Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Másik dolog, de ne vedd sértésnek, de ha 16, vagy 17-es lenne, akkor is, mivel ez egy jó váltó ezért egyben szeretném eladni, ha kiveszem neked az 5-ös fogaskerekeket akkor kinek kellene a többi, vihetném a MÉH-be

Egyben mennyiért? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Egyben mennyiért? :rolleyes:

Azt hiszem egy 10-est (10 ezer forintot)megér, innen indulnak a váltó árak a vaterán is, apám 15-ért vette. Hétvégén elméletileg befejeződik a kocsi váltórudazat felújítása is, aztán kiderül nem-e kell mégis kicserélni a komplett váltót is, ha nem akkor eladó. Kocsival össz-vissz 2x mentem , már így nehezen kapcsolható váltóval adta nekem ősöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy isuzu diesel F Astrába milyen váltó passzol?

Jelenleg F18 van benne, az lenne kérdéses, hogy ez kifejezetten isuzu motorhoz való, vagy egykutya a többivel.
Gondolok itt a harang formájára?
Szeretnék egy kissé rövidebb váltót hozzápászítani, ha már amúgy is cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy isuzu diesel F Astrába milyen váltó passzol?

Jelenleg F18 van benne, az lenne kérdéses, hogy ez kifejezetten isuzu motorhoz való, vagy egykutya a többivel.

Gondolok itt a harang formájára?

Szeretnék egy kissé rövidebb váltót hozzápászítani, ha már amúgy is cserélni kell.

Nekem a vekin (isuzu) F16 van bovdenes, neked az F18 lehet, hogy pl. hidraulikus. De F16on belül is van CR és WR. A CR-ek a rövidebbek. Nekem pl. WR van. F16ot írja az http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html oldal Astra F-hez.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem a vekin (isuzu) F16 van bovdenes, neked az F18 lehet, hogy pl. hidraulikus. De F16on belül is van CR és WR. A CR-ek a rövidebbek. Nekem pl. WR van. F16ot írja az http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html oldal Astra F-hez.

Ez így passzol is nekem, de akkor ezek szerint a váltóharang nem különbözik, vagy az szerelhető?

Nekem amúgy f 18 van, bovdenes kuplunggal.

Mivel városban használom javarészt, úgy gondoltam, hogy egy rövidebb F20 kerülne rá.

Link to comment
Megosztás:

Ez így passzol is nekem, de akkor ezek szerint a váltóharang nem különbözik, vagy az szerelhető?

Nekem amúgy f 18 van, bovdenes kuplunggal.

Mivel városban használom javarészt, úgy gondoltam, hogy egy rövidebb F20 kerülne rá.

Képeket nézegetve passzolnia kellene. F16 és F18 az tuti mindenképp. F20 is olyannak néz ki, bár azt szerintem nagyobb blokkosokra rakták inkább. Szóval nem bizti, hogy jó választás az isuzura. Az áttételeket kellene meglesni, melyiknek milyen, meg a tiédet is, hogy most milyen van rajta. Pl fater isuzu-án szerintem F16cr lehet, mivel dinamikusabban gyorsul, mint az enyém, ami WR-es, de a fokozatok is hamarabb elfogynak .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Képeket nézegetve passzolnia kellene. F16 és F18 az tuti mindenképp. F20 is olyannak néz ki, bár azt szerintem nagyobb blokkosokra rakták inkább. Szóval nem bizti, hogy jó választás az isuzura. Az áttételeket kellene meglesni, melyiknek milyen, meg a tiédet is, hogy most milyen van rajta. Pl fater isuzu-án szerintem F16cr lehet, mivel dinamikusabban gyorsul, mint az enyém, ami WR-es, de a fokozatok is hamarabb elfogynak .

