Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikus gondok


Jocek MV6

Recommended Posts

Tudomásom szerint nincs neki típusa... Elvileg nem cserélhető. Nagy ügyeskedések árán a rizsszemizzót bele lehet bütykölni, vagy még nagyobb ügyeskedéssel LED-et. De a gyári is forrasztva van egy műanyag foglalatba, nagyon nehéz úgy kiszedni, hogy ne olvassz szét mindent, és akkor még beforrasztani az újat... Bocs, ha rossz hír. Egyszerűsíteni lehet, ha rögtön az érintkező PIN-ekre forrasztasz.

Szerencsere az ulesfuteskapcsolokat kiveve a tobbiben a paros foglalat csereszabatos egymassal(fizikailag az ulesfuteskapcsoloeval is, de azon mashol vannak az erintkezok... ki erti ezt)

Igy most a nagy halom tartalekbol osszepakoltam egy tuti keszletet, de azert a mardekot sem dobom ki, veszek egy marek rizsszemizzot es nekilatok, max utana vagom ki <_<

Koszi!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van egy hatalmas problémám.

MV6 om van 99 decemberi. És azt műveli a kis drága, hogy csak néha működik a kilométeróra.

És néha még a kormányt is nehezebb tekergetni. De ez ritkább.

Viszont ha mind a két hiba fenn áll és a kilométeróra vissza jön a kormány is meg javul.

Ha valaki tudna segíteni néhány ötlettel hálás lennék.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy hatalmas problémám.

MV6 om van 99 decemberi. És azt műveli a kis drága, hogy csak néha működik a kilométeróra.

És néha még a kormányt is nehezebb tekergetni. De ez ritkább.

Viszont ha mind a két hiba fenn áll és a kilométeróra vissza jön a kormány is meg javul.

Ha valaki tudna segíteni néhány ötlettel hálás lennék.

Előre is köszönöm!

ABS probléma. Attól kapja a jelet a kilométeróra és a sebességfüggő szervo is, ezért egyszerre "romlanak el". Vagy valamelyik ABS jeladó okozza, vagy maga a vezérlő, ill. találkoztam már olyannal, hogy az ABS vezérlőn a csatlakozó volt kontakthibás.

Link to comment
Megosztás:

De a gyári is forrasztva van egy műanyag foglalatba, nagyon nehéz úgy kiszedni, hogy ne olvassz szét mindent, és akkor még beforrasztani az újat...

Az igaz, hogy nem egyszerű kiszedni, de nem lehetetlen. Valaki kitalálta, hogy nem lehet mert szétolvad minden. A helyzet az, hogy mindent lehet, csak érteni kellene hozzá. Úgy, ahogy gombokért minden idióta Omegát vesz ma már és telefossa fórumokat a gyökérségeivel, forrasztópákát is vesz 1000 fortintért. Igaz, hiába vesz 100 ezerért szuper ki-beforrasztó állomást, ha nem ért hozzá, azzal még nagyobb kárt okoz. Ez még nem lenne baj, csak a forrasztást is tanítják, ugyan nem külön szakma, de különböző műszerészeket és technikusokat képző iskolákban tanítják. Látszólag egyszerű, aztán kiderül, hogy mégsem. Én valamikor 2002-2003 környén ledesítettem be a kapcsolókat - amikor még az itt irogató többség Omegát sem látott, vagy csak álmodozott róla - és érdekes módon nem olvasztottam szét semmit...

Egyszerűsíteni lehet, ha rögtön az érintkező PIN-ekre forrasztasz.

Na az még veszélyesebb, mint a szétolvasztás...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy hatalmas problémám.

MV6 om van 99 decemberi. És azt műveli a kis drága, hogy csak néha működik a kilométeróra.

És néha még a kormányt is nehezebb tekergetni. De ez ritkább.

Viszont ha mind a két hiba fenn áll és a kilométeróra vissza jön a kormány is meg javul.

Ha valaki tudna segíteni néhány ötlettel hálás lennék.

Előre is köszönöm!

