Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Vagy vagy huszonharminc féle váltó abból a korszakból... :rolleyes:

Mi a gondod vele? Milyen motor?

Az a gondom vele hogy induláskor ráengedem a kuplungot akkor valami csattanás féle hallatszik.Azt mondták nekem lehet hogy a váltóval lehet probléma.Egyébként 1.4 -es Si 8szelepes motor van benne.Ha jol emlékszem akkor hengerenkénti befecskendezéses

Elküldve
Az a gondom vele hogy induláskor ráengedem a kuplungot akkor valami csattanás féle hallatszik.Azt mondták nekem lehet hogy a váltóval lehet probléma.Egyébként 1.4 -es Si 8szelepes motor van benne.Ha jol emlékszem akkor hengerenkénti befecskendezéses

Tudod! Nem az a lényeg, hogy mit mondanak, hanem az, hogy ki mondja! :rolleyes: Ezért amit most írok az is csak saccolás, ne higgy nekem, de szerintem nem a váltód adja a hangot, hanem a kuplungod. Lehet csillapító rugó, kinyomó rugó és még sok dolog.

De majd az okosabbak biztosan jobban tudják! Azért jó lenne tudni, hogy mennyi van a kuplungban?

Elküldve
Tudod! Nem az a lényeg, hogy mit mondanak, hanem az, hogy ki mondja! :rolleyes: Ezért amit most írok az is csak saccolás, ne higgy nekem, de szerintem nem a váltód adja a hangot, hanem a kuplungod. Lehet csillapító rugó, kinyomó rugó és még sok dolog.

De majd az okosabbak biztosan jobban tudják! Azért jó lenne tudni, hogy mennyi van a kuplungban?

A kuplungomat tavaly nyáron cseréltem mindenestől.Ennyi idő alatt azért nem mehet tönkre?Igaz?Egyébként faterral néztük aki autószerelő.Ő mondta.

Elküldve

Sziasztok

Szerintetek van esélyem a kocsimból most kikerülő elhasznált kuplungot valakinek eladni felújításra, vagy szeméttelep?

Csak azért gondoltam ilyesmire, mert azt mondták, manapság 99%-ban csak felújított kuplungokat lehet beszerezni. Gondoltam akkor újítsa fel ezt is valaki aki ért hozzá, oszt adja el :rolleyes:

Elküldve
nem csak az számít, hogy mikor, hanem hogy milyenre cserélted

szóval lehet, hogy kuplung

Így van, pl Luk kuplungokon híresen szeretnek eltörni a rugók hamar... ez pl okozhatja azt, amit mondtál.

A másik, ami tényleg a váltóban van, a difi. Ha ez lóg, akkor is lehet ilyen kattanás. De a helyedben ellenőrizném

a féltengelycsuklókat is. :rolleyes:

  • 3 weeks later...
Elküldve

Jelentem két héttel ezelőtt elkészült az új kuplung, és a váltórudazatban is ki lett cserélve minden ami kopik. Csak nem volt alkalmam nagyon menni vele, mert elmentem nyaralni. De tegnap végre mehettem vele rendesen, király lett, mintha új autóm lenne :rolleyes:

Most szokhatom meg újra az egészet ;)

Elküldve

Sziasztok!

Hogyan lehet egy 96-os Astra (C14NZ) váltóban olajat cserélni?

Van a váltónál leeresztőcsavar? Hagy úgy kell "kiszivatni" belőle?

Illetve, ahhoz hogy olajat lehessen cserélni mennyire kell megbontani a váltót? Kell vmi tömítést ilyenkor cserélni? Mintha vhol korábban azt olvastam volna itt a fórumon, hogy ilyankor vmi tömítést kell cserélni.

És meleg motornál kell mindezt végrehajtani?

És hol van a szintjelző? Honnan tudom, hogy mennyi olaj van benne? Mennyinek kell lennie benne?

Bocs, ha már ezekre korábban válaszoltatok de most hirtelen nem találtam meg őket.

Üdv!

Elküldve
Sziasztok!

Hogyan lehet egy 96-os Astra (C14NZ) váltóban olajat cserélni?

Van a váltónál leeresztőcsavar? Hagy úgy kell "kiszivatni" belőle?

Illetve, ahhoz hogy olajat lehessen cserélni mennyire kell megbontani a váltót? Kell vmi tömítést ilyenkor cserélni? Mintha vhol korábban azt olvastam volna itt a fórumon, hogy ilyankor vmi tömítést kell cserélni.

