Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok,

A képen látható "vezetéknek", ami középen megy bele abba a kifolyóba mi a szerepe?

Elég csúnyán kirepedt a gumi, és cserélnem kellene... A második képen a jobb oldaliról lenne szó... Valamiként a vákuumhoz lehet köze... De mi ez pontosan? Hová megy bent a másik vége? Hogyan lehet cserélni?

https://www.dropbox.com/sc/7cx1l98wiww3oco/95EHx1jn_G

Köszönöm!

Módosítva : Imi (Astra)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A képen látható "vezetéknek", ami középen megy bele abba a kifolyóba mi a szerepe?

Elég csúnyán kirepedt a gumi, és cserélnem kellene... A második képen a jobb oldaliról lenne szó... Valamiként a vákuumhoz lehet köze... De mi ez pontosan? Hová megy bent a másik vége? Hogyan lehet cserélni?

https://www.dropbox.com/sc/7cx1l98wiww3oco/95EHx1jn_G

Köszönöm!

Klímás autó esetén fűtéscsap+belsőkeringetés vákuumcsöve, míg sima esetén csak a belső keringetés vákuumcsöve. Nézd át az összes gumi alkatrészt vákuum terén, mert szinte biztos, hogy mindegyik el van rohadva...

Link to comment
Megosztás:

Klímás autó esetén fűtéscsap+belsőkeringetés vákuumcsöve, míg sima esetén csak a belső keringetés vákuumcsöve. Nézd át az összes gumi alkatrészt vákuum terén, mert szinte biztos, hogy mindegyik el van rohadva...

Sima az autó, akkor a belső levegő keringetésé lesz.... Lehet ezt valahogyan cserélni? Hol találom meg a másik végét? :icon1:

Melyik csövet érdemes még átnézni? Merre találom őket? <_<

2002-es X14NZ Classic Start-ról van szó...

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sima az autó, akkor a belső levegő keringetésé lesz.... Lehet ezt valahogyan cserélni? Hol találom meg a másik végét? :icon1:

Melyik csövet érdemes még átnézni? Merre találom őket? <_<

2002-es X14NZ Classic Start-ról van szó...

Köszönöm!

Pollenszűrő mellett megy be a cső, így ahol a pollenszűrőd van, ott a vége. Nézd át a motorteredet, és ahol találsz ilyen csövet ellenőrizd a gumikat. Van pár.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sima az autó, akkor a belső levegő keringetésé lesz.... Lehet ezt valahogyan cserélni? Hol találom meg a másik végét? :icon1:

Melyik csövet érdemes még átnézni? Merre találom őket? <_<

2002-es X14NZ Classic Start-ról van szó...

Köszönöm!

A másik vége a belső levegő keringtetés kapcsolóra van rádugva. Elég ha csak a kirepedt részt cseréled, megtoldva egy darab csővel.

A sárga nyílnál a zöld-fekete cső az.

1398317-20140325-6FHvHw.jpg

Link to comment
Megosztás:

A hengerfej lett nyomáspróbázva? Mert ha repedt, pl, akkor is eheti a vizet, bár ahhoz képest meg túl sok a füstje... Füstnek milyen a szaga?

Azért az az ezer km sem mindegy, hogy milyen ezer km. Városban, vagy hosszútávon. Szomszédnak a g astrába rendszeresen belefagyott a kondenzvíz a kipufogóba, már be sem indult tőle az autó, mert folyton csak irtó rövid távokon használja.

A hengerfej lett nyomáspróbázva és ott nem volt hiba, síkolást is megkapta. A füstnek semleges szaga van tehát semmi büdös vagy túl állot víz szag nincs benne és ha elérakod a kezed sem leszel vízes. Én is gyanakodtam hengerfejességre, de csak azért zárom ki ezt a lehetőséget mert összerakás óta ilyen és egy deka vizet nem fogyaszt el az autó.

Viszont amit tapasztaltunk, hogy alapjáraton a gyújtást kicsit puffog, vagyis mintha ki-ki hagyna vagy félre gyújtana. A kocsin ez belülről vagy gázreakció álltal nem érződik.

Most ezt a hibát is fejtegetjük.

Ui.: hengerfej tömítést nem pasztáztuk, jelenleg "Ajusa" van rajta "Elring" csavarokkal.

Link to comment
Megosztás:

A hengerfej lett nyomáspróbázva és ott nem volt hiba, síkolást is megkapta. A füstnek semleges szaga van tehát semmi büdös vagy túl állot víz szag nincs benne és ha elérakod a kezed sem leszel vízes. Én is gyanakodtam hengerfejességre, de csak azért zárom ki ezt a lehetőséget mert összerakás óta ilyen és egy deka vizet nem fogyaszt el az autó.

