Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

sziasztok az mitől lehet hogy azt vettem észre amikor kevés benya van a kocsiba/ nem pirosba van a mutató !/ akkor alig akar menni pl elindulok egyesbe olyan mintha nem kapna benzint amikor benyomom a kuplungot kicsit akkor elkezd kicsit húzni, kettesbe ugyan ez, hármasba négyesbe viszont már semmi baja, meg amit még tapasztaltam hogy ha tankolok bele benzint akkor semmi baja:) létezik hogy az üzemanyagszűröm van eltömődve és amikor több a benzin akkor jobban átfolyik rajta?

Nem hiszem hogy a szűrő a gond, nekem akkor volt ilyen bajom amikor le volt csúszva a tankban az AC-alatti dobozkáról a visszatérő cső. Nem volt kiszedve mostanában a szintjelző?

Link to comment
Megosztás:

Nem hiszem hogy a szűrő a gond, nekem akkor volt ilyen bajom amikor le volt csúszva a tankban az AC-alatti dobozkáról a visszatérő cső. Nem volt kiszedve mostanában a szintjelző?

nem volt kiszedve még, és ha le van csúszva a cső akkor a benzin nem kezd el szivárogni?mert ilyet én nem láttam hogy benzin szivárgott volna bárhol is. és azt hogy lehet kiszedni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valószínűleg szét van hullva az aktívsszénszűrőm. A tankszellőztető szelepre menő egyik cső teljesen be volt rakodva és a szelepből is rengeteg jött ki. Kb 3 hete pucoltam ki, de most megint tele van. Mit lehet ezzel tenni? Néztem az új szénszűrőt, de kva drága, annyit nem áldozok rá, inkább kipucolom 2-3 hetente, de azért jó lenne vlami megoldás erre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valószínűleg szét van hullva az aktívsszénszűrőm. A tankszellőztető szelepre menő egyik cső teljesen be volt rakodva és a szelepből is rengeteg jött ki. Kb 3 hete pucoltam ki, de most megint tele van. Mit lehet ezzel tenni? Néztem az új szénszűrőt, de kva drága, annyit nem áldozok rá, inkább kipucolom 2-3 hetente, de azért jó lenne vlami megoldás erre.

Keresel egy kevesbe szethullott bontottat...?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Valószínűleg szét van hullva az aktívsszénszűrőm. A tankszellőztető szelepre menő egyik cső teljesen be volt rakodva és a szelepből is rengeteg jött ki. Kb 3 hete pucoltam ki, de most megint tele van. Mit lehet ezzel tenni? Néztem az új szénszűrőt, de kva drága, annyit nem áldozok rá, inkább kipucolom 2-3 hetente, de azért jó lenne vlami megoldás erre.

Van három cső, ami a szűrőre megy rá. Egy az elektromos szelepre, egy hátra a tankra pontosabban a betöltőcsövön lévő dobozkába, a harmadik pedig lelóg a bölcső mellett egy tölcsérrel. A bölcső mellettivel ne foglalkozz, a másik kettőt elvágod és összetoldod.

Link to comment
Megosztás:

Van három cső, ami a szűrőre megy rá. Egy az elektromos szelepre, egy hátra a tankra pontosabban a betöltőcsövön lévő dobozkába, a harmadik pedig lelóg a bölcső mellett egy tölcsérrel. A bölcső mellettivel ne foglalkozz, a másik kettőt elvágod és összetoldod.

Viszont így tulajdonképpen a szellőző cső ki lesz iktatva és a tankból jövő cső lesz csak, ami a mágnesszelepre megy, onnan meg a fojtószelepházra. Jó lesz ez így? Ha jól értelmezem így megszűnik a tankszellőzés. Nyilván nem dísznek van ott az a szűrő, valami szerepe biztos van. Most szépen kipucoltam megint, meg belefújtam kompresszorral a tankhoz hátramenő csőbe, most már azon is át bírok fújni és nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik megszűnt a dadogásom is végre. Úgy tűnik ez szivatott.

