Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a segítő szándékot!

Mivel technikai képességeim még korlátozottak,így elvitték az ople szalonba a kocsit kiolvasni az ECU-t.

Immo hibája volt.

Megcsinálták,de amin nagyon meglepődtem,hogy mindössze 8.000Ft-ért!!

Ismétlem,szalonban.

Le a kalppal előttük,azt hittem hogy milyen lehúzás lesz,de nem.

A lényeg,sikerült megcsinálni.

Mégegyszer köszönöm mindenkinek a hasznos tippeket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Még rágom a gumicsontot... szóval, hűtés: beindítom az autót, a hőfokjelző (most már újra) működik, amikor kb. 93-95 fok körülire fölmegy, beindul a ventilátor. Volt egy gyanúm, hogy lassabban forog mint kéne, de a csatijában csak 2 kábel van és ilyenkor 12 V-ot mérek a kettő között, vagyis szerintem ez nem "kétsebességes" hűtőventi. Autó áll, motor jár, és hiába várom, hogy leálljon a venti, illetve a hőfokjelző se megy 92-94 fok alá, 20 perc után se. A venti hőfokjeladója és a termosztát pár hete lett cserélve. Namost akkor marad az, hogy a hűtőm el van tömődve, ugye?

Más: komoly dolgokat nem csinálok az autón, de az utcán szerelés korlátai már így is zavaróak. Hogy időnként fülön nyal egy kutya, vagy centizgetnek a közlekedők, vagy esik. Találnom kéne valakit, aki Pesten, havonta (kéthavonta) 1-2 napra kiadná nekem az aknás garázsát (vagy beengedne a műhelyébe) valamilyen pénzösszegért. Szerintetek merre-hogyan keresgéljek? Nem tudtok egy ilyen jóembert? :unsure:

Köszi, Csaba

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Még rágom a gumicsontot... szóval, hűtés: beindítom az autót, a hőfokjelző (most már újra) működik, amikor kb. 93-95 fok körülire fölmegy, beindul a ventilátor. Volt egy gyanúm, hogy lassabban forog mint kéne, de a csatijában csak 2 kábel van és ilyenkor 12 V-ot mérek a kettő között, vagyis szerintem ez nem "kétsebességes" hűtőventi. Autó áll, motor jár, és hiába várom, hogy leálljon a venti, illetve a hőfokjelző se megy 92-94 fok alá, 20 perc után se. A venti hőfokjeladója és a termosztát pár hete lett cserélve. Namost akkor marad az, hogy a hűtőm el van tömődve, ugye?

Más: komoly dolgokat nem csinálok az autón, de az utcán szerelés korlátai már így is zavaróak. Hogy időnként fülön nyal egy kutya, vagy centizgetnek a közlekedők, vagy esik. Találnom kéne valakit, aki Pesten, havonta (kéthavonta) 1-2 napra kiadná nekem az aknás garázsát (vagy beengedne a műhelyébe) valamilyen pénzösszegért. Szerintetek merre-hogyan keresgéljek? Nem tudtok egy ilyen jóembert? :unsure:

Köszi, Csaba

Hááát akkor szerintem próbáld meg kimosni a hűtőt, ha biztos vagy benne hogy a vízpumpa lapátjai épek, és rendesen keringtetik a vizet.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Még rágom a gumicsontot... szóval, hűtés: beindítom az autót, a hőfokjelző (most már újra) működik, amikor kb. 93-95 fok körülire fölmegy, beindul a ventilátor. Volt egy gyanúm, hogy lassabban forog mint kéne, de a csatijában csak 2 kábel van és ilyenkor 12 V-ot mérek a kettő között, vagyis szerintem ez nem "kétsebességes" hűtőventi. Autó áll, motor jár, és hiába várom, hogy leálljon a venti, illetve a hőfokjelző se megy 92-94 fok alá, 20 perc után se. A venti hőfokjeladója és a termosztát pár hete lett cserélve. Namost akkor marad az, hogy a hűtőm el van tömődve, ugye?

Más: komoly dolgokat nem csinálok az autón, de az utcán szerelés korlátai már így is zavaróak. Hogy időnként fülön nyal egy kutya, vagy centizgetnek a közlekedők, vagy esik. Találnom kéne valakit, aki Pesten, havonta (kéthavonta) 1-2 napra kiadná nekem az aknás garázsát (vagy beengedne a műhelyébe) valamilyen pénzösszegért. Szerintetek merre-hogyan keresgéljek? Nem tudtok egy ilyen jóembert? :unsure:

Köszi, Csaba

Most az jutott eszembe, hogy nem foroghat-e ellentétes irányban a ventillátorod? Esetleg lehet a hűtőd kívülről elöl elkoszolódott annyira, hogy nem megy át rajta a levegő. Pl. mostanában virágzott a nyárfa, ez a fehér szálló szösz. Nálunk a cégnél a klímák kültéri egységeit teljesen el szokta tömíteni, minden virágzás után ki kell pucolni. Centi vastag fehér "vatta" réteget szoktak leszedni. Autóknál el tud tömődni ezen kívül a sok bogártól is.

