Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Új vagyok itt, igy elnézést, ha rossz helyre irok. Szóvan segítság, illetve felvilágositásra lenne szükségem. Nemrég vettem egy astrát, ez az első igy nem tudok semmit róla. Elöször is hány literes a tankja mert olvastam itt-ott, hogy 50, de 45-nél többet nem tudtam még tölteni bele. A másik meg amikor a mutató még csak épp elérné a piros felzést, az autó indulás, illetve magasabb fordulaton (kb. 4-5 ezer) befullad egy pillanatra, mintha kifogyna a benzin. Egy tank benzinnel alig 560 km.ert tudok megtenni.

Ettöl eltérö másik kérdésem, a fékrásegitönél van egy vákuum szelep ami nagy valószitüséggel rosz mivel kibontottam és üres. Elmentem egy szakihoz aki ideiglenesen ledugózta nekem a fékrásegitön lévö lyukatkat melyek erre a szelepre mentek, jelzem a motor járása lényegesen szebb lett, de ugyanakkor ez után vettem észre a fogyasztás növekedést, a cső ami az aktiv szénszürőről jön föl az is levolt dugva de mivel a tank kinyitáskor szisszent egy nagyot inkább kidugtam.

Kicsit hosszú lett, de mivel ugymond friss az autó szeretném ha mielöbb kiismerném, Astra F 93' c14nz.

Köszönöm

Üdv....ha jól tudom 50literes a tank, de ha caravan akkor 52. (vagy fordítva) A pontatlan tankszintjelző gyakori hiba, de az hogy nem fér bele 45 liternél több, attól is lehet hogy mivel ledugózták a tankszellőztetés csövét, a benzinpump aösszeszívta a tankot és horpedt maradt. Feküdj alá, nézd meg. Ez összefügghet a piros jelzésnél a fulladással, a horpadt tank miatt nem mozog rendesen a szintjelző, vagy a pumpa már nem a tank legmélyebb pontján van, bár ez utóbbi nem valószinű. A fékrásegítőnél a vákumszelepet pontossan nem értem...képet tudsz róla mutatni? Az a nagy kerek dekete dob a főfékheneger/fékolajtartály mögött?

Link to comment
Megosztás:

Üdv....ha jól tudom 50literes a tank, de ha caravan akkor 52. (vagy fordítva) A pontatlan tankszintjelző gyakori hiba, de az hogy nem fér bele 45 liternél több, attól is lehet hogy mivel ledugózták a tankszellőztetés csövét, a benzinpump aösszeszívta a tankot és horpedt maradt. Feküdj alá, nézd meg. Ez összefügghet a piros jelzésnél a fulladással, a horpadt tank miatt nem mozog rendesen a szintjelző, vagy a pumpa már nem a tank legmélyebb pontján van, bár ez utóbbi nem valószinű. A fékrásegítőnél a vákumszelepet pontossan nem értem...képet tudsz róla mutatni? Az a nagy kerek dekete dob a főfékheneger/fékolajtartály mögött?

Üdv.

Lehetséges, hogy ez történt a tankal, bár nem tudom mert mielött ledugózta az elött is ilyen volt, bár az elözö tulajnál lehet megtörtént ez.

IMG_20140802_184511_www.kepfeltoltes.hu_

bekarikáztam a csöveket szerintem érted meik hova megy.

IMG_20140802_184704_www.kepfeltoltes.hu_
és ez ami rossz én szerintem
Módosítva : astramarci
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, igy elnézést, ha rossz helyre irok. Szóvan segítság, illetve felvilágositásra lenne szükségem. Nemrég vettem egy astrát, ez az első igy nem tudok semmit róla. Elöször is hány literes a tankja mert olvastam itt-ott, hogy 50, de 45-nél többet nem tudtam még tölteni bele. A másik meg amikor a mutató még csak épp elérné a piros felzést, az autó indulás, illetve magasabb fordulaton (kb. 4-5 ezer) befullad egy pillanatra, mintha kifogyna a benzin. Egy tank benzinnel alig 560 km.ert tudok megtenni.

Ettöl eltérö másik kérdésem, a fékrásegitönél van egy vákuum szelep ami nagy valószitüséggel rosz mivel kibontottam és üres. Elmentem egy szakihoz aki ideiglenesen ledugózta nekem a fékrásegitön lévö lyukatkat melyek erre a szelepre mentek, jelzem a motor járása lényegesen szebb lett, de ugyanakkor ez után vettem észre a fogyasztás növekedést, a cső ami az aktiv szénszürőről jön föl az is levolt dugva de mivel a tank kinyitáskor szisszent egy nagyot inkább kidugtam.