Hát a kiszedés maga se egy sétagalopp..ha hozzáférsz megpróbálhatod lehúzni róla a nagy elektromos csatit és megnézni nem -e oxidos.

http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1152729807

A piros nyelvet kell óvatoan félig elhúzni és akkor lejön.Mi az ABS kocka pontos száma egyébként?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy '94-es, 2.0-es (X20XE) Omegát. Nagyon szép állatotban van, 240e km-rel! Használtam is nagy boldogan...amíg ki nem gyulladt a motorellenőrző sárga lámpa, 4500-nál leszabályzás, nehézkes indulás. A helyi hivatalos szervíznek még csatlakozója sem volt (!), hogy kiolvashassa a hibát....szaki keresés....eredmény 1. vezérműtengely jeladó csere. 2. vezérműszíj, feszgörgők, vízpumpa, olaj, szűrő csere (esedékes is volt) 3. hiba maradt! 4. Főtengely jeladó csere.... 5. hiba maradt! :) Kérném, akinek van valami tippje hogy szüntethető meg ez a probléma, segítsen! Még egy adalék: hasonló hibával küzdő Vectrásnál a vezérműtengelyek tárcsáinak cseréje segített, állítólag az abban lévő jeladó mágnes elveszti az "erejét" egy idő után....cserével megjavul az említett hiba. Mivel nem olcsó móka ez a próbálgatás, jó volna szűkíteni a hibalehetőségeket! Nagyon várnám az ötleteket! Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy '94-es, 2.0-es (X20XE) Omegát. Nagyon szép állatotban van, 240e km-rel! Használtam is nagy boldogan...amíg ki nem gyulladt a motorellenőrző sárga lámpa, 4500-nál leszabályzás, nehézkes indulás. A helyi hivatalos szervíznek még csatlakozója sem volt (!), hogy kiolvashassa a hibát....szaki keresés....eredmény 1. vezérműtengely jeladó csere. 2. vezérműszíj, feszgörgők, vízpumpa, olaj, szűrő csere (esedékes is volt) 3. hiba maradt! 4. Főtengely jeladó csere.... 5. hiba maradt! :) Kérném, akinek van valami tippje hogy szüntethető meg ez a probléma, segítsen! Még egy adalék: hasonló hibával küzdő Vectrásnál a vezérműtengelyek tárcsáinak cseréje segített, állítólag az abban lévő jeladó mágnes elveszti az "erejét" egy idő után....cserével megjavul az említett hiba. Mivel nem olcsó móka ez a próbálgatás, jó volna szűkíteni a hibalehetőségeket! Nagyon várnám az ötleteket! Köszönöm előre is!

A vezérműkerékben szerintem nincs mágnes,a mágnestekercs maga a jeladó.Hibakódolvasás nélkül csak lottózni lehet rajta.A nehézkes indulás lehet akár légtömegmérő vagy vizhőfokszenzor is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy '94-es, 2.0-es (X20XE) Omegát. Nagyon szép állatotban van, 240e km-rel! Használtam is nagy boldogan...amíg ki nem gyulladt a motorellenőrző sárga lámpa, 4500-nál leszabályzás, nehézkes indulás. A helyi hivatalos szervíznek még csatlakozója sem volt (!), hogy kiolvashassa a hibát....szaki keresés....eredmény 1. vezérműtengely jeladó csere. 2. vezérműszíj, feszgörgők, vízpumpa, olaj, szűrő csere (esedékes is volt) 3. hiba maradt! 4. Főtengely jeladó csere.... 5. hiba maradt! :) Kérném, akinek van valami tippje hogy szüntethető meg ez a probléma, segítsen! Még egy adalék: hasonló hibával küzdő Vectrásnál a vezérműtengelyek tárcsáinak cseréje segített, állítólag az abban lévő jeladó mágnes elveszti az "erejét" egy idő után....cserével megjavul az említett hiba. Mivel nem olcsó móka ez a próbálgatás, jó volna szűkíteni a hibalehetőségeket! Nagyon várnám az ötleteket! Köszönöm előre is!