Esetleg nem lehet-e levegős a rendszer és ezért nem kering a víz megfelelően? Nem csobog a víz ha jár a motor?

Link to comment
Megosztás:

Most az jutott eszembe, hogy nem foroghat-e ellentétes irányban a ventillátorod? Esetleg lehet a hűtőd kívülről elöl elkoszolódott annyira, hogy nem megy át rajta a levegő. Pl. mostanában virágzott a nyárfa, ez a fehér szálló szösz. Nálunk a cégnél a klímák kültéri egységeit teljesen el szokta tömíteni, minden virágzás után ki kell pucolni. Centi vastag fehér "vatta" réteget szoktak leszedni. Autóknál el tud tömődni ezen kívül a sok bogártól is.

Esetleg nem lehet-e levegős a rendszer és ezért nem kering a víz megfelelően? Nem csobog a víz ha jár a motor?

Hú, ez a nyárfa-szösz jó ötlet - sajnos. És ott van előtte az útban a klímahűtő is, azannyát. Bár kb. 3 hete volt kívülről pucolva a hűtő. Ellentétes irány - ez se jutna magamtól eszembe, megnézem. Köszi!

Módosítva : felhasznaaloo
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok

Nekem olyan problémám lenne, hogy amikor a gyújtás kapcsolót "0" állásba teszem és kihúzom a kulcsot, "minden" áram ellátás megszünik... Értem itt az elakadás jelzőt, rádiót ami átvan hidalva, az órát dátumot újra kell állítani... de ha úgy húzom ki a kulcsot, hogy nem teljesen forditom le, akkor működik minden... ja amikor a rádió be van kapcsolva és ha kinyitóm az ajtót, úgy jelez nekem, mintha be lenne kapcsolva a helyzet jelző... Sípol, mint a hülye :) Astra F 97"

Módosítva : BigJay
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nekem olyan problémám lenne, hogy amikor a gyújtás kapcsolót "0" állásba teszem és kihúzom a kulcsot, "minden" áram ellátás megszünik... Értem itt az elakadás jelzőt, rádiót ami átvan hidalva, az órát dátumot újra kell állítani... de ha úgy húzom ki a kulcsot, hogy nem teljesen forditom le, akkor működik minden... ja amikor a rádió be van kapcsolva és ha kinyitóm az ajtót, úgy jelez nekem, mintha be lenne kapcsolva a helyzet jelző... Sípol, mint a hülye :) Astra F 97"

Üdv itt valami komolyabb átkötés történhetett korábban. Vagy csak úgy most kezdte csinálni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Helyzetjelentek és megint kérdeznék. Ugye a bajom az, hogy nem áll le a hűtőventilátor csak ha leállítom a motort is. Már kicserélték nekem a venti hőgombát, és már a hűtőt szedte volna ki a mester, amikor időt kértem. Gyanús volt, hogy a hűtőventi nem forog teljes fordulaton. Kiderült, a klímaventi is forog vele, akkor is, ha a klíma nincs bekapcsolva. Csak klímázáskor kéne nekik együtt, így lassan forogniuk. Elvileg ebből, ha jön a nyár, szívás lesz.

Arra jutottam, hogy a klíma nyomáskapcsoló vagy az érintkezője lehet rossz. De: leállítom a motort, hallom lassan leáll a (2) venti, pár perccel később ráadom a gyújtást, a hűtőventi moccan és leáll, kattan egy relé a biztosítékdoboz mögött. A reléje be tud ragadni a ventilátornak? Köszi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Helyzetjelentek és megint kérdeznék. Ugye a bajom az, hogy nem áll le a hűtőventilátor csak ha leállítom a motort is. Már kicserélték nekem a venti hőgombát, és már a hűtőt szedte volna ki a mester, amikor időt kértem. Gyanús volt, hogy a hűtőventi nem forog teljes fordulaton. Kiderült, a klímaventi is forog vele, akkor is, ha a klíma nincs bekapcsolva. Csak klímázáskor kéne nekik együtt, így lassan forogniuk. Elvileg ebből, ha jön a nyár, szívás lesz.

