Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

A homlokfalnál középen van egy csavar, azzal van pozícionállva a váltókar a váltorudazattal. Asszem 13-as crovafejjel lehet hozzáférni dupla hosszabbítóval. De mielőtt nekiesel, próbáld kézzel mozgatni az alkatrészeket a váltónál, hátha beljebb megy a fúrószár. Ha a beállítástól nem javul meg, akkor jöhet a stift csere, meg a többi, de általában ez segíteni szokott, ha nincs nagy kopás.

A beállítást soha ne végezze egyedül!

Óriási szopás egyedül csinálni,másrészt két dolog végrahajtása mindeképpen javasolt előtte.

Egyrészt a váltószoknya alatti,magán a váltókaron lévő nagy gumigyűrűt kellene megnézni,mennyire van megkopva és szigszalaggal kicsit segíteni rajta.

Másrészt a kulissza váltó felöli kivezetésben lévő két vagy egy stift cseréje.Bizonyos évjárattól,már csak egy stift van keresztben,ezt is érdemes cserélni.

Nem túl drága alkatrész,de az új berakása után kb 3-4 hónappal én újrahézagoltam,mert még az új is elkezd lógni!

Ha mindezek cserélve lettek,utána érdemers beállítást végezni.

32452488.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem mertem levenni azt a fekete kupakot. Hogyan jön az le? Fogóval lerántani? Nem teszek kárt benne? Ezek szerint ott meg tudom nézni az olaj állapotát, szintjét is?

32452487.jpg

A kép bal oldalán középen látsz egy kupak szerű menetes valamit,na az a szuszogó!

Azt kell kitekerni és ott tudsz olajat beönteni.

A szint ellenőrzés nem egyszerű mutatvány,a bal kihajtás felett van egy hernyócsavar,azt kell kitekerni és a csavar szintje alatt 2 centivel kellene lenni az optimális olajszintnek.Hát keresse ezt meg az aki kitalálta! :rolleyes:

Sokkal egyszerűbb venni 2liter Opel manuálváltóba való olajat és alul megbontani a váltó karterjét(kb 10db M6-os csavar)és leengedni az olajat belöle.(már amennyi megmaradt belőle az évek folyamán :) )

Ha prevíz vagy vehetsz a kerter alá új papírtömítést,de ha jól visszarakod és nem barbár módjára vetted le,nem fog ereszteni.

A töltőmennyiség gyárilag 1.6-1.7l,váltótipustól függően.

U.i.:Nekem benne van a 2liter és semmi baja neki azóta sem!(Opel16v :) )

Link to comment
Megosztás:

A kép bal oldalán középen látsz egy kupak szerű menetes valamit,na az a szuszogó!

Azt kell kitekerni és ott tudsz olajat beönteni.

A szint ellenőrzés nem egyszerű mutatvány,a bal kihajtás felett van egy hernyócsavar,azt kell kitekerni és a csavar szintje alatt 2 centivel kellene lenni az optimális olajszintnek.Hát keresse ezt meg az aki kitalálta! :rolleyes:

Sokkal egyszerűbb venni 2liter Opel manuálváltóba való olajat és alul megbontani a váltó karterjét(kb 10db M6-os csavar)és leengedni az olajat belöle.(már amennyi megmaradt belőle az évek folyamán :) )

Ha prevíz vagy vehetsz a kerter alá új papírtömítést,de ha jól visszarakod és nem barbár módjára vetted le,nem fog ereszteni.

A töltőmennyiség gyárilag 1.6-1.7l,váltótipustól függően.

U.i.:Nekem benne van a 2liter és semmi baja neki azóta sem!(Opel16v :) )

Tehát az a kupak nem jön le róla, azzal együtt kell kitekerni, jól értem? :)

Link to comment
Megosztás:

Tehát az a kupak nem jön le róla, azzal együtt kell kitekerni, jól értem? :rolleyes:

Igen.

17-es vagy 19-es villás megy rá,már nem emléxem pontosan,szépen kitekered és ott tudsz utántölteni.

Hogy mennyit kell,azt csak saccolni tudod,de 3-4 deci bele mehet,ha fent neked is szórja az olajat.Ha sokat öntesz neki be,nem lesz tragédia,simán teli fogja fosni a felesleges váltó olajjal a váltó tetejét a szuszogón keresztül. :)

Csakis gyári olajat,semmi mást nem javaslok.

Link to comment
Megosztás:

Igen.

17-es vagy 19-es villás megy rá,már nem emléxem pontosan,szépen kitekered és ott tudsz utántölteni.

Hogy mennyit kell,azt csak saccolni tudod,de 3-4 deci bele mehet,ha fent neked is szórja az olajat.Ha sokat öntesz neki be,nem lesz tragédia,simán teli fogja fosni a felesleges váltó olajjal a váltó tetejét a szuszogón keresztül. :)

Csakis gyári olajat,semmi mást nem javaslok.

Nem jön a váltóból az olaj sehol. Nem tudtam hogy mi az ott, azért kérdeztem csak, de most már megkukkantom mi van az olajjal. Lehet öntök bele 1-2decit az autó korára való tekintettel. :)

szerk.: ..ja, még annyit hogy én azt hittem hogy annál a rugós műanyag izénél lehet a szintet ellenőrizni...de azt sem tudtam/mertem kiszedni.. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem jön a váltóból az olaj sehol. Nem tudtam hogy mi az ott, azért kérdeztem csak, de most már megkukkantom mi van az olajjal. Lehet öntök bele 1-2decit az autó korára való tekintettel. :)

Hát akkor vagy szépen teszi a dolgát a jótékony kosz a szimmeringnél,vagy már valaki cserélte. :)

A lényeg,hogy előbb a rudazatban kell cserélni ezt-azt,aztán lehet várni javulást.