1. Húzd le a légtömegmérőt és indítsd be úgy.

2. Ha semmi változás akkor dugd vissza és villogtasd ki a hibakódokat.

A kivillogtatott hibakód jó eséllyel utal majd a hibára.

Amúgy ha a hivatalos szervíz nem gyári szenzorokat rakott bele és egyébként eredetileg is itt volt a gond, akkor pont olyan mintha nem csináltak volna semmit. Tesóm autójába is simán beletették a nem gyári főtengely jeladót, majd 2 hét múlva gariban cserélték gyárira - tesóm a szenzorok árának különbözeti díját persze fizette.

Link to comment
Megosztás:

1. Húzd le a légtömegmérőt és indítsd be úgy.

2. Ha semmi változás akkor dugd vissza és villogtasd ki a hibakódokat.

A kivillogtatott hibakód jó eséllyel utal majd a hibára.

Amúgy ha a hivatalos szervíz nem gyári szenzorokat rakott bele és egyébként eredetileg is itt volt a gond, akkor pont olyan mintha nem csináltak volna semmit. Tesóm autójába is simán beletették a nem gyári főtengely jeladót, majd 2 hét múlva gariban cserélték gyárira - tesóm a szenzorok árának különbözeti díját persze fizette.

Sziasztok!

A légtömegmérő lehúzásakor a motor "fulladozni" kezd. A szenzorok gyáriak, a "régi" szerelőm cserélte. (A hivatalos szervízhez 3szor vittem el, a végén kódolvasás nélkül csípőből a két jeladó cseréjét vuduzta elő, potom 60ezer+munkadíjért! Nyámmogtak mindenen, uh hagytam is őket.....) A főtengely jeladóból 2 nem volt jó annak ellenére, hogy ehhez a motortípushoz írták, a 3. gyárit fogadta csak be a járgány.

Link to comment
Megosztás:

A vezérműkerékben szerintem nincs mágnes,a mágnestekercs maga a jeladó.Hibakódolvasás nélkül csak lottózni lehet rajta.A nehézkes indulás lehet akár légtömegmérő vagy vizhőfokszenzor is.

Hibaolvasás megtörtént az alaktrész cserék előtt, csak nem a szakszervízben (katasztrófa a csapat), a vezérmű jeladó hibáját írta ki. Ezután cseréltük. A hiba megmaradt, jött a főtengely jeladó csere. Gyárit tettünk bele. A nehézkes indulás nem igazán a "köszörülős-kínlódós" verzió, inkább az "erőtlen lassan éledős" fajtából való... :) Hűtővíz hőmérséklettel hálIsten semmi gond...eddig...a légtömegmérő lehúzásra pedig reagál, uh valószínű az teszi a dolgát. A korábbi Vectrás példa azért jutott visssza hozzám, (a computeres diagnosztától) mert uezt a kálváriát járta végig mint én, és már computer felülprogramozás miatt vitték hozzá a járgányt. Az ő javaslatára cserélték a vezérmű kerekeket és ezután múlt el a hibája. Szóval kissé bizonytalanul állok a dolgok előtt! Már nem kevés zst feccöltem bele...és az eredmény 0... :D

Link to comment
Megosztás:

Hibaolvasás megtörtént az alaktrész cserék előtt, csak nem a szakszervízben (katasztrófa a csapat), a vezérmű jeladó hibáját írta ki. Ezután cseréltük. A hiba megmaradt, jött a főtengely jeladó csere. Gyárit tettünk bele. A nehézkes indulás nem igazán a "köszörülős-kínlódós" verzió, inkább az "erőtlen lassan éledős" fajtából való... :) Hűtővíz hőmérséklettel hálIsten semmi gond...eddig...a légtömegmérő lehúzásra pedig reagál, uh valószínű az teszi a dolgát. A korábbi Vectrás példa azért jutott visssza hozzám, (a computeres diagnosztától) mert uezt a kálváriát járta végig mint én, és már computer felülprogramozás miatt vitték hozzá a járgányt. Az ő javaslatára cserélték a vezérmű kerekeket és ezután múlt el a hibája. Szóval kissé bizonytalanul állok a dolgok előtt! Már nem kevés zst feccöltem bele...és az eredmény 0... :D

