Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

hát azt meg nem tudnám mondani mert nincs előttem mindkettő,

de ha előttem lennének is, meg kellene kérdezzelek, hogy mi az a kisblokk és nagyblokk???

Igazából én is csak a "nagyoktól" hallottam, de most senki nincs itt, hogy pontosítson. :lol: Gondolom méretbeli különbség van.

Idézek a Karcsitól.:"1,4-1,6 kisblokk

1,8-2,0 nagyblokk (a dizil ide tartozhatna még).

"

De azt nem hogy komplatibilisek-e az alkatrészek.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Igazából én is csak a "nagyoktól" hallottam, de most senki nincs itt, hogy pontosítson. :lol: Gondolom méretbeli különbség van.

Idézek a Karcsitól.:"1,4-1,6 kisblokk

1,8-2,0 nagyblokk (a dizil ide tartozhatna még).

"

De azt nem hogy komplatibilisek-e az alkatrészek.

Ez mindkettő kisblokk. Nagyblokk pl. a 16-szelepesek.

EPC szerint ugyanaz kell a C14NZ-hez és a C16NZ-hez.

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudná mondani, hogy a C14NZ féltengelye és f. tengely külső csuklója talále a C16NZ-vel??

igen, jó hozzá.

Ez mindkettő kisblokk. Nagyblokk pl. a 16-szelepesek.

EPC szerint ugyanaz kell a C14NZ-hez és a C16NZ-hez.

Nagyblokk az 1.8 és felfelé. Meg a dízelek.

1.6 16v is kisblokk pl.

Link to comment
Megosztás:

Nagyblokk az 1.8 és felfelé. Meg a dízelek.

1.6 16v is kisblokk pl.

És ez egyébként mi alapján van meghatározva? Hengerűrtartalom, vagy a blokk mérete alapján? Mert ránézésre pl. a C20NE blokk se (sokkal) nagyobb pl. egy C16NZ-nél, az mégis nagyblokknak számít ez alapján.

Link to comment
Megosztás:

Nincs is annál szebb, mikor egy üzemmeleg motoron jól felforrósodva ég izzik az olaj :lol: :lol: :lol:

Nem izzik az, nekem most is, meg a tömítés csere előtt is eresztette valahol a motorolajat, vagy inkább csak szivárog, de annyira nem meleg, hogy meggyulladjon. Inkább akkor szokott pánik uralkodni a családban, amikor vmit szerelek a motorérben, aztán a következő tecsós úton a csavarlazító ég le mondjuk a kipufcsőről. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem izzik az, nekem most is, meg a tömítés csere előtt is eresztette valahol a motorolajat, vagy inkább csak szivárog, de annyira nem meleg, hogy meggyulladjon. Inkább akkor szokott pánik uralkodni a családban, amikor vmit szerelek a motorérben, aztán a következő tecsós úton a csavarlazító ég le mondjuk a kipufcsőről. :lol:

hja, az elég xar dolog!!

mellesleg én csak vicceltem, persze hogy nem gyúllad meg :D

amit érzel az orroddal, az megnyugtató, tudod hogy van :lol: :P :D

(még a wartis korszakból jöttek elő a szép emlékek :lol: 200 km megtétele után azért abba kemény forró olaj szag volt, eresztett az olajteknőtömítés rendesen :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki! :lol:

Kicsi segítséget kénék , mert látom ti nagyon kenitek vágjátok az egész astra-s témát! Most vettem első autóként és nem is vagyok nagy autó szerelő de szeretek mókolni. Kérd.: nem világít a tolató lámpám ! Tipp mi lehet a probléma szerintetek?

Köszi a segítséget és a megértést! :lol: egy lelkes újonc :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenki! :lol:

Kicsi segítséget kénék , mert látom ti nagyon kenitek vágjátok az egész astra-s témát! Most vettem első autóként és nem is vagyok nagy autó szerelő de szeretek mókolni. Kérd.: nem világít a tolató lámpám ! Tipp mi lehet a probléma szerintetek?

Köszi a segítséget és a megértést! :lol: egy lelkes újonc :lol:

Kiégett izzó, váltóban a tolatólámpa kapcsoló meghót. Leveszed róla a csatit, összezárod a két pontot egy darab dróttal, ha világít, akkor a kapcsoló sz.r. A váltó elején található, a vízhűtő irányából, oldalirányosan van rajta. Messzirő látszik igazából, mert megy oda vezeték.

Link to comment
Megosztás:

Kiégett izzó, váltóban a tolatólámpa kapcsoló meghót. Leveszed róla a csatit, összezárod a két pontot egy darab dróttal, ha világít, akkor a kapcsoló sz.r. A váltó elején található, a vízhűtő irányából, oldalirányosan van rajta. Messzirő látszik igazából, mert megy oda vezeték.

Vagy simány csak leugrott a csatlakozó a váltóról (tudom hogy mindig ezzel jövök, de nekem egy időben lelövöldözte a csatit. Ez maradt meg bennem :lol: ) Az is lehet hogy csak oxidos, vagy retkes. Egy pucevát megér, mint hogy fölöslegesen borítsa szét az autót :lol:

Hali Mindenki! :lol:

......

Köszi a segítséget és a megértést! :P egy lelkes újonc :D

Aláírásba alkossál bele pár infót a gépsasról, és akkor az okosak könnyebben, és hamarabb tudnak majd válaszolni, problémamegoldani. (persze valami olyan kérdésben, ami a konkrét autóhoz tartozik) :lol: A vezérlőpulton megtalálod :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy kérdés, mivel lehet probléma, ha olyat csinál a váltóm, hogy ha (R-t) 1est,2est,3ast és ezek oda-vissza akarok rakni nehezen tudom behúzni, de ha kinyomom a kuplungot és várok egy kicsit akkor simán beveszi???? Szinkronkapcsoló esetleg??

thx

Olaj, mennyi van a váltódban?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.