Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kormánymű


lacikiru

Recommended Posts

Na az még f@sza lenne külön, ha megállok a pirosnál, azt 3000 en ordítana a motor :D

Az milyen f@sza volt, amikor féktávon szúrtam vissza a sebességeket, és ahelyett hogy a motorfék

besegített volna, még a motort is kellett fékeznem... :D

Sziasztok!

Multkor vezettem egy ugyanolyan astra-t mind amilyen nekem van(X17 DTL) és mint a vaj olyan volt a kormánya,az enyém ahhoz képest sokkal nehezebb tekerni,mitöl lehet? :D ?adjatok tippeket!!kösziii

Gumik ugyanolyan méretűek rajta? :D

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg soha nem kéne cserélni, csak ha hozzá volt nyúlva, vagy eleresztette nagy részét a pumpa vagy

a kormánymű. 1L kell bele.

Hát eez + nyugtató ! :sowwy:

Már kezdtem beparázni, hogy hasonló csereperiódusa van, mint a fékolajnak és én már 4 éve nem cseréltem.

Amúgy 'cce a gyors választ és szép napot! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na végig olvastam a topic-ot, mert nekem is a csomagtartóban van egy szervókormánymű és a többiek, ma fogjuk megpróbálni beszerelni a haverral. Nekem sikerült 18e-ért beszerezni mindent hozzá (kormánymű, szivattyú, csövek, tartály, tartóbakk a szivattyúnak, dupla ékszíjtárcsa a főtengely végére. A szervószivattyút kézzel megvizsgálva a következőket állapítottam meg, nem kotyog, nem lóg, szépen lehet kézzel forgatni szorulás vagy akadás nélkül. Szerintem ki kell, hogy bírjon pár km-t még. Keresztbordás szervószettről van szó.

Az első probléma ott adódott, hogy a tárcsa, amit kaptam hozzá, az nem megy fel a főtengely végére, mert nem olyan. :sowwy: A c16nz motor főtengely végén a tárcsa 1 db csavarral van középen rögzítve, a tárcsa amit kaptam az meg 4 db kisebb csavarral rögzítendő. Ráadásul a főtengely tárcsa táv is kisebb, mint a gyárin. Na de ez a múlt, mert egy közbetéttel ez korrigálva lett. :lol:

A következő gondom, ami egyelőre nem lesz orvosolva, hogy a szivattyút tartó "gumipogácsák" vagy hogy hívják őket, elég kopottak és abból kellene 6 db, hogy kicseréljem. Utángyártottat nem kaptam, mert nem nagyon van, a gyárinak meg darabja 2100 Ft... :lol:

Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e fellökni simán, vagy pedig szopacsolni fogunk...

Attól félek, hogy nehogy az legyen, amit itt olvastam, hogy a motortaró utban van. Ha jól láttam furat az van a tartónak a blokkban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na végig olvastam a topic-ot, mert nekem is a csomagtartóban van egy szervókormánymű és a többiek, ma fogjuk megpróbálni beszerelni a haverral. Nekem sikerült 18e-ért beszerezni mindent hozzá (kormánymű, szivattyú, csövek, tartály, tartóbakk a szivattyúnak, dupla ékszíjtárcsa a főtengely végére. A szervószivattyút kézzel megvizsgálva a következőket állapítottam meg, nem kotyog, nem lóg, szépen lehet kézzel forgatni szorulás vagy akadás nélkül. Szerintem ki kell, hogy bírjon pár km-t még. Keresztbordás szervószettről van szó.

Az első probléma ott adódott, hogy a tárcsa, amit kaptam hozzá, az nem megy fel a főtengely végére, mert nem olyan. :sowwy: A c16nz motor főtengely végén a tárcsa 1 db csavarral van középen rögzítve, a tárcsa amit kaptam az meg 4 db kisebb csavarral rögzítendő. Ráadásul a főtengely tárcsa táv is kisebb, mint a gyárin. Na de ez a múlt, mert egy közbetéttel ez korrigálva lett. :lol:

A következő gondom, ami egyelőre nem lesz orvosolva, hogy a szivattyút tartó "gumipogácsák" vagy hogy hívják őket, elég kopottak és abból kellene 6 db, hogy kicseréljem. Utángyártottat nem kaptam, mert nem nagyon van, a gyárinak meg darabja 2100 Ft... :lol:

Kíváncsi vagyok, hogy sikerül-e fellökni simán, vagy pedig szopacsolni fogunk...

Attól félek, hogy nehogy az legyen, amit itt olvastam, hogy a motortaró utban van. Ha jól láttam furat az van a tartónak a blokkban.

Én is most rakom bele az enyémbe, de nekem a feszítőgörgős fajta van.

Link to comment
Megosztás:

Jól sejtem, hogy az Astrák kormánya 3 és felet fordul, míg körbeér?

Nem volt még szivem, csak ezért körbetekerni!

Nem így a cégest. Az viszont kettő és féllel körbeér.

Gondolom, a szervóval van összefüggésben. (Az enyémben van)

Lehet, hogy ugyanazt a kormányművet teszik a szervó nélkülibe is, és ezért kell sokat tekerni?

Link to comment
Megosztás:

Jól sejtem, hogy az Astrák kormánya 3 és felet fordul, míg körbeér?