Kicsit hosszú lett, de mivel ugymond friss az autó szeretném ha mielöbb kiismerném, Astra F 93' c14nz.

Köszönöm

bontó és tessék mindent visszacsinálni! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma ki kellett vennem az óracsoportot mert az egyik izzót ki kellett cserélnem.Csak úgy tudtam kivenni, hogy a sebességváltóból kivettem a kilométeróra spirált, kivettem az óracsoportot és utána kihúztam siprált az óracsoportból.

Izzócsere után összeraktam. Először a spirált vissza az óracsoportra majd visszatettem a helyére és a sebességváltóba is vissza a spirált. Ott a csavart meghúztam rendesen. Este mentem vele és kiderült, hogy nem működik a kilométer óra. Mit ronthattam el? Tudtok segíteni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma ki kellett vennem az óracsoportot mert az egyik izzót ki kellett cserélnem.Csak úgy tudtam kivenni, hogy a sebességváltóból kivettem a kilométeróra spirált, kivettem az óracsoportot és utána kihúztam siprált az óracsoportból.

Izzócsere után összeraktam. Először a spirált vissza az óracsoportra majd visszatettem a helyére és a sebességváltóba is vissza a spirált. Ott a csavart meghúztam rendesen. Este mentem vele és kiderült, hogy nem működik a kilométer óra. Mit ronthattam el? Tudtok segíteni?

Köszi

Még este megnéztem mi lehet. Rájöttem, hogy én kivettem az egész (most már tudom mert utánanéztem a NET-en) kilométeróraspirál meghajtót.Most jöttem rá, hogy elég lett volna csak a spirált letekerni.

Szóval kivettem mégegyszer és rájöttem, hogy az linken látható képen

https://www.dropbox.com/s/43rno6gsmbmp63r/opel-astra-f-kilometer-spiral-meghajto.jpg

a bal oldali (gyűrű után rész) nincs rajta az enyémen. Feltehetőleg szétesett amikor kivettem. Szóval egy ilyet kell beszereznem. Azt hiszem erre írta valaki korábban, hogy érdemes gyárit mert az utángyártottal nem fog jól mérni.

De a problémám az, hogy mi van akkor ha ez beesett a váltóba és esetleg a fogaskerek ledarálták? Ez az egész műanyag? Vagy van fém része is? (középen ami a képen nem látszik ami hajtja a spirált) Mentem vele így kb. 30 km-rt.

Köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Kérdésemet vegyétek tárgytalannak. Megnéztem az udvaron hátha ott van az az alkatrész és megtaláltam. Már csak egy baj van, hogy a kutyám egy kicsit megrágta :) Így vennem kell másikat

Lényeg, hogy megvan, nem esett be nem darálták le a fogaskereket. Az egész műanyag de nem kicsit úgyhogy nem tudott volna beesni.

Link to comment
Megosztás:

Kérdésemet vegyétek tárgytalannak. Megnéztem az udvaron hátha ott van az az alkatrész és megtaláltam. Már csak egy baj van, hogy a kutyám egy kicsit megrágta :) Így vennem kell másikat

Lényeg, hogy megvan, nem esett be nem darálták le a fogaskereket. Az egész műanyag de nem kicsit úgyhogy nem tudott volna beesni.

Akkor se lett volna semmi ha beeisik. Én ejtettem már be az enyémet, simán megeszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Lehetséges, hogy ez történt a tankal, bár nem tudom mert mielött ledugózta az elött is ilyen volt, bár az elözö tulajnál lehet megtörtént ez.

bekarikáztam a csöveket szerintem érted meik hova megy.

és ez ami rossz én szerintem

Ez az ufó alaku izé a tankszellőztetés része, igazából nincs benne semmi érdekes, egy vákumszelep. Ahúgy előttem is írták az eredeti állapotot kellene visszaállítani, de a legfontosabb hogy tudjuk szellőzni a tank, a hátulról jövő cső ne legyen ledugózva. Egy ugyanilyan autót kellene megnézni, mert ahhot kissé összetett hogy írásban van képeket el lehessen mutogatni pontosan mi hova megy, ugye van még egy aktívszén szűrős doboz is a sárvédő alatt, ami ehhez tartozik. Ennek 3 csöve van az egyik jön a tankról, a másik megy bele ebbe az ufóba a harmadik meg az ablakmosó tartály alatt lóg egy kis tölcsérbe végződik. Az hogy pontosan melyik-melyik sajna nem tudom még sohasem követtem őket végig. A rendszer elmélete hogy ha túlnyomás van a tankban akkor a kiáramló benzin gőzt a motor megeszi azon a vákumcsövön keresztül amit ledugóztál a fékrásegítőnél, ha meg vákum van a tankban akkor utánna enged levegőt, hogy ne horpadjon össze. Hogy pontosan melyik alkatrész mit csinál azt én sem tudom.

