Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Szervízköltség: motorolaj 5.5 liter 15e km-enként. Olajszűrő 600,- pollenszűrő 1200-1500,- légszűrő 1800-2000,- Vezérléskészlet 50-60e ft és 60e km-enként kell cserélni szigorúan! Nem szabad olyanra bízni, aki még nem csinált ilyet, mert nehéz jelrerakni a 4 veztenelyt és a főtengelyt. Gyujtótrafó 27 vagy 35e, főteng.fordszám jeladó 23 vagy 32e, AGRszelep 35e, gyertyakábelek ugy.30e gyári 60e/szett, tömítések kb10e/db, HF tömítés 6e/db, kipuff sortömítés 3-4e/db. Hengerfejtöm csere munkadíja kb 30e. Első telók 30e/db, hátsók 10e/db. Szilantek előre 8 ill 11e/db, kormányösszekötők 4-5e/db, segédirányítókar 12e, ugy lámpa Depo 13e/db. Szerencsére rengeteg Omegát bontanak, így elég jó az alkatrész ellátása, és az árak is tűrhetőek. Aut. váltó javítása horror összegekbe kerülhet, mint minden más autónál. Meleg motornál nézzétek meg a vízcsöveket, ha betonkemény, akkor biztos hengerfejes. A motor oldalán olajfolyás esélyesen HF esetleg szelepfedél tömítés. Gyertya kihúz és áll az olaj, akkor szelepfedél tömítés. Ha plüs kárpitos egyszerűen javítható az ülésfűtés, de bőr esetén szinte lehetetlen. A computer kiírását pontosan kellene tudni, de németül hasonlóakat sem ír, mint amit leírtál. Esetleg vadássz egy kezelésit és ott nézz utána, de ha pontosan megmondod mit ír biztos tudunk segíteni. A váltónak ötöt kell "váltania". Az 5. váltás 80 körül van. Ha a használtautón fenn van esetleg linkeld be és megvizslatjuk. A valós km-re sok okosta nem lehet írni. Ha az ülés elkezdett kikpni, ahol beszállsz, esélyes, hogy 200e felett van. A kormány azoban már 150e-nél is megkopik. Én ezen úgy segítek, hogy az autóban krémezem be a kezem kézkrémmel, és kenek a kormányra is. Sokkal szebb lesz utána.

Link to comment
Megosztás:

Szervízköltség: motorolaj 5.5 liter 15e km-enként. Olajszűrő 600,- pollenszűrő 1200-1500,- légszűrő 1800-2000,- Vezérléskészlet 50-60e ft és 60e km-enként kell cserélni szigorúan! Nem szabad olyanra bízni, aki még nem csinált ilyet, mert nehéz jelrerakni a 4 veztenelyt és a főtengelyt. Gyujtótrafó 27 vagy 35e, főteng.fordszám jeladó 23 vagy 32e, AGRszelep 35e, gyertyakábelek ugy.30e gyári 60e/szett, tömítések kb10e/db, HF tömítés 6e/db, kipuff sortömítés 3-4e/db. Hengerfejtöm csere munkadíja kb 30e. Első telók 30e/db, hátsók 10e/db. Szilantek előre 8 ill 11e/db, kormányösszekötők 4-5e/db, segédirányítókar 12e, ugy lámpa Depo 13e/db. Szerencsére rengeteg Omegát bontanak, így elég jó az alkatrész ellátása, és az árak is tűrhetőek. Aut. váltó javítása horror összegekbe kerülhet, mint minden más autónál. Meleg motornál nézzétek meg a vízcsöveket, ha betonkemény, akkor biztos hengerfejes. A motor oldalán olajfolyás esélyesen HF esetleg szelepfedél tömítés. Gyertya kihúz és áll az olaj, akkor szelepfedél tömítés. Ha plüs kárpitos egyszerűen javítható az ülésfűtés, de bőr esetén szinte lehetetlen. A computer kiírását pontosan kellene tudni, de németül hasonlóakat sem ír, mint amit leírtál. Esetleg vadássz egy kezelésit és ott nézz utána, de ha pontosan megmondod mit ír biztos tudunk segíteni. A váltónak ötöt kell "váltania". Az 5. váltás 80 körül van. Ha a használtautón fenn van esetleg linkeld be és megvizslatjuk. A valós km-re sok okosta nem lehet írni. Ha az ülés elkezdett kikpni, ahol beszállsz, esélyes, hogy 200e felett van. A kormány azoban már 150e-nél is megkopik. Én ezen úgy segítek, hogy az autóban krémezem be a kezem kézkrémmel, és kenek a kormányra is. Sokkal szebb lesz utána.

