Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa C - Általános -


tourist

Recommended Posts

Köszi kedves Uhuhu! Szerintem nem a lánc, hanem az a twinport szelep amit mondol (a szívótorok tetején fekete műa. borítással egy ovális vmi) ha jól sejtem. Egyébként gázadásra "kellemes" a hangja, gondolom a lánc is feszül ilyenkor...

Néztem az akkumulátort, és szomorúan tapasztaltam, hogy nem lehet egy könnyű dolog azt onnan kivenni, nem tudom le kell venni az egész műa. borítást hozzá?

Ami még kissé fura, hogy az egész esővíz simán bevezetődik a tűzfal előtti vályuba, meg ráfolyik az akksira. Nem volt ezekből gond a Corsáknál (szervíztapasztalat) , hogy beázott az utastér a tűzfalnál??

az akkuhoz ki kell venni a komplett müanyag boritást...

Nem volt még baj a vízből, az akku zárt cucc, nem gond ha rámegy avíz...

A Corsa C szerintem egy tök jó kis autó, azon kívül hogy ronda müanyag a belseje sajnos nem sok baja van. Beázással is csak szélvédő csere után találkoztam, de csak akkor ha rosszul rakták be, szarul ragasztották be.

igen, a twinportszelep a szívócsonk alatt van a hengerfejre rászerelve, ls a motor jobb hátuljánál látod, egy vákumdob, és egy kart. na az a müködtető egység.

Link to comment
Megosztás:

Segíts nekem légyszíves Uhuhu: Corsa c -ben az első űléseket a padlólemezhez 4 torx csavar rögzíti, az első kettő kijön szépen, de a hátsóknál olyan, mint ha lenne alatta egy ellnanya vagy vmi hasonló.

Ezzel azért van gondom, mert nem látok semmi hozzáférhetőséget, ahol ellen lehetne tartani az anyának és félő ha kicsavarom és leesik a csavarról az anya, akkor már nem lehet visszacsavarni (van egy kis kiemelés a padlólemeznél, de alul be van hegesztve, ezért tartok attól ha kicsavarom és az anya leesett akkor annyi....)

Hogy oldották ezt meg?

Köszi előre is!

Roló

nem fog leesni az anya, az oda van hegesztve.

csavard ki nyugodtan, de lehet hogy nehezen fogod, mert gyárilag be van ragasztva.

Illik menetrögzitővel bekenni a csavart a visszarakás elött...

Link to comment
Megosztás:

Segíts nekem légyszíves Uhuhu: Corsa c -ben az első űléseket a padlólemezhez 4 torx csavar rögzíti, az első kettő kijön szépen, de a hátsóknál olyan, mint ha lenne alatta egy ellnanya vagy vmi hasonló.

Ezzel azért van gondom, mert nem látok semmi hozzáférhetőséget, ahol ellen lehetne tartani az anyának és félő ha kicsavarom és leesik a csavarról az anya, akkor már nem lehet visszacsavarni (van egy kis kiemelés a padlólemeznél, de alul be van hegesztve, ezért tartok attól ha kicsavarom és az anya leesett akkor annyi....)

Hogy oldották ezt meg?

Köszi előre is!

Roló

kijön az. kiszedtem én is anno az ülést. bár ott nem volt semmilyen anya, a menetes rész a lyukra fel volt applikálva.

a kábelezést amúgy a küszöbnél illik elvezetni a táp egyik az rca a másik oldalon. az ülés egyáltalán nincsen útban. vagy lehet az rca-t a két ülés közötti műanyag elem alatt is elvezetni és ahol az találkozika padlószőnyeggel ott bevezetni a szőnyeg alá. Másrészt az ülést nem kéne csakúgy kiberakni. le kell húzni az övfeszítő, esetlegesen az airbag csatikat, elötte le kell venni az akksisarut....

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen srácok a válaszokat, a corsával még most ismerkedem, a G-t már nagyon "vágtam" és ismertem.

Ma délelőtt kimerészkedtünk a párommal városon kívűlre a kocsival, egy picit odaléptem neki: háááát nagyon szedte a lábát szépen gyorsult ez az 1.2 -es, teljesen ledöbbentett...

Az 1.6 G nem volt sokkal meggyőzőbben fürge, sőőőőt......

Eddig ok :huh:

Uhuhu! Ezeknél ntermészetes, hogy hidegindításnál nincs magas alapjárati rpm? (az astránál 1400-1500 volt)

Itt max 1000rpm a hideg alapjárat.

