Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest

Recommended Posts

Halkan akkor is lehet hallani.

Köszi.Erre voltam kíváncsi.Kicsit lóg a turbóm tengelye de majd szerválok rá egy jót.

Amúgy pár nap múlva van meg egy éve de összességében elégedett vagyok a masinával,csak egy kicsit rendbe kell rakni mert az előző tulaj elég hanyag volt.

Link to comment
Megosztás:

...Az x17dtl turbó ha jó akkor lehet hallani azt a jellegzetes turbó hangot,vagy ezeknek a kis turbóknak nincs nagyon hangjuk?...

Eddig nem volt turbo-s kocsim, meg turbos-sat se nagyon vezettem, de nálam lehet hallani. Zárt ajtó ablaknál nem, de ha le van engedve az oldalablak, vagy a tetőablak akkor lehet hallani, ahogyan fütyül. Na persze nem úgy, mint egy http://www.youtube.com/watch?v=N5OeB9k_e2c-n.

Link to comment
Megosztás:

Köszi.Erre voltam kíváncsi.Kicsit lóg a turbóm tengelye de majd szerválok rá egy jót.

Amúgy pár nap múlva van meg egy éve de összességében elégedett vagyok a masinával,csak egy kicsit rendbe kell rakni mert az előző tulaj elég hanyag volt.

Valamennyit az új turbók is lógnak.

Merre és mennyit lóg?

Link to comment
Megosztás:

Isuzunál, nálam a donornak használt kocsinál rendesen hallani már 2200-tól, hogy fütyül (lehúzott ablaknál, minden sebességi fokozatban, kivétel 5-ben mert ott már elnyomja a szélzaj). Olyankor mintha seggbe rúgták volna a kocsit, megindul.

A rendszámos kocsimnál szinte sose hallani, max 3000 felett.

Pedig egy típus, ugyanaz a motor mind a kettő...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék!!! :)

Vettem egy másik astrát amin lucas adagoló van. A régin Bosch . Sokan azt mondják, hogy dobassam le a lucast. és fel a boscht .

A régi kocsival 4.5-5 l el eljártam , A mostanival 7l .

Köszönöm előre is a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék!!! :)

Vettem egy másik astrát amin lucas adagoló van. A régin Bosch . Sokan azt mondják, hogy dobassam le a lucast. és fel a boscht .

A régi kocsival 4.5-5 l el eljártam , A mostanival 7l .

Köszönöm előre is a segítséget.

Amíg időnként befog az első fék, addig nem vakaróznék a fogyasztás miatt. ;) Ha a fékes történésen sikerült túljutni, akkor mérj, egy rendes fogyasztást és nézzük meg akkor mit mutat. Simán hülyeség csak azért leszedni egy adagolót aminek az se biztos, hogy baja van, csak mert az van ráírva, hogy Lucas.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék!!! :)

Vettem egy másik astrát amin lucas adagoló van. A régin Bosch . Sokan azt mondják, hogy dobassam le a lucast. és fel a boscht .

A régi kocsival 4.5-5 l el eljártam , A mostanival 7l .

Köszönöm előre is a segítséget.

Pedig elvileg a Lucassal kevesebbet kellene fogyasztania.

Én csak azért dobtam le, mert eddig amilyen autókon fent volt, folyton szívtam vele.

Meg szerencsétlen motor is, na meg főleg az önindító, akksi.

Nem tudom az Astra Bosch adagolóin van-e elektromos előtöltés állító, ha igen, akkor az nem fog működni, illetve be lehet kötni, csak az még aki tervezte az autót, annak is szívás.

Kell hozzá a reléje, a generátorról a vezeték bekötése.

Bár ezek rendszerint besz.rnak, az enyémen se működik.

Így hidegen nehezebben indul, dadog, ha nem nyomok kis gázt, akkor leáll.

Nem tudom, mi lesz -20 fokban, lehet, jó sokat kell köszörülni majd.

Ha besz.rik ez az adagoló, akkor már csak az 1.6-os kadettét fogom rárakni, azon kézzel lehet állítani az előtöltést.

Avval még egy teljesen halott motor is elindul könnyen.

Amióta ez a sok elektromos, vákuumos sz.r van, azóta szív mindenki idővel.

Jó kis Kadettok....brühühühü....:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérnék!!! :)

Vettem egy másik astrát amin lucas adagoló van. A régin Bosch . Sokan azt mondják, hogy dobassam le a lucast. és fel a boscht .

A régi kocsival 4.5-5 l el eljártam , A mostanival 7l .

Köszönöm előre is a segítséget.