Nah... ez már valami.

Fent van a hsz-en, be is linkelem:

omibmv6

Van itt egy másik is, csak kicsit messzebb, ez leírás alapján szimpibb (szervízkönyv), de ezt nem néztem meg:

omibmv6_2

Köszönet előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az első számú bőrös, akkor az ülésfűtés igencsak kuka, bár nekem gyanús, hisz egyik sem működik :huh:

Kiülve nincs, bár bőrön nehezebb észrevenni. Váltó ill kézifék zsák nincs kikopva, talán még feltünően is újszerű.

Link to comment
Megosztás:

Nah... ez már valami.

Fent van a hsz-en, be is linkelem:

omibmv6

Van itt egy másik is, csak kicsit messzebb, ez leírás alapján szimpibb (szervízkönyv), de ezt nem néztem meg:

omibmv6_2

Köszönet előre is.

Az első biztos rommá volt törve

- MV6, de nincs ködlámpa

- MV6, de alul nincs körbefúja, se küszöb, se lökősök alja

- Új lámpák elől

- Első rendszámtábla agyon van gyűrve

- Motorháztető bal sarka iss mintha nem állna jól (de lehet, ez csak fénykép miatt van....)

Ettől még lehet jó...

A másikon meg úgyis cserélni kell a lámpát, mert azzal már csak a szentjánosbogarakat lehet ijesztgetni, valszeg még az eredeti.

Hátulja ennek iss kaphatott, feliratok hiányoznak, csomiajtó csálén áll, de lehet épp csak megkoccolták.

Link to comment
Megosztás:

Elsővel kapcsolatban egyetértek az előttem szólóval. Még annyit, hogy a kesztyűtartó zárja is szét van esve. Nem nagy összeg, de sztem kicsit minősíti a gazdát, hogy erre nem áldozott. A második nagyon szépnek néz ki, kép alapján. Ráadásul plüs kárpitos, ami sztem kényelmesebb, mint a bőr. Amúgy öcsémén sincs hátul felirat, és biztos nem volt törve, végig lett mérve.

Link to comment
Megosztás:

igen, az elsővel kapcs jó gondolkoztok, az eleje tuti volt törve. a két első sárvédő cserélve lett, meg a lökös is, a képtető sajátja, ezért is látszik a bal sarok, ott kapott nagyobbat, csak vissza lett hajtva, de kinyitva szépen látszik a javítás. a kocsi körbe lett fényezve a tető kivételével, szóval rozsda az nincsen rajta. Az oszlopok gyári fényűek (mérés), a küszöbök szintén, meg a hátsó ajtók nyitásával szabaddá váló kerékjárat lemezek (utastér felől) szintén gyári szinűek.

A csomiajtó szintén fújva lett, de a csomagtartó belső lemeze maximálisan tuti gyári. Az ülések nincsenek megkopva, de kicsit gyanúsan jó állapotban van esztétikailag.

Egyébként én is inkább a régi lámpásra szavaznék.

Ha van még valami, amiből ki lehet deríteni valamit szeretettel várom.

Ez is nagy segítség, köszönöm szépen.

Mondjuk nem ártott volna megnézni az üvegek gravírozását.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy öcsémén sincs hátul felirat, és biztos nem volt törve, végig lett mérve.

Ha valaki csinál egy tuning verdát, és lefalazza a csomiajtót, leszedi a feliratokat, emblémákat, márkajelzést, az más.

De így akkor hová lett. Elvitte a cica? :huh:

BMW-knél lehet opcióban kérni (asszem), hogy ne legyen rajta hátul semmi más, csak az embléma...

Link to comment
Megosztás:

Ha valaki csinál egy tuning verdát, és lefalazza a csomiajtót, leszedi a feliratokat, emblémákat, márkajelzést, az más.

De így akkor hová lett. Elvitte a cica? :huh:

BMW-knél lehet opcióban kérni (asszem), hogy ne legyen rajta hátul semmi más, csak az embléma...

Nem csak BMW-nél, az én Coupém is ilyen: gyárilag nincsen rajta semmi felirat hátul, csak a körbe zárt villámos logó. Külön kérhető opció volt, bár azt nem tudom hogy felárat is kértek-e érte.

Link to comment
Megosztás:

Nem csak BMW-nél, az én Coupém is ilyen: gyárilag nincsen rajta semmi felirat hátul, csak a körbe zárt villámos logó. Külön kérhető opció volt, bár azt nem tudom hogy felárat is kértek-e érte.

