Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


Qpack

Recommended Posts

ez szép, meg a képek is.

aki lefúrt az elpárologtatóig, attól kérdezném: mennyi idő egy átlagos szerelési ismeretű embernek eljutni az elpárologtatóig a műszerfal alatt, mire kell ügyelni?

Valószínű kedden szét kell bombázni, mert a 25Barnak vmi oka van, főleg áramlási.

Műszerfalat gondolom nem kell kivenni, de középkonzolt fullra?

Link to comment
Megosztás:

Ez lehet egy kontakt hiba is amitől világít. Ha megy a venti mikor klímázol és rendesen hideg levegőt fúj akkor ne foglalkozzál a lámpával. Ha van időd akkor vidd el valamelyik helyi márkaszervizbe egy hibakódolvasásra. Ott megmondják mi miatt világít. Lényeg hogy magas vízhőfokra induljon a venti meg ha klímázol akkor is menjen. Ebbe a melegbe ha jó a gáz mennyisége akkor kb 10-15 mp után mindenképpen indulni kell. Ha ez megtörténik akkor simán klímázhatsz. De mihamarabb nézesd meg.

Köszi a választ, mint írtam már 2x törölték a hibakódot, de semmi erdmény, most arra gondok, hogy nem eredeti a ventillátor és más feszültséget vesz fel (ezt mondták). Aztán jött már olyan ötlet is, hogy kontakt hiba keressem meg a csatiját és zárjam rövidre bizti jó lesz akkor. HÁT MÁR NEM IS TOM MIHEZ NYÚLJAK.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, mint írtam már 2x törölték a hibakódot, de semmi erdmény, most arra gondok, hogy nem eredeti a ventillátor és más feszültséget vesz fel (ezt mondták). Aztán jött már olyan ötlet is, hogy kontakt hiba keressem meg a csatiját és zárjam rövidre bizti jó lesz akkor. HÁT MÁR NEM IS TOM MIHEZ NYÚLJAK.

Lehet cselezni csak nem érdemes. Lehet olyant hogy a mérő söntöt átalakítod a hűtés vezérlőbe. Amúgy ahogy DarthVödör is írja figyeli a venti áramfelvételét és ha nem vesz fel áramot akkor feltehetően nem indul vagy ha sokat vesz fel akkor rossz. Ilyenkor tiltja az üzemét és a másik ventit azaz a motorhűtőét felpörgeti maximumra, ha utóbbit sem sikerül akkor letiltásra kerül a klíma. Mi az hibakód amit kitörölnek???? Tudni kéne. Nyomás távadó vezetékét semmi esetre sem zárd rövidre!!!!!! Az megint csak hibakód lesz!

Mitsh: utánanéztem a nyomásszabályzó témának. Hát csak mechanikus szabályzás van de az is csak a lökettérfogatra korlátozódik kompressoron belül de G nél azt mondta a klímás haver hogy még az sem mindegyik komprinál van. A magas nyomást okozhatja dugulás vagy mint már írtam egy rossz adagoló szelep is. De ha annyira arra gyanakodtok próbaképpen dobjatok fel egy másik komprit aztán ha azzal is ugyan az akkor ráér szétbombázni a műszerfalat.

Hangos komprihoz általában: Sajnos a delphi NX komprik nagyobb terhelésnél hangosabbak és ezáltal jobban is fogják az amúgy sem túlméretezett 1,4es blokkot. 27-28 foknál az R134a normális töltésmennyiségnél kb 16-18 bar, ha kinnt 37 fok van az utastérben meg 45-50 akkor ugyanez lehet 22-24 is. Ezáltal többlet teljesítmény kell a kompressor meg jobban dolgozik ebből adódik a működési zaj. Az 1,7 CDTI vagy DTI tulajok max elilduláskor veszik észre. Sajna az 1,4 ebbe a melegbe klímához már kevés. Tanácsom nagyobb gázzal indulás, menet közben 3000rpm feletti váltás és akkor a család sem gond mert ott már van erő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, tegnapi napon ismét érdekes tapasztalatokat gyűjtöttem a klímával kapcsolatban. Vidékről jöttünk haza, amikor Pest előtt 40-50 kilométerrel egyszer csak megszűnt a hűtésem. Ezt elég hamar észre is vettem mivel a páratartalom a kocsiban fél perc alatt az egekbe ugrott. Egész úton figyeltem, hogy azért az autó nem túl hálás a kinti párás 34-35 fokért, de persze tette a dolgát. Nem álltam meg a klíma kiesés miatt, csak a mosolyom nem volt őszinte mivel azt hittem a kompresszor megadta magát. Megálltunk még hazaérkezés előtt egy ismerősnél ahol a gyújtás rajtahagytam és a ventilátor még egy jó 5 percig küzdött, hogy a hőmérsékletet lehúzza. Miután ez megtörtént, lőn csoda a klíma ismét elindult és tette a dolgát. Gondolom megnőtt a nyomás a rendszerben és elérve a kritikus pontot kikapcsolt?! A klímám kb. 1 hónapja volt tölte és előtte kb. fél töltet volt benne és ilyen jelenséget még sosem produkált.

