Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Üdv! Mostanába elég kicsit elég nehezen indulgat az astrám van,hogy pöccre van amikor meg kis csak egy kis gázzal hajlandó gyorsan beindulni(ha nem lépek rá a gázra akkor úgy 3mp ig is el tekergeti mire beröffenik) ma kivettem a gyertyákat elég érdekesen néznek ki a színük még hagyján de van rajtuk egy kis ráégett koksz olyan mint amikor a hegesztésnél fröcsög az olvadt fém.. szerintetek mi lehet a gond? foto_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu foto_2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Mostanába elég kicsit elég nehezen indulgat az astrám van,hogy pöccre van amikor meg kis csak egy kis gázzal hajlandó gyorsan beindulni(ha nem lépek rá a gázra akkor úgy 3mp ig is el tekergeti mire beröffenik) ma kivettem a gyertyákat elég érdekesen néznek ki a színük még hagyján de van rajtuk egy kis ráégett koksz olyan mint amikor a hegesztésnél fröcsög az olvadt fém.. szerintetek mi lehet a gond? foto_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu foto_2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A gyertya színe rendben van, csak szerintem eheti az olajat a motorod, azért kormos kívül. Egy drótkefés tisztítás nem ártana neki! Esetleg gyakrabban is... A gyertyahézagot meg jó lenne ellenőrizni, és ha ezen a puccos gyertyán lehet, akkor beállítani 0,7 mm-re!

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a gyertyával vettem úgy 10000km vel ezelőtt,de szerintem kap valami új egypólusút,enni nem eszi inkább csak csipegeti 5000km alatt kb. 0.5-0,7 l fogyasztott ez szerintem nem sok főleg,hogy mobil 1 van benne amit sokan szidnak,hogy abból szeret csipegetni az opel.Hamarosan kap castrol-t.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a gyertyával vettem úgy 10000km vel ezelőtt,de szerintem kap valami új egypólusút,enni nem eszi inkább csak csipegeti 5000km alatt kb. 0.5-0,7 l fogyasztott ez szerintem nem sok főleg,hogy mobil 1 van benne amit sokan szidnak,hogy abból szeret csipegetni az opel.Hamarosan kap castrol-t.

Csak azt ne tegyél bele...

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a gyertyával vettem úgy 10000km vel ezelőtt,de szerintem kap valami új egypólusút,enni nem eszi inkább csak csipegeti 5000km alatt kb. 0.5-0,7 l fogyasztott ez szerintem nem sok főleg,hogy mobil 1 van benne amit sokan szidnak,hogy abból szeret csipegetni az opel.Hamarosan kap castrol-t.

Sokunknak olyan van benne, es azt is keressuk...

Link to comment
Megosztás:

A gyertya színe rendben van, csak szerintem eheti az olajat a motorod, azért kormos kívül. Egy drótkefés tisztítás nem ártana neki! Esetleg gyakrabban is... A gyertyahézagot meg jó lenne ellenőrizni, és ha ezen a puccos gyertyán lehet, akkor beállítani 0,7 mm-re!

Puccos gyertya?Nekem gyári kétpólusú GM van benne olcsóbb volt mint az NGK!Három éve vettem de még bajom nem volt vele!

Link to comment
Megosztás:

Mert mi baj a Castrolba?Nem volt eddig gondom se 2t be se 4t be vele

Csak annyi, hogy a Castrol a saját raktárában is talált belőle hamis lónyálat...

Én nem raknám bele az enyémbe, az biztos. Inkább ELF-et teszek bele, abból 5 liter 5200 HUF és egész jól bírja még ezt a "forró" motort is... :)

Link to comment
Megosztás:

Puccos gyertya?Nekem gyári kétpólusú GM van benne olcsóbb volt mint az NGK!Három éve vettem de még bajom nem volt vele!

Azt ugye tudod, hogy 30 ezer km a gyertyacsere intervallum? Vagy ilyen keveset fut a kocsid?

Én minden esetre az egypólusút preferálom, mert annál korrektül ellenőrizhető a gyertyahézag és állítható is, ha kell.

A kérdezőnek pedig éppen indítási gondjai voltak...

Link to comment
Megosztás:

Mi történt a Castrol olajakkal régebben mindenki azt dicsérte most meg többen írják,hogy csattognak a tőkéik tőle:S most,hogy mondjátok a scenic-ünk 1.4 16v je is attól csattogott pár másodpercig hidegen... akkor milyen olajat javasoltok?