Link to comment
Megosztás:

ezt nem tudom, mert nekem még nem volt 1.2 Corsám, és asszem nem is lesz :huh:

amig jár szépen, addig nincsbaj :lol:

a computrer úgy érzi, hogy ez igy jó akkor jóóó :D

Köszi, nem tudsz esetleg C Corsa szerelési könyvet, vagy leírást, vagy vmi hasonlót ami közkincs??

Link to comment
Megosztás:

h aelmult 3 éves akkor sajna nem.

mi ezt az autót szavatosságban javitjuk, úgy hogy a tulajnak egy fillérjébe se kerül, ez az autó kettő mult 2 hónappal, és 37000 km van benne.

de ha elmult 3 éves akkor már nincs mit tenni...

Szia !

És ha nem szavatosság keretében cserélitek az ECU-t, akkor mennyibe kerül ez nekem ? :huh:

Köszi: Tomi

Link to comment
Megosztás:

A februári nehézkes indulásod óta változott vmit a helyzet?? Most is tél van és hideg is, -szóval hogy indul??

Szia !

2007. februárjában és március elején végig gond volt vele. Amint bejött a jóidő, a gond elszállt.

Tavasszal és nyáron simán indult. Mikor bejött újra a tél, az indítási probléma újra előjött. Akkumulátort lecseréltem, de nem segített. Egyelőre mindig vacakol velem, most már néha féóráig próbálkozni kell vele, hogy induljon.

Annyit tudni kell róla, hogy hetente megyek csak vele. Hétvégén az első induláskor vacakol, napközben már nincs gond vele, csak a napi első indításkor. Egyelőre annyit tudok tenni, hogy várom a tavaszt. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ma délelőtt kimerészkedtünk a párommal városon kívűlre a kocsival, egy picit odaléptem neki: háááát nagyon szedte a lábát szépen gyorsult ez az 1.2 -es, teljesen ledöbbentett...

Az 1.6 G nem volt sokkal meggyőzőbben fürge, sőőőőt......

Sokat számít, hogy ez egy könnyű kocsi, csupán 960 kg. Ehhez az 1.2 -es már nem túl gyenge, elfogadható.

A D Corsa viszont közel 200 kg-mal nehezebb. Na az lomhaság a C Corsahoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Sokat számít, hogy ez egy könnyű kocsi, csupán 960 kg. Ehhez az 1.2 -es már nem túl gyenge, elfogadható.

A D Corsa viszont közel 200 kg-mal nehezebb. Na az lomhaság a C Corsahoz képest.

Én azért nem mondhatnám, hogy könnyű a corsám, 1110 kg... mondjuk nem is 1.2 moci van benne :huh:

Link to comment
Megosztás:

nem fog leesni az anya, az oda van hegesztve.

csavard ki nyugodtan, de lehet hogy nehezen fogod, mert gyárilag be van ragasztva.

Illik menetrögzitővel bekenni a csavart a visszarakás elött...

Uhuhu!

Én nem kentem be...:huh:

Viszont meghalt az egyik első hangszóróm..nem a gyári, hanem a 16-os amit betettem, ma szedhettem le az ajtókárpitot, már profi vagyok benne, visszaakasztani még mindig kb 10. alkalomra sikerült...

Most vagy első szett csere (hurrá), vagy megtudják javítani a hangszórómat, garancia nincsen rá, mert kb 3 éve nyertem a Hringen.

Kábel elvezetést én úgy oldottam meg, hogy a bal oldali küszöbben a tápkábel az erősítőhöz hátra és a hangszórókábelek előre az első szetthez, középkonzol alatt megy a két pár RCA.

A tüzfalon alig tudtam átjutni, a motortérnyitó bowden mellé füztem be a tápkábelt (szegény bowden).

Valaki talált ennél jobb megoldást?

Link to comment
Megosztás:

Én azért nem mondhatnám, hogy könnyű a corsám, 1110 kg... mondjuk nem is 1.2 moci van benne :lol:

Az enyém nem sokkal több mint 900kg, evidens, hogy könyebb tömeget dinamikusabban lehet mozgatni.

Amit észrevettem az, hogy sokkal rövidebb idő alatt reagál a gázadásokra mint az Astra, és pl. 80km/h - 120km/h is lényegesen harapósabb, s ez egy előzésnél nem éppen hátrány :D

Azt hiszem nem sokkal nyújtott többet vezetési élményben az 1.6 G , de a fogyasztása és a fenntartása lényegesen több volt.

A Corsa futóműve finomabb, a fék jobban adagolható, a szervó lényegesen könnyebb, a váltó sokkal-sokkal precizebb, az űlések oldaltartása lényegesen jobb.

Az Astra csomagtérben nagyobb és persze tágasabb a beltér (de nem sokkal) és persze hoszabb autó.