Abban kérném a segítségeteket, hogy jól gondolom-e, hogy ezen a jelenségen a kevesebb gáz esetleg tudna segíteni? Amennyiben igen, akkor ezt csak műhelyben tudják nekem lefejteni vagy van más praktika is?

Előre is köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy a nyomás nőtt meg és azért kapcsolt ki. Esetleg egy alapos hűtő takarítás, nagynyomású tisztítóval segíthet. A sok bogár és egyéb kosz pont a klímahűtőre tapad rá és ilyenkor csökken a hőleadó képessége. Egy alapos mosás csodákra képes. Volt olyan autó, aminek 10 másodpercre kapcsolt csak be a klíma, mert szinte semmi levegő nem ment át a hűtőn. Egy mosás után ment hibátlanul.

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy a nyomás nőtt meg és azért kapcsolt ki. Esetleg egy alapos hűtő takarítás, nagynyomású tisztítóval segíthet. A sok bogár és egyéb kosz pont a klímahűtőre tapad rá és ilyenkor csökken a hőleadó képessége. Egy alapos mosás csodákra képes. Volt olyan autó, aminek 10 másodpercre kapcsolt csak be a klíma, mert szinte semmi levegő nem ment át a hűtőn. Egy mosás után ment hibátlanul.

Kösz a tippet, le is csapattam gyorsan, viszont nem tűnt túl piszkosnak. Amennyiben nem segít, akkor a gázból, hogy tudok valamennyit ereszteni? Még gondolom az tudna segíteni ...

Link to comment
Megosztás:

Kösz a tippet, le is csapattam gyorsan, viszont nem tűnt túl piszkosnak. Amennyiben nem segít, akkor a gázból, hogy tudok valamennyit ereszteni? Még gondolom az tudna segíteni ...

Gázból nem feltétlenül kéne elengedni! Ha géppel lett töltve és gyári mennyiségre akkor semmiképpen sem. 1 ventis vagy két ventis a rendszer? Ha 1 ventis akkor érdemes lenne a két hütő közét is kitakarítani ugyanis nem tud annyi levegőt átszívni a hátsó venti ha a két hőtő között retek van, ha meg előről bemomosol neki akkor a hátsó azaz motorhűtőbe csak jól belenyomod a trutyit és akkor még kevesebb lesz az átáramló levegő mennyisége. Bár ami nekem érdekes hogy a menetszélnek 50-60 km felett elégnek kéne lennie hogy lehűtse a hűtőt. Nekem 36 fokban teljesen kikapcsolja a ventiket a rendszer ha tudok menni folyamatosan 40-50 el. Ha van bekötve egy voltmérő akkor lehet szépen látni hogy mikor indul 1. fokozaton csökken a fesz 0,8 voltot és úgy szedi össze magát a generátor. Mikor indul a második akkor az már kisebb próba a kocsinak. Sajna a classicokban 1esen állandóan megy a venti ha megy a klíma. Nem értem miért volt ez igy jó. De ha már figyeljük a gáz nyomását miért nem lehetne leállítani ha már normális nyomáson van. A járó venti plussz terhelés plusz idő előtt elkopik. De lehet ez volt a lényeg hogy idő előtt generátort akksit és ventit cseréljen a tulaj!