Köszönöm a választ! Akkor ez alapján kezdek nézelődni. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Végre tegnap összeállt a váltórudazatom, igaz már 1 hete kész, de nem volt tökéletes. Megszívattam magam azzal, hogy tekertem némi szigetelőszalagot a váltókar gumigyűrűje alá, és hiába volt megzsírozva akkor is nyúlósan, nehezen ment a váltás. Én meg arra gyanakodtam, hogy mivel kihúztam a helyéről a váltórudat is, vizatételkor biztos begyűrtem valamennyit a padlólemez hangszigetelő gumis szivacsából , és ez mozog nehezen előre-hátra a kar. Hétvégén megint akciózás volt a váltó környékén, mert durván kerepelt a kilométerórám, mint kiderült totál szárazon rakták be. Váltó felőli rész hozzáféréshez persze le kellett akasztani a rudazatot, és akkor már a rudazatot végigkövetve, meglett a bűnös. Szóval óvatosan a szalagozással, nekem kicsit szét is ment tőle a gumi, pedig nem tekertem rá sokat. Még a váltószoknyával kell valamit csinálnom, mert kicsit merev, 2-4 ben feszül, és nem érezni, hogy kattan. Valódi vastag bőr, nem olyan vékony vacak mint ami rajta volt.

Másik dolog amivel szívtam, az az Unixnál kapható Impergom márkájú felújító szett, ilyent ne vegyetek! A gömbfejek perselyei nagyon durván szorultak, és nem lehet vele mit csinálni. Még szerencse, hogy a régiek még jók voltak, így kis zsírral visszatettem őket.

Link to comment
Megosztás:

Vesz mindent szépen, bár a 2-est hidegen erősen be kell húzni. Escortom volt hasonló, annak is télen, hideg olajjal megreccsent a 2-ese, aztán kapott egy kevés metabondot a váltóolaj , és onnantól nem volt vele semmi gond . Opelos bolt nálunk nincs, de az Unix-nál is megvan az EPC, váltókar tengelyének tartozékait abból nézték és rendelték meg nekem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen a kettes amúgy, x16xel. :) Metabondot?

Nekem is ez a motorkódom :-)

Escortba annak idején Metabond GT-t vettem, ez kimondottan váltóba való, onnantól a téli hidegben sem reccsent meg a 2-es amikor még hideg volt a motor. Úgy 1 decit tettem bele, de annyit le is szívtam a váltóból, mivel korábban megjártam azzal, hogy túltöltöttem(lejtős az udvarom, azon a kocsin meg elöl volt a betöltő), ettől meg nehéz volt váltani.

Szerintem fizetés után veszek is bele :-)

Link to comment
Megosztás:

A gyári váltóolaj 75W-85 API GL4 www.opel-infos.de szerint. Viszont ma egy segítségért cserébe kaptam ajándékba Castrol 75W-90-et, ami API GL4+ szabványt tud. Jó lehet ez x16xel F15 váltójába? Hideg oldali viszkozitás szám nagyobb.

Nem sok mindenben egyezik a fórumozók véleménye az egyik ritka kivétel az hogy a váltóba csakis GM-olaj való.

Link to comment
Megosztás:

Nem sok mindenben egyezik a fórumozók véleménye az egyik ritka kivétel az hogy a váltóba csakis GM-olaj való.

Gyári GM olajjal jobban veszi a fokozatokat? Mert jelenleg nekem Mol olaj van benne ( Majdnem úgy volt hogy váltócsere, így nem akartam sokat olajra költeni) , és hidegen a 2-est eléggé erőteljesen kell behúzni, nemritkán meg is reccsen, de ha bemelegszik kicsit utána jó, és még nincsenek mínuszok se.

Link to comment
Megosztás:

Gyári GM olajjal jobban veszi a fokozatokat? Mert jelenleg nekem Mol olaj van benne ( Majdnem úgy volt hogy váltócsere, így nem akartam sokat olajra költeni) , és hidegen a 2-est eléggé erőteljesen kell behúzni, nemritkán meg is reccsen, de ha bemelegszik kicsit utána jó, és még nincsenek mínuszok se.

Igen jobban, de rá lehet nézni a váltórudazatra lehet állítani kell. Amúgy a 2- kopik a legjobban szóval akár szinkrongyűrű is lehet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.