Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

A Fronterával (X22XE) benéztem egy motorösszeakadást. Ott annyival volt bonyolultabb a dolog hogy a dugót elverte a szelep rendesen és fordítva. Semmi sem úgy néz ki hogy csak egy hengerfej csak ez csak az. Én másik komplett motort vettem és az lett szétszedve összerakva mert a blokkom már nem volt az igazi és nem akartam hónoltatni. Az "új" motor meg láthatóan szép belülről...de ha már szét van szedve akkor látszik hogy a kipuffogó öntvény is repedt, a kuplung sem az igazi, motortartó bak sem 100as...és akkor már csapágyat is ha ott járunk stb stb...a fejben szereléssel mindig az a baj hogy más lesz a vége ;) Persze össze lehet rakni valamit kopott kuplunggal is meg 50%os alkatrészekkel...

Link to comment
Megosztás:

A Fronterával (X22XE) benéztem egy motorösszeakadást. Ott annyival volt bonyolultabb a dolog hogy a dugót elverte a szelep rendesen és fordítva. Semmi sem úgy néz ki hogy csak egy hengerfej csak ez csak az. Én másik komplett motort vettem és az lett szétszedve összerakva mert a blokkom már nem volt az igazi és nem akartam hónoltatni. Az "új" motor meg láthatóan szép belülről...de ha már szét van szedve akkor látszik hogy a kipuffogó öntvény is repedt, a kuplung sem az igazi, motortartó bak sem 100as...és akkor már csapágyat is ha ott járunk stb stb...a fejben szereléssel mindig az a baj hogy más lesz a vége ;) Persze össze lehet rakni valamit kopott kuplunggal is meg 50%os alkatrészekkel...

Haveromék garázsában beleszakadt egy izzítógyertya egy transitba,ki kellett szedni a motort.A vége teljes hengerfej felújítás,kettőstömegű lendkerék és kuplungcsere meg még nem tudom mi lett a vége........... ;)

Link to comment
Megosztás:

Willkommen in Ungarn!

Kis hazánkban hivatalosan nem lehet már csővázas replikát(diablo,stb.)forgalomba helyezni.De ha megépíted,angliában forgalomba helyezed(ráadásul röhejesen egyszerűen és olcsón),hazahozod,jattolsz rá,már elfogadják,mert nem itt készült.

Logika az van. ;)

Link to comment
Megosztás:

Kis hazánkban hivatalosan nem lehet már csővázas replikát(diablo,stb.)forgalomba helyezni.De ha megépíted,angliában forgalomba helyezed(ráadásul röhejesen egyszerűen és olcsón),hazahozod,jattolsz rá,már elfogadják,mert nem itt készült.

Logika az van. ;)

Ugyanez igaz másra is.

Egyik ismerősöm otthon akart custom choppert építeni. Nem lehet. Hiába építed akár kit-ből, (így tehát nem is igazi custom, mert ugye kvázi szériagyártott alkatrészekből áll) nem lehet üzembe helyezni. csak, és mert.

Viszont ha csak az osztrákokig elmész, ott üzembehelyezed a mocit, hazahozod, kifizeted a vámot/adókat, és már száguldhatsz is vele.

Tehát adott egy építőkészlet, a leírás, stb, összerakod, és kinevetnek az NKH-nál. Ha ugyanezt megcsinálod külföldön, ott bemész vele a vizsgáztató állomásra, megfelel a feltételeknek (tehát gondolom fékez, világít, dudál, kanyarodik, stb), akkor minden ok.

Fene sem érti ezt...

Link to comment
Megosztás:

Úgy látom, te nem olvasgatod a C Vectra topikot. Ma már a lánc sem egy életbiztosítás. Az öreg CIH motoroknál még az volt ;)

Nem, nem szoktam.

Amúgy a lánc sosem volt életbiztosítás. Lásd pl a Skoda motorokat, amik a Favoritba kerültek. 50e km után lyukasra rágta a lánc a vezérműházat :lol:

Persze hogy nem tart sokáig, ha szar a lánc, ami felkerül. Nameg régen azért odarakták a kétsoros láncot, ma már csak egy BMX lánc vastagságú láncocska tekeri a vezérművet...

Amúgy a legjobb a királytengelyes megoldás. Nem is értem, miért nem az a legelterjedtebb.

Jah, akkor szinte hiba és szervizmentes lenne az autó (legalábbis ezen része) ;)

Link to comment
Megosztás:

Amúgy a legjobb a királytengelyes megoldás. Nem is értem, miért nem az a legelterjedtebb.

Használják azt egyáltalán még manapság (mondjuk úgy az utóbbi 30 évben)?

Nekem mindig csak a Bugatti 35B ugrik be ha királytengellyel szerelt autóról van szó, de az már jó rég volt...

Link to comment
Megosztás:

Használják azt egyáltalán még manapság (mondjuk úgy az utóbbi 30 évben)?

Nekem mindig csak a Bugatti 35B ugrik be ha királytengellyel szerelt autóról van szó, de az már jó rég volt...

Ford is használta a V4-es motornál (Taunus, európai modell, asszem), de ezen kívül nemigen fordul elő a második világháború utáni civil gépekben.

Repüléstechnikában, ipari motoroknál mai napig használatos.

Emlékszem, egyetlen egyszer, egy Broyt hegybontó gép V8-as Volvo Penta dízeljében láttam ilyen megoldást. Állat :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez igaz másra is.