Viszont amit tapasztaltunk, hogy alapjáraton a gyújtást kicsit puffog, vagyis mintha ki-ki hagyna vagy félre gyújtana. A kocsin ez belülről vagy gázreakció álltal nem érződik.

Most ezt a hibát is fejtegetjük.

Ui.: hengerfej tömítést nem pasztáztuk, jelenleg "Ajusa" van rajta "Elring" csavarokkal.

Nekem is ilyet produkál a corsa, c14nz, 1 éve vettük, hengerfejezés vétel előtt tuti volt, de azóta sem kellett vizet utána önteni. Én is tanácstalan vagyok ez ügyben. Kipufogó rendszert cseréltem, gyújtás alkatrészeket, tömítéseket, de nem változik semmi.

Link to comment
Megosztás:

Azazel2563, on 23 Mar 2014 - 11:18 PM, said:snapback.png

Sziasztok. Tudom hogy sokan küzdenek eme problémával ami nekem van. Olvastam már ez ilyen típusú válaszokat, de én szeretnék a hiba végére járni, remélem valaki talált már rá megoldást. A járgány egy 2001 évj x14nz motoros f astra. A hiba pufogó hangok alapjáraton illetve alapjárat ingadozás. cserétem alapjárati motorot, másik jó kocsiról gyújtókábeleket, uj a rotor és az elosztó, áttettem már a folytószelep potit is, takarítottam injektor házat, nézegettem a vákumcsöveket, újak a gyertyák. Nagyon idegesítő. mindenki csak találgat. nem szeretném eladni ahogyan tanácsolják, mert szép állapotban van és szeretem. Fogyasztás kifogástalan. Diagnosztika hibát nem hoz, kiugró értékek nincsenek. Olajat nem eszi.

Ha buborgó kipufra gondolsz én úgy gondolom rosszul záródó szelepek okozzák.

Az a baj igaz eszt nem mondtam, de cimbimnek ugyanilyen gépe van még az évjárat is stimm. Az övé ugy járt mint a doxa óra, nekem közbe mondtak hidrotőkétől szelepeken át mindent, mit ad isten az övé is elkezdte ugyanezt a pufogást csinálni. Mindkét autónál az injektorházat, féktisztító meg spéci tisztítóval pucoltam, rajta a kocsin. Egyiknél sem történt változás, majd ő szólt 2-3 nap múlva hogy az övé megint a, azóta se csinálta. Az enyém sajnos nem. Ezek után kezdtünk kételkedni benne hogy szelep vagy hidrotőke hiba lehet. kb 8 szerelőnél jártam különböző képességűek, fogalmuk sincs mitől lehet, vakon találgatnak. vakra meg nem akarok egy 150e km es legendásan megbízható motort megborítani, mert hátha az a gond. a többi 1.4 es hez képest sokkal jobban és lendületesebben megy. Beégett szeleppel szerintem tetvebb lenne. családban összesen 4 ilyen van...van amelyik 1994 es kiadás.

Link to comment
Megosztás:

Azazel2563, on 23 Mar 2014 - 11:18 PM, said:snapback.png

Ha buborgó kipufra gondolsz én úgy gondolom rosszul záródó szelepek okozzák.

Az a baj igaz eszt nem mondtam, de cimbimnek ugyanilyen gépe van még az évjárat is stimm. Az övé ugy járt mint a doxa óra, nekem közbe mondtak hidrotőkétől szelepeken át mindent, mit ad isten az övé is elkezdte ugyanezt a pufogást csinálni. Mindkét autónál az injektorházat, féktisztító meg spéci tisztítóval pucoltam, rajta a kocsin. Egyiknél sem történt változás, majd ő szólt 2-3 nap múlva hogy az övé megint ######a, azóta se csinálta. Az enyém sajnos nem. Ezek után kezdtünk kételkedni benne hogy szelep vagy hidrotőke hiba lehet. kb 8 szerelőnél jártam különböző képességűek, fogalmuk sincs mitől lehet, vakon találgatnak. vakra meg nem akarok egy 150e km es legendásan megbízható motort megborítani, mert hátha az a gond. a többi 1.4 es hez képest sokkal jobban és lendületesebben megy. Beégett szeleppel szerintem tetvebb lenne. családban összesen 4 ilyen van...van amelyik 1994 es kiadás.

