Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Helló

Egy olyan gondom lenne hogy a teljesen gyári (C14NZ 1994 GL) váltóm néha reccsenve veszi a kettest illetve egyszerüen mikor kihúzom oldalra nem tudom betolni a 2-es helyére, 1 be meg szinte teljesen álló helyzetben csak. Többen valami szinkrongyűrűt emlegetnek, de mondták már azt is hogy csak váltórudazat beállítási probléma.

Valaki járt már így mert nem tudom hogy mit csináljak illetve kinek higgyek, nem szeretnék sem váltót cserélni sem egy csomó pénzt kidobni kókler szerelőknek.

Volt már olyan is hogy mikor 1-ből kis fordulaton (lehet ez volt a gond :lol: ) betettem 2- be alig akarta bevenni majd egy pillanatra megtorpant az egész kocsi kivillant a hibalámpa majd rántott egyet és ment tovább.

Lehet hogy amatőr a kérdés, de mivel alig 3 hónapos a jogsi és a kocsi meg 2 hónapja van nálam így nekem minden új.

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Helló

Egy olyan gondom lenne hogy a teljesen gyári (C14NZ 1994 GL) váltóm néha reccsenve veszi a kettest illetve egyszerüen mikor kihúzom oldalra nem tudom betolni a 2-es helyére, 1 be meg szinte teljesen álló helyzetben csak. Többen valami szinkrongyűrűt emlegetnek, de mondták már azt is hogy csak váltórudazat beállítási probléma.

Valaki járt már így mert nem tudom hogy mit csináljak illetve kinek higgyek, nem szeretnék sem váltót cserélni sem egy csomó pénzt kidobni kókler szerelőknek.

Volt már olyan is hogy mikor 1-ből kis fordulaton (lehet ez volt a gond :lol: ) betettem 2- be alig akarta bevenni majd egy pillanatra megtorpant az egész kocsi kivillant a hibalámpa majd rántott egyet és ment tovább.

Lehet hogy amatőr a kérdés, de mivel alig 3 hónapos a jogsi és a kocsi meg 2 hónapja van nálam így nekem minden új.

Válaszokat előre is köszönöm.

Csak a váltórudazatot kell beállítanod. GyIK-ban találsz rá leírást, hogy miképp kell eljárni. :D

Link to comment
Megosztás:

Helló

Egy olyan gondom lenne hogy a teljesen gyári (C14NZ 1994 GL) váltóm néha reccsenve veszi a kettest illetve egyszerüen mikor kihúzom oldalra nem tudom betolni a 2-es helyére, 1 be meg szinte teljesen álló helyzetben csak. Többen valami szinkrongyűrűt emlegetnek, de mondták már azt is hogy csak váltórudazat beállítási probléma.

Valaki járt már így mert nem tudom hogy mit csináljak illetve kinek higgyek, nem szeretnék sem váltót cserélni sem egy csomó pénzt kidobni kókler szerelőknek.

Volt már olyan is hogy mikor 1-ből kis fordulaton (lehet ez volt a gond :lol: ) betettem 2- be alig akarta bevenni majd egy pillanatra megtorpant az egész kocsi kivillant a hibalámpa majd rántott egyet és ment tovább.

Lehet hogy amatőr a kérdés, de mivel alig 3 hónapos a jogsi és a kocsi meg 2 hónapja van nálam így nekem minden új.

Válaszokat előre is köszönöm.

Ez még akár a kuplung hibája is lehet. Ha nem old rendesen. Én a következőt javaslom:

1, elenőrizd a holtjátékát a váltórudazatnak. Gyenge pontok a szoknya alatt a gömbön lévő gumigyűrű kopása és a váltó tetején lévő csuklóban lévő stift kopása

2, ha nem kopott a rudazat akkor be kell állítnani

3, kuplug pedál útját ellenőrizni, ha kell a bowedenen állítani (váltó tetején egy műanyag elemet tudsz tekerni a bowden végén lévő menetes száron)

Ha ezek után sem jó akkor érdemes a szinkrongyűrűkre gyanakodni.

Link to comment
Megosztás:

Ez még akár a kuplung hibája is lehet. Ha nem old rendesen. Én a következőt javaslom:

1, elenőrizd a holtjátékát a váltórudazatnak. Gyenge pontok a szoknya alatt a gömbön lévő gumigyűrű kopása és a váltó tetején lévő csuklóban lévő stift kopása

2, ha nem kopott a rudazat akkor be kell állítnani

3, kuplug pedál útját ellenőrizni, ha kell a bowedenen állítani (váltó tetején egy műanyag elemet tudsz tekerni a bowden végén lévő menetes száron)

Ha ezek után sem jó akkor érdemes a szinkrongyűrűkre gyanakodni.