1545095-20140803-rJdtru.jpg

Kérdésemet vegyétek tárgytalannak. Megnéztem az udvaron hátha ott van az az alkatrész és megtaláltam. Már csak egy baj van, hogy a kutyám egy kicsit megrágta :) Így vennem kell másikat

Lényeg, hogy megvan, nem esett be nem darálták le a fogaskereket. Az egész műanyag de nem kicsit úgyhogy nem tudott volna beesni.

Ezért akarsz másik kutyát venni? :o :D

Link to comment
Megosztás:

Ez az ufó alaku izé a tankszellőztetés része, igazából nincs benne semmi érdekes, egy vákumszelep. Ahúgy előttem is írták az eredeti állapotot kellene visszaállítani, de a legfontosabb hogy tudjuk szellőzni a tank, a hátulról jövő cső ne legyen ledugózva. Egy ugyanilyan autót kellene megnézni, mert ahhot kissé összetett hogy írásban van képeket el lehessen mutogatni pontosan mi hova megy, ugye van még egy aktívszén szűrős doboz is a sárvédő alatt, ami ehhez tartozik. Ennek 3 csöve van az egyik jön a tankról, a másik megy bele ebbe az ufóba a harmadik meg az ablakmosó tartály alatt lóg egy kis tölcsérbe végződik. Az hogy pontosan melyik-melyik sajna nem tudom még sohasem követtem őket végig. A rendszer elmélete hogy ha túlnyomás van a tankban akkor a kiáramló benzin gőzt a motor megeszi azon a vákumcsövön keresztül amit ledugóztál a fékrásegítőnél, ha meg vákum van a tankban akkor utánna enged levegőt, hogy ne horpadjon össze. Hogy pontosan melyik alkatrész mit csinál azt én sem

Ezért akarsz másik kutyát venni? :o :D

ha az én kutyám megrágná én is leserlném a dögöt :-)
Link to comment
Megosztás:

odáig oké, csak tudjam mi a baja, mert ha jó az alkatrész nem akarok másikat venni :)

vagy viszed (rendes) szerelőhöz, vagy csinálod Te, de akko ez benne van a pakliban

mondjuk ahogy nézem a szerelőd sem a hiba okán gondolkodott, hanem inkább a GYORS megoldásban

de amire igazán akartam utálni az elöző hsz.emben, hogy nagyjából ki van herélve a kocsid, C16NZnél (is) a vákuum elég fontos a helyes müködéshez, neked meg teljesen összivissza van ledugózva, meg itt-ott hiányoznak csövek is

sztem így elég nehéz diagnosztikát mondani (innen főleg), vissza kell állítani az eredeti állapotot(már ahogy azt anno összerakták), aztán lehet azon gondolkodni mi a frász van

minden csővet helyére, ami van azt meg megnézni, hogy nem lukas-e, azért mondtam hogy irány a bontó a szelep miatt (vákuumcsővet inkább újat vennék)

Link to comment
Megosztás:

Régóta bacta a csőrömet hogy bárhová tekerem a fűtés szabályzót szinte mindíg mindenhonnan jön a levegő, ezért egy kicsit bontottam. Arra jutottam hogy a választó zsaluk soha nincsenek teljesen elzárva, egy kis rés meg pont elég a levegőnek. A képen a lábtérfűtés zsaluja látszik, de gondolom a többi is ilyen.

1546254-20140803-DmIn9t.jpg

Aztán ha mát ott voltam, belső levegő keringtető választó működés közben. A nyitott ajtón a pörgö befúvómotor látszik, már amennyire látszik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Lécci akinek van a hátsó ajtóban hangszóró vagy ablakemelő az tudna nekem egy képet küldeni a kábelátvezető gumiról ami az ajtót és a kasztnit összeköti,hogy hol kellene annak lenni gyárilag.?Mert az én astrámon nincsen ilyen gyárilag csak nem tudom,hogy a helye esetleg ki van e alakítva neki.Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Lécci akinek van a hátsó ajtóban hangszóró vagy ablakemelő az tudna nekem egy képet küldeni a kábelátvezető gumiról ami az ajtót és a kasztnit összeköti,hogy hol kellene annak lenni gyárilag.?Mert az én astrámon nincsen ilyen gyárilag csak nem tudom,hogy a helye esetleg ki van e alakítva neki.Előre is köszi.

Képem az pont nincs, de a logika alapján ha van neki lyuk fúrva az ajtó élén és a B oszlop alján akkor az most neked le van dugózva. Amúgy így néz ki:https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41300000-kabelkoteg-es-alkatreszei/41300370-kabel-atvezeto-huvely/1395276-kabel-atvezeto-huvely-hatso-ajtohoz-opel

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg az tűnt fel, hogy folyamatosan langyos levegőt fúj. Gondolom a bowdenekkel lehet nekem is a baj.

