Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Lábon elvontatták. Én is meglepődtem.

Amúgy megvan a családban a 3. MV6-os Omi. Sógorom ma vett egy 95-os limuzint. Nagyon tetszik neki a kényelme. Az autómata váltót még szoknia kell.

Én is sajnálom, ami az autóddal történt. :lol: Remélem még rendbehozható, és sok kilométert megtesztek együtt! :lol:

Lenne egy kérdésem is: Omegáknál állítható a hátsó futómű dőlésszöge? Azt vettem észre a miénknél (már a megvételkor) hogy a hátsó kerekek mintha kicsit befelé dőlnének, és a gumik is a belső oldalon jóval kopottabbak. Ha állítható, bármelyik futóműves meg tudja csinálni, vagy különleges dolog?

Link to comment
Megosztás:

Én is sajnálom, ami az autóddal történt. :lol: Remélem még rendbehozható, és sok kilométert megtesztek együtt! :lol:

Lenne egy kérdésem is: Omegáknál állítható a hátsó futómű dőlésszöge? Azt vettem észre a miénknél (már a megvételkor) hogy a hátsó kerekek mintha kicsit befelé dőlnének, és a gumik is a belső oldalon jóval kopottabbak. Ha állítható, bármelyik futóműves meg tudja csinálni, vagy különleges dolog?

Persze, állítható. Semmi extra, futóműves be tudja állítani.

Link to comment
Megosztás:

Hali!Kénytelen voltam meghozni azt, hogy automatáról átszerelem kéziváltósra az omimat :D .Váltós ember átnézte a mechanikát ,új mágnesszelepeket -kardánjeladót-vezekékeket a váltón belülre,és sajnos nemjó.Másik elektromos szaki is átnézte az egészet,az összes kapcsolódó kábelt,relét,szelepeket,minden működik.Váltóvezérlőt is cseréltem próbára ,semmi változás :lol:.Minden jó csakegyütt az egész nem tuti.Valami egyéb helyről jövő jelet nem kap meg,felkutatása sook-sook nap.Arra sajnos nincs időm :D Ésitt elszakadtacérnám :lol: :D Vasárnap délután nekiláttam,tegnap estére kész a verda.csak a könyöklőt kell vissza rakni. :lol:

Mivel,hogy minden jó, az összes kiszedett culát óccsó forintér piacra rakom .

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Hűtő, hengerfej pakolás minden jó már az autón, csak azt szeretném tudni, miért nem mozdul a hőfokmérő???

semmit?

Vetillátor jól működik, minden f*sza, csak visszajelzés nincs...

A hűtőbe van vagy a motorba az érzékelő??

Adjatok lécci ötleteket!

x20xev

Thnx

SzaboPSZ

De megálltam a tescoba, és megint szétnyomta ez egyik csövem. Ezt azért már nem hiszem el, hogy ennyire szivatna!

Mi lehet??

Hengerfej pakolás cserélve, meg már nem dolgozik bele a vízbe, mert azt elég jól érezném. Hűtő új, termosztát nélkül vagy azzal mindegy, de szétnyomja.

Alsó csövet cseréltem ezért most a felsőt nyomta szét...

Szar lenne a vízpumpám? nemrég volt cserélve, kb 15000 kmel ezelőtt.

Gondoltam majd megcsinálok rajta mindent, de lassan minden hónapra jut 1 nagyobb, és relaitve nem futott sokat!

ÉN kitartok mellette, csak lenne jó a hűtése már... kicsit most elekserített. Haverom 94-es millió km-ert futott lagunájának tized ennyi baja van, és azt azért ölik is!!!

thnx

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Hűtő, hengerfej pakolás minden jó már az autón, csak azt szeretném tudni, miért nem mozdul a hőfokmérő???

semmit?

Vetillátor jól működik, minden f*sza, csak visszajelzés nincs...

A hűtőbe van vagy a motorba az érzékelő??

Adjatok lécci ötleteket!

x20xev

Thnx

SzaboPSZ

De megálltam a tescoba, és megint szétnyomta ez egyik csövem. Ezt azért már nem hiszem el, hogy ennyire szivatna!