Sztem teljesen hülyeség azért cserélni, mert Lucas. Ha a fék már nem fog be magától, akkor derül ki a valós fogyi. Ha sok, akkor adagolóshoz elvinni, nézze át a csúcsokat, állítsa be az előtöltést meg a mennyiséget, és jó lesz az. Nekünk is Lucas volt anno (Caravan), 3 személlyel + tele csomagokkal, nem kímélve kereken 5L-t evett.

Link to comment
Megosztás:

Amíg a Bosch-nál orrán száján folyik a gázolaj, és mégis indul pöcre, semmi hibajelenség, addig ugyanez egy Lucasnál már fehér füst+nehéz indulás+időnként meglódul magától gázadás nélkül az autó, stb...

Teljesen jogosan mondták, hogy cserélje le a lucast, ha nincs még tünete, majd lesz hamarosan...baromi érzékenyek a tömítetlenségre, és ilyen korú autóknál ez már fennál, hacsak nem most vitte adagolóshoz valaki. De egy Lucast adagolóshoz vinni kb 30-40 rongy, annyiból meg használtan vesz 3 Bosch adagolót.

Link to comment
Megosztás:

Amíg a Bosch-nál orrán száján folyik a gázolaj, és mégis indul pöcre, semmi hibajelenség, addig ugyanez egy Lucasnál már fehér füst+nehéz indulás+időnként meglódul magától gázadás nélkül az autó, stb...

Teljesen jogosan mondták, hogy cserélje le a lucast, ha nincs még tünete, majd lesz hamarosan...baromi érzékenyek a tömítetlenségre, és ilyen korú autóknál ez már fennál, hacsak nem most vitte adagolóshoz valaki. De egy Lucast adagolóshoz vinni kb 30-40 rongy, annyiból meg használtan vesz 3 Bosch adagolót.

Én meg úgy vagyok vele, amíg nem büdös a szar, nem piszkálom! ;)

Link to comment
Megosztás:

semmi:D, na jó a turbón lévő wastegate aztán kész. :D Feltéve, ha a régi X17DT-re gondolsz, nem az Y17dt-re.

Régi fajta,én sem láttam semmit ott,amikor megindul a turbó,van hangja,de igazából nem érezni semmi lendületet... a cooler csövet kicsit megfújja aztán annyi. Kilyukadva nincsen,olajat nem igazán látni sehol.... ötlet? 210000km

Link to comment
Megosztás:

Régi fajta,én sem láttam semmit ott,amikor megindul a turbó,van hangja,de igazából nem érezni semmi lendületet... a cooler csövet kicsit megfújja aztán annyi. Kilyukadva nincsen,olajat nem igazán látni sehol.... ötlet? 210000km

Ez azon múlik, mihez vagy szokva, milyen autóból ültél át.

Egzakt eredményt pedig fékpadi mérés ad.

Innen a számítógép mögül tuti, hogy nem fogjuk megfejteni a problémádat, ha egyáltalán van mit megfejteni...

Link to comment
Megosztás:

Adagoló, vagy motor cserénél kell valami immoval kapcsolatos dolgot (immo karika, vagy mi) átszerelnem az adagolókról?

1,7 -es TD Isuzu motorról van szó, Vectra B, mindkettő (tehát a donor is, meg amibe a motort akarom átrakni, az is) immo-s.

Vagy csak egyikről lehúzom a csatit, másikra rádugom, aztán megy?

Azt megnéztem, hogy az adagolóra egy 3 pólusú csatlakozó megy.

Link to comment
Megosztás:

Adagoló, vagy motor cserénél kell valami immoval kapcsolatos dolgot (immo karika, vagy mi) átszerelnem az adagolókról?

1,7 -es TD Isuzu motorról van szó, Vectra B, mindkettő (tehát a donor is, meg amibe a motort akarom átrakni, az is) immo-s.

Vagy csak egyikről lehúzom a csatit, másikra rádugom, aztán megy?

Azt megnéztem, hogy az adagolóra egy 3 pólusú csatlakozó megy.

Talán nem. Az immo az adagoló mágnesszelepével van össze köttetésben az biztos. Azt pedig az immo karika a kormánynál+ a kulcsban lévő chip vezérli, így ha cseréled az adagolót vagy motort nem fog bezavarni. Tesóm B vekijén már cseréltünk immo karikát+zárbetétet kulccsal, semmi hiba nem történt, indult rendesen az adagolónál nem kellett mókolni.