De visszatérve a menet tulajdonságokra a gyorsulása nekem soha nem volt olyan "odanyom az űlésbe" típusú, hiába volt 100 ló, 150Nm forg. nyom. alsó tartományban (3000rpm) alatt szinte felejtős volt. 3000rpm felett kezdett húzni és elment egészen 200km/h -ig is , de előzéskor sokszor kellett visszakapcsolni főleg ha kettőnél többen ültek benne és ment az AC is!

Szóval nem ezt vártam egy ilyen motortól, ezzel szemben a Corsától szinte "semmit" nem vártam és mégis kellemesen dinamikus és haladós autó..... :huh:

Link to comment
Megosztás:

Uhuhu!

Én nem kentem be...:huh:

Viszont meghalt az egyik első hangszóróm..nem a gyári, hanem a 16-os amit betettem, ma szedhettem le az ajtókárpitot, már profi vagyok benne, visszaakasztani még mindig kb 10. alkalomra sikerült...

Most vagy első szett csere (hurrá), vagy megtudják javítani a hangszórómat, garancia nincsen rá, mert kb 3 éve nyertem a Hringen.

Kábel elvezetést én úgy oldottam meg, hogy a bal oldali küszöbben a tápkábel az erősítőhöz hátra és a hangszórókábelek előre az első szetthez, középkonzol alatt megy a két pár RCA.

A tüzfalon alig tudtam átjutni, a motortérnyitó bowden mellé füztem be a tápkábelt (szegény bowden).

Valaki talált ennél jobb megoldást?

Furcsa ennek az autónak a tűzfalnál a vízelvezetés. Mindig az az érzésem, hogy a vízből jut a beltérbe is, hiszen az ablak alatti műanyag rácsból azért folyik rendesen mindenfelé: akksi. fékrásegítő, elektromos csati doboza, és ez mind közvetlen a tűzfalon a másik vége pedig a lábtérben...

Azért kell(ene) ide jó szigetelés.....

Nem volt még gondja ezzel senkinek sem? vagy nézte már meg vki a fenéklemezt ill. a szőnyegek alját, hogy nem vizesek-e??

Link to comment
Megosztás:

Furcsa ennek az autónak a tűzfalnál a vízelvezetés. Mindig az az érzésem, hogy a vízből jut a beltérbe is, hiszen az ablak alatti műanyag rácsból azért folyik rendesen mindenfelé: akksi. fékrásegítő, elektromos csati doboza, és ez mind közvetlen a tűzfalon a másik vége pedig a lábtérben...

Azért kell(ene) ide jó szigetelés.....

Nem volt még gondja ezzel senkinek sem? vagy nézte már meg vki a fenéklemezt ill. a szőnyegek alját, hogy nem vizesek-e??

Pont az nehezítette a dolgom, hogy sehol sem gumi gyűrűs átvezetés van, mindenhol csatlakozók, egyedűl a bowden volt ami ugye csatlakozóval nem szakítható, furkálni viszont nem szerettem volna..

Gondolom ezen dolgok miatt nem ázik be.

Ha valaki csinált ilyen tüzfalon átvezetést ossza meg velem a tapasztalatokat!!

Link to comment
Megosztás:

Pont az nehezítette a dolgom, hogy sehol sem gumi gyűrűs átvezetés van, mindenhol csatlakozók, egyedűl a bowden volt ami ugye csatlakozóval nem szakítható, furkálni viszont nem szerettem volna..

Gondolom ezen dolgok miatt nem ázik be.

Ha valaki csinált ilyen tüzfalon átvezetést ossza meg velem a tapasztalatokat!!

Üdv! :D

Én nagyon szivesen megosztom a tapasztalataimat bár az nem Opel volt, hanem egy majdnem új 1500-ös Lada Izzirájder ;)

Szal nekiszaladtunk a tüzfalnak, 16-os átmérőjű furószárral, kapaszkodtunk a fúrógépbe mint mókus a mogyoróba és még így is majd

felcsavart minket mint Bud Spencer a spagettit. :)

Ketten csináltuk öcsémmel, mindketten villamosságiak vagyunk, ezért rendkívül precíz módon szépen a lyukba gyömöszöltük az átvezető gumigyűrűt, arra is furdancsoltunk két lyukat a kábelekhez illően. Mindezt pont a biztosítéktábla alatt, tehát a bekötésnél volt kis matatás.

