Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Kell Neked válasz egyáltalán? :rolleyes:

Egyszer már tartottunk itt, akkor nem ez volt a hiba. :icon1:

EGR-t le lehet falazni, de előtte ki kell tisztítani, hogy működjön. Ha nem működőképes, akkor lesz sárga lámpa, mert időnként ellenőrződik a működése. Amelyik azt is ellenőrzi, hogy működéskor változik-e a kipufogógáz összetétele, az fog jelezni hibát falazás után is, de általában ritkán, hosszú motorféknél. Azért érdemes lefalazni, hogy a tengelye többet ne rakódjon fel korommal. Szét kell szedni, kipucolni és megnézni működik-e. Ha működik, lefalazni és kész, ha nem működik, akkor a bontott, de azt is kitisztítani és érdemes lefalazni. Van olyan fajta is, ahol az EGR belenyit a tömítő felületbe, ott egy vastagabb alátétet lehet betenni, hogy tudjon nyitni falazás után is.

Szénszűrőről megy vezeték a tankba, igen, ezt kell kifúvatni. Érdemes betenni egy sima átlátszó műanyag benzinszűrőt a motortérbe, ahol a szénszűrőből megy vissza a tank felé, így nem tud a szén bejutni, de látod, hogy kilyukadt-e a szénszűrő.

Köszönöm a választ! Először megpróbálom kitakarítani a szelep, és használni, ha megint hamar elkoszolódik, akkor levakolom.

Link to comment
Megosztás:

szerintem a SAL szar, de a 300hoz még sok is....

https://www.sal.hu/sal-2-utas-autohangszoro-par/specifikacio/4527.aspx

"zenei telj.: 150 W (2 x 75 W max.)" :D beszarás

ennyi erővel írhatnák, hogy:

"zenei telj.: 300 W (egyszer)"

egyébként ami a lényeg: "Beépítési mélység: 53 mm" ez neccesen elfér

Nekem is ilyen szemét van az első ajtómban, épp elfér tőle az üveg, a hangzását nem mondanám szépnek, épp csak kicsit tisztább a gyárinál. Idén cserélem is egy komponens szettre aminek a csipogóját berakom a tükörburkolatba...
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A probléma nem általános de eléggé nagynak tűnik. 1.6 16 szelepes G Astrám úgy döntött, h az olaj az nem a deknibe való, hanem az autó egyébb részeire. Ausztriába volt egy 1000 km-es utam ebbe a batár melegbe 2db hatalmas dugó ácsorgással. Hallottam egy fura hangot menetközben, olyan volt, mintha eresztene az egyik kerék. Ahogy gyorsultam úgy gyorsult az is és visszafelé. Leálltam egy pihenőbe azzal a tudattal, h akkor kerékcsere hajrá. A kerekek jók voltak nagy öröm, de akkor mi volt ez. Benéztem az autó alá és a deknitől a hátsó hídig minden olaj volt. Úgy nem folyott csak a dekni legalsó pontjánál, ahol egy motortartó is csatlakozik hozzá, ott csöpögött lefelé (Gondolom mert ez a legalsó pontja a motornak azt dolgozott a gravitáció) és minden úszott az olajban a motortérben is ami mögötte volt. Igazából itt volt a lgetöbb, mert a kaszni amit tudott felfogott (kormány rudazatok, kábelek ami csak van). Gondolom a menetszél nyomta hátra. Beindítottam a gépet hátha meglátok valamit de semmi. Hibakód, kicsi világító olajkanna még nincs, nivó szerint olajhiány van. Kérdésem, h mit nézzek meg, honnan jöhetett ki. Előfordulhat, h a nagy melegben meg az ezer km-ben felforrósodott valami és eldurrant aztán a nyomás meg kinyomta a nedűt? Köszönöm az ötleteket, itt nem vinném szerelőhöz ha nem muszáj mert baromi drága :P Ha lehet várni vele augusztusig akkor otthon csináltatnám inkább, de a csináld magad is belefér, csak tudjam, h mizu :)

