Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Üdvözlök mindenkit!

Segítséget ill. tanácsot szeretnék kérni Corsa C ügyben. Sajnálatos módon az autó hidegben nem indul! Egyáltalán nem írható le egyértelműen a hiba, és ráadásul összevissza jelentkeztik, de azért megpróbálom összefoglalni.

Amikor ugye gyujtásra kapcsolok, a benzinszivattyúnak el kéne indulnia. Ez nálam vagy megy, vagy nem megy. Relé hibátlan, szivattyú kézzel indítva hibátlan! Ilyenkor a relé vezérlését mérve, gyujtásra kapcsoláskor reléfeszültség 8-9 volt, indítózáskor 12 volt. Ha esetleg ezzel nincs hiba és elindul, vagyis feltölti a rendszert, akkor azért nem lehet indítani (felesleges!), mert a pillangószelep, kerreg őrült módon és a motorblokk ikon lámpa összevissza villog szabálytalanul! Olyan is volt, hogy ezzel párhuzamosan, még a benzinszivattyú reléje is őrült kapcsolgatásba kezdett.

Másik fajta jelenség: még mindig tök hideg van, beülök, gyujtás és minden OK. Nincs villogó lámpa, benziszivattyú feltölt, pillangószelep nem kerreg.

Abban a pillanatban, mikor elkezdek indítózni, a hiba megjelenik. Kerregés ,villogás, a szivattyú is hol megy, hol nem megy.

Akkumulátor kizárva, rendben van. Másikkal sem ment.

Előfordult a napokban, hogy iszonyat kínylódással beindult és a motorblokk ikon lámpa égve maradt. Motor leállít, újraindít, lámpa nem világít!

Ha véletlenül beindul a motor, utána teljesen hibátlanul üzemel!!!

De! Előfordult, hogy több tíz kilométer megtétele után, a motort leállítva, már nem indult. Pár percen belüli időről van szó.

Ez az egész őrület, tavaly télen jelentkezett először, egy MOL kutas tankolás után, szinte azonnal! Ugyanazon estén olyan is volt, hogy menet közben kétszer egymás után egy pillanatra kihagyott a motor, majd mintha mi sem történt volna, ment tovább. Ez olyan 90Km\h tempónál volt.

Természetesen voltam vele márkaszervízben. Jól eljátszadoztunk a kocsival, mert ott alig akart jelentkezni a hiba. Másnap visszamentem, akkor már látták, hogy miről van szó, de nem tudtak vele mit kezdeni, így hát megkapta a legfrissebb karosszériavezérlő szoftvert, +átvizsgálás és teljesen ingyenesen! TISZTELETEM A SZERVÍZNEK, KORREKT!

Ezekután soha nem jelentkezett a hiba, egészen a hét elejéig. Most dettó ugyanaz. Az autó cirka 20-25 indításból, jó ha egyszer beindul.

És kizárólag hidegben csinálja.

Ja és még egy apróság. Ha gyujtásra kapcsolás után, álló motornál rálépek a gázpedálra, akkor a pillangószelep összevissza kerreg.

Járó motornál ugyanezt a dolgot nem lehet tapasztalni, minden gázpedál művelet korrekten leolvasásra kerül, nincs bizonytalan pillangószelep működés!

Valaki hozzáértőt nagyon szépen kérek, segítsen, mert semmi értelmét nem látom úgy elvinni szervízbe, hogy megint az legyen mint tavaly, hogy csak nézünk bután, hogy akkor most hol a hiba?

Látott valaki már ehhez hasonlót?

Köszönöm! Üdv. Csaba

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!

Segítséget ill. tanácsot szeretnék kérni Corsa C ügyben. Sajnálatos módon az autó hidegben nem indul! Egyáltalán nem írható le egyértelműen a hiba, és ráadásul összevissza jelentkeztik, de azért megpróbálom összefoglalni.

Amikor ugye gyujtásra kapcsolok, a benzinszivattyúnak el kéne indulnia. Ez nálam vagy megy, vagy nem megy. Relé hibátlan, szivattyú kézzel indítva hibátlan! Ilyenkor a relé vezérlését mérve, gyujtásra kapcsoláskor reléfeszültség 8-9 volt, indítózáskor 12 volt. Ha esetleg ezzel nincs hiba és elindul, vagyis feltölti a rendszert, akkor azért nem lehet indítani (felesleges!), mert a pillangószelep, kerreg őrült módon és a motorblokk ikon lámpa összevissza villog szabálytalanul! Olyan is volt, hogy ezzel párhuzamosan, még a benzinszivattyú reléje is őrült kapcsolgatásba kezdett.

