Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

egyébként van akinek át van fúrva, és egy sima csavar van benne, versenycélokra is megfelel neki, vagyis verseny terheléssel :D

Szerintem ez is kibírná így évekig. Azért egy tömör csavar többet bír gondolom mint az a cső stift ami benne volt. De jobb a békesség szerintem kicserélem majd hétfőn stiftre. Biztos ami tuti, csak az kell oda. :)

Link to comment
Megosztás:

egyébként van akinek át van fúrva, és egy sima csavar van benne, versenycélokra is megfelel neki, vagyis verseny terheléssel :D

Valószínűleg nem véletlenül ilyen stift van benne, és nem csavar, lehet, hogy az a csavar nem kopna idővel, hanem kitágítja a villák furatait, aztán nehezebb lesz barkácsolni.

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nem véletlenül ilyen stift van benne, és nem csavar, lehet, hogy az a csavar nem kopna idővel, hanem kitágítja a villák furatait, aztán nehezebb lesz barkácsolni.

Az 1,8-ast mikor megvettem, már csavar volt a stift helyén. Azzal is elkezdődött a nehezen veszi 1-2 problema, sokkal macerásabb volt segíteni rajta, mert a csavar kifürödte a csukló furatát és külön kellett esztergálni megfelelő csavart hozzá. Inkább a filléres stiftcsere, mint az a szerencsétlenkedés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Van egy 93-as Astrám. Egy ideje nem nagyon akarja bevenni az I-es sebességi fokozatot, most hétvégén pedig az 5-et nem akarta szeretni. Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm!

Üdv!

Első körben be kell állítani a váltórudazatot, találsz róla leírást a Tartalom-Technika-Astra F-Gyakran ismételt kérdések-ben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek! Van egy 93-as Astrám. Egy ideje nem nagyon akarja bevenni az I-es sebességi fokozatot, most hétvégén pedig az 5-et nem akarta szeretni. Mi lehet a probléma?

Előre is köszönöm!

Üdv!

A rudazat állítással együtt, ha nem volt még hozzányúlva, célszerű a kopó alkatrészek cseréje is. Anno én is ugyanezzel a bajjal kerültem ide, 1.-5. fokozat vacakolt, azóta a váltó tökéletesen működik.

Ha nem jönne rendbe, lehet hogy szét kell szedni... :D Ismerősi körben pl. a léptetővilla is okozott izgalmas dolgokat, bár az a váltó elég húzósan volt használva előtte.

Link to comment
Megosztás:

A rudazat állítással együtt, ha nem volt még hozzányúlva, célszerű a kopó alkatrészek cseréje is. Anno én is ugyanezzel a bajjal kerültem ide, 1.-5. fokozat vacakolt, azóta a váltó tökéletesen működik.

Ha nem jönne rendbe, lehet hogy szét kell szedni... :D Ismerősi körben pl. a léptetővilla is okozott izgalmas dolgokat, bár az a váltó elég húzósan volt használva előtte.

Köszi! Ha lesz egy kis időm, nekiugrok!

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere volt végezve?Mert annak ellenére hogy gyárilag nem írják elő,ha nem volt eddig akkor igencsak kevés lehet benne.Én most cseréltem,és alig volt 0,5 L benne,s nem folyik sehol,ráadásul mint a víz olyan híg.

Az ok ami miatt cserére került sor,egy nagyon halk morgás,egyesben kettesben,valamint üresben,amit a szaki szerint a direkt tengely melső csapágya okozza,de elmegy még egy darabig.

Link to comment
Megosztás:

Olajcsere volt végezve?Mert annak ellenére hogy gyárilag nem írják elő,ha nem volt eddig akkor igencsak kevés lehet benne.Én most cseréltem,és alig volt 0,5 L benne,s nem folyik sehol,ráadásul mint a víz olyan híg.

Az ok ami miatt cserére került sor,egy nagyon halk morgás,egyesben kettesben,valamint üresben,amit a szaki szerint a direkt tengely melső csapágya okozza,de elmegy még egy darabig.

És hogy engedted le a régi olajat? Lecserélném én is, de nem találok leeresztő csavart.... :)

Nekem is azt mondták, hogy ezekben nem kell cserélni, de szerintem ez egy hülyeség, miért ne kéne egy 14-15 éves olajat lecserélni?