Köszönöm az ötleteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A probléma nem általános de eléggé nagynak tűnik. 1.6 16 szelepes G Astrám úgy döntött, h az olaj az nem a deknibe való, hanem az autó egyébb részeire. Ausztriába volt egy 1000 km-es utam ebbe a batár melegbe 2db hatalmas dugó ácsorgással. Hallottam egy fura hangot menetközben, olyan volt, mintha eresztene az egyik kerék. Ahogy gyorsultam úgy gyorsult az is és visszafelé. Leálltam egy pihenőbe azzal a tudattal, h akkor kerékcsere hajrá. A kerekek jók voltak nagy öröm, de akkor mi volt ez. Benéztem az autó alá és a deknitől a hátsó hídig minden olaj volt. Úgy nem folyott csak a dekni legalsó pontjánál, ahol egy motortartó is csatlakozik hozzá, ott csöpögött lefelé (Gondolom mert ez a legalsó pontja a motornak azt dolgozott a gravitáció) és minden úszott az olajban a motortérben is ami mögötte volt. Igazából itt volt a lgetöbb, mert a kaszni amit tudott felfogott (kormány rudazatok, kábelek ami csak van). Gondolom a menetszél nyomta hátra. Beindítottam a gépet hátha meglátok valamit de semmi. Hibakód, kicsi világító olajkanna még nincs, nivó szerint olajhiány van. Kérdésem, h mit nézzek meg, honnan jöhetett ki. Előfordulhat, h a nagy melegben meg az ezer km-ben felforrósodott valami és eldurrant aztán a nyomás meg kinyomta a nedűt? Köszönöm az ötleteket, itt nem vinném szerelőhöz ha nem muszáj mert baromi drága :P Ha lehet várni vele augusztusig akkor otthon csináltatnám inkább, de a csináld magad is belefér, csak tudjam, h mizu :)

Köszönöm az ötleteket.

Meg lehetne nézni például a kartergáz visszavezető gumicsövét ( ha ezen még az van) a HF, és a karter között. Ezen kívül a karter és szelepfedél tömítések gyenge pontok esetleg valamelyik főtengely szimering. Vagy egyszerűen önteni kell bele tescós olajat járatni és megnézni honnan follyik.

hello urak!

adott egy 93-as astra c16nz motorkódos tehát a 75 lovas változat. Fent akad a fordulatszámom 1500 körül. De van amikor leesik, alapjárati motor takarítás?

Például.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Uh, most látom csak, h F Astrás fórumba írtam :) Bocs. Ma végig vizslattam a teknőt, szerintem valahol megadta magát a tömítés. Veszek olajat, után töltöm aztán meglátjuk. Meg azért felnyomom a G Astrás részre is. :) Köszönöm a válaszod :)

Meg lehetne nézni például a kartergáz visszavezető gumicsövét ( ha ezen még az van) a HF, és a karter között. Ezen kívül a karter és szelepfedél tömítések gyenge pontok esetleg valamelyik főtengely szimering. Vagy egyszerűen önteni kell bele tescós olajat járatni és megnézni honnan follyik.

Például.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen szemét van az első ajtómban, épp elfér tőle az üveg, a hangzását nem mondanám szépnek, épp csak kicsit tisztább a gyárinál. Idén cserélem is egy komponens szettre aminek a csipogóját berakom a tükörburkolatba...

Hello! Egyébként ma megvettem a hangszórópárt. 4000 Ft volt egy pár belőle. Annyit szerintem megért. Megtudnád mondani milyen szetten gondolkozol és mennyiért? Milyen márkákat ajánlanak a hozzáértők?

Link to comment
Megosztás:

Valójában két kiszemeltem volt, http://www.autohifibolt.hu/index.php?P=termek&S=3&FKAT=2&AKAT=44&TID=13631&TN=Hertz DSK 170, dsk170.3, dsk-170.3, dsk 170.3, dieci, hertz, dieci Szett - 16cm - Autos Hangszoro és http://www.autohifibolt.hu/index.php?P=termek&S=3&FKAT=2&AKAT=44&TID=13368&TN=Kicker DS65.2, DS652, DS-65 2, DS 652, DS 65.2 Szett - 16cm - Autos Hangszoro a beépítési mélység eléggé bekorlátozza a mozgásteret. Ezek még talán nem annyival drágábbak mint amennyivel szebben szólnak. :) Mikor még nézegettem, hogy mit kellene venni akkor még 18 rugó volt a kicker szett. Az én kritériumom volt, hogy külön legyen hangváltó és ne a csipogó vezetékén legyen egy szűrőkondi mert az a megoldás nálam nem bírt sokat.

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok légtömegmérő hiba milyen tünetekkel jár 1.6 16v motornál?okozhat magas alapjáratot,?

