Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

No megintcsak szembesültem a vacak porlasztócsúcsok élményével, emiatt csörgött a motor, melléktünetek voltak, hogy baromi gyenge volt, ahhoz képest hogy kapott egy gyűrűzést...gyorsításnál rángatott, motorféknél is.

Szerelő komám adott kölcsön egy kétkaros porlasztóvizsgáló ketyerét, jól látszik vele, hogyha lassan nyomom össze a két kart, akkor csak sugárban hugyozott mind a 4. Mondjuk ehhez is kellene egy rutin, hogy a frászkarikába működik...még jó, hogy van youtube, fellőve pár video ilyesmiről. Új ára egy ilyennek 80 rongy...ennyiért vettem az autót. :)

Link to comment
Megosztás:

Csáó. Még nem volt se Opelem se dízelem, és nagyon bele választottam. Szorít az idő azért csak hirtelen pár kérdés.
X17 DTL a motor amin konkrétan nem működik a turbó rendszer mivel nincs benne a turbó lapát. A Turbo olajzása le van hegesztve . A Kartergáza sok de hidegen és melegen szépen indul. Jobban megy mint egy szívódízel. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Meddig lehet ezt így használni? Mert a hangja jó. járása egyenletes. Majd írok még és rakok fel képeket. Aki már látott ilyet legyen szíves és segítsen. Köszi csáó

Link to comment
Megosztás:

Csáó. Még nem volt se Opelem se dízelem, és nagyon bele választottam. Szorít az idő azért csak hirtelen pár kérdés.

X17 DTL a motor amin konkrétan nem működik a turbó rendszer mivel nincs benne a turbó lapát. A Turbo olajzása le van hegesztve . A Kartergáza sok de hidegen és melegen szépen indul. Jobban megy mint egy szívódízel. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Meddig lehet ezt így használni? Mert a hangja jó. járása egyenletes. Majd írok még és rakok fel képeket. Aki már látott ilyet legyen szíves és segítsen. Köszi csáó

Ha nem zabálja az olajat nagyon, akkor szerintem hagyd a bánatba. Ebből a turbós változat nem egy versenyautó, szóval szerintem sokat nem oszt, szoroz rajta.

Ezek arra valók, hogy A ból B-be jó olcsón eljutni. :)

Nekem legalábbis erre kell, de azt jó hosszú távra.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem zabálja az olajat nagyon, akkor szerintem hagyd a bánatba. Ebből a turbós változat nem egy versenyautó, szóval szerintem sokat nem oszt, szoroz rajta.

Ezek arra valók, hogy A ból B-be jó olcsón eljutni. :)

Nekem legalábbis erre kell, de azt jó hosszú távra.

Még alig használom szóval nem tudom mennyire csípi majd az olajat. De remélem nem nagyon. A Kartergáz miatt nem kell aggódnom? Mert az azért akad. De azt mondta a szaki h azért mert nem megy a turbó és állítólag az küldené a coolerhűtőbe a kartergázt vagy mi. De ha még valaki tud erről infót azt meg köszönöm. Am ha csípi az olajat akkor kék a füstje is igaz? Köszi csá

Link to comment
Megosztás:

Még alig használom szóval nem tudom mennyire csípi majd az olajat. De remélem nem nagyon. A Kartergáz miatt nem kell aggódnom? Mert az azért akad. De azt mondta a szaki h azért mert nem megy a turbó és állítólag az küldené a coolerhűtőbe a kartergázt vagy mi. De ha még valaki tud erről infót azt meg köszönöm. Am ha csípi az olajat akkor kék a füstje is igaz? Köszi csá

Nem tudom, turbóban nagyon nem vagyok otthon, még sosem volt olyan verklim. De mielőtt gyűrűztem volna a motort, előtte se volt kartergáza, viszont zabálta az olajat rendesen. A gyűrűk elég kopottak voltak benne, meg egy szívószelepvezető törött volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Még alig használom szóval nem tudom mennyire csípi majd az olajat. De remélem nem nagyon. A Kartergáz miatt nem kell aggódnom? Mert az azért akad. De azt mondta a szaki h azért mert nem megy a turbó és állítólag az küldené a coolerhűtőbe a kartergázt vagy mi. De ha még valaki tud erről infót azt meg köszönöm. Am ha csípi az olajat akkor kék a füstje is igaz? Köszi csá

Kartergáz el van vezetve rendesen? Mivel a kartergáz a szívórészbe van bele vezetve a turbó előtt.

Link to comment
Megosztás:

Csáó. Még nem volt se Opelem se dízelem, és nagyon bele választottam. Szorít az idő azért csak hirtelen pár kérdés.

X17 DTL a motor amin konkrétan nem működik a turbó rendszer mivel nincs benne a turbó lapát. A Turbo olajzása le van hegesztve . A Kartergáza sok de hidegen és melegen szépen indul. Jobban megy mint egy szívódízel. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Meddig lehet ezt így használni? Mert a hangja jó. járása egyenletes. Majd írok még és rakok fel képeket. Aki már látott ilyet legyen szíves és segítsen. Köszi csáó

Érdekes, amit írsz, mert turbó nélkül ezek a motorok igen gyengék szoktak lenni, egy topiktárs is írta itt korábban, hogy turbó nélkül az övé tudott érzésre vagy 30 vagy 40 LE-t? pontosan nem emlékszem.

