Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa A - Általános -


tourist

Recommended Posts

Azt én értem, de ha legalább valami szétrohadt szar lenne, amit a versenyre meghegesztenek gyorsan, mert úgy is mindegy neki.

Lehet, hogy csak az itthoni viszonylatok mondatják ezt velem. Nem vagyok hozzászokva az ilyen pazarláshoz.

Azért nézd meg az ucsó képeket...a nyúlványok belül szépen néznek ki,szal... <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. A '91-es Corsám előző tulajdonosa sikeresen letörte a kesztyűtartó nyitófülét, és nem igazán találtam hozzá alkatrészt.

A belső már az új típusú, tehát a felfelé nyitós kilincsről van szó. Segítsetek merre keressek ilyet!

Előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek: ZsöPö

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. A '91-es Corsám előző tulajdonosa sikeresen letörte a kesztyűtartó nyitófülét, és nem igazán találtam hozzá alkatrészt.

A belső már az új típusú, tehát a felfelé nyitós kilincsről van szó. Segítsetek merre keressek ilyet!

Előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek: ZsöPö

Ez azt hiszem már néhányunkkal előfordult :huh: Ha bontóban nem találsz (ott is csak kompletten adnak szeritnem és figyelni kell az évjáratra is), akkor esetleg szét lehet szedni (ragasztva van a burkolat, feszegetni kell, de persze ésszel <_< ) és megragasztani, de nehéz ügyesen, hogy tartós is legyen.

Én egyszer megcsináltam, de még egyszer szét kellett szedni, meg nagyon nehéz visszaragasztani a burkolatot, hogy jó legyen, szóval ha találsz egy épet, akkor érdemes inkább arra kicserélni, a komplett kesztyűtartót ha jól emlékszem 7 csavar tartja, meg a levegő-alagút van felpattintva rá 1 ponton.

Ha megkísérled a javítást, akkor is érdemes kiszedni előtte az egészet, úgy könnyebben hozzáférsz az ajtó csapjaihoz is.

Link to comment
Megosztás:

Ez azt hiszem már néhányunkkal előfordult :huh: Ha bontóban nem találsz (ott is csak kompletten adnak szeritnem és figyelni kell az évjáratra is), akkor esetleg szét lehet szedni (ragasztva van a burkolat, feszegetni kell, de persze ésszel <_< ) és megragasztani, de nehéz ügyesen, hogy tartós is legyen.

Én egyszer megcsináltam, de még egyszer szét kellett szedni, meg nagyon nehéz visszaragasztani a burkolatot, hogy jó legyen, szóval ha találsz egy épet, akkor érdemes inkább arra kicserélni, a komplett kesztyűtartót ha jól emlékszem 7 csavar tartja, meg a levegő-alagút van felpattintva rá 1 ponton.

Ha megkísérled a javítást, akkor is érdemes kiszedni előtte az egészet, úgy könnyebben hozzáférsz az ajtó csapjaihoz is.

Szia!

Köszönöm a választ! Az a helyzet, hogy mivel a kilincs fülének alsó része tört le így elég nehéz a ragasztás. Amúgy tökéletesen működik, csak egy harapófogó szükségeltetik hozzá. Az igazság hogy csupán a szememet bántja, de hát megérthető. Hát mégis csak esztétikusabb lenne:-).

Közben eszembe jutott még valami: Szeretném megoldani, hogy a műszerfal háttérvilágítása piros legyen. Azt szeretném megtudni, hogy mennyire lenne problémás a megvalósítása. Esetleg csak néhány led kicserélése, vagy forrasztgatni, és kókányolni kell.

Köszi előre is!

Üdv: Peti

Link to comment
Megosztás:

Erről ez jutott eszembe:

Csoki: De jó volt? Most jó volt, vagy nem volt jó?

Betti anyja: Le fogom késni a buszt.

Csoki: Akko mennyé, akko! De jó volt?

Betti anyja: De jó...!

Csoki: Most mér így mondod, mi? Mér nem lehet rendesen, hogy JÓ VOLT!

Betti anyja: Mondtam már, hogy JÓ.

Csoki: Sose volt ilyen jó!

Betti anyja: MONDTAM MÁR, HOGY JÓ!

Csoki: Tudod mit, sose volt ilyen jó, azért vagy ilyen! Sokkot kaptál. Érted? Sokkot kaptál, bazzeg!

