Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

Bevásárlás után nem indult az Omegám, gyújtásra rakom és nem hallom az ÁC zúgását. Szerintem nem szív üa-ot, tudtok valami típushibát, eldugulhat, vagy elektromos saruk lehetnek a hiba mögött???

Azt hiszem a tanknál kell lennie hátul ( x20xev ) megyek, ránézek a biztikre és a kocsi alá is.

Ha le kell szedni hol lehet hozzáférni?

Ha tudtok v.mi extra gyors infot azt megköszönöm!

Link to comment
Megosztás:

az AC 12 v-on működik... a relét hol tudom megnézni?

motortéri dobozban van, ha szembe állsz a kocsival, kinyitod a relé-dobozt, tűzfalhoz legközelebbi sor, jobbról-balra számolva a második relé kell neked (elvileg itt két relé van, a jobb szélső a polaritáscsere védelem, jobbról a második az a benzinszivattyúé). pozíciót most nem tudok mondani, de remélem érthető volt :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bevásárlás után nem indult az Omegám, gyújtásra rakom és nem hallom az ÁC zúgását. Szerintem nem szív üa-ot, tudtok valami típushibát, eldugulhat, vagy elektromos saruk lehetnek a hiba mögött???

Azt hiszem a tanknál kell lennie hátul ( x20xev ) megyek, ránézek a biztikre és a kocsi alá is.

Ha le kell szedni hol lehet hozzáférni?

Ha tudtok v.mi extra gyors infot azt megköszönöm!

Hát itt több dolog is eszembe jutott:

1. Az AC pumpa a tankban van, és speciel sosem hallottam

2. Legfőképpen azért, mert gyújtásra nem megy, csak indítózáskor (legalábbis az X20SE-ben így volt)

3. A relé viszont tényleg a motortéri relédobozban van, ha jól emlékszem két lila relé egymás mellett, és a kerékdob felőli lesz az... Ha nem jól emlékszem, bocsi! :D

Hogy megy-e a pumpa, azt egyszerűen meg tudod nézni: az injektorhídon van egy szelep, olyasmi sapka van rajta, mint a kerék szelepén, (a szelep is hasonló, vagy megegyezik), a közepét megnyomva az üzemanyagnak spriccelnie kell, a nyomást megtartja a rendszer. A pumpát a tankból kiszedni a hátsó üléslap felemelése után tudod, ott van a tankfedél, nem egyszerű leszedni...

Link to comment
Megosztás:

Hát itt több dolog is eszembe jutott:

1. Az AC pumpa a tankban van, és speciel sosem hallottam

2. Legfőképpen azért, mert gyújtásra nem megy, csak indítózáskor (legalábbis az X20SE-ben így volt)

3. A relé viszont tényleg a motortéri relédobozban van, ha jól emlékszem két lila relé egymás mellett, és a kerékdob felőli lesz az... Ha nem jól emlékszem, bocsi! :D

Hogy megy-e a pumpa, azt egyszerűen meg tudod nézni: az injektorhídon van egy szelep, olyasmi sapka van rajta, mint a kerék szelepén, (a szelep is hasonló, vagy megegyezik), a közepét megnyomva az üzemanyagnak spriccelnie kell, a nyomást megtartja a rendszer. A pumpát a tankból kiszedni a hátsó üléslap felemelése után tudod, ott van a tankfedél, nem egyszerű leszedni...

Megy gyújtásra, csak nem folyamatosan. Addig nyomja a benzint míg eléri a nyomást (ideális esetben 1-2sec), és utána csak akkor megy ha indítózol (lényege ugye hogy felépüljön a benzinnyomás, hogy az első injektornyitás már benzint nyomjon a hengerbe).

És ha nagyon figyelsz, hallod is.

Egyébként a benzinhidas ötlet jó, hirtelen nem ugrott be.

Link to comment
Megosztás:

nálam pl nem megy gyújtásra egy pillanatig sem

sztem ahogy crime írta, x20se-n nem hallatszik.

Nálam hallatszik.

Meg a másik trükk, hogy ha kevés a nafta benne, és ferdén áll az autó, akkor sokat kell nyektetni, mire elkapja.

Azonban ha 2-3x ráadom-leveszem a gyújtást, közben hallom a szivattyút 1-1 pillanatra, akkor pöccre indul az autó :D

Link to comment
Megosztás:

sztem ahogy crime írta, x20se-n nem hallatszik.

Nálam hallatszik.

Meg a másik trükk, hogy ha kevés a nafta benne, és ferdén áll az autó, akkor sokat kell nyektetni, mire elkapja.

Azonban ha 2-3x ráadom-leveszem a gyújtást, közben hallom a szivattyút 1-1 pillanatra, akkor pöccre indul az autó :D

Hidd el, nem megy gyújtásra... Amikor az indítási problémáim voltak, elég sokszor volt neki gyújtás adva, meg levéve úgy, hogy az AC a kezemben volt, vagy éppen a burkolat nélküli relé felett álltam. Ha tudni akartam, hogy megy-e a pumpa, a relét zártam rövidre, és akkor füleltem/figyeltem.