Nekem most az astrában halál pontos a váltó. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Próbáld ki!

Lazítsd meg a kulisszát és próbáld közben a váltókart középen tartani,aztán próbáld meg lerögzíteni.

Már csináltam, nekem nem kell középen tartani, van egy pozícionálló lik a váltókaron, és a váltókar alatti részen is. :) Nekem ilyen van. Beeee. :rolleyes: Egy 5-ös fúrószárral lehet összehozni a kettőt.

Link to comment
Megosztás:

Már csináltam, nekem nem kell középen tartani, van egy pozícionálló lik a váltókaron, és a váltókar alatti részen is. :) Nekem ilyen van. Beeee. :) Egy 5-ös fúrószárral lehet összehozni a kettőt.

Nekem meg vannak barátaim,akikkel közösen jókat szerelünk! :) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Már csináltam, nekem nem kell középen tartani, van egy pozícionálló lik a váltókaron, és a váltókar alatti részen is. :) Nekem ilyen van. Beeee. :) Egy 5-ös fúrószárral lehet összehozni a kettőt.

Atól, hogy egy fúróval kitámasztod a váltónál a rudazatot, attól még a sebváltókart ilyenkor a bal szélen kell tartani a csavar meghúzásáig :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Atól, hogy egy fúróval kitámasztod a váltónál a rudazatot, attól még a sebváltókart ilyenkor a bal szélen kell tartani a csavar meghúzásáig :rolleyes:

Pont arról beszélek, nekem a váltókarnál is van pozícionálo lik amivel az egyes-kettes között féluton az ütközönek szorítva lehet pozicióban tartani a váltóbotot, aztán megoldom a csavart, bedugom a másik fúrószárat a váltóba, helyreigazítom, csavar meghúz, és ha nem nagyon kopott akkor többnyire jó. Stiftet már kellett cserélnem, nekem csak egy van.

Link to comment
Megosztás:

Hajnali 5:40-kor -10,5 fokot mutatott a műszer a kocsiban. El is tűnt két sebességem. 1-es helyett 3-ast kapcsolt, kettesbe meg nem tudtam berakni sem. B) Aztán később már jó lett. Gondolom marha kevés az olaj a cuccban, vagy esetleg stiftek? Láttam tuskóban 80W90-es mol váltóolajat. De inkább gyári GM-et vegyek, ügye?

Link to comment
Megosztás:

Hajnali 5:40-kor -10,5 fokot mutatott a műszer a kocsiban. El is tűnt két sebességem. 1-es helyett 3-ast kapcsolt, kettesbe meg nem tudtam berakni sem. B) Aztán később már jó lett. Gondolom marha kevés az olaj a cuccban, vagy esetleg stiftek? Láttam tuskóban 80W90-es mol váltóolajat. De inkább gyári GM-et vegyek, ügye?

Nekem is marha szarul vált hidegben, mintha akadna a kar. Aztán ha melegszik már semmi baja. Szerintem csodát ne várj.

Link to comment
Megosztás:

Hajnali 5:40-kor -10,5 fokot mutatott a műszer a kocsiban. El is tűnt két sebességem. 1-es helyett 3-ast kapcsolt, kettesbe meg nem tudtam berakni sem. B) Aztán később már jó lett. Gondolom marha kevés az olaj a cuccban, vagy esetleg stiftek? Láttam tuskóban 80W90-es mol váltóolajat. De inkább gyári GM-et vegyek, ügye?

Nekem is volt ilyen gondom, eleinte csak akadozott hidegbe, utána már nem tudtam berakni 2-be már melegen se. De hála az opel fórum tagjainak, váltóbeállitás segitett ezen a gondon is!!!! ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma tekintettel erre a nagy hidegre egy érdekes dologra lettem figyelmes, olyan szinten megdermedhetett a zsír a kuplungbovden házába, hogy olyan lájtossan jött vissza a pedál! Ez lehetséges ok amit írtam? Egy pár váltás után helyre állta a rend, csak furi volt!

Üdv:BB

Persze lehetséges, vagy víz került bele, vagy a gépzsír olyan ami nem bírja a hideget.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt ilyen gondom, eleinte csak akadozott hidegbe, utána már nem tudtam berakni 2-be már melegen se. De hála az opel fórum tagjainak, váltóbeállitás segitett ezen a gondon is!!!! B)

Nekem annyi különbség, hogy melegen már mikromilliméter pontosan kapcsol. Najó, van mikor nem, de általában lehet kapcsolni. De a kettes kezd egyre sűrűbben kétkuplungos lenni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma tekintettel erre a nagy hidegre egy érdekes dologra lettem figyelmes, olyan szinten megdermedhetett a zsír a kuplungbovden házába, hogy olyan lájtossan jött vissza a pedál! Ez lehetséges ok amit írtam? Egy pár váltás után helyre állta a rend, csak furi volt!

Üdv:BB

Nekem azt mondta a szerelő, hogy nem kell zsírozni a kuplungbowdent, mert amit vettem az teflonos.

Persze a tied lehet ettől eltérő...

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt mondta a szerelő, hogy nem kell zsírozni a kuplungbowdent, mert amit vettem az teflonos.

Persze a tied lehet ettől eltérő...

Olyan nagyon nem is lehet, mert mindkét végén gomba, ill. kampó van , nem lehet kihúzni a gégecsőből. Én kiszereltem a pedált, megzsíroztam rendesen, meg a bowdent amíg lehetett. Érezhetően jobb lett, és persze nem nyikorog. ;) A váltásom meg katasztrófális hidegen. B) Majd jobb időben ránézek rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.