Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Üdvözletem mindenkinek.

Szeretnék megosztani egy kis tapasztalatot a héten egy tempósabb haladás után kivillant a szerviz lámpa.

Az autónak olyan hangja lett, mint egy traktornak az alapjárat ingadozott.

Gondolom, sejtitek AGR szelep fent akadt, szétkaptam, de a szelep tiszta volt, és egy fém darab volt a szelep alászorulva. Mint kiderült egy hézagoló alátét a tört szét benne ennek volt az egyik darabja, jól ki is fujt, mert tiszta korom volt.

Ittam egy sört aztán, a dobozából kivágtam egy alátétet ezzel ki is volt iktatva a szelep, ami érdekes nem dob semmilyen hiba kódot, a motor Y22XE. Megjavult az alapjárati ingadozásom is.

Szóval, ha valakinek ugyanilyen a motor száma nyugodtan vakolhatja a szelepet.

Még egy kérdés valaki cserélt már első lengőkar hátsó szilentet?

Mennyire macerás a dolog?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem mindenkinek.

Szeretnék megosztani egy kis tapasztalatot a héten egy tempósabb haladás után kivillant a szerviz lámpa.

Az autónak olyan hangja lett, mint egy traktornak az alapjárat ingadozott.

Gondolom, sejtitek AGR szelep fent akadt, szétkaptam, de a szelep tiszta volt, és egy fém darab volt a szelep alászorulva. Mint kiderült egy hézagoló alátét a tört szét benne ennek volt az egyik darabja, jól ki is fujt, mert tiszta korom volt.

Ittam egy sört aztán, a dobozából kivágtam egy alátétet ezzel ki is volt iktatva a szelep, ami érdekes nem dob semmilyen hiba kódot, a motor Y22XE. Megjavult az alapjárati ingadozásom is.

Szóval, ha valakinek ugyanilyen a motor száma nyugodtan vakolhatja a szelepet.

Még egy kérdés valaki cserélt már első lengőkar hátsó szilentet?

Mennyire macerás a dolog?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Azért az még hosszabb motorfékes üzemnél előjöhet.

Link to comment
Megosztás:

akkor most ez mi lehet,valami vudu dolog.

nem szeretnék kiadni feleslegesen x forintot ha nem is az a baja.

nekem el van több helyen görbülve a lengőkar és erre mondta a szerelő hogy tutti ettől van.

de most ezek után hogy több mindenkinek ez a baja akkor most teljesen tanácstalan lettem.

Link to comment
Megosztás:

akkor most ez mi lehet,valami vudu dolog.

nem szeretnék kiadni feleslegesen x forintot ha nem is az a baja.

nekem el van több helyen görbülve a lengőkar és erre mondta a szerelő hogy tutti ettől van.

de most ezek után hogy több mindenkinek ez a baja akkor most teljesen tanácstalan lettem.

vidd ahhoz a szerelőhöz, és mondd neki, hogy csinálja meg. innen kezdve az ő baja.

persze csak úgy csinálja, hogy te tételes felmérést kérsz, legalább tudod mit akar kicserélni.

Link to comment
Megosztás:

Én tavaly cseréltem az első lengőkarban a szilenteket. Gázkályha felett megmelegítettem, majd kiütöttem a szilent belsejét.Kivágtam a gumit belőle, utána egy fémfűrésszel elvágtam a szilent külső gyűrűjét.Ezután már könnyű kiütni. Az újat satuval nyomtam a helyére. Kiszedés előtt figyeld meg, hogy kell állnia a szilentnek, és vigyázz, mert az első szilent olajjal van töltve és az kiveréskor ki fog spriccelni, ami kellemetlen, mert a melegítéstől forró.

Link to comment
Megosztás:

Én tavaly cseréltem az első lengőkarban a szilenteket. Gázkályha felett megmelegítettem, majd kiütöttem a szilent belsejét.Kivágtam a gumit belőle, utána egy fémfűrésszel elvágtam a szilent külső gyűrűjét.Ezután már könnyű kiütni. Az újat satuval nyomtam a helyére. Kiszedés előtt figyeld meg, hogy kell állnia a szilentnek, és vigyázz, mert az első szilent olajjal van töltve és az kiveréskor ki fog spriccelni, ami kellemetlen, mert a melegítéstől forró.