Gyorsan megnéztem a gömbnél hogy mennyire kotyog és eléggé lehet ide oda mozgatni úgy hogy a váltó nem vált. A kuplung holtjátékát hogyan tudom megnézni illetve hogyan kell beállítani( mi történik ha lazítom illetve ha meghúzom a menetes száron az állító csavart.)???

A Stiftre még nem volt időm de majd megnézem azt is.

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám volna, hogy az 1-es fokozat a rükverc helyén van :S

Néztem a GYIK-ban váltórudazat beállítását, de nekem nincsenek pozicionáló furatok. Esetleg valami ötlet?

Köszi.

Ott kell lennie :lol: Mondjuk a furatokkal nekem se sikerült megtalálni, egyszerűen "érzésre" 5-8 próbálkozás után :devlish: Ketten csinálva egyszerűbb, kolléga mozgatja a kart, és te megnézed, hogy merre fordul a rudazat, amikor az 1-es felé fordítja. Utána váltókar rögzít (Annak a pozicionáló furata meg kell hogy legyen) és kézzel egy kicsit fordítasz a rudazaton. Meghúz (óvatosan, mert az 5. próbálkozás utánra már el fog tűnni belőle a menet :devlish: ) és kipróbálás. Be lehet játszani, csak szívás :D

Link to comment
Megosztás:

Ott kell lennie :lol: Mondjuk a furatokkal nekem se sikerült megtalálni, egyszerűen "érzésre" 5-8 próbálkozás után :devlish: Ketten csinálva egyszerűbb, kolléga mozgatja a kart, és te megnézed, hogy merre fordul a rudazat, amikor az 1-es felé fordítja. Utána váltókar rögzít (Annak a pozicionáló furata meg kell hogy legyen) és kézzel egy kicsit fordítasz a rudazaton. Meghúz (óvatosan, mert az 5. próbálkozás utánra már el fog tűnni belőle a menet :devlish: ) és kipróbálás. Be lehet játszani, csak szívás :D

Köszi :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Tedd hátramenetbe a váltót és a v.kart is és úgy rögzitsd.

Én mindig így csinálom és eddig bejött.

Szerintem ez a legegyszerübb módszer. :lol:

Volt, hogy már a csavar kikopott és szükségmegoldásként átfurtuk a bilincset a váltószerkezet csövével együtt.

Tettünk bele átmenő csavart és azóta sincs vele semmi gond. :D

Link to comment
Megosztás:

Gyorsan megnéztem a gömbnél hogy mennyire kotyog és eléggé lehet ide oda mozgatni úgy hogy a váltó nem vált. A kuplung holtjátékát hogyan tudom megnézni illetve hogyan kell beállítani( mi történik ha lazítom illetve ha meghúzom a menetes száron az állító csavart.)???

A Stiftre még nem volt időm de majd megnézem azt is.

Előre is köszi

Kuplung beállítása a pedál út hosszának mérése alapján történik. Ha a váltónál kitekered akkor csökken ha betekered az anyát akkor nő a pedál úthossza.

Tud valaki linkelni egy így csináld fotót a beállításról, nekem most nem elérhető az így csináld könyvem?

Link to comment
Megosztás:

Mennyivel lehet magasabban a kuplungpedál a fékpedálnál?

Minden rendben van a kuplunggal, de elég magasan van a pedál. Centikkel magasabb a fékpedálnál.

A teljesen benyomott és a felengedett állapot között 125-132 mm-nek kell lennie, pl. kormánytól lehet mérni. Akkor jó, ha kicsit magasabban van mint a fék, a könyv azt írja, hogy a párhuzamos beállítás helytelen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Csinált már valaki olyat, hogy a váltórudazatot kiszedte mindennel együtt, és a kopó alkatrészeit kicserélte? Mert szerintem rám ez vár, mivel a ha a motor picit rezonálni kezd, a váltórudazat és a váltókar úgy rezeg, hogy majd szét esik, zörög, nem is jó hallgatni, és gondolom nem is tesz jót neki. Tudna valaki segíteni, hogy ennek miként álljak neki, vagy ha valaki már csinálta leírná a tapasztalatait?? Képeket is szívesen vennék, és előre is megköszönöm!

Üdvözlettel!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Csinált már valaki olyat, hogy a váltórudazatot kiszedte mindennel együtt, és a kopó alkatrészeit kicserélte? Mert szerintem rám ez vár, mivel a ha a motor picit rezonálni kezd, a váltórudazat és a váltókar úgy rezeg, hogy majd szét esik, zörög, nem is jó hallgatni, és gondolom nem is tesz jót neki. Tudna valaki segíteni, hogy ennek miként álljak neki, vagy ha valaki már csinálta leírná a tapasztalatait?? Képeket is szívesen vennék, és előre is megköszönöm!

