Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

...a porlasztócsúcsokat beállíttatni, vagy cseréljem ki őket, egyből? vagy egy normális ember aki ért hozzá az meg tudja nekem mondani, hogy cserés a cucc, vagy belehet még állíttatni??

úgy hogy mivel dolgoztam a héten holnap szétszedem egy kicsit!, majd írom a további fejleményeket!

Lehet állítani rajtuk valamennyire. Egyébként ha újat veszel, azt is illik beállíttatni beszerelés előtt.

Link to comment
Megosztás:

Nos uraim! itt minden összejött ami csak lehetett, először is menjenek a pancser szerelők a fenébe, fogtam magam kiszereltem az izzító gyertyákat, a 4-ből 2 szar volt!!! Jelzem, mindegyik szerelő mérés után azt mondta ezek tökéletek, hát...!!! :rolleyes: Aztán, most hogy az izzítógyertyákat kicseréltem, új jelenség az első hengeren lévő porlasztókörül az önindítózás hatására jött a a gázolaj kifele a hengerből, most először akkor kiszedem rézalátétet cserélek, meg lehet érdemes lenne a porlasztócsúcsokat beállíttatni, vagy cseréljem ki őket, egyből? vagy egy normális ember aki ért hozzá az meg tudja nekem mondani, hogy cserés a cucc, vagy belehet még állíttatni??

úgy hogy mivel dolgoztam a héten holnap szétszedem egy kicsit!, majd írom a további fejleményeket!

Na látod!Sokan már új motorért kiáltottak,pedig ez az alap amivel kezdeni kell dízelnél.

Bosch duratermet ajánlom,érdemes picit drágábbat venni,megfogja hálálni a gépsas.

Csúcsokat lehet állítani,de ahhoz normális szaki kell,aki ért is hozzá és van hozzá cucca.

130bar a végnyomás a német dízel csúcsainál és ha ez megvan,akkor is kérdéses a porlasztási kép milyen.

Ha veszel újat jó a Nippon japán csúcs,jók a tapasztalatok vele.

Link to comment
Megosztás:

Na látod!Sokan már új motorért kiáltottak,pedig ez az alap amivel kezdeni kell dízelnél.

Bosch duratermet ajánlom,érdemes picit drágábbat venni,megfogja hálálni a gépsas.

Csúcsokat lehet állítani,de ahhoz normális szaki kell,aki ért is hozzá és van hozzá cucca.

130bar a végnyomás a német dízel csúcsainál és ha ez megvan,akkor is kérdéses a porlasztási kép milyen.

Ha veszel újat jó a Nippon japán csúcs,jók a tapasztalatok vele.

Az izzítógyertyát Bosch-t vettem! amit írtál egész olcsón 2310/db meg is lepődtem!, A porlasztó meg majd kiderül!, Arra Bosch-nak kértem árajánlatot 6839/db áron adnák! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nos uraim! itt minden összejött ami csak lehetett, először is menjenek a pancser szerelők a fenébe, fogtam magam kiszereltem az izzító gyertyákat, a 4-ből 2 szar volt!!! Jelzem, mindegyik szerelő mérés után azt mondta ezek tökéletek, hát...!!! :rolleyes: Aztán, most hogy az izzítógyertyákat kicseréltem, új jelenség az első hengeren lévő porlasztókörül az önindítózás hatására jött a a gázolaj kifele a hengerből, most először akkor kiszedem rézalátétet cserélek, meg lehet érdemes lenne a porlasztócsúcsokat beállíttatni, vagy cseréljem ki őket, egyből? vagy egy normális ember aki ért hozzá az meg tudja nekem mondani, hogy cserés a cucc, vagy belehet még állíttatni??

úgy hogy mivel dolgoztam a héten holnap szétszedem egy kicsit!, majd írom a további fejleményeket!

mondjuk én azt gondoltam hogy az alap dolgokon túl vagy, mint pl izzító gyertyák, porlasztó csúcsok , le levegősödő rendszer.

Ha kiszeded a porlasztókat akkor természetesen le kell ellenőrizni őket, de valami normális helyen kéne megnézetni mert házi sufni tuning itt már nem segít. Mint ahogy az előzményekből kiderült kokecolni mindenki tud.

Link to comment
Megosztás:

Jó estét mindenkinek!

Úgy tűnik meglett a hidegen nemindulós, emelkedőn nem nemős probléma oka. Csütörtökön kicsit bele kukkantottam a szelepfedélházba, és ha már ott jártam egy mérőóra segítségével ellenőriztem a vezérműtengely fokolását. És láss csudát, jelölésre állítva a bütyök csak 0.03 mm-t emelkedett. Ez számomra azt jelenti, hogy később nyitottak a szelepek és később is zártak, tekertem rajta egy picit, hogy a könyvben leírt méret közelébe (0,5 +- 0,05 mm) kerüljön 0,48 mm-re sikeredett. Ha már szét volt szedve az adagolót sem hagyhattam ki a dologból, és azon is tekertem egy kicsit visszább.