Link to comment
Megosztás:

Régi fajta,én sem láttam semmit ott,amikor megindul a turbó,van hangja,de igazából nem érezni semmi lendületet... a cooler csövet kicsit megfújja aztán annyi. Kilyukadva nincsen,olajat nem igazán látni sehol.... ötlet? 210000km

Pedig az nem sok km:D 2500 rpm-től azért valamit érezni kellene gyári beállításon is, de nagy csodát azért ne várj tőle. 2000 ford. alatt pedig eléggé halott.

Link to comment
Megosztás:

Talán nem. Az immo az adagoló mágnesszelepével van össze köttetésben az biztos. Azt pedig az immo karika a kormánynál+ a kulcsban lévő chip vezérli, így ha cseréled az adagolót vagy motort nem fog bezavarni. Tesóm B vekijén már cseréltünk immo karikát+zárbetétet kulccsal, semmi hiba nem történt, indult rendesen az adagolónál nem kellett mókolni.

Szóval az adagolóhoz azon a 3 pólusú csatlakozón egyszerű 12V megy ki a mágnesszelephez, semmi hókuszpókusz?

Link to comment
Megosztás:

Szóval az adagolóhoz azon a 3 pólusú csatlakozón egyszerű 12V megy ki a mágnesszelephez, semmi hókuszpókusz?

Több mint valószínű :D Gondolom egy test, egy gyújtáskori betáp, és egy immo jel. Ezek még autók voltak:) Mondjuk az én A vekimben hála istennek ilyen sincs.

Link to comment
Megosztás:

Több mint valószínű :D Gondolom egy test, egy gyújtáskori betáp, és egy immo jel. Ezek még autók voltak:) Mondjuk az én A vekimben hála istennek ilyen sincs.

Csak kérdés, hogy az az immo jel is egy egyszerű 12V (amit akkor kap meg az adagoló, ha a chip és az immo karika rendben), vagy valami más hókusz pókusz.

Túl egyszerű lenne, ha így lenne, és ez esetben a kocsi elkötése is pofon egyszerű.

Link to comment
Megosztás:

Csak kérdés, hogy az az immo jel is egy egyszerű 12V (amit akkor kap meg az adagoló, ha a chip és az immo karika rendben), vagy valami más hókusz pókusz.

Túl egyszerű lenne, ha így lenne, és ez esetben a kocsi elkötése is pofon egyszerű.

A kilencvenes évek közepén nem volt még olyan fejlett a lopásgátló technológia:) Jelen esetben úgy gondolták, ha nincs meg a chip (kulcs), akkor nem tudják elindítani. Mondom, mi cseréltünk komplett immo karikát és zárat (azért írok zárat, mert van ugye a műanyag a végén amire mennek a vezetékek annak is a hivatalos neve: zárbetét) és amíg a közelében volt a chip indult, ha elvettük, akkor már nem. Itt nem tudja az egész elektronikát blokkolni, mint a korszerűbb CAN BUSZ-os rendszereknél. Amúgy ha valakinek bekrepál a zárrésze, amibe a kulcsot dugod és nem tudod indítani, ideiglenesen lekapod a végéről a zárbetétet, két kis hernyó csavar fogja általában és egy kicsi lapos fejű csavarhúzóval tudod is indítani már.

Link to comment
Megosztás:

Még egy történet: igaz nem Opel, hanem Fiat brava, immo megadta magát-nem indult, viszont a kocsi könyve meg volt és volt hozzá egy 4 jegyű kód, amit a gázpedál nyomkodásával tudtál bevinni neki gyújtás állapotban és utána már indult is. Ez csak, akkor volt szívás, mikor pl. lámpánál lefulladtál.

Link to comment
Megosztás:

A kilencvenes évek közepén nem volt még olyan fejlett a lopásgátló technológia:) Jelen esetben úgy gondolták, ha nincs meg a chip (kulcs), akkor nem tudják elindítani. Mondom, mi cseréltünk komplett immo karikát és zárat (azért írok zárat, mert van ugye a műanyag a végén amire mennek a vezetékek annak is a hivatalos neve: zárbetét) és amíg a közelében volt a chip indult, ha elvettük, akkor már nem. Itt nem tudja az egész elektronikát blokkolni, mint a korszerűbb CAN BUSZ-os rendszereknél. Amúgy ha valakinek bekrepál a zárrésze, amibe a kulcsot dugod és nem tudod indítani, ideiglenesen lekapod a végéről a zárbetétet, két kis hernyó csavar fogja általában és egy kicsi lapos fejű csavarhúzóval tudod is indítani már.

Igaz, de a belső hernyó csavar elég jól takarva van, és ettől még a kormányzár nyelve bent marad.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.