Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Sebességváltó


Sámli

Recommended Posts

Nyo kérem, megesett a műtét, de csak hogy ne legyen egyszerű, megint történt közben valami:

http://napivuki.blog.hu/2014/07/11/maratoni_valto_160

Jha,egyébként válaszolva önmagamnak, az 1111-es órához való váltó (f15cr3.74) az 1083-as órával kevesebbet csal, tehát pontosabban mér. :) Úgyhogy legalább az órával nem kell pepecselnem.

Link to comment
Megosztás:

Nyo kérem, megesett a műtét, de csak hogy ne legyen egyszerű, megint történt közben valami:

http://napivuki.blog.hu/2014/07/11/maratoni_valto_160

Jha,egyébként válaszolva önmagamnak, az 1111-es órához való váltó (f15cr3.74) az 1083-as órával kevesebbet csal, tehát pontosabban mér. :) Úgyhogy legalább az órával nem kell pepecselnem.

Köszi az olvasnivalót :)

Link to comment
Megosztás:

Nyo kérem, megesett a műtét, de csak hogy ne legyen egyszerű, megint történt közben valami:

http://napivuki.blog.hu/2014/07/11/maratoni_valto_160

Jha,egyébként válaszolva önmagamnak, az 1111-es órához való váltó (f15cr3.74) az 1083-as órával kevesebbet csal, tehát pontosabban mér. :) Úgyhogy legalább az órával nem kell pepecselnem.

hm, Te wookie, akkor most ugye az a konklúzió, hogy a (gyárban nem hülyék) és miden motorhoz a saját váltója a jó?

(ja meg a rövidebb rúdazat)

Link to comment
Megosztás:

Igazából ez felhasználás függő is.
Mert a régivel is jól ment, csak kicsit olyan volt, mint ha lenne benne egy turbólyuk.
Meg ha valaki sokat pályázik, akkor csak kell a hosszabb váltó. De egy szűk(ebb) sávban dolgozó motornak mindig is zártabb váltó kellett.
De asszem ki fogok próbálni egy olyan 3.55-öst is, amit Tiu mondott. Valahol elvileg az lenne az egészséges kompromisszum.

De városi használatra, egy ilyen cr-es 3.75 szerintem egy nz-nek is jót tesz.

Amúgy az opel-infos.de oldalt nézegetve, minden motort szereltek legalább 3 féle váltóval.

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy egyik ismerősömnek X14XE motoron gallyra ment a váltó, és mivel van nekem itthon egy váltóm(F18WR, X20XEV motorról) ezt szeretnénk rá feltenni. Megoldható? Vagy a belét cserélni kell? Vagy keressünk rá egy ugyanolyant, mint ami volt rajta? Azért gondoltam erre, mert ez költségkímélőbb megoldás lenne! Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy egyik ismerősömnek X14XE motoron gallyra ment a váltó, és mivel van nekem itthon egy váltóm(F18WR, X20XEV motorról) ezt szeretnénk rá feltenni. Megoldható? Vagy a belét cserélni kell? Vagy keressünk rá egy ugyanolyant, mint ami volt rajta? Azért gondoltam erre, mert ez költségkímélőbb megoldás lenne! Köszi a segítséget!

A ház nem fog szerintem rámenni, mert a nagyblokkos nem fér rá a kisblokkra...

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Meg tudná tippelni valaki, hogy milyen jellegű lehet a problémám?

Néha(sokszor) egyesbe elég nehéz betenni. Nem recseg, simán csak valahol félúton akad, teljes erőből kell belökni. Anno ötös fúróval állítottam a váltót, az előbb gumipókkal ellenőriztem. Kicsit nehezen megy elöl be a stift a helyére, de nagyjából jó helyen van, ennél pontosabban nem nagyon lehet állítani szerintem. Kotyogás nem túl sok, amikor az olajat néztem, még sok is volt. Szóval nem tudom, mihez nyúlhatnék még.

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Meg tudná tippelni valaki, hogy milyen jellegű lehet a problémám?

Néha(sokszor) egyesbe elég nehéz betenni. Nem recseg, simán csak valahol félúton akad, teljes erőből kell belökni. Anno ötös fúróval állítottam a váltót, az előbb gumipókkal ellenőriztem. Kicsit nehezen megy elöl be a stift a helyére, de nagyjából jó helyen van, ennél pontosabban nem nagyon lehet állítani szerintem. Kotyogás nem túl sok, amikor az olajat néztem, még sok is volt. Szóval nem tudom, mihez nyúlhatnék még.

sztem nézd meg mégeccer, ott elég sok minden tud lötyögni (kicsit), összeségében már lehet hogy félrevisz

ugye van 2 stift, de maga a váltórudazat belseje is lehet kopott, ahhoz van javító készlet

próbáld meg hogy bent vki mozgatja kint meg te lefogod és ugy nézed meg a holtjátékát

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Átnézegettem megint. Mintha oldalirányba túltolta volna a hátramenet felé. Kicsit lazábbra állítottam, most ahhoz, hogy stift a helyére ugorjon, rá kell még feszíteni egy kicsit. Mentem egy kört, kevésbé érződött, de azért érezni, hogy van valami akadály.

Az egyébként normális, hogy ugyanannyit mozog oldalirányba a váltókar egyesben, mint üresben(hármas, és egyes között)? A rúd is forog, ami a váltóból kijön, nem csak a váltókar lötyög.

Link to comment
Megosztás:

Átnézegettem megint. Mintha oldalirányba túltolta volna a hátramenet felé. Kicsit lazábbra állítottam, most ahhoz, hogy stift a helyére ugorjon, rá kell még feszíteni egy kicsit. Mentem egy kört, kevésbé érződött, de azért érezni, hogy van valami akadály.