Az eredmény:

A második főtengely fordulat után jár a motor. :rolleyes:

Azon az emelkedőn ahol 4.-ből vissza kellet pakolni 3.-ba, ott most vidáman felmegy 4.-ben, sőt még egy kicsit gyorsul is. :)

Mindezeket szinte füst nélkül teszi. :) :)

Oda vagyok meg vissza. :D :D

Link to comment
Megosztás:

Jó estét mindenkinek!

Úgy tűnik meglett a hidegen nemindulós, emelkedőn nem nemős probléma oka. Csütörtökön kicsit bele kukkantottam a szelepfedélházba, és ha már ott jártam egy mérőóra segítségével ellenőriztem a vezérműtengely fokolását. És láss csudát, jelölésre állítva a bütyök csak 0.03 mm-t emelkedett. Ez számomra azt jelenti, hogy később nyitottak a szelepek és később is zártak, tekertem rajta egy picit, hogy a könyvben leírt méret közelébe (0,5 +- 0,05 mm) kerüljön 0,48 mm-re sikeredett. Ha már szét volt szedve az adagolót sem hagyhattam ki a dologból, és azon is tekertem egy kicsit visszább.

Az eredmény:

A második főtengely fordulat után jár a motor. :rolleyes:

Azon az emelkedőn ahol 4.-ből vissza kellet pakolni 3.-ba, ott most vidáman felmegy 4.-ben, sőt még egy kicsit gyorsul is. :)

Mindezeket szinte füst nélkül teszi. :) :)

Oda vagyok meg vissza. :D :D

Gratula. :D

Csak egy kérdés: Hogy állítodott el a vezérlés?

Link to comment
Megosztás:

Jó estét mindenkinek!

Úgy tűnik meglett a hidegen nemindulós, emelkedőn nem nemős probléma oka. Csütörtökön kicsit bele kukkantottam a szelepfedélházba, és ha már ott jártam egy mérőóra segítségével ellenőriztem a vezérműtengely fokolását. És láss csudát, jelölésre állítva a bütyök csak 0.03 mm-t emelkedett. Ez számomra azt jelenti, hogy később nyitottak a szelepek és később is zártak, tekertem rajta egy picit, hogy a könyvben leírt méret közelébe (0,5 +- 0,05 mm) kerüljön 0,48 mm-re sikeredett. Ha már szét volt szedve az adagolót sem hagyhattam ki a dologból, és azon is tekertem egy kicsit visszább.

Az eredmény:

A második főtengely fordulat után jár a motor. :rolleyes:

Azon az emelkedőn ahol 4.-ből vissza kellet pakolni 3.-ba, ott most vidáman felmegy 4.-ben, sőt még egy kicsit gyorsul is. :)

Mindezeket szinte füst nélkül teszi. :D :)

Oda vagyok meg vissza. :D :D

Ügyes vagy! Az ilyen sikerekért érdemes autót bötykölni! :)

Link to comment
Megosztás:

Nno, miután az olaj + szűrők cseréje megvolt és fullra tankoltam a járgányt mostantól visszább veszem a tempót a szokásosra és majd ha összegyűlnek a kilóméterek közlöm az átlagolás eredményét. Remélem lesz olyan jó mint volt. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Gratula. :rolleyes:

Csak egy kérdés: Hogy állítodott el a vezérlés?

Ahogy a könyvben is le van írva. Kértem Apukámtól egy kiegészítést a mérőóra talpára, hogy meglegyen a 8 milliméteres talp átmérő, és ezt egy megfelelő hosszúságú vasdarabba fúrtuk.

A folyamat egyszerű, jelre kell állítani a motort, ráhelyezni ezt a műszert a tengely középvonalára, lenullázni, és ezután eltolni a szívócsonk irányába 10 mm-t. A mutató 0,5 +- 0,05 millimétert kell mutasson, ha nem akkor addig kel tekergetni a vezérműtengely és a bordás kerék összhangját, amíg jó nem lesz.

A gáz csak az, hogy a csavart ki kell cserélni és be kell kenni csavarrögzítővel. Így már sokkal izgalmasabb a történet, mert nem lehet sokat vacakolni vele.

Persze gyakorlat teszi a mestert, én már néhány éve sikeresen eltörtem pár darab szelephimbát míg végül sikerült beindítani, hogy szervízbe vigyem. Akkor még nem tudtam a titkot. Azt hogy csak 10 millimétert kell tolni a csoda szerkezeten.

Link to comment
Megosztás:

Jó estét mindenkinek!

Úgy tűnik meglett a hidegen nemindulós, emelkedőn nem nemős probléma oka. Csütörtökön kicsit bele kukkantottam a szelepfedélházba, és ha már ott jártam egy mérőóra segítségével ellenőriztem a vezérműtengely fokolását. És láss csudát, jelölésre állítva a bütyök csak 0.03 mm-t emelkedett. Ez számomra azt jelenti, hogy később nyitottak a szelepek és később is zártak, tekertem rajta egy picit, hogy a könyvben leírt méret közelébe (0,5 +- 0,05 mm) kerüljön 0,48 mm-re sikeredett. Ha már szét volt szedve az adagolót sem hagyhattam ki a dologból, és azon is tekertem egy kicsit visszább.

