ilyen problémát? előtte Bosh Super4 volt benne most valami denso-t kaptam bele...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ!

új gyertyák gyújtókábelek jó nem oxidálódott semmi átnéztem az összes csait mindent, egyéb ötlet?

nem belevaló gyertya okozhat ilyen problémát? előtte Bosh Super4 volt benne most valami denso-t kaptam bele...

Ha gyertyacsere után vacakolt akkor lehet , Az elosztófedél ha bepárásodik akkor is csinál ilyet

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.