Mi lehet??

Hengerfej pakolás cserélve, meg már nem dolgozik bele a vízbe, mert azt elég jól érezném. Hűtő új, termosztát nélkül vagy azzal mindegy, de szétnyomja.

Alsó csövet cseréltem ezért most a felsőt nyomta szét...

Szar lenne a vízpumpám? nemrég volt cserélve, kb 15000 kmel ezelőtt.

Gondoltam majd megcsinálok rajta mindent, de lassan minden hónapra jut 1 nagyobb, és relaitve nem futott sokat!

ÉN kitartok mellette, csak lenne jó a hűtése már... kicsit most elekserített. Haverom 94-es millió km-ert futott lagunájának tized ennyi baja van, és azt azért ölik is!!!

thnx

Szia

Ha fölmelegedett a víz és a kiegyenlítő tartályon kicsit kitekered a sapkát szuszog rendesen? Ha elérte az üzemi hőfokot, egyforma meleg az alsó és a felső cső? Mennyire keményszik fől a vízcsöved ha üzemi hőfokon van? Ha jók a csövek nehéz őket szétnyomatni mert eléggé túl vannak méretezve. A tartály sapka jó? Nálam a cső eddig még csak a bilincsnél engedett, öregedés miatt.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hali!Kénytelen voltam meghozni azt, hogy automatáról átszerelem kéziváltósra az omimat :D .Váltós ember átnézte a mechanikát ,új mágnesszelepeket -kardánjeladót-vezekékeket a váltón belülre,és sajnos nemjó.Másik elektromos szaki is átnézte az egészet,az összes kapcsolódó kábelt,relét,szelepeket,minden működik.Váltóvezérlőt is cseréltem próbára ,semmi változás :lol:.Minden jó csakegyütt az egész nem tuti.Valami egyéb helyről jövő jelet nem kap meg,felkutatása sook-sook nap.Arra sajnos nincs időm :D Ésitt elszakadtacérnám :lol: :D Vasárnap délután nekiláttam,tegnap estére kész a verda.csak a könyöklőt kell vissza rakni. :lol:

Mivel,hogy minden jó, az összes kiszedett culát óccsó forintér piacra rakom .

Hali

Lemaradtam egy kicsit . Mi baj volt az autómataváltoddal?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Hűtő, hengerfej pakolás minden jó már az autón, csak azt szeretném tudni, miért nem mozdul a hőfokmérő???

semmit?

Vetillátor jól működik, minden f*sza, csak visszajelzés nincs...

A hűtőbe van vagy a motorba az érzékelő??

Adjatok lécci ötleteket!

x20xev

Thnx

SzaboPSZ

De megálltam a tescoba, és megint szétnyomta ez egyik csövem. Ezt azért már nem hiszem el, hogy ennyire szivatna!

Mi lehet??

Hengerfej pakolás cserélve, meg már nem dolgozik bele a vízbe, mert azt elég jól érezném. Hűtő új, termosztát nélkül vagy azzal mindegy, de szétnyomja.

Alsó csövet cseréltem ezért most a felsőt nyomta szét...

Szar lenne a vízpumpám? nemrég volt cserélve, kb 15000 kmel ezelőtt.

Gondoltam majd megcsinálok rajta mindent, de lassan minden hónapra jut 1 nagyobb, és relaitve nem futott sokat!

ÉN kitartok mellette, csak lenne jó a hűtése már... kicsit most elekserített. Haverom 94-es millió km-ert futott lagunájának tized ennyi baja van, és azt azért ölik is!!!

thnx

Hőfokszenzor a hengerfej jobb oldalán, a hűtővízkiömlőjénél van.

Nézd meg, hogy az alsó vízcső mennyire meleg... ha jó a hűtő, akkor hűvösebbnek kellene lennie, mint a felső csőnek.

Vízpumpa nem lehet kóros, amiatt nem nyomja el a csövet.

Lehet hogy sérült, öreg a cső, azért köszönt el!