Légtömegmérő hiba X16XEl-nél semmilyen hibát nem okoz... Mivel, hogy nincsen! Magas alapjárat okai:

- Alapjárati motor szorul, mert tiszta dzsuva...

- Falsot szív a pillangószelepnél...

- Gázbowden akad...

- Mapszenzor esetleges hibája...

- Sebesség szenzor hiba...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Légtömegmérő hiba X16XEl-nél semmilyen hibát nem okoz... Mivel, hogy nincsen! Magas alapjárat okai:

- Alapjárati motor szorul, mert tiszta dzsuva...

- Falsot szív a pillangószelepnél...

- Gázbowden akad...

- Mapszenzor esetleges hibája...

- Sebesség szenzor hiba...

És az az érzékelő mi ami a légszűrőház után van a szívócsőben? az hittem az a légtömegmérő :(és a sebesség szenzort merre találom?

Link to comment
Megosztás:

És az az érzékelő mi ami a légszűrőház után van a szívócsőben? az hittem az a légtömegmérő :(és a sebesség szenzort merre találom?

Az a beáramló levegő hőmérséklet érzékelő szenzora. Igazából egy önmagát fűtő ellenállás. Az a lényeg, hogy az ellenállás melegszik a ráengedett áramtól. Ettől nő tovább az ellenállása, majd mikor a levegő elkezdi hűteni, akkor ugye csökkenni fog az ellenállás értéke. Minél nagyobb az áramlás, annál jobban hűti le az ellenállást, így nő az átmenő áram, amit a motorvezérlős érzékel, és az alapján, illetve a lambda jel segíti a befecskendezés szabályozását. Ehhez jön még egy rahedli érzékelő...

99%, hogy az a kis ellenállás nem ment tönkre! Egyébként olyan 8-10000 ft-ért láttam, de alig lehet belőle kapni. Szinte csak gyári van, mert ritkán hibásodik meg. Egy tisztogatás nem árt.

Link to comment
Megosztás:

Na végre dobott hibát a vas. Délután első indításra nem akart beindulni, másodikra beindult és világított a hibalámpa, majd 4-5 mp múlva kialudt. Megpróbáltam kivillogtatni, de nem igazán sikerült értelmezni, ebben kérném a segítségeteket. 1 villogás, 5 villogás, 10 villogás, 3 villogás. Közte értelem szerűen szünet, majd ugyan ez ismétlődik előröl.

Link to comment
Megosztás:

Na végre dobott hibát a vas. Délután első indításra nem akart beindulni, másodikra beindult és világított a hibalámpa, majd 4-5 mp múlva kialudt. Megpróbáltam kivillogtatni, de nem igazán sikerült értelmezni, ebben kérném a segítségeteket. 1 villogás, 5 villogás, 10 villogás, 3 villogás. Közte értelem szerűen szünet, majd ugyan ez ismétlődik előröl.

1503: Immobiliser Control Unit

Link to comment
Megosztás:

1503: Immobiliser Control Unit

Köszi! Akkor ez gondolom a bicskakulcs miatt van, valószínűleg nem látta rendesen az immo chipet. Már kezdtem örülni, hogy kidob pl egy főtengely jeladó hibát, vagy valamit, de sajnos úgy látszik nem. Nem úszom meg a vezérlés lebontást, ott lesz valami bibi. Vagy átugrott egy fogat, vagy ahogy már valaki itt említette kikopott a főtengelyen lévő fogaskerék ékje, picit el van mozdulva és ezért püfög, dadog.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Akkor ez gondolom a bicskakulcs miatt van, valószínűleg nem látta rendesen az immo chipet. Már kezdtem örülni, hogy kidob pl egy főtengely jeladó hibát, vagy valamit, de sajnos úgy látszik nem. Nem úszom meg a vezérlés lebontást, ott lesz valami bibi. Vagy átugrott egy fogat, vagy ahogy már valaki itt említette kikopott a főtengelyen lévő fogaskerék ékje, picit el van mozdulva és ezért püfög, dadog.

Hát szerintem... :)

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motorról hogyan lehet meggyőződni hogy megfelelően működik-e?

Mondjuk kiszereled, és diagnosztikai üzemmódban így kell járnia akadás nélkül:

Kiszerelés nélkül meg ha nagyjából állandó az alapjárai fordulatszám, nincs felpörgés , gázelvételre hamar elejti , akkor jó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.