Másik fajta jelenség: még mindig tök hideg van, beülök, gyujtás és minden OK. Nincs villogó lámpa, benziszivattyú feltölt, pillangószelep nem kerreg.

Abban a pillanatban, mikor elkezdek indítózni, a hiba megjelenik. Kerregés ,villogás, a szivattyú is hol megy, hol nem megy.

Akkumulátor kizárva, rendben van. Másikkal sem ment.

Előfordult a napokban, hogy iszonyat kínylódással beindult és a motorblokk ikon lámpa égve maradt. Motor leállít, újraindít, lámpa nem világít!

Ha véletlenül beindul a motor, utána teljesen hibátlanul üzemel!!!

De! Előfordult, hogy több tíz kilométer megtétele után, a motort leállítva, már nem indult. Pár percen belüli időről van szó.

Ez az egész őrület, tavaly télen jelentkezett először, egy MOL kutas tankolás után, szinte azonnal! Ugyanazon estén olyan is volt, hogy menet közben kétszer egymás után egy pillanatra kihagyott a motor, majd mintha mi sem történt volna, ment tovább. Ez olyan 90Km\h tempónál volt.

Természetesen voltam vele márkaszervízben. Jól eljátszadoztunk a kocsival, mert ott alig akart jelentkezni a hiba. Másnap visszamentem, akkor már látták, hogy miről van szó, de nem tudtak vele mit kezdeni, így hát megkapta a legfrissebb karosszériavezérlő szoftvert, +átvizsgálás és teljesen ingyenesen! TISZTELETEM A SZERVÍZNEK, KORREKT!

Ezekután soha nem jelentkezett a hiba, egészen a hét elejéig. Most dettó ugyanaz. Az autó cirka 20-25 indításból, jó ha egyszer beindul.

És kizárólag hidegben csinálja.

Ja és még egy apróság. Ha gyujtásra kapcsolás után, álló motornál rálépek a gázpedálra, akkor a pillangószelep összevissza kerreg.

Járó motornál ugyanezt a dolgot nem lehet tapasztalni, minden gázpedál művelet korrekten leolvasásra kerül, nincs bizonytalan pillangószelep működés!

Valaki hozzáértőt nagyon szépen kérek, segítsen, mert semmi értelmét nem látom úgy elvinni szervízbe, hogy megint az legyen mint tavaly, hogy csak nézünk bután, hogy akkor most hol a hiba?

Látott valaki már ehhez hasonlót?

Köszönöm! Üdv. Csaba

Sajnos nálam ugyanez a jelenség. Tavaly télen, februárban jött ki először. Nyáron semmi gond nem volt vele, de a tél beköszöntével újra előjött. 20 perc indítózás után nagy véletlenül, ha beindul. Korábban mindig pöccre indult.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nálam ugyanez a jelenség. Tavaly télen, februárban jött ki először. Nyáron semmi gond nem volt vele, de a tél beköszöntével újra előjött. 20 perc indítózás után nagy véletlenül, ha beindul. Korábban mindig pöccre indult.

Nekem a "Kipufogógázok" lámpa szokott vadul villogni. Néha be-bevillan az "Olajnyomás" és a "Motor és erőátvitel vezérlőrendszerei" lámpa is (szerszámkulcsos kocsi).

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nálam ugyanez a jelenség. Tavaly télen, februárban jött ki először. Nyáron semmi gond nem volt vele, de a tél beköszöntével újra előjött. 20 perc indítózás után nagy véletlenül, ha beindul. Korábban mindig pöccre indult.

Szia Corsatom!

Végre valaki, akinél vannak ilyen gondok.....SAJNOS! Eddig bárki hallotta, vagy látta csak nézett bután mint én is, de semmi megoldás :)

Nálad mizujs? Szervízben mondtak valami hasznosítható infót? Az én kocsimban még 7000Km sincs, és hidegben nem merem használni, mert bármikor, minden indok nélkül jelentkezhet a hiba és akkor ott ragadok valahol. :(

Nagyon szeretném tudni, hogy mi okozhatja ezt a problémát. Én elekronikában picit járatos vagyok, és ráadásul Bosch motorvezérlőket javítottam a Boschnál, de ott még -40 fokon tesztelve is kifogástalanul mennek a vezérlők!