Ugye az a baj, hogy hiába ugyanaz a két autó, van bennük egy csomó olyan elektronikai és egyéb alkatrész ami beleszól a motor működésébe. Az egyikben kicsit lustább a szonda a másikban kicsit jobban porlaszt az injektorszelep, vagy kicsit megkopott a fojtószelep poti ellenállás skálája...stb...stb...ezek mind olyan alkatrészek amik egy bizonyos tűréssel készültek a gyárban és nem tök egyformák. Ráadásul ezek közül egy csomó egymás "után" működik, pölö gyujtótrafó-kábel -elosztó-rotor megint kábel-gyertya. Szóval hogy a haver autója hogyan viselkedik, a takarításra, és hogy a tiéd nem pont így ez igazából nem jelent semmit. Két ember köhög a gyógyszertól az egyik abbahagyja a másik nem...szóval érted. A szerelők meg kibacottul nem szeretnek olyan hibákat keresgélni,amik macerássak, és kevés a haszon rajtuk. Nekem olyan szokott lenni, hogy felpörgött 3000-ig is néha volt hogy vitte a bódét gáz nélkül, cseréltem alapjárati motort igaz hogy nem gyárit kapott csak valami gagyitron 5000-forintosat. A hiba nem szűnt meg teljesen néha előjön de közel sem olyan gyakran mint előtte. Mivel amúgy az autó jól működik, és nem tudom teljesen megszüntetni a dolgot, ezért a hibát "együttélhetőnek" minősítettem és nem foglalkozom vele tovább.

Link to comment
Megosztás:

veszek egy kompressziómérőt és belemérek. A szelepekre rögtön fény derül. Én inkább tartom valószínűbbnek 1-2 hidrotőkét ami kínlódik. Motorkerékpárnál hasonló a jelenség ha nem jó a szelephézag, itt nem lehet állítani, elvileg azért van a hidrotőke. Tescos olaj azt is ritkán 5 évente cserélve, vagy 50000 km ként, tisztelet a kivételnek de opel tulajok közt ez a normális, megölhette.

Link to comment
Megosztás:

veszek egy kompressziómérőt és belemérek. A szelepekre rögtön fény derül. Én inkább tartom valószínűbbnek 1-2 hidrotőkét ami kínlódik. Motorkerékpárnál hasonló a jelenség ha nem jó a szelephézag, itt nem lehet állítani, elvileg azért van a hidrotőke. Tescos olaj azt is ritkán 5 évente cserélve, vagy 50000 km ként, tisztelet a kivételnek de opel tulajok közt ez a normális, megölhette.

Haverék x14nz astrája is egyik pillanatról a másikra elkezdettet csattogni. A vége az lett, hogy hengerfej le, el volt dugulva egy olajjárat, nem kapott rendes kenést a vezérműtengely és az egyik bütyök megkopott, ezért csattogott.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tuti belevaló alapjáratit kaptál? Kétféle kúppal gyártották, 1.4-1.6 is más.

Jó tudni, hogy 1.4NZ és 1.4NZ közt is van különbség alapjárati motorban, ezért keverik sokszor a boltban is, ugyanis a sima klíma nélküli alapjárati nz motornak trapéz keresztmetszetű a kúpja, a klímásnak az "emelt" alapjárat miatt hegyes kúpos.

Illetve az injektorházban a furat is nagyobb a klímás esetén, a kettő összecserélhető, de ha hegyes kúpost teszel a trapézba felütközik előbb és fennragad az alapjárat váltáskor, stb.

Link to comment
Megosztás:

Nálam egyszerű volt kiverni... Cső leszed, és kiráztam. A gáz inkább azzal volt, hogy nem volt jó a CO-m műszakin... :S

Az előműszakin nem szóltak, hogy rosszak az értékek, remélem egyben marad még pár napig. A kocsi alatt feküdtem azt néztem kifúj-e a még valahol akkor hallottam a katiból a csörgést.

Link to comment
Megosztás:

Az előműszakin nem szóltak, hogy rosszak az értékek, remélem egyben marad még pár napig. A kocsi alatt feküdtem azt néztem kifúj-e a még valahol akkor hallottam a katiból a csörgést.

Ha szerencséd van, csak egy apró darab pottyant le. Elvileg ha jó a katalizátor többi része, akkor nem lesz gond. Lehet oda vágtad valahol?

Link to comment
Megosztás:

Van egy 1993-as évjáratú C16NZ motorkódú F astram. Nemrég kigyulladt a motordiagnosztika lámpa. Kiolvastam a hibát a kivillogtatós módszerrel és a 42-es hibát dobta ki. Sebességérzékelő hiba-feszültség túl magas. Erre valaki tudna esetleg valamilyen megoldást?

Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Van egy 1993-as évjáratú C16NZ motorkódú F astram. Nemrég kigyulladt a motordiagnosztika lámpa. Kiolvastam a hibát a kivillogtatós módszerrel és a 42-es hibát dobta ki. Sebességérzékelő hiba-feszültség túl magas. Erre valaki tudna esetleg valamilyen megoldást?

Köszi előre is

Úgy gondolom ez az útjeladó az óraegység hátuljában, de hogy mitől van ez a hiba azt passzolom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.