Nem lehet hogy szakadt, törött vagy KH-s a kábele a kötegben a veztengely jeladónak? Ismerősöm F Astrájának ez volt a baja, ilyenkor kiszállt géptető kinyit kábelköteg megrángatás, és utána már jó is volt....egy darabig. Neki is 4500-ig forgott ilyenkor csak a sas.

Link to comment
Megosztás:

Hibaolvasás megtörtént az alaktrész cserék előtt, csak nem a szakszervízben (katasztrófa a csapat), a vezérmű jeladó hibáját írta ki. Ezután cseréltük. A hiba megmaradt, jött a főtengely jeladó csere. Gyárit tettünk bele. A nehézkes indulás nem igazán a "köszörülős-kínlódós" verzió, inkább az "erőtlen lassan éledős" fajtából való... :) Hűtővíz hőmérséklettel hálIsten semmi gond...eddig...a légtömegmérő lehúzásra pedig reagál, uh valószínű az teszi a dolgát. A korábbi Vectrás példa azért jutott visssza hozzám, (a computeres diagnosztától) mert uezt a kálváriát járta végig mint én, és már computer felülprogramozás miatt vitték hozzá a járgányt. Az ő javaslatára cserélték a vezérmű kerekeket és ezután múlt el a hibája. Szóval kissé bizonytalanul állok a dolgok előtt! Már nem kevés zst feccöltem bele...és az eredmény 0... :D

Álló motornál a helyzeti jeladókat mindig kidobja hibának.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy '94-es, 2.0-es (X20XE) Omegát. Nagyon szép állatotban van, 240e km-rel! Használtam is nagy boldogan...amíg ki nem gyulladt a motorellenőrző sárga lámpa, 4500-nál leszabályzás, nehézkes indulás. A helyi hivatalos szervíznek még csatlakozója sem volt (!), hogy kiolvashassa a hibát....szaki keresés....eredmény 1. vezérműtengely jeladó csere. 2. vezérműszíj, feszgörgők, vízpumpa, olaj, szűrő csere (esedékes is volt) 3. hiba maradt! 4. Főtengely jeladó csere.... 5. hiba maradt! :) Kérném, akinek van valami tippje hogy szüntethető meg ez a probléma, segítsen! Még egy adalék: hasonló hibával küzdő Vectrásnál a vezérműtengelyek tárcsáinak cseréje segített, állítólag az abban lévő jeladó mágnes elveszti az "erejét" egy idő után....cserével megjavul az említett hiba. Mivel nem olcsó móka ez a próbálgatás, jó volna szűkíteni a hibalehetőségeket! Nagyon várnám az ötleteket! Köszönöm előre is!

A 4500-nál leszabályzást nekem is vezérműtengely jeladó hibája miatt csinálta.

Link to comment
Megosztás:

A 4500-nál leszabályzást nekem is vezérműtengely jeladó hibája miatt csinálta.

Sziasztok!

Nekem egy 95-ös van, én is sokat szívtam vele míg ki nem derült,hogy nem bele valók voltak a jeladók.

Motorszámmal bementem egy Opel szervízbe, megadták a GM számokat,utánna már egyszerü megrendelni.

Melyik fajta ECU van?SIMTEC 56.1 vagy Simtec 56.5?Egyépként nekem főtengely jeladó volt a rossz.

Én cseréltem kábel köteget,ECU-t,gyújtó trafót,4 vezérmű jeladót mire kiderült a főtengely jeladó hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 95-ös van, én is sokat szívtam vele míg ki nem derült,hogy nem bele valók voltak a jeladók.

Motorszámmal bementem egy Opel szervízbe, megadták a GM számokat,utánna már egyszerü megrendelni.