Vajon mi lehet az, ami a hideg beálltával megadja magát? ;)

Üdv. Csaba

Link to comment
Megosztás:

amit leírtok, abból felmerül a gyanú, hogy az elektronika hardver makkant meg. talán valami korrózió/erózió a lábaknál. ha minden külön-külön jónak tűnik, és mégis ilyesmit csinál, az erre utalhat... meg kéne próbálni egy ideiglenes cserét, hátha segít. akkor aztán vissza se adni a cuccot a gazdájának (pl. bontós bácsi :()

Link to comment
Megosztás:

A hiba felderítése folyamatban....

Lényegesebb csatlakozások átviszgálva, nedvesség, korrodáció sehol. Nem is igazán lehet, hiszen ehhez még elég fiatalka a kocsi, és garázsban tartott.

Annyit sikerült kiderítenem, hogy a hiba előálltakor, AC pumpa relé kattog, persze szivattyú sem megy, pillangószelep kerreg stb. , valamint gyujtás bekapcsolva. Ha ekkor lehúzom a pillangószelep csatlakozóját (állapota kifogástalan), akkor az AC pumpa relé azonnal megjavul, szivattyú feltölti a rendszert. És természetesen a motorblokk lámpa is abbahagyja az idétlen összevissza villogást.

Csak most az a kérdés, hogy ha esetleg a pillangószelep potijával van gond, akkor miért csak hidegben és miért nem mindig (hol jó, hol nem jó :( ?)

Mert most is tapasztalható amit már írtam, hogy ha a gyujtás ráadása után hidegben esetleg minden úgy néz ki, hogy hibátlan, akkor a gázpedált megnyomva (álló motornál!), a pillangószelep megbolondul.

Szóval SEGÍTSÉG :)

ISZONYAT HIDEG VAN KINT DOLGOZNI ;)

Link to comment
Megosztás:

A hiba felderítése folyamatban....

Lényegesebb csatlakozások átviszgálva, nedvesség, korrodáció sehol. Nem is igazán lehet, hiszen ehhez még elég fiatalka a kocsi, és garázsban tartott.

Annyit sikerült kiderítenem, hogy a hiba előálltakor, AC pumpa relé kattog, persze szivattyú sem megy, pillangószelep kerreg stb. , valamint gyujtás bekapcsolva. Ha ekkor lehúzom a pillangószelep csatlakozóját (állapota kifogástalan), akkor az AC pumpa relé azonnal megjavul, szivattyú feltölti a rendszert. És természetesen a motorblokk lámpa is abbahagyja az idétlen összevissza villogást.

Csak most az a kérdés, hogy ha esetleg a pillangószelep potijával van gond, akkor miért csak hidegben és miért nem mindig (hol jó, hol nem jó :( ?)

Mert most is tapasztalható amit már írtam, hogy ha a gyujtás ráadása után hidegben esetleg minden úgy néz ki, hogy hibátlan, akkor a gázpedált megnyomva (álló motornál!), a pillangószelep megbolondul.

Szóval SEGÍTSÉG :)

ISZONYAT HIDEG VAN KINT DOLGOZNI ;)

Régebbi motornál ha lehúztad a poti csatiját, máshonnan vette a jelet, és nem nyivákolt érte.

Egy próbát megér, kisit úgy közlekedni....

Link to comment
Megosztás:

Régebbi motornál ha lehúztad a poti csatiját, máshonnan vette a jelet, és nem nyivákolt érte.

Egy próbát megér, kisit úgy közlekedni....

Az enyém (2003-as) Bosch pillangószelepes, amin nem külön van a poti, hanem egyben a házzal. Az egész egységnek (motor+2poti) egyetlen egy cstlakozója van, egy pici 6 pólusú dugó. Tehát ilyenkor a motor sem kap feszültséget.

Természetesen kipróbáltam, de a motor egyáltalán be sem indul így. de eten kívül nincs is más hibajelenség (kerregés, lámpavillogás).

Link to comment
Megosztás:

Szia Corsatom!