Link to comment
Megosztás:

A gázból lehet leereszteni, de nem ajánlatos. Ha tényleg géppel és rendesen mennyiségre lett feltöltve, akkor annak jónak kell lennie, nincs olyan, hogy nem megy. Ilyenkor csak az elégtelen hűtés miatti túlnyomás kapcsolhatja le a rendszert. A drága gázt én nem szivesen engedném csak úgy el. :)

Link to comment
Megosztás:

Gázból nem feltétlenül kéne elengedni! Ha géppel lett töltve és gyári mennyiségre akkor semmiképpen sem. 1 ventis vagy két ventis a rendszer? Ha 1 ventis akkor érdemes lenne a két hütő közét is kitakarítani ugyanis nem tud annyi levegőt átszívni a hátsó venti ha a két hőtő között retek van, ha meg előről bemomosol neki akkor a hátsó azaz motorhűtőbe csak jól belenyomod a trutyit és akkor még kevesebb lesz az átáramló levegő mennyisége. Bár ami nekem érdekes hogy a menetszélnek 50-60 km felett elégnek kéne lennie hogy lehűtse a hűtőt. Nekem 36 fokban teljesen kikapcsolja a ventiket a rendszer ha tudok menni folyamatosan 40-50 el. Ha van bekötve egy voltmérő akkor lehet szépen látni hogy mikor indul 1. fokozaton csökken a fesz 0,8 voltot és úgy szedi össze magát a generátor. Mikor indul a második akkor az már kisebb próba a kocsinak. Sajna a classicokban 1esen állandóan megy a venti ha megy a klíma. Nem értem miért volt ez igy jó. De ha már figyeljük a gáz nyomását miért nem lehetne leállítani ha már normális nyomáson van. A járó venti plussz terhelés plusz idő előtt elkopik. De lehet ez volt a lényeg hogy idő előtt generátort akksit és ventit cseréljen a tulaj!

Hát géppel lett töltve, abban már nem vagyok biztos, hogy a gyári mennyiségre, mivel elsőre vissza kellett menjek mert valszeg kevés olajat toltak vissza a rendszerbe, ezért hangos lett a kompresszorom. Sajnos csak 1 venti van gépben és mintha az idei hőséget már nem viselné túl jól. Azt próbálgattam a tegnapi hosszú úton hazafelé, hogy klíma nélkül is magasabb a motorhőmérséklet és inkább lassabb sebességnél tudott volna jobban visszahűlni. Eddig még nem figyeltem, de a 2 venti közét hogyan tudom takarítani? Valahogy hozzáférek?

Link to comment
Megosztás:

Hát géppel lett töltve, abban már nem vagyok biztos, hogy a gyári mennyiségre, mivel elsőre vissza kellett menjek mert valszeg kevés olajat toltak vissza a rendszerbe, ezért hangos lett a kompresszorom. Sajnos csak 1 venti van gépben és mintha az idei hőséget már nem viselné túl jól. Azt próbálgattam a tegnapi hosszú úton hazafelé, hogy klíma nélkül is magasabb a motorhőmérséklet és inkább lassabb sebességnél tudott volna jobban visszahűlni. Eddig még nem figyeltem, de a 2 venti közét hogyan tudom takarítani? Valahogy hozzáférek?

Olajat? Miért elfojt belőle, vagy miért? Ha nem volt annyira megbontva a rendszer, hogy annyi elfojt volna, akkor nem kell bele olajat tölteni. Többször javítottunk már klímát, csövet cseréltünk, vagy épp hűtőt, de olajat egyszer sem kellett bele tölteni.

Link to comment
Megosztás:

Olajat? Miért elfojt belőle, vagy miért? Ha nem volt annyira megbontva a rendszer, hogy annyi elfojt volna, akkor nem kell bele olajat tölteni. Többször javítottunk már klímát, csövet cseréltünk, vagy épp hűtőt, de olajat egyszer sem kellett bele tölteni.

A rendszer egyáltalán nem volt megbontva, egy sima klíma töltésre vittem kb. 1 hónapja.