Az eredmény:

A második főtengely fordulat után jár a motor. :rolleyes:

Azon az emelkedőn ahol 4.-ből vissza kellet pakolni 3.-ba, ott most vidáman felmegy 4.-ben, sőt még egy kicsit gyorsul is. :)

Mindezeket szinte füst nélkül teszi. :D :D

Oda vagyok meg vissza.

Gratula!

Na ennyire nem nyúlnék bele Dezső lelkivilágába! :D Még piszológushoz kellene vinnem a végén! :D

Amúgy Dezső rendben van most(kopp-kopp :D ),bár másodszor mostam ki a tágulásit a hengerfej móka óta,de szerelőm megnyugtatott,hogy nyugi van,2x-3x ki kell mosni,mert szép lassan dolgozza ki magából a rendszer.Remélem igaza van,a nívón egyenlőlre nincs szürke szmötyi.

Corsán féket és kéziféket javítottam,majdnem rosszul lettem,amikor megláttam a hátsó fékmunkahengereket milyen állapotban voltak! :)

Kiemeltem a gumi zárósapkát a munkahenger végéről és majdnem szemen spriccelt a fékolaj. :) 2400Ft volt az új.

Kézifék most 3 kattanás után fog,szal egész jól belőttem.

Link to comment
Megosztás:

Ahogy a könyvben is le van írva. Kértem Apukámtól egy kiegészítést a mérőóra talpára, hogy meglegyen a 8 milliméteres talp átmérő, és ezt egy megfelelő hosszúságú vasdarabba fúrtuk.

A folyamat egyszerű, jelre kell állítani a motort, ráhelyezni ezt a műszert a tengely középvonalára, lenullázni, és ezután eltolni a szívócsonk irányába 10 mm-t. A mutató 0,5 +- 0,05 millimétert kell mutasson, ha nem akkor addig kel tekergetni a vezérműtengely és a bordás kerék összhangját, amíg jó nem lesz.

A gáz csak az, hogy a csavart ki kell cserélni és be kell kenni csavarrögzítővel. Így már sokkal izgalmasabb a történet, mert nem lehet sokat vacakolni vele.

Persze gyakorlat teszi a mestert, én már néhány éve sikeresen eltörtem pár darab szelephimbát míg végül sikerült beindítani, hogy szervízbe vigyem. Akkor még nem tudtam a titkot. Azt hogy csak 10 millimétert kell tolni a csoda szerkezeten.

Félreértettél Ákos. Nem azt kérdeztem, hogy milyen módon kell beállítani, hanem azt, hogy hogyan állítódhatott el.

Link to comment
Megosztás:

Félreértettél Ákos. Nem azt kérdeztem, hogy milyen módon kell beállítani, hanem azt, hogy hogyan állítódhatott el.

sehogy :rolleyes: egyszerűen nem volt jól beállítva, legtöbb helyen csak össze dobálják a vezérlést és mehet.

Ha nem piszkálják a vez,kereket és a tengelyt nincs is baj (pl, vez szíj cserénél), de ha leveszik a hengerfejet mindenképp állítani kell.

Link to comment
Megosztás:

sehogy :rolleyes: egyszerűen nem volt jól beállítva, legtöbb helyen csak össze dobálják a vezérlést és mehet.

Ha nem piszkálják a vez,kereket és a tengelyt nincs is baj (pl, vez szíj cserénél), de ha leveszik a hengerfejet mindenképp állítani kell.

Ezt nem értettem én sem. Bár sztem, ha nem veszed le a tengelyről a vez kereket, amikor megbontod a hf-t, akkor sem állítódhat el. Csak ha leveszed a kereket. Az lehet, hogy egy előző hf töm csere alkalmából levették a kereket, és hanyagul rakták vissza.

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem értettem én sem. Bár sztem, ha nem veszed le a tengelyről a vez kereket, amikor megbontod a hf-t, akkor sem állítódhat el. Csak ha leveszed a kereket. Az lehet, hogy egy előző hf töm csere alkalmából levették a kereket, és hanyagul rakták vissza.

asszem csak úgy jön le a hengerfej ha leveszed a tengelyről a fogaskereket (DTL -nél biztos, valami csavarhoz nem férni oda és az fogja az alatta lévő műanyag borítást, nem kicsit lepődtem meg mikor lekaptam a tengelyről a vez kereket és nem volt ék.)

Link to comment
Megosztás:

asszem csak úgy jön le a hengerfej ha leveszed a tengelyről a fogaskereket (DTL -nél biztos, valami csavarhoz nem férni oda és az fogja az alatta lévő műanyag borítást, nem kicsit lepődtem meg mikor lekaptam a tengelyről a vez kereket és nem volt ék.)

Jah, tényleg. Nekem is csak úgy jön le. De nekem van ék.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.