Melyik fajta ECU van?SIMTEC 56.1 vagy Simtec 56.5?Egyépként nekem főtengely jeladó volt a rossz.

Én cseréltem kábel köteget,ECU-t,gyújtó trafót,4 vezérmű jeladót mire kiderült a főtengely jeladó hiba.

Ez idáig ok is lenne, de ha kiolvasod a hibakódot, akkor egyértelmű melyik jeladóval van gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 95-ös van, én is sokat szívtam vele míg ki nem derült,hogy nem bele valók voltak a jeladók.

Motorszámmal bementem egy Opel szervízbe, megadták a GM számokat,utánna már egyszerü megrendelni.

Melyik fajta ECU van?SIMTEC 56.1 vagy Simtec 56.5?Egyépként nekem főtengely jeladó volt a rossz.

Én cseréltem kábel köteget,ECU-t,gyújtó trafót,4 vezérmű jeladót mire kiderült a főtengely jeladó hiba.

94ben még 56.1-es ECU-t raktak bele. 96után jöttek az 56.5-ösök

Meg a nem gyári jeladót nembiztos hogy hibára kidobja. Nekem volt Bosch vezérműjeladóm, nem dobott rá hibát, de szórakozott. kicseréltem zacskós, GM-es jeladóra, ugyanúgy nem dobott hibát, de a hibajelenség megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv,

Kérdés:

X20SE motor, ugyebár DIS gyújtás, kopogásérzékelővel. Egy jó ideje elég erőtlennek tűnik a gép, többet fogyaszt, és mintha csörögne is gyorsításkor, terhelésen. Hibakód nincsen. Hidegen kicsit gondolkozik gyorsításkor, de csak pár másodpercig, utána semmi.

Valakinek ötlet? Kopogásérzékelő? Lambda szonda?(Most volt műszakin olyan értékeket csinált mint egy új motor, olajat sem eszi) EGR szelep? Szar benzin?(mindig shellnél tankolok ugyanott) Gyújtás körül valami? Katalizátor? Hőfokadók is voltak cserélve nemrég.

Annyi tünet van még, hogy kb hetente egyszer ha kinyomom a kuplungot araszoláskor, elkezdi dobálni az alapjáratot(nem felpörög hanem majdnem leáll és vissza normálra, ezt ismételgeti), de gázfröccsre megjavul. Lehet ez nem függ össze a dologgal.

Ez a legbosszantóbb hiba, mert 100 dolog lehet az oka:S

Köszi előre is.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Kérdés:

X20SE motor, ugyebár DIS gyújtás, kopogásérzékelővel. Egy jó ideje elég erőtlennek tűnik a gép, többet fogyaszt, és mintha csörögne is gyorsításkor, terhelésen. Hibakód nincsen. Hidegen kicsit gondolkozik gyorsításkor, de csak pár másodpercig, utána semmi.

Valakinek ötlet? Kopogásérzékelő? Lambda szonda?(Most volt műszakin olyan értékeket csinált mint egy új motor, olajat sem eszi) EGR szelep? Szar benzin?(mindig shellnél tankolok ugyanott) Gyújtás körül valami? Katalizátor? Hőfokadók is voltak cserélve nemrég.

Annyi tünet van még, hogy kb hetente egyszer ha kinyomom a kuplungot araszoláskor, elkezdi dobálni az alapjáratot(nem felpörög hanem majdnem leáll és vissza normálra, ezt ismételgeti), de gázfröccsre megjavul. Lehet ez nem függ össze a dologgal.

Ez a legbosszantóbb hiba, mert 100 dolog lehet az oka:S

Köszi előre is.

Üdv

Helyedben a gyújtással kezdenék. Lehet hogy beáztak/nyirkosak a gyertyapipák, vagy maguk a gyertyák problémásak (esetleg gyújtókábelek, de ez nem valószínű).

Valamint előfordul, hogy megreped a DIS modul, és az rakoncátlankodik.

Ha ez csak most jött elő, és eddig is ott tankoltál, akkor nem hinném hogy a benzin a ludas.