Arra jutottam, hogy a klíma nyomáskapcsoló vagy az érintkezője lehet rossz. De: leállítom a motort, hallom lassan leáll a (2) venti, pár perccel később ráadom a gyújtást, a hűtőventi moccan és leáll, kattan egy relé a biztosítékdoboz mögött. A reléje be tud ragadni a ventilátornak? Köszi...

Ha van reléje persze az is tönkre mehet több féle módon, 1 nem kapcsol, 2 kontaktos, 3 összeégett. Itt nálad valószínűleg az utóbbi állhat fenn.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítségre lenne szükségem: Az egyik barátomnak az autójával van egy kis gond. 1.6-os 16 szelepes, 1998-as.

Van benne gáz, de gázzal és benzinnel is produkálja a hibát. Gázadáskor, gázfröccsnél is és folyamatosan növelt gáznál is a motor fullad, dödörög. Odalépek neki, akkor hallom, hogy a toroknál nyitna, de nem pörög fel, hanem fullad. Hidegen jól, melegen nagyon nehezen indul. Az alapjárat kicsi magas. (Picivel ezer felett melegen.)

Check Engine nem mutat hibát, gyertyák és gyertya kábelek cserélve lettek. Alapjáraton szépen, egyenletesen jár.

Link to comment
Megosztás:

Tartok tőle, hogy a klíma miatt ez relés... ? Az a baj, a kapcsolási rajzon eltévedtem. Maga a venti (M4 a jele) 4 helyen is ott van a rajzon és vagy 3-4 különböző relének is köze van az áramköréhez. WTF?

Mondj egy pontos évjáratot, és motorkódot, megnézem neked.

Link to comment
Megosztás:

Üdv itt valami komolyabb átkötés történhetett korábban. Vagy csak úgy most kezdte csinálni?

Most vettem észre, mert gyári blaupunkt kazis rádióval vettem, ami le volt kódolva ugye :) Vettem egy sony lejátszót, és azóta.. mondjuk láttam, hogy két piros drót össze van szigszalagozva, gondolom az lehetett az áthidalás...

hátha az a probléma.. köszi a választ :) Üdv

Módosítva : BigJay
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most vettem észre, mert gyári blaupunkt kazis rádióval vettem, ami le volt kódolva ugye :) Vettem egy sony lejátszót, és azóta.. mondjuk láttam, hogy két piros drót össze van szigszalagozva, gondolom az lehetett az áthidalás...

hátha az a probléma.. köszi a választ :) Üdv

Hát akkor szerintem először bontsd szétt ami nem tűnik gyárinak, aztán ha megjavul akkor az a bűnös, ha nem akkor lehet tovább vizsgálódni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! egy olyan problémám merült fel , hogy gáz adásra néha elkezd fuldokolni az autó és le is áll. utána nehezen indul be, kékes füstöt adott és iszonyat benzin szag árad belőle. továbbá a szelepek eléggé csörömpölnek és a fordulatszámot is feldobja az egekbe..... mindez megszűnik egy idő után csak nem értem mi lehet ez. gyújtás? vagy valami elszállt? szonda?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! egy olyan problémám merült fel , hogy gáz adásra néha elkezd fuldokolni az autó és le is áll. utána nehezen indul be, kékes füstöt adott és iszonyat benzin szag árad belőle. továbbá a szelepek eléggé csörömpölnek és a fordulatszámot is feldobja az egekbe..... mindez megszűnik egy idő után csak nem értem mi lehet ez. gyújtás? vagy valami elszállt? szonda?

Üdv, milyen motor? Teljesen kuka szondára szokott dobni hibakódot. A benzin szagot honnan érzed a kipufogóból vagy a motortérből? Aikor leáll a motor tekerd le a benzintank sapiját ha szisszen akkor a tankszellőztetéssel van baj. A szelep csörömpölés passzolom én nem hallottam még olyat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! sajnos hetek óta szenvedek egy opel astra g 2.0 benzin x20xev. Tünetek:sárga lámpa kigyulladt,goo diagnosztika lamdaszonda és kopogásérzékelő hibát mutatott.lambaszonda csere 1 nap járás vissza hibaüzenet nincs deeee 4000 fordulatnál torpan egyet és nem húz de csak kb minden harmadik kigyorsittásnál csinálja,jaa és hidegen darabos az alapjárat és gázadásra befullad ha bemelegszik ez a jelenség elmarad.ötlet??? köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos ablakemelőbe a műanyag szemet,amire rákattan az olló,na azt lehet kapni valahol?

Kettétört valahogy és pilanatnyilag össze van drótozva,de nem tom meddig bírja.

Manapság amilyen idő van azért jó lenne lehúzogatni az ablakot.

Próbáltam rákeresni,de csak komplett ablakemelő szerkenytűt találtam 30 ropiért.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.