Azt a barbár technikát! :rolleyes: ;) :D :D

Na jó, csak a cink... más se csinálja különbül! :D

Sajnos a legtöbb szilentet csak így lehet kiszedni milliós célszerszámok-célgépek nélkül (avagy szétverni kalapáccsal az egészet, asszem még mindig az előbbi megoldás a kultúráltabb).

Amúgy ennél már csak az volt barbárabb, amikor egy fhanszia autón cseréltem első kerékcsapágyat, és az istennek nem lehetett kiütni. Darabonként kijött a középrésze, a kosár, a golyók, végén már csak a külső futófelülete kapaszkodott az agyba. Kalapáccsal nem lehetett megtámadni, a bronz-alu-réz dornikat simán szétnyomta, úgyhogy maradt a jó öreg acetilén-oxigén, és kifújtam vele a csapágyfémet :D

Annyi, hogy a szilent bepréseléséhez jobb egy prés (akár egy egyszer otthoni gyártású, olajemelős megoldás), satuval egyszerűbb félrenyomni. Persze ha nincs ló, jó a szamár is, ügyesen satuval is meg lehet oldani. Persze 5-600as gépsatu nélkül ne álljál neki! :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem tél végén még a téli gumival állították be a futóművet. Tökéletesen ment az autó. Feltettem a nyári gumikat (frissen szerelve/centírova, a beállítások nem változtak), azóta jobbra húz nekem is. Gondoltam rá, hogy felteszek előre két másik gumit, de egyelőre az árvíz elvágott a "raktáramtól", a hátsók meg más méretűek, ha jó is lenne, utána vissza kéne cserélni, szóval egy kicsit lusta is vagyok, nyár végén meg ezek a gumik úgyis mennek a levesbe... Addig meg marad így.

Arra akartam kilyukadni, hogy próbáld meg a hátsókat előre tenni, ha ugyanolyan a méretük. Vagy kölcsön valakitől. Ha változik az úttartás, meg a futása a kocsinak, akkor a gummi a ludas. Ha ugyanúgy húz, akkor valóban a futómű lehet elállít(ód)va. (Apropó: mekkora ütést kell kapnia egy lengőkarnak, hogy behorpadjon :rolleyes: ? Elég tökös anyagból van, nagyot oda kell sújtani neki, hogy sérüljön, vagy tévedek? Nem vertem még szét egyet sem, de Wartburgot szereltem sokat, ha melléütöttem, max. lepattant róla a kalapács.)

Link to comment
Megosztás:

Nekem tél végén még a téli gumival állították be a futóművet. Tökéletesen ment az autó. Feltettem a nyári gumikat (frissen szerelve/centírova, a beállítások nem változtak), azóta jobbra húz nekem is. Gondoltam rá, hogy felteszek előre két másik gumit, de egyelőre az árvíz elvágott a "raktáramtól", a hátsók meg más méretűek, ha jó is lenne, utána vissza kéne cserélni, szóval egy kicsit lusta is vagyok, nyár végén meg ezek a gumik úgyis mennek a levesbe... Addig meg marad így.

Arra akartam kilyukadni, hogy próbáld meg a hátsókat előre tenni, ha ugyanolyan a méretük. Vagy kölcsön valakitől. Ha változik az úttartás, meg a futása a kocsinak, akkor a gummi a ludas. Ha ugyanúgy húz, akkor valóban a futómű lehet elállít(ód)va. (Apropó: mekkora ütést kell kapnia egy lengőkarnak, hogy behorpadjon :rolleyes: ? Elég tökös anyagból van, nagyot oda kell sújtani neki, hogy sérüljön, vagy tévedek? Nem vertem még szét egyet sem, de Wartburgot szereltem sokat, ha melléütöttem, max. lepattant róla a kalapács.)