Érdemes lenne megcsinálni, vagy csináltatni a hőfokmérőt, az alapot ad a hűtő működéséhez!

Lehet hogy felforr a vized valami miatt, és amiatt nyomja el a csövet, csak mivel nem látod a víyzhőfokot, nem tudom hogy ez az oka.

A hűtő új... Ez mit takar? Novi zsír, nullkilóméteres, vagy bontott?

Link to comment
Megosztás:

Lemaradtam egy kicsit . Mi baj volt az autómataváltoddal?

Rák tudja!!Külön-külön minden jó,de együtt nem müködött,csak szervizmódban.Minden mágnesszelep,relé,váltóvezérlő,kardánjeladó...stb próbautra újak lettek berakva.Újra lett fűzve a kábelköteg,a váltóban a

kábelek kilettek cserélve.De sajna nem volt jó :lol: Maradt ez a lehetőség,ha használni szeretném a verdámat.

Link to comment
Megosztás:

Szia

Ha fölmelegedett a víz és a kiegyenlítő tartályon kicsit kitekered a sapkát szuszog rendesen? Ha elérte az üzemi hőfokot, egyforma meleg az alsó és a felső cső? Mennyire keményszik fől a vízcsöved ha üzemi hőfokon van? Ha jók a csövek nehéz őket szétnyomatni mert eléggé túl vannak méretezve. A tartály sapka jó? Nálam a cső eddig még csak a bilincsnél engedett, öregedés miatt.

Üdv

éss igazad van, beidegültem, vettem lada niva vizcsövet beleraktam és lám azóta jó. szemügyre vettem a csöveket, és a bilincseknél elég jól szét voltak már repedezve...

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek! Régen voltam, gondoltam beköszönök.

Olvasom és látom itt a problémákat.

Elsősorban kori, részvétem elég csúnyára sikeredett. Szívem szakad meg, ha látok egy törött vagy éppen lelakott omit.

Másodikra meg lenne kérdésem...megnéztem ma vízcsöveimet. Nagyon kemények, még járó motornál is... de hogy ez üzemin vagy sem, azt nem tudom mert ebben a melegben 98fok alá nem nagyon megy...de mivel újak a csövek, így nem durrannak el. (Egyenlőre)

Harmadik. Nehezen indul az autó, világít a csek motor lámpa és az olaj nyomás visszajelző lámpa is...oké fulladozik meg minden. Nem baj...de ezt első indításkor mindig csinálja, utána már nem nagyon nyomok egy kis gázt és megtorpan az autó...nem baj...de ez lehet olaj és benzin szűrőtől?

Negyedik...mentem egy erősebb kört, ilyen padló végig ami kifér...azt 180ról fékezni kellet egy nagyot... kigyulladt a motor csek lámpa, és bekeményedett a fékem. Azt félre álltam és meg kellet várnom, hogy amíg a fékek egy kicsit lehűlnek, vagy nem tudom mert addig nem tudtam beindítani...de nem is biztos, hogy emiatt, mert utána is kemény volt a fékem és világított a lámpa...majd egyszer csak mintha feltámadt volna, és minden oké és a hiba is eltűnt...

Rossz hír, hogy nem tudok menni blitz weekendre, mert lagziba lettem hivatalos, csak elfejtettem, és most jutott eszembe...

Nah mindenki vigyázzon magára!

Pacsek

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Először itt hírdetném meg az Omit, úgy néz ki, mennie kell. A fórumon beszámoltam az előző hibákról és azok kijavításáról. Most legutóbb generátor felújítás történt, de váratlanul ismét elkezdett 'torpanni', a szerelő megnézte, kipróbálta, mozgatott rajta 1-2 csatlakozót, most megint jó, de elszállt a bizalmam.

No, a lényeg: '94-es, 2.5 V6 benzin-gáz, automata, klímás. Messze nem tökéletes, de azért jó, telefonon elmondom, amit tudok az autóról, ha érdekel valakit. Maglódon lakunk, az autó is itt van. A kereskedők 350e-be számolnák be, én 400e-t szeretnék érte kapni. Vasárnap este felteszem a használtautó.hu-ra.

harmincas - 9o5-96-81

Üdv

Okta

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenkinek! Régen voltam, gondoltam beköszönök.