És meleg motornál kell mindezt végrehajtani?

És hol van a szintjelző? Honnan tudom, hogy mennyi olaj van benne? Mennyinek kell lennie benne?

Bocs, ha már ezekre korábban válaszoltatok de most hirtelen nem találtam meg őket.

Üdv!

Leeresztő csavar nincs, a váltó alsó deklijét kell levenni, és úgy leengedni. Ezt a tömítést kellhet esetleg cserélni, de nem sok olyan esetről hallottam, amikor kellett volna cserélni, általában túléli. Célszerűbb melegen leengedni: leállítás után vársz vele úgy 10-15 percet, hogy mindenhonnan lecsorogjon az olaj, és leengeded.

Szintjelző a bal féltengelykihajtástól hátrébb van, vele kb. egy magasságban. Elvileg ez alá a szint alá kell 1-2cm-rel tölteni, amit egy meghajlított drótdarabbal lehet pl. ellenőrizni, de ha a furatig töltöd, sztem akkor se lesz baja. Ha F13-as a váltód, 1.6L kell bele.

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni váltó ügyben. Az a gondom hogy a kettest nehezen veszi be a többi fokozattal nincs semmi baj csak a kettes és néha a lükverc. Ki lett már cserélve váltórudazatban a stift mert nagy volt a holtjáték. Amikor beveszi a kettest nincs semmi recsegés csak egy kattanást lehet hallani. Még annyi hogy egy picit engedi a váltó az olajat. Előre is köszönöm szépen.

Elküldve
Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni váltó ügyben. Az a gondom hogy a kettest nehezen veszi be a többi fokozattal nincs semmi baj csak a kettes és néha a lükverc. Ki lett már cserélve váltórudazatban a stift mert nagy volt a holtjáték. Amikor beveszi a kettest nincs semmi recsegés csak egy kattanást lehet hallani. Még annyi hogy egy picit engedi a váltó az olajat. Előre is köszönöm szépen.

Húzz egy kicsit a kuplung-bowdenen, váltó fölött egy karban kapaszkodik -ott egy-két menetet tekerj beljebb, ha akkor se szűnik meg más a probléma forrása.

Elküldve
Leeresztő csavar nincs, a váltó alsó deklijét kell levenni, és úgy leengedni. Ezt a tömítést kellhet esetleg cserélni, de nem sok olyan esetről hallottam, amikor kellett volna cserélni, általában túléli. Célszerűbb melegen leengedni: leállítás után vársz vele úgy 10-15 percet, hogy mindenhonnan lecsorogjon az olaj, és leengeded.

Szintjelző a bal féltengelykihajtástól hátrébb van, vele kb. egy magasságban. Elvileg ez alá a szint alá kell 1-2cm-rel tölteni, amit egy meghajlított drótdarabbal lehet pl. ellenőrizni, de ha a furatig töltöd, sztem akkor se lesz baja. Ha F13-as a váltód, 1.6L kell bele.

Nagyon szépen köszönöm!

Elküldve
Nagyon szépen köszönöm!

Mielőtt leszednéd tegyél alá valami vödörszerűt és vigyázz mert képen fröccsent ha nem vigyázol! Szóval óvatosan nyisd meg, csak lassan kezdjen csurogni másképp kellemetlen lesz a szád íze...

Elküldve

Sandorpyotr!

Megoldódott a probléma?

Van EPC-m biztos van robbantott ábra benne.

Amúgy tudod használni a kocsit? Csak elinduláskor hallatja a hangot?

A kollégának igaza van. Lehet ott féltengelynél is probléma.

Amúgy az enyémben 1éves Sachs kuplung szett volt, de a tárcsában nekem is törve voltak a rugók, és elég furcsa hangja volt.

Elküldve
Még annyi hogy egy picit engedi a váltó az olajat.

Miért? Ezt nem ártana orvosolni. Rendesen fel kell tölteni, aztán pedig újabb laza elemeket keresni, akár a motortérben akár a váltókarnál. Kétlem hogy csak egy stift lett volt rossz. Ha ezután sem, akkor igazítani kell a rudazaton a tűzfal előtti csavarral, de nemhiszem hogy ez lesz a baj, hacsak nem babráltátok eddig is.

Elküldve

Sziasztok!