Igen, de egy kalapácsnál az Omi nehezebb, ami fölötte van! ;) Főleg ha a lendület is tolja előrefele...

Elég egyszer xarul elkapni egy padkát, azt kalap-kabát.

Amúgy a cartárs írta, hogy csereberélte a gumikat, nem lett jobb.

Link to comment
Megosztás:

következő lenne a gondom:

ismerősöm nekem adta a passátjából a gyári magnóját,viszont ahogy kivettük lekódolta magát. ;)

kód persze nincs hozzá.....

tud valaki valakit aki ért hozzá (nagyon kellene a műhelybe rádiónak :D ) ? állítolag sorszám alapján kilehet deríteni a kódot

Típus:

vw gamma

VWZ1Z3Y8674534

1J0 035 186 E

tudom hogy nem opel,de hátha van vki aki ért a magnókhoz :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

következő lenne a gondom:

ismerősöm nekem adta a passátjából a gyári magnóját,viszont ahogy kivettük lekódolta magát. ;)

kód persze nincs hozzá.....

tud valaki valakit aki ért hozzá (nagyon kellene a műhelybe rádiónak :D ) ? állítolag sorszám alapján kilehet deríteni a kódot

Típus:

vw gamma

VWZ1Z3Y8674534

1J0 035 186 E

tudom hogy nem opel,de hátha van vki aki ért a magnókhoz :rolleyes:

Előbb -utóbb csak sikerül valakit magadra haragítanod a sorozatos okos kérdéseiddel,de valószínűleg ezt szeretnéd...........
Link to comment
Megosztás:

<br />következő lenne a gondom:<br />ismerősöm nekem adta a passátjából ..... tudom hogy nem opel,de hátha van vki aki ért a magnókhoz

Jol latod, ez nem vw forum, ott sztem hamarabb is valaszolnak...

M3 bevezetoje mellett a Szentmihalyi ut kozeleben van egy autoszerviz, eleg jol ertenek majd minden tipushoz, elektromosan, radiohoz is...

En eleg tolerans vagyok, mas tipussal szemen is, de azert probald meglegkozelebb a megfelelo topikba irni ezt. Hja hogy nincs VW radio topik az sajnos az opelesek hibaja :D ;) :rolleyes: de ne hozz ezert egyet letre :D

Link to comment
Megosztás:

Jol latod, ez nem vw forum, ott sztem hamarabb is valaszolnak...

M3 bevezetoje mellett a Szentmihalyi ut kozeleben van egy autoszerviz, eleg jol ertenek majd minden tipushoz, elektromosan, radiohoz is...

En eleg tolerans vagyok, mas tipussal szemen is, de azert probald meglegkozelebb a megfelelo topikba irni ezt. Hja hogy nincs VW radio topik az sajnos az opelesek hibaja :D :D ;) de ne hozz ezert egyet letre :D

köszönöm :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

ezeken már túl vagyok.azóta másik felni garnitúra is volt fent téli gumival és úgy is húz.

az ütések hogy mitől lettek azt nem tudom de be van horpadva az biztos több helyen.láttam én is.a szerelőtől hoztam így el.cseréltek szilentet és azóta megy jobbra az autó.

Link to comment
Megosztás:

Haló betyárok! Keresgéltem de nem találtam erre a kérdésre választ így csak megkérdezem. Érdekes problémával állok szembe ami talán nem is érdekes mert az Omegáknál viszonylag gyakori jelenség ha jól tudom. Az autó hátsó traktusából vagy tól ezt nehéz megmondani, érdekes vibrációt és morgást hallok és érzek. Ha leállítom a motort és csak gurulok akkor is megvan ez a jelenség. Nem difi mert az inkább sikít vagy morog. Azt felismerném. A kerékcsapágyat szintúgy, így azt is kilőttem. Mi lehet még? Felnit leszedtem, beindítottam úgyis és ugyanúgy csinálja. A szálszakadás és a felni hiba is kizárva. A difi bakok rendben vannak az sem lehet. A hardy tárcsa nincs rosszabb állapotban mint azokon az autókon amik ezt a jelenséget nem produkálják. Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Köszi előre is