Nekem is egy műpadló darab volt felette, de azt most levettem, mert norálisan kihúztam szilóval a szélvédő és a műanyag közötti rést, és elméletileg már nem fog beázni. Most viszont azt vettem észre, hogy szinte mindegy hova állítom a választó tekerőt mindíg ugyanúgy fúj be szóval holnap szétborítom a középkonzolt is.

Nem új a tartály, bontóban jártam régebben ott láttam meg, igazából csak azért hoztam el mert az enyém csúnyán be volt sárgulva, ezt meg jól kisavaztam és kicseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Szétszedtem, jól van összerakva, csak éppen a zsaluk nem zárnak el teljesen, mindíg marad kábé 2 centi rés ahol szépen jön a levegő ott is, ahol nem kéne.

Én csak elmesélem, hogy "az előző tulaj" pollenszűrő nélkül járt télen (nyilván elázott neki is), plusz szét volt esve a középső 2 fúvóka téglalap alakú "csöve", így aztán az egész műszerfal egy merő dzsuva lett belül (relék, csatik, kábelek...). Szóval érdemes megnézni/rendbe tenni.

Link to comment
Megosztás:

Én csak elmesélem, hogy "az előző tulaj" pollenszűrő nélkül járt télen (nyilván elázott neki is), plusz szét volt esve a középső 2 fúvóka téglalap alakú "csöve", így aztán az egész műszerfal egy merő dzsuva lett belül (relék, csatik, kábelek...). Szóval érdemes megnézni/rendbe tenni.

Kiszedtem már régebben a vezetőoldalról az alsó-felső befúvócsövet, most középről azt a rövidet, meg az anyósoldalról az alsó-felsőt, mindegyiket lemostam kivül-bellül. Miután a multkor megkentem a befúvómotor tengelyét sokkal halkabb és gyorsabban pörög, szinte minthe egy fokozattal feljebb lenne kapcsolva. Pedig még a régi pollenszűrő van benn majd azt is cserélem. A szélvédő alatti műanyagot ujból felszilóztam, de most kihagyam alóla azt a kis gumikédert és csak szilóval tömítettem. Igazából aki a pollenszűrő fölé műpadlót...egyebet tesz fel az figyeljen arra hogy ez csak előre lejtsen, mert a keret hátul nincs tömítve a kasztnihoz képest, csak elöl és oldalt. Ha a pollenszűrő mögé jut víz az szabadon bejut a befúvomotor házába, és le a szőnyag alatti szivacsra.

1548496-20140805-gNJ0Qw.jpg

A képen baloldalt az a fekete ajtó a belső levegő keringtetés vákummal mozgatott zsaluja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Ma ezt az olajfolyás szerűséget fedeztem fel az autómon a Dis modul környékén van.Szerintetek honnan jöhet?Köszi http://www.kephost.com/image/uM2

A képen nem létszik tisztán, de ott olaj vagy a szelepfedél tömítés alól jöhet, vagy (ebben nem vagyok biztos) ha a vezérműtengelynek van kihajtása mint a rotoros elosztós-gyujtásnál akkor van ott egy tömítés-szimering ami átenged.

Link to comment
Megosztás:

136ezret futott( F Astra motorkód X14NZ 1,4 8 szelepes 60 lóerős) autóm továbbra is érdekes dolgokat csinál.Melegben felpörög majd lassul az alapjárat. Ujraindítva normális az alapjárat.A motordiagnosztikai lámpám több km megtétele után ha a lámpáknál megállok kigyullad. Ujraindításnál nem világít.Amikor kigyullad egy kicsit megemelkedik az alapjárat és ha világító lámpával megyek tovább nem húz egyenletesen.

Link to comment
Megosztás:

136ezret futott( F Astra motorkód X14NZ 1,4 8 szelepes 60 lóerős) autóm továbbra is érdekes dolgokat csinál.Melegben felpörög majd lassul az alapjárat. Ujraindítva normális az alapjárat.A motordiagnosztikai lámpám több km megtétele után ha a lámpáknál megállok kigyullad. Ujraindításnál nem világít.Amikor kigyullad egy kicsit megemelkedik az alapjárat és ha világító lámpával megyek tovább nem húz egyenletesen.

Olvasd ki a hibatárolót, majd megmondja mi a baja. Most hogy mondod este amikor kijártam az udvarból nekem is sárga lámpázott, megnézem majd mi az, nekem a szonda rendszeresen bejelez, most meg szesz is van benne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.