A váltóban cseréltünk olajat és nem gyárit tettünk vissza bele. GL-4-est, 80W-90-est, amilyen kell bele

Viszont tegnap az egyik haver ismerőse azt mondta, hogy váltóba csakis a gyárit szabad beletenni, semmi mást!!!

Olyat mint amilyen a szervóba kell, olyan pirosat. Mivel a váltóban olyan pontos illesztések vannak...

A srác elvileg régebben Opel szervízbe dolgozott. De ezt akkor is furcsálom... Vagy ez tényleg így van?

Akkor most cseréljem vissza gyárira?

Elküldve
Sziasztok!

A váltóban cseréltünk olajat és nem gyárit tettünk vissza bele. GL-4-est, 80W-90-est, amilyen kell bele

Viszont tegnap az egyik haver ismerőse azt mondta, hogy váltóba csakis a gyárit szabad beletenni, semmi mást!!!

Olyat mint amilyen a szervóba kell, olyan pirosat. Mivel a váltóban olyan pontos illesztések vannak...

A srác elvileg régebben Opel szervízbe dolgozott. De ezt akkor is furcsálom... Vagy ez tényleg így van?

Akkor most cseréljem vissza gyárira?

Sztem nem lesz tőle semmi baja, az a lényeg, hogy váltóba való olaj legyen. Ami meg a szervót illeti, abba másmilyen olaj való, hiába piros a színe (Dexron III). Úgyhogy a haver ismerőse sincs annyira képben a jelek szerint, mint azt gondolja :lol:

Elküldve
Sztem nem lesz tőle semmi baja, az a lényeg, hogy váltóba való olaj legyen. Ami meg a szervót illeti, abba másmilyen olaj való, hiába piros a színe (Dexron III). Úgyhogy a haver ismerőse sincs annyira képben a jelek szerint, mint azt gondolja :lol:

Oké! Köszönöm a választ! Én is furcsáltam, ezért kérdeztem meg. Biztos ami biztos!

Köszi szépen!

Elküldve
Sztem nem lesz tőle semmi baja, az a lényeg, hogy váltóba való olaj legyen. Ami meg a szervót illeti, abba másmilyen olaj való, hiába piros a színe (Dexron III). Úgyhogy a haver ismerőse sincs annyira képben a jelek szerint, mint azt gondolja :lol:

DexronII :lol:

Elküldve

sziasztok az erdekelne hogy menyi km-utan szokas olajat cserelni a valtoba? nekem 97es astra F x14nz van amiben 97ezer km van es mikor hatramenetbe kapcsolok elofordul hogy daral a valto, pedig az auto nincs mozgazba es a kuplungot is lenyomom rendesen, a tobbi sebesgnel szep finoman mukodik a valto. Erdemes olajat cserelni?

Elküldve
sziasztok az erdekelne hogy menyi km-utan szokas olajat cserelni a valtoba? nekem 97es astra F x14nz van amiben 97ezer km van es mikor hatramenetbe kapcsolok elofordul hogy daral a valto, pedig az auto nincs mozgazba es a kuplungot is lenyomom rendesen, a tobbi sebesgnel szep finoman mukodik a valto. Erdemes olajat cserelni?

Ártani nem ártasz vele az biztos.

A darálást pedig a kuplung bowden állításával tudod megoldani. Tekerj 1-2 menetet az állító anyán.

Elküldve

kosz a tippet, a kerdes hogy melyk iranyba? feszitsem vagy lazitsam a kabelt? Masok menyi km utan szoktak az olajat cserelni? mert ha nem szukseges akor meg halasztom.

Elküldve
sziasztok az erdekelne hogy menyi km-utan szokas olajat cserelni a valtoba? nekem 97es astra F x14nz van amiben 97ezer km van es mikor hatramenetbe kapcsolok elofordul hogy daral a valto, pedig az auto nincs mozgazba es a kuplungot is lenyomom rendesen, a tobbi sebesgnel szep finoman mukodik a valto. Erdemes olajat cserelni?

Ha nem csöpög az olajad akkor nem kell cserélni. Elvileg addig jó az olaj amíg a váltó. A darálást ha úgy érted, hogy amikor sebességbe tennéd akkor reccsen, akkor próbáld a rükit kivárással kapcsolni! Megy a motor alapon, nullában. Kuplung, kivár 3 másodpercig, kapcsol. Szerintem jó lesz!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.