Link to comment
Megosztás:

Viszont így tulajdonképpen a szellőző cső ki lesz iktatva és a tankból jövő cső lesz csak, ami a mágnesszelepre megy, onnan meg a fojtószelepházra. Jó lesz ez így? Ha jól értelmezem így megszűnik a tankszellőzés. Nyilván nem dísznek van ott az a szűrő, valami szerepe biztos van. Most szépen kipucoltam megint, meg belefújtam kompresszorral a tankhoz hátramenő csőbe, most már azon is át bírok fújni és nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik megszűnt a dadogásom is végre. Úgy tűnik ez szivatott.

Írd be a keresőbe: szénszűrő

Válaszd a fórumok közül az Astra F-et és jelöld ki, hogy Hozzászólásonként

A találatok közt lesz a plusz kis benzinszűrő beépítéstől kezdve a szénszűrő kiheréléséig minden, így választhatsz. ;)

Link to comment
Megosztás:

Viszont így tulajdonképpen a szellőző cső ki lesz iktatva és a tankból jövő cső lesz csak, ami a mágnesszelepre megy, onnan meg a fojtószelepházra. Jó lesz ez így? Ha jól értelmezem így megszűnik a tankszellőzés. Nyilván nem dísznek van ott az a szűrő, valami szerepe biztos van. Most szépen kipucoltam megint, meg belefújtam kompresszorral a tankhoz hátramenő csőbe, most már azon is át bírok fújni és nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik megszűnt a dadogásom is végre. Úgy tűnik ez szivatott.

Miért szűnne meg a tankszellőztetés? Az egész eleve azért van, hogy a benzingőzt elszívja és felhasználja a motor és így megmarad ez a funkció. Meg milyen szellőzőcső lesz kiiktatva? Nem a tanktól jön ez, hanem a betöltőcsőtől és a betöltőcsőről megy a tank tetejére a másik cső.

De tőlem azt csinálsz amit akarsz. Tanácsod adtam, nem vitatémát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Pollenszűrő csere közben vettem észre két dolgot amit nem tudok, hogy mi. Egyik egy pici vákuumcső szerű ami a pollenszűrő házba csatlakozik, a másik pedig a takaró műanyag alatt lévő kis kör alakú valami amiből négy cső ágazik le. Mik ezek?:D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok pár hozzáoszlással visszább írtam hogy a kocsim, 1-2 fokozatban szaggat meg olyan mintha leakarna fulladni 3-4be semmi baj, annyit tettem hogy lehúztam az alapjárati motort és igaz hogy magasabb volt az alapjárat de nem fullad és nem szaggatott létezik hogy azt kéne meg takarítanom vagy szerintetek mi lehet?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok pár hozzáoszlással visszább írtam hogy a kocsim, 1-2 fokozatban szaggat meg olyan mintha leakarna fulladni 3-4be semmi baj, annyit tettem hogy lehúztam az alapjárati motort és igaz hogy magasabb volt az alapjárat de nem fullad és nem szaggatott létezik hogy azt kéne meg takarítanom vagy szerintetek mi lehet?

Ha én lehúznám az alapjáratit, azonnal dobná a hibalámpát és nem a körülményekhez viszonyítva vezérelné az ECU a motort. Tehát vészprogramszerűség.

A kitakarítással ártani nem árthatsz.

Hacsak nem az a problémád, hogy 1 és 2-ben alapjáraton szaggat, lefulladós a motor, 3-4-ben nem.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok pár hozzáoszlással visszább írtam hogy a kocsim, 1-2 fokozatban szaggat meg olyan mintha leakarna fulladni 3-4be semmi baj, annyit tettem hogy lehúztam az alapjárati motort és igaz hogy magasabb volt az alapjárat de nem fullad és nem szaggatott létezik hogy azt kéne meg takarítanom vagy szerintetek mi lehet?

Az alapjárati motor takarítás sosem árthet, bár szerintem nem szól bele.