Az egyébként normális, hogy ugyanannyit mozog oldalirányba a váltókar egyesben, mint üresben(hármas, és egyes között)? A rúd is forog, ami a váltóból kijön, nem csak a váltókar lötyög.

nem, sztem ez nem normális

egyébként híresen nem egy tuti váltója van az F-nek, van hogy nekem se veszi, akkor dupla kuplung, szokás kérdése

néz meg a kuplung bovdent is, állíts rajta, hogy jobban kiemelje

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk csak álló helyzetben néztem, nem tudom menet közben van-e akkora holtjáték sebességben. Meg talán nem ártana végre kicserélni a hátsó motortartót, mert billeg az egész motor, belül meg jön-megy a váltókar. Mondjuk ezt hosszirányban teszi.

Kuplungot nem szivesen állítgatom, egyszer már belezavarodtam. Hol feljött jó magasra a pedál, hol rövid lett a pedálút, de arra, hogy mikor emel ki jobban, nem sikerült rájönnöm. Csak tippeltem, hogy ha befelé csavarom az anyát, és feljebb kerül a pedál, de mivel ez nem segített a hátramenet recsegésén, visszaállítottam kényelmes pozícióba.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok.97 -es 1,4 16v a kilometerora fekszik es minden lassitasnal csekklampa kivillan motor leall.Megneztuk szervizben kiszedtuk a spiralt megtekergettuk furoval es mukodott a km ora is.Tehat nincs elszakadva.Akkormi lehet a baj?Elore is koszi a valaszt

Van egy közdarab a váltónál ha jól emlékszem fehér műanyag és egy csavar fogja, lehet az kopott el.https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/144342-km-ora-meghajto-fogaskerek-opel-astra-f Ki kell szedni, meg kell nézni nincs-e ledarálva a végéről a fogazat. Figyelni kell, mert szeret bepotyogni a váltóba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van egy közdarab a váltónál ha jól emlékszem fehér műanyag és egy csavar fogja, lehet az kopott el.https://cromax.hu/260000000-sebessegvalto/261110000-sebessegvalto-es-alkatreszei/261110333-sebessegvalto-alkatreszei/144342-km-ora-meghajto-fogaskerek-opel-astra-f Ki kell szedni, meg kell nézni nincs-e ledarálva a végéről a fogazat. Figyelni kell, mert szeret bepotyogni a váltóba.

Link to comment
Megosztás:

Ilyet még nem pipáltam. Nincs elszakadva a kilométer spirál, a váltón belül is minden rendben van a kis müanyag kütyü nincs elkopva. 60 km ig mintha fázna a kilométer mutató ugy rázkodik. Ráadásul egyszer mukodik egyszer pedig nem a kilométeróra. Vmi tipp esetleg ?Köszi a választ előre is.

Módosítva : pjohnny23
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nem tudom jó helyen érdeklődök-e... :blush: A kérdésem a következő lenne: mi okozhat rángatást az autóban, ha városi közlekedésnél elveszem a gázt, ill. ha motorfék után kis gázt adok? Valamint olykor-olykor induláskor is rendesen rázkódik. Köszönöm a válaszokat előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom jó helyen érdeklődök-e... :blush: A kérdésem a következő lenne: mi okozhat rángatást az autóban, ha városi közlekedésnél elveszem a gázt, ill. ha motorfék után kis gázt adok? Valamint olykor-olykor induláskor is rendesen rázkódik. Köszönöm a válaszokat előre is!

Sztem első körben nézd át a vákuumcsöveket az injektorház és a fékrásegítő környékén, nekem ott egy kirepedt vákuumcső okozott ilyesmit. A másik lehet még pl. szigeteléshibás gyújtókábelek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom jó helyen érdeklődök-e... :blush: A kérdésem a következő lenne: mi okozhat rángatást az autóban, ha városi közlekedésnél elveszem a gázt, ill. ha motorfék után kis gázt adok? Valamint olykor-olykor induláskor is rendesen rázkódik. Köszönöm a válaszokat előre is!

Mennyire alacsony ilyenkor a fordulatszám? Ha én nagyon hagyom leesni és akkor adok gázt nekem is berángat.

Link to comment
Megosztás:

Sztem első körben nézd át a vákuumcsöveket az injektorház és a fékrásegítő környékén, nekem ott egy kirepedt vákuumcső okozott ilyesmit. A másik lehet még pl. szigeteléshibás gyújtókábelek.

Hétvégén utána néztünk a rángatás problémának. Megnéztük a vákuumcsöveket, leszedtük az injektorházat is, mire szerintünk megtaláltuk a problémát...

A pillangó szelep tengelyének fészke eléggé meg van kopva, ezért a tengely "kotyog" a helyén. Ez befolyásolhatja az ingadozó alapjáratot is gondolom... <_<

Link to comment
Megosztás:

Hétvégén utána néztünk a rángatás problémának. Megnéztük a vákuumcsöveket, leszedtük az injektorházat is, mire szerintünk megtaláltuk a problémát...

A pillangó szelep tengelyének fészke eléggé meg van kopva, ezért a tengely "kotyog" a helyén. Ez befolyásolhatja az ingadozó alapjáratot is gondolom... <_<

Igen, a motorvezérlő a pillangószelep állásából tudja mekkora gázt adtál, mennyi benzint kell beporlasztania.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Új tagként köszöntök mindenkit.

Egy napja tulajdonosa vagyok egy 1.6 os astrának. Azt szeretném kérdezni, hogy van e ötlet mitől világít az automata S jele a műszerfalon ha hideg a motor. Többszöri újraindításnál megszűnik. Az normális ha 2-es 3as kapcsolásakor ránt egyet az autó?

Segítségetek előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.