Hülyén jönne ki, ha azért kéne fizetni, ami külön kérésre nincs :)

Hát igazából megpróbálom rábeszélni sógort, hogy nézzük meg a Hatvan-it, mert szerintem is esélyesebb, csak sokkot kapot a bőrös esztétikájától :huh:

Pedig szvsz nem elhanyagolható szempont az esztétika, de a műszaki állapot az elsődleges.

Mind1, lehet várni kell 2 hónapot, mert van vevője az off golfIII-ra, de csak a jövő héten tudja odaadni, mert most fizette ki (tegnap) és várni kell a törzskönyvre, jövő szerdán meg indul vissza külföldre melózni, szóval lehet várat magára az MV6.

Link to comment
Megosztás:

Pedig szvsz nem elhanyagolható szempont az esztétika, de a műszaki állapot az elsődleges.

Mind1, lehet várni kell 2 hónapot, mert van vevője az off golfIII-ra, de csak a jövő héten tudja odaadni, mert most fizette ki (tegnap) és várni kell a törzskönyvre, jövő szerdán meg indul vissza külföldre melózni, szóval lehet várat magára az MV6.

Ha a másik valóban jó, le kell egy nagyobb összeggel előlegezni, aztán félre kell állíttatni.

Direkt nem foglalót írtam.......

Link to comment
Megosztás:

Az első az bontószökevény, felejtős! Valszeg nem is 3000-res.

A második meggondolandó, de a segge kapott...

Lehet igazad van, bár az első vmiért esztétikusnak néz ki, lehet az új depós lámpa, vagy a csillogós képek miatt. Megnézném, mielőtt betolják a vasba....:huh: Képeken nekem nehezen jönnek át a futómű zajok, hidrotőke csattogás..:):)

Link to comment
Megosztás:

Lehet igazad van, bár az első vmiért esztétikusnak néz ki, lehet az új depós lámpa, vagy a csillogós képek miatt. Megnézném, mielőtt betolják a vasba....:huh: Képeken nekem nehezen jönnek át a futómű zajok, hidrotőke csattogás..:):)

Tényleg esztétikus, talán kicsit gyanúsan is. pl. a sport gomb egyáltalán nincs lekopva, váltó, kézifék szoknya hibátlan, váltógomb tökéletes állapotú, kormány fényes, de nincs kikopva a varrásnál sem. Tőke hangja indítás után 2-3 percel eltünt és nem is jött vissza, próbaút után leáll, 10 perc mulva minden zaj nélkül pöccre indult. Az aksit akkor rakta bele, ahogy megérkeztünk.

Tény hogy sok dolog nem gyári a külcsiny tekintetében, de nem tagadta le, hogy jobb elől kapott, bár nem nagyot (állítólag), a nyulványokon nem látszik semmi. A két hátsó ajtó is bontott, ezt ő maga mondta (az egyik állítólag rohadt, a másikat meghúzták).

Minden esetre a hét végén meglessük a nem bőröset, nekem szimpibb látatlanban is.

Link to comment
Megosztás:

Lehet igazad van, bár az első vmiért esztétikusnak néz ki, lehet az új depós lámpa, vagy a csillogós képek miatt. Megnézném, mielőtt betolják a vasba....:huh: Képeken nekem nehezen jönnek át a futómű zajok, hidrotőke csattogás..:):)

Esztétikus? Rommá volt mindelhol törve és igénytelenül rakták össze! A részleteket leírták a többiek. Király, hogy te depós lámpa miatt megvennél valami szart, meg azért, mert nem csattog a hidrotőke. Sokat kell még tanulnod, nagyon, nagyon, nagyon sokat...

Link to comment
Megosztás:

Esztétikus? Rommá volt mindelhol törve és igénytelenül rakták össze! A részleteket leírták a többiek. Király, hogy te depós lámpa miatt megvennél valami szart, meg azért, mert nem csattog a hidrotőke. Sokat kell még tanulnod, nagyon, nagyon, nagyon sokat...

Hát egyébként itt a fórumon taglaltam, hogy mennyire okádék a Depo-s lámpa, épp azért nem venném meg, mert tudom hogy nem egy nagyon tartós darab. Nem is írtam, hogy megvenném, csak jól néz ki új lámpával, mint a beszürkült sárgult régi sz*rral...