Üdvözlettel!!!

A Kiszedés nem nagy melo. Felpattintod a szoknyát, az alatta lévő 4 csavart kiszeded, majd a motortérben szétbontod a váttó rudazatot a váltó elött, es a hatásó ülés felé már ki is szedhető a rudazat.

A Visszarakás kb ugyan ez, csak össze kell lőni a rudazatot, ahhoz meg találsz leírást a gyik-ban, ha az emlékezetm nem csal...

Viszont az elemeit én még nem szedtem szét...

Link to comment
Megosztás:

A Kiszedés nem nagy melo. Felpattintod a szoknyát, az alatta lévő 4 csavart kiszeded, majd a motortérben szétbontod a váttó rudazatot a váltó elött, es a hatásó ülés felé már ki is szedhető a rudazat.

A Visszarakás kb ugyan ez, csak össze kell lőni a rudazatot, ahhoz meg találsz leírást a gyik-ban, ha az emlékezetm nem csal...

Viszont az elemeit én még nem szedtem szét...

Viszont az érdekes kérdés, hogy honnan lehet szerezni cseredarabokat hozzá. Nekem is lötyög, kotyog minden alkatrésze a motortérben, meg maga a váltóbot is. Cserélni kéne benne pár dolgot, mert már nem vicces, hogy nem találom a fokozatokat... :icon2:

Link to comment
Megosztás:

Viszont az érdekes kérdés, hogy honnan lehet szerezni cseredarabokat hozzá. Nekem is lötyög, kotyog minden alkatrésze a motortérben, meg maga a váltóbot is. Cserélni kéne benne pár dolgot, mert már nem vicces, hogy nem találom a fokozatokat... :icon2:

A két kis stiftet a motortérben lehet újat venni, kb. 1000 Ft darabja, az egyik lehet, hogy szegecselt gyárilag (facelift előtt gyakori ez a megoldás) azt le kell vágni és mehet helyére az új. A fekete összekötő rúdból (vagy fém vagy tiszta műanyag) is van kb. 2000ért új, ezzel kész is a motortérben a dolog. A váltóbot alján szokott eldarálódni körben a gumi, ahelyett én egy bontottat szereztem (8 évvel frissebbet). Én ezeket cseréltem és megjavult a rendszer :)

Link to comment
Megosztás:

Viszont az érdekes kérdés, hogy honnan lehet szerezni cseredarabokat hozzá. Nekem is lötyög, kotyog minden alkatrésze a motortérben, meg maga a váltóbot is. Cserélni kéne benne pár dolgot, mert már nem vicces, hogy nem találom a fokozatokat... :icon2:

Nekem a fokozatok még megvannak, de jó lenne nekem is találni hozzá egy javítószettet. Meg nekem nem is igazán az utastérrel van a bajom, mert arra találtam egy remek praktikát és megcsináltam, hanem a motortéri kotyogás, zörgés, amit csak úgy tudok (szerintem) orvosolni, ha szétszedem ripityára, és az összes csukló összes összeeresztés összes stiftjét, patentját, minden kopó alkatrészét kicserélem és összerakom frankón. Na ehhez kéne egy kis segítség!!!

Link to comment
Megosztás:

A két kis stiftet a motortérben lehet újat venni, kb. 1000 Ft darabja, az egyik lehet, hogy szegecselt gyárilag (facelift előtt gyakori ez a megoldás) azt le kell vágni és mehet helyére az új. A fekete összekötő rúdból (vagy fém vagy tiszta műanyag) is van kb. 2000ért új, ezzel kész is a motortérben a dolog. A váltóbot alján szokott eldarálódni körben a gumi, ahelyett én egy bontottat szereztem (8 évvel frissebbet). Én ezeket cseréltem és megjavult a rendszer :)

Nehéz meló? Mennyire kell szétszedni? Alkatrészt hol találok a motortéri dolgokhoz????

Link to comment
Megosztás:

Nehéz meló? Mennyire kell szétszedni? Alkatrészt hol találok a motortéri dolgokhoz????

Ha nem gyárilag szegecselt verziód van, mint nekem, akkor nem kell sokmindent bontanod, hozzá lehet férni mindenhez felülről könnyen. Ha szegecses, akkor akna kell mert az egész csuklót ki kell kapnod és alulról fogja 1-1 zégergyűrű amit szenvedés kiszedni. A helyén hagyva én nem mertem kockáztatni a flexelést bár állítólag tövíg kopott koronggal beférni oda :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.