Olvasom és látom itt a problémákat.

Elsősorban kori, részvétem elég csúnyára sikeredett. Szívem szakad meg, ha látok egy törött vagy éppen lelakott omit.

Másodikra meg lenne kérdésem...megnéztem ma vízcsöveimet. Nagyon kemények, még járó motornál is... de hogy ez üzemin vagy sem, azt nem tudom mert ebben a melegben 98fok alá nem nagyon megy...de mivel újak a csövek, így nem durrannak el. (Egyenlőre)

Harmadik. Nehezen indul az autó, világít a csek motor lámpa és az olaj nyomás visszajelző lámpa is...oké fulladozik meg minden. Nem baj...de ezt első indításkor mindig csinálja, utána már nem nagyon nyomok egy kis gázt és megtorpan az autó...nem baj...de ez lehet olaj és benzin szűrőtől?

Negyedik...mentem egy erősebb kört, ilyen padló végig ami kifér...azt 180ról fékezni kellet egy nagyot... kigyulladt a motor csek lámpa, és bekeményedett a fékem. Azt félre álltam és meg kellet várnom, hogy amíg a fékek egy kicsit lehűlnek, vagy nem tudom mert addig nem tudtam beindítani...de nem is biztos, hogy emiatt, mert utána is kemény volt a fékem és világított a lámpa...majd egyszer csak mintha feltámadt volna, és minden oké és a hiba is eltűnt...

Rossz hír, hogy nem tudok menni blitz weekendre, mert lagziba lettem hivatalos, csak elfejtettem, és most jutott eszembe...

Nah mindenki vigyázzon magára!

Pacsek

Féknek nemsok köze van a motorhoz. Főleg nem úgy, hogy nem tudod elindítani az autót miatta...

Fék esetén véletlen nem az ABS lámpa világított?

Ilyesmi akkor szokott előfordulni (mmint hogy komoly fékezés után nincs fékerő), ha vizes a fékfolyadék. Ugyan ekkor nem ez a hibajelenség, mmint hogy felkeményedik a fék, hanem pont az ellenkezője, puhul a fék, rugózik a pedál (mivel a fékfolyadékban levő víz felforr, a gőz meg ugye összenyomható)...

Olajszűrő nem fogja a motort (na persze 10e km-enként nem árt cserélni :lol: ), benzinszűrő sanszos!

Benzines autó lévén, érdemes megnézni a gyertyákat is...

Amikor megvettem az Omit, első volt, hogy olajakat, szűrőket, gyertyát cseréltem... Hát mit ne mondjak, kb +100LE volt a feeling, amit a karbantartás dobott! :lol: :lol:

És nekem is csinálta ezt, hogy jól fel kellett húzni a motort, mielőtt beindult volna hidegen.

Most is kell egy kicsit köszörülni hidegen, jah de már régen volt 0km-es a vas! :D

Link to comment
Megosztás:

Seregben alászoktunk gyújtani az autónak,és nem kellett hidegen tekertetni. :lol:

Azaz... Igaz bután nézne ki, ha minden reggel poroltóval indulnék a kocsihoz :D

Anno, az off Citroen Xm-emben volt állófűtés... Előző tulaj svájci volt, és ott nagyok a hidegek... Ezért pakoltatott bele egy 12/220V-os állófűtést (12Vos fűtés miatt volt mégegy akksi hátul :lol: ... én ezt még megtoldottam azzal, hogy a fűtéssel együtt menjen a belső venti is). Jó is volt. Amikor beálltam a helyére, bedugtam a stekkert. reggel indulás előtt fél órával felnyomtam a meleg szobából a kapcsolót, és mire kiglancoltan, frissen megindultam a kocsihoz, már meleg volt az utastérben, a motor meg már 50-60 fok körül volt (még akár -10fokban is :D ) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.