Link to comment
Megosztás:

üdv. valaki nem tudja hogy van a kormány szervószivattyunak a végállás ütközője? ha ütközésig elforgatom a kormányt bármelyik irányba nyikorog a szíj.

Ez a nyikrogás általában akkor jelentkezik a szervoszivattyúnál, ha már nagyon elhasználódott benne az olaj. Cseréld le benne (Dexron II), hátha segít.

Link to comment
Megosztás:

Az normális, hogy a vízhőfokmérő muatója városban felmegy 95-96 fokra? Városon kívül egyenletes tempónál 92 körül visszafordul. A hűtőn van valahol egy pici lyuk. Hőmérséklet érzékelő csere, hűtő csere, vagy ez így normális? Egyáltalán kell ezzel foglalkozni? Csak azért kérdezem, mert a másik autómban (ami nem Opel) mindig 90 körül van a vízhőfok.

Link to comment
Megosztás:

Az normális, hogy a vízhőfokmérő muatója városban felmegy 95-96 fokra? Városon kívül egyenletes tempónál 92 körül visszafordul. A hűtőn van valahol egy pici lyuk. Hőmérséklet érzékelő csere, hűtő csere, vagy ez így normális? Egyáltalán kell ezzel foglalkozni? Csak azért kérdezem, mert a másik autómban (ami nem Opel) mindig 90 körül van a vízhőfok.

A f.szt van ott, csak mindig annyit mutat :D

Link to comment
Megosztás:

A f.szt van ott, csak mindig annyit mutat :D

Kár volt beleírnom ezt az utolsó mondatot :icon1:, mert igazából az a kérdés lényege, hogy a 96 foknál kell aggódni, vagy nem? Asrtánál ez normális, vagy 92 foknál, amikor elvileg nyi a termosztát minden esetben vissza kellene fordulni a mutatónak? A ventillátor néha bekapcsol, de azt majd ezután fogom megfigyelni, hogy pontosan mikor. Eddig úgy tűnt, hogy nem mindig ugyanakkor. Gondolkodtam már azon is, hogy mivel úgyis enged valahol a hűtő kicserélem egy újra, ami nagyobb felületű a mostaninál. Erről mi a vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Kár volt beleírnom ezt az utolsó mondatot :icon1:, mert igazából az a kérdés lényege, hogy a 96 foknál kell aggódni, vagy nem? Asrtánál ez normális, vagy 92 foknál, amikor elvileg nyi a termosztát minden esetben vissza kellene fordulni a mutatónak? A ventillátor néha bekapcsol, de azt majd ezután fogom megfigyelni, hogy pontosan mikor. Eddig úgy tűnt, hogy nem mindig ugyanakkor. Gondolkodtam már azon is, hogy mivel úgyis enged valahol a hűtő kicserélem egy újra, ami nagyobb felületű a mostaninál. Erről mi a vélemény?

A vízhőfok folyamatosan sétálgat. Minden autónál, teljesen normális. Amíg a ventilátor visszanyomja, és nem üt bele a piros mezőbe, addig nem kell foglalkozni vele. Sajnos a folyamatos visszajelzést adó mutatók régen kihaltak, és a maiak kb 3 állást mutatnak, hogy : csont hideg / 90 / fölforrt. Ennél még lehet látni a hőmérséklet ingadozását. Látod mikor nyit a termosztát, látod hol kapcsolt be a ventilátor, látod hol kapcsolt ki. Az értékeket ne akard celsiusra megmondani róla, amikor a műszer szerint 90, az simán lehet vagy 82 se, és a piros mező alja is még 100 alatt van. A mutató mozgása sokkal többet jelent, mint az, hogy éppen milyen számra mutat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Folyamatos sárgával ilyet dobott a gép : 15 Hûtõközeg hõszenzor – feszültség túl magas

Gázpedál lenyomására 4-5 másodperc múlva reagál, amúgy lefullad, mi lehet ez ?

A kétvezetékes vízhőfok-jeladó. A túl magas feszültség sztem szakadásra utal, lehet csak a csatlakozó kh-s, vagy elrágta a kábelét valami állat :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.