Hát én nem vagyok szakértője a dolognak, de én eddig úgy tudtam, hogy a gázzal együtt olajat is visznek a rendszerbe, ami a kenést biztosítja vagy az csak elfolyáskor kell :S. Mikor másodjára töltötték ugyanott akkor az volt a mondás a klímás oldaláról, hogy valszeg kevés olajat vittek be a gázzal első alkalommal és ezért lett hangja a kompresszornak. Egy biztos, második töltés után már nem volt hangja.

No hát ezért vittem klímáshoz, de lassan már bánom ... előtte is hűtött, csak gondoltam egy klímatisztítás nem ár + akkor már a gázt is pótolják ha kell. Azóta produkál ilyen-olyan jelenségeket, amit előtte nem. Ezért is gondoltam, hátha a gáz mennyiségének csökkentésével esetleg a túlnyomás miatt leállás is orvosolható. Mivel a töltés előtt állítólag kb. félig volt töltve a rendszer ...

Link to comment
Megosztás:

A rendszer egyáltalán nem volt megbontva, egy sima klíma töltésre vittem kb. 1 hónapja.

Hát én nem vagyok szakértője a dolognak, de én eddig úgy tudtam, hogy a gázzal együtt olajat is visznek a rendszerbe, ami a kenést biztosítja vagy az csak elfolyáskor kell :S. Mikor másodjára töltötték ugyanott akkor az volt a mondás a klímás oldaláról, hogy valszeg kevés olajat vittek be a gázzal első alkalommal és ezért lett hangja a kompresszornak. Egy biztos, második töltés után már nem volt hangja.

No hát ezért vittem klímáshoz, de lassan már bánom ... előtte is hűtött, csak gondoltam egy klímatisztítás nem ár + akkor már a gázt is pótolják ha kell. Azóta produkál ilyen-olyan jelenségeket, amit előtte nem. Ezért is gondoltam, hátha a gáz mennyiségének csökkentésével esetleg a túlnyomás miatt leállás is orvosolható. Mivel a töltés előtt állítólag kb. félig volt töltve a rendszer ...

Igen az olaj benne van a rendszerben, de ha nem fojt el, akkor az nem is tűnhet el, így pótolni sincs mit. Ezért is érdekes, hogy miért kellett a plusz olaj. Azt gyárilag beletöltik, és az nem tűnik el, csak ha elfolyik. Egy kevés gázt lehet, hogy lehetne engedni belőle, talán a max mennyiségnél kicsit több, vagy nagyon közeli értékre nyomták fel.

Link to comment
Megosztás:

Igen az olaj benne van a rendszerben, de ha nem fojt el, akkor az nem is tűnhet el, így pótolni sincs mit. Ezért is érdekes, hogy miért kellett a plusz olaj. Azt gyárilag beletöltik, és az nem tűnik el, csak ha elfolyik. Egy kevés gázt lehet, hogy lehetne engedni belőle, talán a max mennyiségnél kicsit több, vagy nagyon közeli értékre nyomták fel.

Köszönöm az infót. Otthon és tudok valahogy engedni belőle vagy inkább bízzam klímásra?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infót. Otthon és tudok valahogy engedni belőle vagy inkább bízzam klímásra?

A töltőszelepen keresztül lehet engedni, de csak óvatosan! A fekete kupakot le kell csavarni a szelepről és kis csavarhúzóval meg lehet nyomni a szelepet(ez egy olyan szelep, mint a kocsi kerekénél van), ilyenkor arcra, szemre vigyázni, ne bámulj bele közbe. :) És csak egy pillanatra kell megnyomni. Elvileg mindegy melyik szelepet nyomod meg, mivel kettő van, ha nem megy a klíma, akkor mindkettőnél ugyanaz az alap nyomás van.

Link to comment
Megosztás:

Lehet cselezni csak nem érdemes. Lehet olyant hogy a mérő söntöt átalakítod a hűtés vezérlőbe. Amúgy ahogy DarthVödör is írja figyeli a venti áramfelvételét és ha nem vesz fel áramot akkor feltehetően nem indul vagy ha sokat vesz fel akkor rossz. Ilyenkor tiltja az üzemét és a másik ventit azaz a motorhűtőét felpörgeti maximumra, ha utóbbit sem sikerül akkor letiltásra kerül a klíma. Mi az hibakód amit kitörölnek???? Tudni kéne. Nyomás távadó vezetékét semmi esetre sem zárd rövidre!!!!!! Az megint csak hibakód lesz!