<_<

Javasolnám Sándor,hogy nézd meg mégegyszer a filmet! ÜVEGTIGRIS!!!

Az nem a Betti anyja volt hanem egy sima qvva aki sokkot kapott Csokitól.

Betti annyját a Laliii húzta fel akinek Oszibá a férje. (nem krokodil! NYaligátor!!)

Ezért a bakiért jössz egy üveg soproni sörrel. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak lassan jutnak eszembe a problémáim, ezért bocsánat, hogy ilyen sokszor írok.

Ez előbbiekben feldobott műszerfal világítás probléma mellett még lenne 2 kérdésem:

1. Hol tudnék szerezn A2-es corsa-hoz javítási útmutatót(minden megoldás érdekel)?

2. A motor járás közben beleciripel a rádióba. Hogyan lehetne orvosolni?

Előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Miből lesz a cserebogár?! :-)

100_4972_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20080718175_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20080718176_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20080718179_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

k_p0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Domina_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Domina3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem. A '91-es Corsám előző tulajdonosa sikeresen letörte a kesztyűtartó nyitófülét, és nem igazán találtam hozzá alkatrészt.

A belső már az új típusú, tehát a felfelé nyitós kilincsről van szó. Segítsetek merre keressek ilyet!

Előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek: ZsöPö

Sajnos a kesztyütartó mizériába én is beleestem. Egyszer ki akartam nyitni, egy nagy reccsenés után, a zár csak lifegett. Soha többé nem tudom majd kinyitni!! <_< Gondoltam én. Egyik barátommal azonban nekiestünk, bízván fantasztikus hozzáértésünkben :huh: . "Ha végképp elrontjuk, legfeljebb veszek egyez a bontóban." Mondván. Kioperáltuk az egész dobozt a helyéről, és nekiestünk. Ugye a külső boritás az ragasztott. Sajnos azt le kellet feszegetnünk. A zárszerkezet az egyik legrosszabb konstrukció amit valaha láttam. Mondjuk 15 évet kibírt, de azt nem tudom, hogy hogyan, és miért. Persze mondanom se kell, hogy a nyitófűlhöz egy kis műanyag nyelv csatlakozik, ami természetesen el is törött. Ezzel teljesen halott lett az egész szerkezet, mert ez a kis nyúlvány a felelős azért, hogy a kesztyűtartó oldalán lévő két nyelv behúzódjon, avagy sem. Összedugtuk a fejünket, és addig filóztunk, amig egy kis fafúró, néhány csavar, és anya segítségével olyat alkottunk, hogy a végeredményen még magam is leglepődtem. Mivel ezt a kis pöcköt nem lett volna érdemes olvasztgatni, fogtuk, és átfúrtuk a végén az oldalát, és egy műanyag gyorszárral rögzítettük az eltört rész másik oldalához. A szöget egy csavar és két anya segítségével lőttük be, mert ugye az sem mindegy, hogy az hogy áll. Lukat fúrtunk magába a külső zárnyelvbe, ami a kesztyűtartó külső felületén van (amivel konkrétan kinyitod), és sréhen átvezettük rajta a csavart egy anyával. Ennek az egész hefölésnek a végét ugyancsak egy lyuk fúrásával magához a letört, ám már rögzített nyelv végéhez fogtuk két anyával, és ennek segítségével remekül lehetett a szöget állítani. Amikor ezzel megvoltunk, akkor a lefeszegetett, annó ragasztott külső burkolatot, négy fekete facsavarral rögzítettük, és a kesztyűtartó jobb lett mint új korában. Esküszöm jobb, és megbízhatóbb lett, mint a gyári. Meg merek rá esküdni, hogy ez a megoldás örök élet, hat nap!! Kívülről annyi látszik, hogy a fekete nyitófűl közepén van egy kis csavarfej, magán a külső burkolaton, meg négy darab fekete csavarfej elrejtve, csak úgy szolídan. Ha érdekel a megoldás lefotózom neked, és megpróbálom részletesebben leírni. Azt ne kérd, hogy szedjem szét, mert az meg1szer nem vállalom, de szívesen segítek villanylevél útján!

Link to comment
Megosztás:

100_4975_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Na találtam egy képet!! TEHÁT!!