Maximálisan egyet értek veled, hogy tanulnom kell, de ezért vagyok itt! Okítsatok. :huh: Mellesleg én az enyémet egyedül vettem, és csak a motorháztető volt festve, plusz lámpák cserélve(tudom TD, mákom volt... :) )

üdv:

PSZ

Link to comment
Megosztás:

Hát egyébként itt a fórumon taglaltam, hogy mennyire okádék a Depo-s lámpa, épp azért nem venném meg, mert tudom hogy nem egy nagyon tartós darab. Nem is írtam, hogy megvenném, csak jól néz ki új lámpával, mint a beszürkült sárgult régi sz*rral...

Maximálisan egyet értek veled, hogy tanulnom kell, de ezért vagyok itt! Okítsatok. ;) Mellesleg én az enyémet egyedül vettem, és csak a motorháztető volt festve, plusz lámpák cserélve(tudom TD, mákom volt... :lol: )

üdv:

PSZ

Lehet, hogy mákod volt, de nem te vagy az egyetlen. Sok Omegásról tudok, aki ráfaragott, viszont sokan jót is fogtak ki. Elméletileg nekem is mákom volt. Illetve vittem magammal szakembert. Évekig nem is volt nagyobb gond a kocsival, csak kopó alkatrészek+olajcsere. 12-13 év felett már jönnek elő más problémák is...

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Plüsskárpitos az autóm. Nem megy az anyós oldali ülésfűtés. Hogyan javítható ez? Meg kell nyúzni teljesen az ülést? Nagy munka? Könnyű vagy kockázatos hogy szakad a kárpit vagy nem sikerül szépen visszatenni?

köszi előre is. üdv

Hogy hogyan javítható, az a hiba jellegétől függ. Ha fűtőszálszakadás, akkor az szerintem csak csere. Kicsit pepecs meló a kárpit lebontása (majdnem teljesen le kell bontani), én amikor befelé raktam az ülésfűtést, ülésenként kb 3 óra volt az első üléscsavar kivételétől az utolsó visszarakásáig (előtte sosem csináltam ilyet). A plüss kárpitos ülés azért jó, mert legalább cserélhető, nincs bevarrva a fűtőpárna, csak ragasztva. A kárpit nem szakad, és kockázat sem nagyon van, maximum továbbra sem működik. De azért mielőtt szétbontod az ülést, húzd szét a fűtés csatiját az ülés alatt, és mérj egy ellenállást, olyan 4 ohm körül kell lennie. Ha ez megvan, akkor máshol kell keresni a hibát. Ebben az esetben nézd meg a kapcsolót is. Ja azt nem írtam, hogy lehet a termosztátja is hibás, ez az üléslapban van, egy kb ötforintos átmérőjű 1-1,5cm magas hengeres bigyó... Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hogy hogyan javítható, az a hiba jellegétől függ. Ha fűtőszálszakadás, akkor az szerintem csak csere. Kicsit pepecs meló a kárpit lebontása (majdnem teljesen le kell bontani), én amikor befelé raktam az ülésfűtést, ülésenként kb 3 óra volt az első üléscsavar kivételétől az utolsó visszarakásáig (előtte sosem csináltam ilyet). A plüss kárpitos ülés azért jó, mert legalább cserélhető, nincs bevarrva a fűtőpárna, csak ragasztva. A kárpit nem szakad, és kockázat sem nagyon van, maximum továbbra sem működik. De azért mielőtt szétbontod az ülést, húzd szét a fűtés csatiját az ülés alatt, és mérj egy ellenállást, olyan 4 ohm körül kell lennie. Ha ez megvan, akkor máshol kell keresni a hibát. Ebben az esetben nézd meg a kapcsolót is. Ja azt nem írtam, hogy lehet a termosztátja is hibás, ez az üléslapban van, egy kb ötforintos átmérőjű 1-1,5cm magas hengeres bigyó... Üdv

Köszi. Megnézem először az ellenállást. A termosztát cserélhető külön? Hogyan diagnosztizálható?

Lehet hülye kérdés de csak az ülőlapban van fűtés vagy a háttámlában is?

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Megnézem először az ellenállást. A termosztát cserélhető külön? Hogyan diagnosztizálható?

Lehet hülye kérdés de csak az ülőlapban van fűtés vagy a háttámlában is?

A termosztát a beépítés jellegéből adódóan cserélhető külön is, szimplán be van forrasztva az áramkörbe, ellenőrzése pedig csak szétbontás után, átengedi a delejt, vagy sem... A háttámlában is van egy kisebb párna.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.