Mindenesetre nekem ugyanezt a jelenséget csinálta (alapjárat ingadozott álló helyzetben, meg néha leállt), amikor a benzinnel problémázott (azóta 'drágább' benzint tankolok, és problémamentes).

Ja, amúgy az autó teljesített egy 2200km-es etapot a tegnapi-mai napon, probléma nélkül (csak egyszer, Dániában, nem akarta bezárni a kp zár az ajtót távirányítóról. de úgy néz ki kiheverte, most működik az is :o ).

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,még új vagyok csak rákényszerített a sors hogy kérdezzek.hátha tud valaki segíteni.

megállok az autóval, ( b omega 2,0 16 ) leállitom , kiveszem a kulcsot,bezárom,haza megyek.

majd kb 3-4 óra múlva életre kell a műszerfalon a komputer kijelző s reggelig világit,mig le nem merül az aksi.

gondoltam kiveszem a biztit, (12 es). ha kiveszem elindul a páramentesítő ventilátor ( 20 as bizti) ha azt is kiveszem akkor megáll.

természetesen mind ez alatt a kulcs nincs az autóban.

ötlet? vagy szellemirtó száma?smile.gif

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,még új vagyok csak rákényszerített a sors hogy kérdezzek.hátha tud valaki segíteni.

megállok az autóval, ( b omega 2,0 16 ) leállitom , kiveszem a kulcsot,bezárom,haza megyek.

majd kb 3-4 óra múlva életre kell a műszerfalon a komputer kijelző s reggelig világit,mig le nem merül az aksi.

gondoltam kiveszem a biztit, (12 es). ha kiveszem elindul a páramentesítő ventilátor ( 20 as bizti) ha azt is kiveszem akkor megáll.

természetesen mind ez alatt a kulcs nincs az autóban.

ötlet? vagy szellemirtó száma?smile.gif

ghostbusters, ja.

utólagos riasztónál láttam olyat, hogy az felkapcsolta a lámpát élesedés után, és leszittyózta az akksit.

ilyenre tudnék gondolni, más passz.

BC amúgy akkor világít, ha kinyitod távirányítóval, és nem nyitod ki az ajtót (persze gyári kp-zár cuccokkal).

így lehet hogy a kp-zár vezérlő tréfál meg.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Mindenkinek!

Két év alatt másodszor járok úgy, hogy nem tudom kiiktatni az indításgátlót!

Az autó B-s Omega 1994-es 2.0 16V benzines, sedan, manuális váltós.

Az autó a hibakód kiolvasóval sem kommunikál.

Esetleg, ha valaki járt már így, vagy hallott róla, szívesen vennék minden segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Mindenkinek!

Két év alatt másodszor járok úgy, hogy nem tudom kiiktatni az indításgátlót!

Az autó B-s Omega 1994-es 2.0 16V benzines, sedan, manuális váltós.

Az autó a hibakód kiolvasóval sem kommunikál.

Esetleg, ha valaki járt már így, vagy hallott róla, szívesen vennék minden segítséget!

Akkor lehet, hogy nem is az immoval van a baj. Én már jártam úgy, hogy néha nem indult az autó, de nekem egy utólagos relé volt a hibás.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Mindenkinek!

Két év alatt másodszor járok úgy, hogy nem tudom kiiktatni az indításgátlót!

Az autó B-s Omega 1994-es 2.0 16V benzines, sedan, manuális váltós.

Az autó a hibakód kiolvasóval sem kommunikál.

Esetleg, ha valaki járt már így, vagy hallott róla, szívesen vennék minden segítséget!

Az immo az ECU 47-es lábán szakítja meg a tápellátást. Mérjetek rá, hogy ott van-e áram. Ha van akkor nem hiszem hogy az immo az. Amúgy gyujtásra rakva továbbra is villog a futó emberke? A motorelektronika lámpa világít vagy sem? Miután bezártad az autót, kulccsal nyitod vagy távirányítóval?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.