Link to comment
Megosztás:

Haló betyárok! Keresgéltem de nem találtam erre a kérdésre választ így csak megkérdezem. Érdekes problémával állok szembe ami talán nem is érdekes mert az Omegáknál viszonylag gyakori jelenség ha jól tudom. Az autó hátsó traktusából vagy tól ezt nehéz megmondani, érdekes vibrációt és morgást hallok és érzek. Ha leállítom a motort és csak gurulok akkor is megvan ez a jelenség. Nem difi mert az inkább sikít vagy morog. Azt felismerném. A kerékcsapágyat szintúgy, így azt is kilőttem. Mi lehet még? Felnit leszedtem, beindítottam úgyis és ugyanúgy csinálja. A szálszakadás és a felni hiba is kizárva. A difi bakok rendben vannak az sem lehet. A hardy tárcsa nincs rosszabb állapotban mint azokon az autókon amik ezt a jelenséget nem produkálják. Van esetleg valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban? Köszi előre is

Nem lehet hogy üt valamelyik féltengely kifliben van, esetleg a kardán nincs kiegyensúlyozva?

Esetleg még a kardáncsapágy (vagy a felfüggesztés középen)...

Link to comment
Megosztás:

Megmondom őszintén fogalmam nincs. Nem akartam szétbontogatni ezért gondoltam írok hátha valakinek volt hasonszőrű gondja már és tudok célirányosan menni. De akkor ránézek ezekre. Mese nincs :rolleyes:. Kösszépen a segítséget. Amúgy a váltó nem tud ilyet okozni ugye? Szerintem nem de megerősítés kellene ;)

Link to comment
Megosztás:

Megmondom őszintén fogalmam nincs. Nem akartam szétbontogatni ezért gondoltam írok hátha valakinek volt hasonszőrű gondja már és tudok célirányosan menni. De akkor ránézek ezekre. Mese nincs ;). Kösszépen a segítséget. Amúgy a váltó nem tud ilyet okozni ugye? Szerintem nem de megerősítés kellene :D

Hello :rolleyes:

Helyedben kezdeném a kardáncsapággyal, én ugyanígy jártam. Nekem is hasonszőrű tüneteim voltak, és már gondoltam én is mindenre hogy , kerékcsapágy ,vagy a difi, vagy sok minden más. Egy alkalommal aknára álltam ismerősömnél hogy utána járjak ennek és hát ugye láttam a kardáncsapágyat , hát mondom egy próbát megér. Vettem bele ######a német csapágyat durván 1200 ft volt, azóta olyan csendesen meg halkan fut az autó hogy el se lehet mondani, ahozképest amilyen volt.

Link to comment
Megosztás:

Hajhó!

Ezt kipróbálom, köszönöm. 1200ft nem tétel még ha csak próba lesz is. Az a baj, hogy annyira nem sikerült alákúsznom még és csak a kocsi hátuljával foglalkoztam. Ott semmit nem látok ami problémás lehetne. A kardáncsapágy pedig sanszos lehet mert nem rég lett átépítve automatáról manuálisra. Ki tudja mi volt esetleg rossz amit nem cseréltek ki. Erre mindenesetre ránézek. Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Hajhó!

Ezt kipróbálom, köszönöm. 1200ft nem tétel még ha csak próba lesz is. Az a baj, hogy annyira nem sikerült alákúsznom még és csak a kocsi hátuljával foglalkoztam. Ott semmit nem látok ami problémás lehetne. A kardáncsapágy pedig sanszos lehet mert nem rég lett átépítve automatáról manuálisra. Ki tudja mi volt esetleg rossz amit nem cseréltek ki. Erre mindenesetre ránézek. Köszi a segítséget.

Erről az ügyről GSIZoli tudna mesélni, mintha neki is lett volna valami ilyen problémája. Automatáról építette át kézire, és utána nem klappolt valami. Kérdezd meg, vagy keress vissza (talán a váltó topicban... asszem), én lusta vagyok :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.