Link to comment
Megosztás:

És hogy engedted le a régi olajat? Lecserélném én is, de nem találok leeresztő csavart.... :)

Nekem is azt mondták, hogy ezekben nem kell cserélni, de szerintem ez egy hülyeség, miért ne kéne egy 14-15 éves olajat lecserélni?

A sebváltó alján lévő deklit kell lecsavarozni. Vigyázz, nehogy a nyakadba zúduljon az olaj közben mert elég büdi egy cucc! :)

A feltöltésről meg az én aláirásomban is találsz képes segitséget.

Link to comment
Megosztás:

A sebváltó alján lévő deklit kell lecsavarozni. Vigyázz, nehogy a nyakadba zúduljon az olaj közben mert elég büdi egy cucc! :)

A feltöltésről meg az én aláirásomban is találsz képes segitséget.

És mennyi megy bele?

Amúgy lehet kapni váltókar javító készletet.Érdemes megvenni?

Link to comment
Megosztás:

A sebváltó alján lévő deklit kell lecsavarozni. Vigyázz, nehogy a nyakadba zúduljon az olaj közben mert elég büdi egy cucc! :)

A feltöltésről meg az én aláirásomban is találsz képes segitséget.

Hát nagyon köszönöm brezsó! :D Arra a sok csavarosra gondolsz igaz? Tömítés nem kell hozzá utána, vagy elég egy kis piros motortömítő?

Hjoe! Asszem 2 vagy 1,8-1,9 liter kell bele. Valahogy így. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát nagyon köszönöm brezsó! :) Arra a sok csavarosra gondolsz igaz? Tömítés nem kell hozzá utána, vagy elég egy kis piros motortömítő?

Hjoe! Asszem 2 vagy 1,8-1,9 liter kell bele. Valahogy így. :)

elég akár csak paszta is.

feltöltés meg váltója vállogatja, de 2 litert kell venned.

aztán az ellenőrzőcsavaron meg lesni, mikor jelenik meg.

könyv szerint a luk laatt kellene lennie

de ha lukig töltöd se lesz baja

Link to comment
Megosztás:

Hát nagyon köszönöm brezsó! :) Arra a sok csavarosra gondolsz igaz? Tömítés nem kell hozzá utána, vagy elég egy kis piros motortömítő?

Hjoe! Asszem 2 vagy 1,8-1,9 liter kell bele. Valahogy így. :)

Én nem tettem semmit sem oda, simán visszacsavaroztam, és mégsem ereszt. A deklin volt/van afféle aluminium szegély - vagy minek nevezzem - szóval, mintha az töltené be a tömités szerepét.- az is lehet hogy az elkülönithető a deklitől, de én nem bolygattam.... Mondom, én nem tettem semmit oda, de lehetséges, hogy ez nem mindegyiknél van igy.

A feltöltés váltónként más, ha jól emlékszem, nekem 1,6-1,7l. A szintett pedig a váltó menetirány szerinti bal oldalán lehet ellenőrizni ahogyan Novy is irta(azt hiszem neki van fotó is a csavarról)

Link to comment
Megosztás:

Én nem tettem semmit sem oda, simán visszacsavaroztam, és mégsem ereszt. A deklin volt/van afféle aluminium szegély - vagy minek nevezzem - szóval, mintha az töltené be a tömités szerepét.- az is lehet hogy az elkülönithető a deklitől, de én nem bolygattam.... Mondom, én nem tettem semmit oda, de lehetséges, hogy ez nem mindegyiknél van igy.

A feltöltés váltónként más, ha jól emlékszem, nekem 1,6-1,7l. A szintett pedig a váltó menetirány szerinti bal oldalán lehet ellenőrizni ahogyan Novy is irta(azt hiszem neki van fotó is a csavarról)

Rendben, köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Mert ez szintetikus olaj mai elvileg nem öregszik. ennek ellenére én is cserélni fogom ha elérem a 150ekm-t, de inkább az esetleges szennyeződések miatt és a saját megnyugtatásomra és nem az elhasználódás miatt.

én meg vissza fogom cserélni GM esre a meta nekem se jött be sajna

Link to comment
Megosztás:

Letörölni nem olyan egyszerű, mert régi a folyás, és már nagyon dzsuvás, el kéne vinni valami mosóba allulról leveretni.

Nemá'...egy benzines ronggyal le lehet törölni..vagy brigéciollal..legalább a sebváltó alját és később megnézni hogy folyt-e oda valami és hogy az piros büdös vagy "klasszikus" motorolajszerűség..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.