Mobil, Repsol, Meta, Valvo, Q8, Elf. Ezekre nem nagyon hallottam panaszt az utóbbi időben ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hete megint előjött egy már ismert, de eddig elbújt hibajelenségem

Az autó C14SE, 6. éve van nálam, 98 000 km-rel vettem, most 193 000 van benne.

A probléma ami mióta megvan az autó szinte mindig jelen volt, de hol észrevétlenül, hol, mint jelen esetben markánsan, tehát:

-az autó minden sebesség fokozat leginkább alacsony, de elhúzódóan magasabb fordulatszám tartományában, a motor hőmérsékletétől függetlenül rángatva üzemel, olyan mintha valami megfolytaná a motort, de csak kis gázadásra, alacsony fordulatszámon. Ha rátaposok a gázra és erőteljesen húzatom, legtöbbször a jelenség eltűnik, de van amikor megmarad elég magas fordulatig is, kihúzatás ellenére. Indítás után néha leáll az autó, de ha gázt adok akkor persze nem, úgy tűnik mintha gázadásra, menet közben a kocsi reakciója egy pillanatra a megtorpanás lenne, majd ha húzatom kigyorsul, ha csak pici gázt adok, akkor elkezd rángatni. Eléggé kellemetlen ez a dolog és nem nagyon tudtam rájönni eddig, hogy mi okozhatja. Levegőszűrót pár napja cseréltem, nem változott semmi. Korábban volt benzinszivattyú csere is, de ettől sem változott semmi - a csere tönkrement szivattyú miatt vált szükségessé, gondoltam megoldhatja, de nem oldotta meg, ez kb 1,5 éve volt.

Az olajat rendszeresen cserélem 10 000 km-enként, munkás autó, muszáj megadnom neki amit érdemel, SHELL benzint eszik 3 éve. Kevés olajat fogyaszt, kb 1 éve ENEOS 10W-40-et használok bele, ez sem változtatott semin.

Kérem aki ismeri ezt a hibát vagy tudni véli az okát segítsen nekem megoldani!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár hete megint előjött egy már ismert, de eddig elbújt hibajelenségem

Az autó C14SE, 6. éve van nálam, 98 000 km-rel vettem, most 193 000 van benne.

A probléma ami mióta megvan az autó szinte mindig jelen volt, de hol észrevétlenül, hol, mint jelen esetben markánsan, tehát:

-az autó minden sebesség fokozat leginkább alacsony, de elhúzódóan magasabb fordulatszám tartományában, a motor hőmérsékletétől függetlenül rángatva üzemel, olyan mintha valami megfolytaná a motort, de csak kis gázadásra, alacsony fordulatszámon. Ha rátaposok a gázra és erőteljesen húzatom, legtöbbször a jelenség eltűnik, de van amikor megmarad elég magas fordulatig is, kihúzatás ellenére. Indítás után néha leáll az autó, de ha gázt adok akkor persze nem, úgy tűnik mintha gázadásra, menet közben a kocsi reakciója egy pillanatra a megtorpanás lenne, majd ha húzatom kigyorsul, ha csak pici gázt adok, akkor elkezd rángatni. Eléggé kellemetlen ez a dolog és nem nagyon tudtam rájönni eddig, hogy mi okozhatja. Levegőszűrót pár napja cseréltem, nem változott semmi. Korábban volt benzinszivattyú csere is, de ettől sem változott semmi - a csere tönkrement szivattyú miatt vált szükségessé, gondoltam megoldhatja, de nem oldotta meg, ez kb 1,5 éve volt.

Az olajat rendszeresen cserélem 10 000 km-enként, munkás autó, muszáj megadnom neki amit érdemel, SHELL benzint eszik 3 éve. Kevés olajat fogyaszt, kb 1 éve ENEOS 10W-40-et használok bele, ez sem változtatott semin.

Kérem aki ismeri ezt a hibát vagy tudni véli az okát segítsen nekem megoldani!

Köszönöm!

Pár ötlet:

- hibakód kiolvasás (akár házilag is ez alapján: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.pdf), hátha tárolt valamit

- Tech2 műszerrel élőadat elemzés menet közben

- kipuff rendszer ellenőrzés, összeesett kipuffdob, katalizátor miatt

- fojtószelep-potméter ellenőrzés, csere akár próbára egy másik C14SE-ből

Hirtelen ennyi jutott eszembe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.