Mitsh: utánanéztem a nyomásszabályzó témának. Hát csak mechanikus szabályzás van de az is csak a lökettérfogatra korlátozódik kompressoron belül de G nél azt mondta a klímás haver hogy még az sem mindegyik komprinál van. A magas nyomást okozhatja dugulás vagy mint már írtam egy rossz adagoló szelep is. De ha annyira arra gyanakodtok próbaképpen dobjatok fel egy másik komprit aztán ha azzal is ugyan az akkor ráér szétbombázni a műszerfalat.

Hangos komprihoz általában: Sajnos a delphi NX komprik nagyobb terhelésnél hangosabbak és ezáltal jobban is fogják az amúgy sem túlméretezett 1,4es blokkot. 27-28 foknál az R134a normális töltésmennyiségnél kb 16-18 bar, ha kinnt 37 fok van az utastérben meg 45-50 akkor ugyanez lehet 22-24 is. Ezáltal többlet teljesítmény kell a kompressor meg jobban dolgozik ebből adódik a működési zaj. Az 1,7 CDTI vagy DTI tulajok max elilduláskor veszik észre. Sajna az 1,4 ebbe a melegbe klímához már kevés. Tanácsom nagyobb gázzal indulás, menet közben 3000rpm feletti váltás és akkor a család sem gond mert ott már van erő.

Köszönöm a segítséget minden megpróbálok, hátha valami jó sül majd ki belölle.

Link to comment
Megosztás:

Valószínű, hogy összefügg a hiba, a ventilátor cserével!!!

A nem gyári ventilátor, nem vesz fel más feszültséget, az adott, viszont más lehet az árama!

Amit biztos hogy figyel a hűtőrész elektronika! (Pl ha nem megy, nincs áram, klíma letilt)

A nyomáskapcsolóját NE zárd rövidre!!! Ezt szintén figyeli, és jelez, ha túl nagy, vagy túl kicsi a nyomás.

Vidd vissza, és tegyenek fel egy gyári ventit, próbára...

Köszi, megpróbálom ezt a megoldást is hátha kisül valami jó ebből a klímából már a nyár végére..

Link to comment
Megosztás:

A töltőszelepen keresztül lehet engedni, de csak óvatosan! A fekete kupakot le kell csavarni a szelepről és kis csavarhúzóval meg lehet nyomni a szelepet(ez egy olyan szelep, mint a kocsi kerekénél van), ilyenkor arcra, szemre vigyázni, ne bámulj bele közbe. :) És csak egy pillanatra kell megnyomni. Elvileg mindegy melyik szelepet nyomod meg, mivel kettő van, ha nem megy a klíma, akkor mindkettőnél ugyanaz az alap nyomás van.

Kösz, még akkor figyelem a viselkedését, oszt majd meglátom, bár mintha mostanában még azt vettem volna észre, hogy klíma nélkül is mintha egy kicsit magasabb lenne az üzemi hőfokom :S. Nem vészes, csak eddig 80 és 90 között volt félúton, most meg 90 alatt egy kicsivel van, ami érdekes. A hűtőm nem tűnik koszosnak. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy esetleg nem a klíma gáz hanem ez a túlmelegedés lehet a kiinduló pont, de ha elkezd tényleg hülyéskedni akkor irány a szerviz.

Link to comment
Megosztás:

Kösz, még akkor figyelem a viselkedését, oszt majd meglátom, bár mintha mostanában még azt vettem volna észre, hogy klíma nélkül is mintha egy kicsit magasabb lenne az üzemi hőfokom :S. Nem vészes, csak eddig 80 és 90 között volt félúton, most meg 90 alatt egy kicsivel van, ami érdekes. A hűtőm nem tűnik koszosnak. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy esetleg nem a klíma gáz hanem ez a túlmelegedés lehet a kiinduló pont, de ha elkezd tényleg hülyéskedni akkor irány a szerviz.

Nekem is magasabban áll ezekben a nagy melegekben....De a 90 fokot így sem éri el, kb egy mutatónyival alatta van.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.