A Kadettom működött úgy, ahogy írtad: gyújtásnál ment 1-2 mp-ig, felépítette a nyomást. Azt viszont nem tudom, hogy a "nagyobb" Omegák hogyan csinálják, én csak az X20SE-ről tudok nyilatkozni (és sajnos csak emlékezetből, azt is eladtam majd' 1 éve).

Link to comment
Megosztás:

Hidd el, nem megy gyújtásra... Amikor az indítási problémáim voltak, elég sokszor volt neki gyújtás adva, meg levéve úgy, hogy az AC a kezemben volt, vagy éppen a burkolat nélküli relé felett álltam. Ha tudni akartam, hogy megy-e a pumpa, a relét zártam rövidre, és akkor füleltem/figyeltem.

A Kadettom működött úgy, ahogy írtad: gyújtásnál ment 1-2 mp-ig, felépítette a nyomást. Azt viszont nem tudom, hogy a "nagyobb" Omegák hogyan csinálják, én csak az X20SE-ről tudok nyilatkozni (és sajnos csak emlékezetből, azt is eladtam majd' 1 éve).

Jahh, vili. Perdöntő bizonyítékot most nem tudok szolgáltatni, mert többi mint 1600km-re van a vas.

De hogy így működik az x20xev-s motor esetén, az biztos.

Gondolom ezek a különbségek a Motronic vs Simtronic vezérlőkre vezethetők vissza.

Bár ha logikusan gondolkozik az ember, az nem árt ha gyújtás ráadás után már megvan a kellő benzinnyomás.

Igaz szelepelve van a híd, de hát egy 15éves autó, az 15 éves.

Link to comment
Megosztás:

Hidd el, nem megy gyújtásra...

Bocs hogy illetéktelenként (nincs és nem is volt Omegám) belepofázok, de logikusan gondolkodva valaminek csak fel kell építenie a nyomást az üzemanyagrendszerben, nem? Szvsz ha az benzinhíd (vagy hogy a francba hívják) jól tartja a nyomást és/vagy aránylag sűrűn elindítod az autót, akkor nem fogod hallani gyújtáson menni az AC-t (mert minek menne ha egyszer van nyomás az üzemanyagrendszerben), de ha már mondjuk egy hónapja nem indítottad be és a nyomás is eltűnt, akkor azért el kell indulnia annak az AC-nek hogy valami újra felépítse az elveszett nyomást, nem? Különben elég sokáig indítózhatnál mire elindulna az autó...

Link to comment
Megosztás:

Bocs hogy illetéktelenként (nincs és nem is volt Omegám) belepofázok, de logikusan gondolkodva valaminek csak fel kell építenie a nyomást az üzemanyagrendszerben, nem? Szvsz ha az benzinhíd (vagy hogy a francba hívják) jól tartja a nyomást és/vagy aránylag sűrűn elindítod az autót, akkor nem fogod hallani gyújtáson menni az AC-t (mert minek menne ha egyszer van nyomás az üzemanyagrendszerben), de ha már mondjuk egy hónapja nem indítottad be és a nyomás is eltűnt, akkor azért el kell indulnia annak az AC-nek hogy valami újra felépítse az elveszett nyomást, nem? Különben elég sokáig indítózhatnál mire elindulna az autó...

Sima ügy. Ugyanez van üres tanknál is, mivel nem marad meg a folyadékoszlop a csőben, nehezebben épül fel a benzinhídban a nyomás, így ha csak indítózol, tovább tart, mint ha pár gyújtás rá-le, és már pöcc-röff! :D

Ez nem Omega, hanem befecskendezéses benzinmotor függő :D

Nemtudom hogy a szelepnek mennyi ideig kellene tartania a nyomást, de azt is megfigyeltem már, hogy ha gyújtás van az autón hosszabb ideig (pl mert babrálok rajta valamit), és csend van a műhelyben, időnként (10-15perc, de lehet hogy több, nem mértem még :) ) hallani lehet ahogy a szivattyú felbúg 1-2 sec-re. Gondolom ennyi idő alatt csinál akkora nyomást, ami szükséges, mert a hosszú várakozás alatt a szelep (vagy az injektorcsúcsok /bár ezt kétlem/), eleresztik a naftát.

Link to comment
Megosztás:

motortéri dobozban van, ha szembe állsz a kocsival, kinyitod a relé-dobozt, tűzfalhoz legközelebbi sor, jobbról-balra számolva a második relé kell neked (elvileg itt két relé van, a jobb szélső a polaritáscsere védelem, jobbról a második az a benzinszivattyúé). pozíciót most nem tudok mondani, de remélem érthető volt :)

Pontos leírás :D viszont ez nem vonatkozik az 1994-1996-os modellekre,ezeknél a tűzfalnál kezdődő 2 db közül a belső

A sárvédő felé R7 ÜZEMANYAGBEFECSKENDEZŐ RENDSZERÉ, a másik belső az R8 A TÁPSZIVATTYÚ RELÉJE

Ezen a két vastag lábat /egymással szemben vannak/összekötöd az öt láb küzül,nemtudod eltéveszteni mert a többi vékonyabb