A szívó dieselnek máshogy van méretezve a szívórendszere, a legszembetűnőbb dolog, hogy jóval rövidebb utat kell megtennie a levegőnek (nincs hosszú cső, nincs cooler, nincs turbó), mint a turbósnál. És a kompresszióviszony is más a szívón.

Mondjuk azt nem értem, hogy tudtál ekkora barbártól autót venni, aki ilyen dolgokat csinál, hogy lehegeszti az olajjáratot. Pár 10 e Ft egy bontott turbó, de ha nem akar költeni rá, akkor adja el úgy a kocsit, hogy elengedi a turbó árát a vételárból. De ez a vevő átverése, hogy lehegesztem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Érdekes, amit írsz, mert turbó nélkül ezek a motorok igen gyengék szoktak lenni, egy topiktárs is írta itt korábban, hogy turbó nélkül az övé tudott érzésre vagy 30 vagy 40 LE-t? pontosan nem emlékszem.

A szívó dieselnek máshogy van méretezve a szívórendszere, a legszembetűnőbb dolog, hogy jóval rövidebb utat kell megtennie a levegőnek (nincs hosszú cső, nincs cooler, nincs turbó), mint a turbósnál. És a kompresszióviszony is más a szívón.

Mondjuk azt nem értem, hogy tudtál ekkora barbártól autót venni, aki ilyen dolgokat csinál, hogy lehegeszti az olajjáratot. Pár 10 e Ft egy bontott turbó, de ha nem akar költeni rá, akkor adja el úgy a kocsit, hogy elengedi a turbó árát a vételárból. De ez a vevő átverése, hogy lehegesztem.

Tényleg elég érdekes a dolog mert az autó nem úgy megy mint egy szívó dízel. Majd a szerelő megoldja nekem valahogy de az anyagiak miatt egy ideig még turbó nélkül fogom használni. Másik szerelőt is kérdeztem és azt mondja h már találkozott ilyen DTL motorral ugyanígy kibelezve a tubó és jobban ment mint a szívó, meg állítólag bírják így is.

Link to comment
Megosztás:

Ezt akartam én is a tudtára adni:) De lehet nem esett le neki:D:D:D Épp az a lényege, hogy a motornak be kell szívnia gyárilag, nem kivezetni a szabadba.

Értem. Majd a szerelő biztos tudni fogja a dolgát. Aztán majd ha lesz rá pénzem akkor szépen lassan megveszem a hozzá turbót is. Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

üdv. Székesfehérvár közelében nem tudtok egy jó adagolóst? szépen folyik, és csapágy is odavan benne mer vezeti le a szíjat elég jól. és még annyi hogy egy ilyen felujítás mennyibe fog nekem kerülni? egyébként lucas adagoló. köszi

Hali! Veszprémben tudok, igaz neked az kicsit messze van. 22 fizettem tavaly a felújításért. Perselyezés, plusz a belsö dolgok cserélye. igaz az bosch volt, de szerintem az lényegtelen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

üdv. Székesfehérvár közelében nem tudtok egy jó adagolóst? szépen folyik, és csapágy is odavan benne mer vezeti le a szíjat elég jól. és még annyi hogy egy ilyen felujítás mennyibe fog nekem kerülni? egyébként lucas adagoló. köszi

Lucas adagoló?

Az nem szokott csapágyas lenni, előbb krepál be úgy, hogy meg se nyikkan tőle az autó.

Szerintem csámpásan tették fel az adagoló tartó konzolt, vagy lerázkódott a csavarja.

Vagy valahol máshol vezeti le a szíjat.

De ha csöpög belőle a gázolaj, akkor már elég vacakul indul, nem?

Jobban járnál rátetetni valami Bosch adagolót, Kadett 1.6-1.7-ét.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

biztos hogy az adagoló vezeti le a szíjat.indulással nincs gond, -10 ben is két izzitással rendesen indult a 4henger egyszerre nem rángatózik indulásnál semmi. Kadett adagolót néztem olcsón vannak, de nekem turbós kéne nem tudom mennyit számít az a nyomás szelep az adagolóba?! de azér megnézem az adagoló tartóját nem-e ott van valami bal######ság köszi a tippet

ja még annyi ha valakinek van elfekvőbe egy a bosch adagolója megvenném :D

Link to comment
Megosztás:

biztos hogy az adagoló vezeti le a szíjat.indulással nincs gond, -10 ben is két izzitással rendesen indult a 4henger egyszerre nem rángatózik indulásnál semmi. Kadett adagolót néztem olcsón vannak, de nekem turbós kéne nem tudom mennyit számít az a nyomás szelep az adagolóba?! de azér megnézem az adagoló tartóját nem-e ott van valami bal######ság köszi a tippet

ja még annyi ha valakinek van elfekvőbe egy ######a bosch adagolója megvenném :D

Sokat számít, csak turbós adagoló jó neked. Amúgy a DTL-eket nemcsak Bosch adagolóval adták ki?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.