Ugye a szűrke a kesztyűtartó!! <_< Középen van a fekete "kilincs. Annak a közepén látsz egy vízszintes fekete vonalat az egy műanyag gyorszár, ami a zárszerkezeten belül lévő nyelvet rögzíti, ami el volt törve. Ugyancsak a nyítófülön látsz egy csavarfejet a vízszintes műanyag "nevezzük kábelkötegelőnek" alatt, és ennek a csavarnak a fej után követő részére rátekertünk egy anyát, a másik végére még 1-et, majd utánna jött a letört ámde rögzített , és átfúrt nyelv, és záróakkordként megint egy anya. Ezzel lehet a szöget állítani magában a zárszerkezetbe, mert ennek a nyelvnek kb 45 fokban kell állnia.

A négy feket facsavarral meg a külső burkolatot rögzítettük. Igaz, hogy nem gyári, de örök darab lett! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Valami italtartót lehetett volna még a csavarral együtt felrakni, csak persze teli állapotában nem szabad turkálni a kesztyűtartóban :D <_<

Gondolkodtunk, hogy visszaragasztjuk a külső burkolatot, de első blikkre nem bíztunk a szerkezet tartósságában, így szétszerelhetőre próbáltuk megcsinálni. Sajnos az műszaki, felszerelési, és anyagháttér csak ennyire futotta. Annyira szerintem nem feltünő. Megpróbáltuk az adott lehetőségekhez mérten minél "esztétikusabra" megcsinálni. Tudom, hogy nem lett éppen szép, de atombiztos! :huh:

Link to comment
Megosztás:

A műszerfalban nem olyan vészesen nehéz izzót cserélni, ha hozzáférsz rendesen. Úgy jársz a legjobban, ha előtte kikapod az egészet. A burkolatot torx csavarok fogják, a műszerfalat meg (jó esetben) 3 keresztfejű csavar.

Ha ez megvan, akkor a km óra spirált úgy szeded le, hogy a fém kiálló pöcköt lenyomod és akkor elvileg le is ugrik.

A csatlakozót meg szintén két oldalt benyomod és kihúzod. Az izzó kiszedésénél vigyázni kell a fólia épségére!

A kis izzót aztán pár csíkban megfelelő színű alkoholos filccel be lehet színezni, csak nem szabad nagyon erősen (azért is érdemes csíkozni, hogy üveg színű is maradjon), mert akkor nem lesz fénye és nem fogod látni éjszaka a műszereket.

Én már kékkel próbáltam -természetesen analóg műszeregységről beszélünk. Digitálisnál ez nem jó, mert abban már halogén izzók vannak. Amúgy engem idegesítene, ha pirosan világítana, de a Seatosoknak biztos más a véleménye <_<

Link to comment
Megosztás:

Azt mondta a haverom, akivel csináltuk, hogy " Jó lesz ez, hidd el, de azért eccer másszál már be a bontóba, és vegyél egy másik kesztyűtartót!!" <_<

Na ez nem fog megtörténni! Láttam a gyári megoldást! Ott nem sokat gondolkodtak a német mérnökök. Ezt egy ovodás is pár perc alatt megtervezi. Meglepően igénytelen, primitív szerkezet. Amivel még nem is lenne semmi baj, mert mit kell túlbonyolítani egy ilyen záron, de annyira törékeny, és gyenge anyag, hogy a mai napig nem értem hogy nem ment még tönkre. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Azt mondta a haverom, akivel csináltuk, hogy " Jó lesz ez, hidd el, de azért eccer másszál már be a bontóba, és vegyél egy másik kesztyűtartót!!" <_<

Na ez nem fog megtörténni! Láttam a gyári megoldást! Ott nem sokat gondolkodtak a német mérnökök. Ezt egy ovodás is pár perc alatt megtervezi. Meglepően igénytelen, primitív szerkezet. Amivel még nem is lenne semmi baj, mert mit kell túlbonyolítani egy ilyen záron, de annyira törékeny, és gyenge anyag, hogy a mai napig nem értem hogy nem ment még tönkre. :huh:

Tényleg nagyon idétlenül van megoldva. Az A1-esen sokkal ésszerűbb. Nekem is végül bontásból lett pótolva, de el van rakva a kókányolt is okulásul :D

Link to comment
Megosztás:

Szóval akkor a kesztyűtartó külső borítása ragasztva van. Ez jó hír, mert nekem ez kék színű a műszerfal többi részével ellentétben ami szürke (valószínűleg a fent részletezett okból lett nekem is cserélve a kesztyűtartó, és épp ilyen színű akadt), de így akkor viszonylag könnyen leszedhető újrakárpitozás céljából.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.