Amennyiben ezt a két vastag lábat összezárod menni kell az AC pumpának /GYUJTÁS NÉLKÜL IS MENNIE KELL!/

Így lehet legegyszerűbben műszer nélkül megtudni hogy a relé a hibás vagy sem

Link to comment
Megosztás:

Bocs hogy illetéktelenként (nincs és nem is volt Omegám) belepofázok, de logikusan gondolkodva valaminek csak fel kell építenie a nyomást az üzemanyagrendszerben, nem? Szvsz ha az benzinhíd (vagy hogy a francba hívják) jól tartja a nyomást és/vagy aránylag sűrűn elindítod az autót, akkor nem fogod hallani gyújtáson menni az AC-t (mert minek menne ha egyszer van nyomás az üzemanyagrendszerben), de ha már mondjuk egy hónapja nem indítottad be és a nyomás is eltűnt, akkor azért el kell indulnia annak az AC-nek hogy valami újra felépítse az elveszett nyomást, nem? Különben elég sokáig indítózhatnál mire elindulna az autó...

OK, ez tényleg logikus, de tovább viszem a dolgot: akkor sem indult el gyújtásra a pumpa, mikor a kezemben volt, és a rendszer teljesen üres volt, illetve nem volt benne nyomás, mert az injektorhídon lévő szeleppel leengedtem... Viszont indítózáskor majd kiugrott a kezemből...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Omegába keresek y22dth motort. Mert ugyanis megfőzték a fent említett motort, és olaj dőlt a kipufogón keresztül, illetve a nívó pálcán tört föl, szóval elég halott a dolog.

Cserébe ez a motor nem volt csak fronterába, saab 9-5-be, illetve omegába. Ezért jó ritka, és ami van annak is elkérik az árát(1600 és 2200 euro).

Szóval a nagy kérdés, hogy Y22DTH és Y22DTR közt maga a blokkba van külömbség? Ugyanis a hengerfej csont ugyanaz, sőt a láncfeszítők is. Az ürtartalom is cm3-re megeggyezik. A hengerfej passzol a 2.0 dízelére is. Adagoló is szerintem ugyanaz.

Az opel-infos.de alapján ezek szerint csak a teljesítménybe vagy külömbség. Tehát bele tudom tenni omegába a vectra y22dtr blokkját, vagy lesz probléma a motortartó bakokkal?(egyik oldalt tudtam összenézni a két motorkódút és elsőre ott stimmelt a 3 csavaroási pont.)

Esetleg TIS-be valaki meg tudná nézni nekem???!

Vagy ha bontóba jár körbe tudna fényképezni nekem egy y22DTR-t

Köszönöm

SZP

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

SOS segítségre lenne szükségem, nagyon fontos lenne szombat délelőtt Ac-pumpát szereznem Omegához (X20XEV). Elsősorban Vác, Pest környéki lehetőség érdekelne, olcsó, használt is számba jöhet.

Ha valaki tud segíteni, akár egy weboldal címmel, v. telefonszámmal, azt nagyon megköszönném.

köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

SOS segítségre lenne szükségem, nagyon fontos lenne szombat délelőtt Ac-pumpát szereznem Omegához (X20XEV). Elsősorban Vác, Pest környéki lehetőség érdekelne, olcsó, használt is számba jöhet.

Ha valaki tud segíteni, akár egy weboldal címmel, v. telefonszámmal, azt nagyon megköszönném.

köszi előre is

Nálam polcon van 8 rugóért, de sajna messze vagyok--

Link to comment
Megosztás:

Tényleg nem az! Ugyanis az alatt még nem volt! És nem is az megy itt, hanem a co maradványok eltüntetése belülről.

Más egyéb?

Nem, a wartburg alatt tényleg nem volt katalizátor(gyárilag), de szokás volt a kétütem miatt felhalmozódott elégetlen olajat kiégetni a kipufogó dobokból.

És az is látszik hogy vagy egy x20se, vagy x20xev motoros omega katalizátora.

Szerintem ez a katalizátor hamar tönkrement.

Ugyanis katalizátor nem egy szűrő ami ha elhasználódik, az azt jelenti hogy eldugultak a lyukacskái.

(Katalitikus úton bontja az el nem égett gázokat, magas hőmérséklenet a bennük található nemesfémek oxidálják a kipufogógáz kellemetlen alkotóit, ártalmatlan alkotóelemeire bontva azokat.

Továbbá, elvileg a katalizátor (mint anyag) jellemzője hogy a folyamat során nem károsodik... Mint tudjuk, az elmélet nem mindig egyezik a gyakorlattal - elég a platina/paládium, szétég a kerámia, esetleg összetörik, vagy egy törött olajlehúzó gyűrű miatt telemegy az egész olajjal...)

Tehát ha a katalizátor nem jó (vagyis nem katalizálja a gázokat és/vagy eldugult) akkor kuka, csere.

Hatását tekintve... meleg lesz az egész. Más sztem nem történik vele.

Szóval mindezt összevetve, idő és acetilén pocsékoló mutatvány ez (szerintem).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.