Végre valaki, akinél vannak ilyen gondok.....SAJNOS! Eddig bárki hallotta, vagy látta csak nézett bután mint én is, de semmi megoldás :)

Nálad mizujs? Szervízben mondtak valami hasznosítható infót? Az én kocsimban még 7000Km sincs, és hidegben nem merem használni, mert bármikor, minden indok nélkül jelentkezhet a hiba és akkor ott ragadok valahol. :(

Nagyon szeretném tudni, hogy mi okozhatja ezt a problémát. Én elekronikában picit járatos vagyok, és ráadásul Bosch motorvezérlőket javítottam a Boschnál, de ott még -40 fokon tesztelve is kifogástalanul mennek a vezérlők!

Vajon mi lehet az, ami a hideg beálltával megadja magát? ;)

Üdv. Csaba

Szia !

Mikor februárban előjött, nagyon megidejedtem tőle. Kihívtam az Assistance kocsit, mert a szerszámkulcsos kocsi lámpájától nagyon megrettentem. A manusz nem csinált semmit, csak azt mondta menjek be az első Opel szalonba.

Bementem. Állítólag rákötötték a hibakód kiolvasóra és az nem talált semmit. Néztek nagy bambán, nem tudtak semmi értelmeset mondani. Perzse nálam is éppen úgy volt, mint nálad, a szervizben pöccre indult, nem produkálta a hibát. Persze mondtam is nekik, hogy csak a napi első indítással van gond, utána napközben már mindig simán indul.

Így otthagytam a kocsit éjjelre, hogy msánap reggel náluk is produkálja. Nem jött elő a hiba, s fizettettek velem 3600 Ft-ot a nagy semmiért, hibakód kiolvasási díj címén.

Mindenesetre most télen, mikor megint előjött a hiba, aksit cseréltem, de lemerült egy hét tétlenség után és most szenvedek. Lhet, hogy aksinak nincs köze hozzá.

Amúgy az enyémben sincs sok 28 ezer km. Februárban 2,5 éves volt és akkor 23 000 km környékén tartott.

Link to comment
Megosztás:

Szia !

Mikor februárban előjött, nagyon megidejedtem tőle. Kihívtam az Assistance kocsit, mert a szerszámkulcsos kocsi lámpájától nagyon megrettentem. A manusz nem csinált semmit, csak azt mondta menjek be az első Opel szalonba.

Bementem. Állítólag rákötötték a hibakód kiolvasóra és az nem talált semmit. Néztek nagy bambán, nem tudtak semmi értelmeset mondani. Perzse nálam is éppen úgy volt, mint nálad, a szervizben pöccre indult, nem produkálta a hibát. Persze mondtam is nekik, hogy csak a napi első indítással van gond, utána napközben már mindig simán indul.

Így otthagytam a kocsit éjjelre, hogy msánap reggel náluk is produkálja. Nem jött elő a hiba, s fizettettek velem 3600 Ft-ot a nagy semmiért, hibakód kiolvasási díj címén.

Mindenesetre most télen, mikor megint előjött a hiba, aksit cseréltem, de lemerült egy hét tétlenség után és most szenvedek. Lhet, hogy aksinak nincs köze hozzá.

Amúgy az enyémben sincs sok 28 ezer km. Februárban 2,5 éves volt és akkor 23 000 km környékén tartott.

Huhh...ez nem kispályás! 3600.-HUF a kódkiolvasásért? Ez szép!

Nálam az akku talán kizárható tényező, mert teljes töltés után is megvan a hiba, sőt az "Opel nagykönyv" szerint "bikázva" sem indul. ;)

Jóhogy említetted az akkut. Hallod, azt hogyan lehet kiszedni :) ?

Teljesen le kell bontani a szélvédő takaró idomot? Bevallom elég idióta elképzelés ez, nem tudom hogyan találhatták ki ezt így :( ?

Ráadásul ennek a leszedése előtt az ablaktörlő lapátokat is le kell szedni gyökerestül!

Link to comment
Megosztás:

Jóhogy említetted az akkut. Hallod, azt hogyan lehet kiszedni ;) ?

Teljesen le kell bontani a szélvédő takaró idomot? Bevallom elég idióta elképzelés ez, nem tudom hogyan találhatták ki ezt így :( ?

Ráadásul ennek a leszedése előtt az ablaktörlő lapátokat is le kell szedni gyökerestül!

A műanyag idomot le kell szedni. Nem egyszerű. Visszatenni még rosszabb. És az aksitól jobbra is oldani kell egy csavart.

Link to comment
Megosztás:

Huhh...ez nem kispályás! 3600.-HUF a kódkiolvasásért? Ez szép!