Nem volt még szivem, csak ezért körbetekerni!

Nem így a cégest. Az viszont kettő és féllel körbeér.

Gondolom, a szervóval van összefüggésben. (Az enyémben van)

Lehet, hogy ugyanazt a kormányművet teszik a szervó nélkülibe is, és ezért kell sokat tekerni?

A szervósban hosszabb az áttétel mint a másikban, ezért kevesebb tekeréssel eléri a teljes kitérést.

Link to comment
Megosztás:

A szervósban hosszabb az áttétel mint a másikban, ezért kevesebb tekeréssel eléri a teljes kitérést.

Így van, simánál 3.5-3.5 fordulat jobbra-balra, szervósnál 2.5-2.5.

Úgy látom, többen is ezzel a projekttel foglalkozunk, és mindenki másmilyennel. Nekem a feszítő nélküli 5-bordás szíjas verzió van :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Na a tegnap délutáni szervóbeépítés eredménye: sikertelen. :sowwy:

Hiába lett megcsináltatva a főtengely végére a duplatárcsa, az még nem volt elég. Rögtön jött a következő, nagyobb probléma, hogy a motorblokkon a furatok még véletlenül sem ott voltak, ahol a szivattyútartó furatai. Darabra megvót mind az öt, dehát... hiába. Szóval a tárcsa felkerült, és ennyi.

Jövőhét végére terveztük be az egyedi szivattyútartó megépítését...

Link to comment
Megosztás:

Így van, simánál 3.5-3.5 fordulat jobbra-balra, szervósnál 2.5-2.5.

Nekem szervós, és mégis 3,5 fordul.

A 2,5-es a céges áttétele.

Ja vagy te az egyenestől 2,5-2,5 fordulatot értettél a koppanásig?

Én úgy értettem, hogy koppanástól-koppanásig 3,5 fordulat.

Link to comment
Megosztás:

Na a tegnap délutáni szervóbeépítés eredménye: sikertelen. :lol:

Hiába lett megcsináltatva a főtengely végére a duplatárcsa, az még nem volt elég. Rögtön jött a következő, nagyobb probléma, hogy a motorblokkon a furatok még véletlenül sem ott voltak, ahol a szivattyútartó furatai. Darabra megvót mind az öt, dehát... hiába. Szóval a tárcsa felkerült, és ennyi.

Jövőhét végére terveztük be az egyedi szivattyútartó megépítését...

Ma befejeztem a szervo beépítését. Bizony nagy szívás volt, mert az elsőre beszerelt kormánymű c@r volt, folyott. Nem is akárhol, a munkahenger fala volt lukas, ahol a felfogatása van, a gumibakkal. :lol: Úgyhogy bontóba, újat vesz, k.mű ki, másik be. :sowwy: Nem kis szívás volt kétszer szét-össze rakni, még szerencse, hogy a járulékos sallangokat (bak, csövek, szivattyú) korábban már beleraktam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma befejeztem a szervo beépítését. Bizony nagy szívás volt, mert az elsőre beszerelt kormánymű c@r volt, folyott. Nem is akárhol, a munkahenger fala volt lukas, ahol a felfogatása van, a gumibakkal. :lol: Úgyhogy bontóba, újat vesz, k.mű ki, másik be. :lol: Nem kis szívás volt kétszer szét-össze rakni, még szerencse, hogy a járulékos sallangokat (bak, csövek, szivattyú) korábban már beleraktam. :lol:

Képeket kérünk :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Képeket kérünk :sowwy:

Azt nem csináltam, mert olyan ideges voltam, azt hittem szétdurran az agyam. :lol:

Az elkészült állapotról mondjuk készíthetek, de sztem azt mindenki tudja, hogy néz ki. :P

szerk.: Csináltam pár képet az elkészült szervóról.

Tartály. A tartókonzol tiszta rozsda volt, le kellett festeni. :lol:

Szivattyú. Ennek semmi baja nem volt, csak fel kellett tenni. :lol:

Feszítő. Itt már voltak problémák, újra kellett fúrni a blokkban a menetet, amihez persze nem szedtem le a vezérlést, mert szeretek szenvedni. :lol:

Generátor. Ezen "csak" a szíjtárcsát kellett cserélni, amihez persze el kellett vinnem egy haveromhoz, hogy légkulccsal leveresse róla az anyát. :P

Jobb oldali felfogatás. Egyszerű, egy csavar és egy anya. :lol:

Bal oldali felfogatás. Na itt már voltak gondok, bár itt is csak kettő kötöelem volt, de belül, a kormánytengelynél össze kellett illeszteni. Ami egyedül nem olyan könnyű. :lol: A csöveket pedig nem volt nehéz, ezek után beszerelni.

Végül pár kép az egyszer be és kiszerelt, rossz kormányműről.

DSC00917_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt nem volt semmi gond.

DSC00918_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Na ott ahol a hosszabbik cső elkanyarodik, van a felfogatás gumibakjának a helye. A képen látszik is, hogy vékonyabb a henger azon a részen. Onnan folyt az olaj. Sztem egyszerűen kilukadt a henger fala, amit nem vettem észre, mert lefestettem a kormányművet.

DSC00919_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.