Elég vastag kábelekkel dolgoztunk, mivel nem volt 6 négyzetmiliméteres vezetékünk, és minden lóvét elszórtunk a hangcuccokra, ezért az otthon található 2x4 négyzetmiliméteres vezetéket használtunk a pozitív és negatív ághoz is. Vagyis összesen 4 vezetéket. :huh:

Kellett is a cucc, mert 70 Ampert a végfok simán beszívott teljes kivezérlésnél, 80 amperes biztivel volt így is biztosítva, de ezt a teljesítményt jobbnak láttuk megfelezni :)

El is lőttünk jópár 600Wattos mélynyomót, mert az erősítő 1000Wattos volt és ráadásul csak fél szinten volt hajtva, mint említettem.

Már a szomszéd településen tudták a haverok, hogy mikor indulunk hozzájuk. :lol:

Aztán gyorsan rájöttünk, hogy a biztonságunk érdekében inkább alábbhagyunk az effajta tevékenységgel, mert sem a kocsi nem bírta, sem mi.

Link to comment
Megosztás:

Szal nekiszaladtunk a tüzfalnak, 16-os átmérőjű furószárral, kapaszkodtunk a fúrógépbe mint mókus a mogyoróba és még így is majd

felcsavart minket mint Bud Spencer a spagettit. :huh:

Uhh, mivel cégautó én nem kívántam ezzel az opcióval élni!:lol:

Link to comment
Megosztás:

Szeretném beépíteni az 1DIN fejegységemet a C Corsába, de nem egyszerű.

Ha kiveszem a gyári tároló dobozt szépen bemegy a helyére,de felette marad még egy másiknak is hely, azaz lyukas marad.

Ha használom az utólagos beépítő keretet, akkor alul marad egy kis fiók, felé jönne a fejegység, de ha betolom egyszerűen lebillen, mert ebben a magasságban semmi nem tartja vízszintesen és hátul sem lehet megfogatni.

Létezik vmi másfajta utólagos keret a beépítéshez?

Ha vki épített már ide be fejegységet sikeresen kérem ossza meg az ötleteit............

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek!

Amint említettem, elvittem szervízbe a kocsimat. Ha valaki nem emlékezne, ez a Corsa volt az egyik, amelyik hidegben nem akart indulni.

Na szóval egy hétig volt szervízben, persze vizsgáztatták is. Addig jó volt!

Az autó egy hét után kész lett! :D Ezt értsétek szó szerint! :lol: Saját lábán vittem be a szervízbe, de hazahoznom már csak vontatással lehetett! :)

Nem megjavították, hanem elrontották!!! Vagy ha nem a szervíz a hibás, akkor az autó itt lehelte ki a lelkét! Most már nemcsak nem indul, hanem indítózás közben elindul a jobboldali index, a fénykürt és az ablaktörlő is!!! Persze ez sem mindig!

Ráadásul még a motorháztető és a szélvédő között levő takaróműanyagot is eltörték, mert valahogy azért csak hozzá kell férni ugye ahhoz a rohadt fékolaj tartályhoz, amiben ennek a megbontása nélkül is látható volt, hogy tele van a tartály! :huh: Beszarás!

Szóval most van a garázsunkban 930Kg vegyes összetételű szemét, ami ugyan szépen csillog, és talán még a kutyusok is jót aludhatnak benne, de ezenkívül másra nem jó! :)

Szóval álljon itt tanulságképpen az én példám, hogy mennyi szakértelem szorult egy szervízbe, hogy egy üzemképesen átvett autót a szervíztől szégyenszemre vontatókötél segítségével kell elhozni!

És nem ez volt az első szervíz, ahol a kocsi járt az indítási problémával, de a többiből legalább haza bírtam vele jönni, de megjavítani az előző szervízben sem tudták.

Szóval mindenkitől szivesen várnék javaslatokat, hogy ezt a szépen kárpitozott kis fehér fémdobozt, ami eddigi rövidke élete során 6.900!!! HATEZER-KILENCSZÁZ!!! kilométert gurult, mire használhatnám.

Javaslatokat várnék az alábbi felmerült hasznosításokra:

1; Csirkekeltető

2; Kutyaház

3; Terménytároló

4; A Cobra 11 c. film kelléke, ahol összezúzzák

Sajnos más már nem jut eszembe, de ha valakinek van kézzelfogható javaslata, vagy nagyon szivesen szétverné fejszével, hogy levezesse az indulatait, akkor ezt megírhatja.

Persze még alszok rá egyet.

Mottó: OPEL SOSEM KOP EL!

Link to comment
Megosztás:

Írtam p.ü.-t.......

Bár sztem Uhuék is tudnának segíteni, csak egyeztetni kellene vele ezügyben......

Köszi, megkaptam.

Írtam is vissza, remélem el is ment, mert a Sentben nem látom. Bár lehet, hogy csak elfelejtettem kipipálni a Másolat...négyzetet.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.