Nálam az akku talán kizárható tényező, mert teljes töltés után is megvan a hiba, sőt az "Opel nagykönyv" szerint "bikázva" sem indul. ;)

Jóhogy említetted az akkut. Hallod, azt hogyan lehet kiszedni :) ?

Teljesen le kell bontani a szélvédő takaró idomot? Bevallom elég idióta elképzelés ez, nem tudom hogyan találhatták ki ezt így :( ?

Ráadásul ennek a leszedése előtt az ablaktörlő lapátokat is le kell szedni gyökerestül!

Furcsa, hogy csak hidegeben vacakol. Remélem,hogy nem lesz ebből egy többtízezer forintos kalamajka, ilyen meg olyan cserével (pillangószelep meg mittudomén mi)

Link to comment
Megosztás:

Furcsa, hogy csak hidegeben vacakol. Remélem,hogy nem lesz ebből egy többtízezer forintos kalamajka, ilyen meg olyan cserével (pillangószelep meg mittudomén mi)

Köszi a tanácsot az akkuval kapcsolatban. Még szerencse, hogy a motort és a futóművet nem kell kibontani egy sima akkucseréhez ;) :(

Én elhatároztam, hogy amíg legalább nagyvonalakban behatárolhatóan ki nem derül a hiba forrása, addig nem viszem márkaszervízbe!

Ugyanis kisérletezni én is tudok, és még ingyen is van. Lehet, kérek kölcsön laptopot, és még a hibakódokat is kiolvasom, majd törlöm, mert ez sem nagy ördöngősség.

De annak valóban nincs sok értelme, hogy a szakszervíz rutintalanság, vagy tapasztalat hiányában jónak minősítsen egy autót, csak azért, mert náluk a hiba nem jelentkezik. Én azt gondolom, hogy ők vannak értünk, és nem fordítva. Ha én azt mondom, hogy a kocsi rossz (volt), akkor nekik az lenne a dolguk, hogy addig keresség a lehetséges hibaforrásokat, amíg meg nem találják.

Mert mondjuk azt még elhiszem, hogy ilyen hibával nem találkoztak, de ha én azt mondom, hogy ez az alkatrész nem normálisan viselkedik akkor szerintem nekik azzal tisztában kéne lenniük, hogy a kérdéses alkatrész leolvasásába vagy vezérlésébe milyen külső egységek szólnak bele.

Na mindegy, köszi a tanácsot, majd írok, ha van valami fejlemény.

Üdv. Csaba

Link to comment
Megosztás:

Ha én azt mondom, hogy a kocsi rossz (volt), akkor nekik az lenne a dolguk, hogy addig keresség a lehetséges hibaforrásokat, amíg meg nem találják.

Én is így gondolom. Elvártam volna mikor bevittem a kocsit, hogy addig ne adják vissza, míg ki nem derítik a hiba okát és ki nem javítják.

Most töltök fel egy 3 perces kisvideót a Youtube-ra a februári indítási nehzségekről, hátha valaki tudna segíteni.

Üdv: Tamás

Link to comment
Megosztás:

Nem is rossz ötlet :(

Nekem ilyesmi eszembe sem jutott. Nem is tudom....lehet, hogy én is csinálok :)

Majd linkeld be, kiváncsi vagyok mit csinál a te kocsid ;)

Üdv.

Sziasztok !

Februárban így viselkedett a Corsám indításkor, 3 perc alatt sikerült nagy nehezen beindítani:

http://www.youtube.com/watch?v=wFspeBgRg4Q

Légyszi segítsetek, mi lehet a gond. Köszi.

Üdv: Tamás

Link to comment
Megosztás:

próbáljátok meg, hogy ha nem indul, akkor óvatosan nyomkodjátok meg befelé a müszeregységet.

ugyanis a csatlakozója ha nem érintkezik, akkor nem indul az autó.

a immó, és a computer a müszeregységgel kommunikál inditás közben, és nagyon buzin van megoldva a csatlakozója.

ez jobban leirni nem tudom... :(

ha teljesen nem érintkezik akkor nincs motorkontrol lámpa sem...

ugy nyomkodjátok befelé, hogy gyujtás le, megnyomkodni, majd próba. de el ne törjétek a plexit...

Link to comment
Megosztás:

Egyenlőre még a műszerfalat nem próbáltam bökdösni de vannak eredmények, márha ez eredménynek számít.

Ha a pillangószelepet teljesen kiiktatom, a motor pöccre indul! Visszadugva a csatit, előáll a hiba :(

Ezt egymásután 3x próbáltam ki, eredmény ugyanaz.

Ha viszont a pillangószelep csatlakoztatva van, akkor indítózás közben megjelenik a motorblokk lámpa villogása.

Abbahagyva az indítózást, a pillangószelep kerreg, a lámpa továbbra is ördögien villog, valamint az AC pumpa reléje is gyorsan kapcsolgat.

Ha eközben kiveszem ezt a relét, a pillangószelep szépen beáll és a lámpa is abbahagyja a villogást.

A pillangószelepet egy az egyben leszereltem, szétszedtem, moci kifogástalan mindkét irányú forgásnál, potmétereket a szervízkönyv alapján kimértem, értékei korrektek, nyitott és zárt szelepállásnál is.

Azt is kipróbáltam, hogy ideiglenesen csatlakoztattam a pillangószelep egységet, de az AC pumpa reléje ki volt véve.

Gyujtásra kapcsolás után a lámpa nem villog (üzemszerűen világít), a gázpedált nyomkodva a pillangószelep korrekten működik, vagyis mindig a gázpedál állásának megfelelő pozíciót veszi fel illetve folyamatosan követi annak mozdulatait! :(

De kisérletezésem csúcsa most jön! :)

Ha a hiba előjön, vagyis lámpa villog, pillangószelep kerreg, AC pumpa relé zakatol (mindez gyujtáson, álló motornál), akkor ha a pillangószelep csatiját lehúzom, a lámpa abbahagyja a villogást, az AC pumpa reléje a kapcsolgatást és a szivattyú elindul, feltöltve a rendszert! ;)

Tehát az említett egységek külön kifogástalanul működnek, együtt azonban megzakkannak! És csak hidegben! ;)

Na most akkor mivan?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Februárban így viselkedett a Corsám indításkor, 3 perc alatt sikerült nagy nehezen beindítani:

http://www.youtube.com/watch?v=wFspeBgRg4Q

Légyszi segítsetek, mi lehet a gond. Köszi.

Üdv: Tamás

Hali!

Nálam gyakorlatilag ugyanígy néz ki a hiba, azzal a különbséggel, hogy a kis autós-kulcsos lámpa nem villog. Csak a motorblokkos, de az szemvényvesztő módon. ;)

Ez az autós kis lámpácska egyébként az indításgátló hibáját jelzi villogással. Bár az elég érdekes, hogy csak hidegben lenne rossz az indításgátló :(

Link to comment
Megosztás:

A műszeregység az egy érdekes javaslat, csak az a kérdés, hogy miért pont hidegben lenne kontaktálási problémája. Ráadásul nálam a hiba sok-sok kilométer megtétele, és jól felfűtött utastér mellett is jelentkezik, ha a motort leállítom és rögtön újraindítom.

És ráadásul a sikeres beindulást követően soha semmi gond nincs a kocsival. Persze azért kipróbáltam ezt a javaslatot is, de semmi eredménye!

Most kiszereltem a motorvezérlőt. Jó picurka, mi ettől 5x nagyobbakat gyártottunk Hatvanban a Boschban a 206-os Peugeot-khoz :(

Na szóval a kérdésem a következő! Soha, sehol nem láttam még ilyet, és a kocsiban más csatlakozásoknál sem látható, de a motorvezérlő stekkereinél ez a szilikonszerű kenőcs direkt van belenyomva a tüskékhez? A kábelkorbácson lévő stekkereknél.

Rengeteg van belenyomva. Gondolom, valami kontakzsír lehet a korrodáció megelőzésére, de nem lehet, hogy éppen ez okoz pár tüskénél valami gondot?

Link to comment
Megosztás:

Teljesen le kell bontani a szélvédő takaró idomot?

Ráadásul ennek a leszedése előtt az ablaktörlő lapátokat is le kell szedni gyökerestül!

Az ablaktörlő lapátokat nem kell leszedni!

A takaró műanyag 2 részből áll, és elég középen, és az akksi felőli oldalon kiszedni a csavarokat, meg a gumit kell felszedni a motor felől, és szépen kijön a takaró műanyag!

Utánna már szépen hozzá lehet férni az akksihoz!

Visszarakáskor viszont ügyelni kell arra, hogy a perem pontosan becsússzon a szélvédő ívébe, mert ha nem jól teszed vissza megrepesztheted az üveget!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.