Egyik ismerősöm otthon akart custom choppert építeni. Nem lehet. Hiába építed akár kit-ből, (így tehát nem is igazi custom, mert ugye kvázi szériagyártott alkatrészekből áll) nem lehet üzembe helyezni. csak, és mert.

Viszont ha csak az osztrákokig elmész, ott üzembehelyezed a mocit, hazahozod, kifizeted a vámot/adókat, és már száguldhatsz is vele.

Tehát adott egy építőkészlet, a leírás, stb, összerakod, és kinevetnek az NKH-nál. Ha ugyanezt megcsinálod külföldön, ott bemész vele a vizsgáztató állomásra, megfelel a feltételeknek (tehát gondolom fékez, világít, dudál, kanyarodik, stb), akkor minden ok.

Fene sem érti ezt...

Mert tőlünk kicsit nyugatabbra, no meg keletebbre is, az állami apparátus és szervek az emberekért vannak és nem fordítva...

Link to comment
Megosztás:

Ford is használta a V4-es motornál (Taunus, európai modell, asszem), de ezen kívül nemigen fordul elő a második világháború utáni civil gépekben.

Repüléstechnikában, ipari motoroknál mai napig használatos.

Emlékszem, egyetlen egyszer, egy Broyt hegybontó gép V8-as Volvo Penta dízeljében láttam ilyen megoldást. Állat :lol:

Nekem a szomszédom egy öreg Alfa 75-ös dieselt hajt, abban a vezérműtengelyt fogaskerék áttétel hajtja a főtengelytől. Az is elég bombabiztos megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Az összes VM-Motori diesel fogaskerék hajtású(Alfa 75-33),de fogaskerék hajtású a Touareg V10TDi is............

Na, ezekhez nem volt szerencsém :lol:

Ezek szerint nem kihalt a technika.

Mondjuk nem értem, igazából csapágy ígyis-úgyis kell, ráadásul szerintem egy feszítőgörgő, esetleg kettő, nem egyszerűbb mint pár csapágyazott fogaskerék...

Igaz a kerekeknek olajozás is kell. De ez a láncra is igaz...

Fogyasztói társadalom, ez van.

Mondjuk az is igaz, hogy a Ford V4-ese az egy hulladék volt, tipikus hibája volt, hogy eldarálta a királytengely fogait ;)

Link to comment
Megosztás:

Na, ezekhez nem volt szerencsém :lol:

Ezek szerint nem kihalt a technika.

Mondjuk nem értem, igazából csapágy ígyis-úgyis kell, ráadásul szerintem egy feszítőgörgő, esetleg kettő, nem egyszerűbb mint pár csapágyazott fogaskerék...

Igaz a kerekeknek olajozás is kell. De ez a láncra is igaz...

Fogyasztói társadalom, ez van.

Mondjuk az is igaz, hogy a Ford V4-ese az egy hulladék volt, tipikus hibája volt, hogy eldarálta a királytengely fogait ;)

Ötletes egyébként, mert ezek a fogaskerekek nem csak erre a célra szolgálnak, tehát nem csak sima csapágyazott fogaskerekek sorban, hanem az egyik az olajszivattyút hajtja, a másik a vízkeringetést csinálja, ha jól láttam.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk az is igaz, hogy a Ford V4-ese az egy hulladék volt, tipikus hibája volt, hogy eldarálta a királytengely fogait :lol:

A ford nem is tud ipari hulladékon kívül mást gyártani.A mondeonál egy 10mm-es fogazott tengelyen hajt a vízpumpa meg a szervószivattyú.Hajlamos ledarálódni,egy kuplungozáshoz az egész bölcsőt ki kell hajítani alóla.Az ügyfél meg néz hülyén,hogy mi tart rajta 10 munkaóráig............

Link to comment
Megosztás:

Ötletes egyébként, mert ezek a fogaskerekek nem csak erre a célra szolgálnak, tehát nem csak sima csapágyazott fogaskerekek sorban, hanem az egyik az olajszivattyút hajtja, a másik a vízkeringetést csinálja, ha jól láttam.

A kínából érkező, angol licensz alapján lopott motoron pont így van. ;) Raktam össze a vezérlését és azon agyaltam miért nem lehetett az opelbe ilyet tenni... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ötletes egyébként, mert ezek a fogaskerekek nem csak erre a célra szolgálnak, tehát nem csak sima csapágyazott fogaskerekek sorban, hanem az egyik az olajszivattyút hajtja, a másik a vízkeringetést csinálja, ha jól láttam.

Ja, pontosan. Végülis örökéletű megoldás. Talán pont ezért nem használják :lol:

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

volt itt szó az elmúlt napokban a környezet védelmi besorolásról.

nekem hátúl piros van felragasztva és az nagyon nem jó. a műszakinál ezt tették fel tavaly és semmit nem mondtak. most visszamentem és valami olyat hablatyoltak, hogy menjek el a mozaikba és majd ott varázsolnak rá jó pénzért másmilyet. ez hogy van? nem értem. a műszakinál megmalmoztak?

az autóm 2000-ben gyártott.v6

Link to comment
Megosztás:

Emlékezni? Mire? Ha emlékezett volna valaki is 1998-2002-re, akkor nincs ezeknek a f@szfejeknek 2/3-a. Persze, hogy romlani fog, amikor csak rossz és rosszabb közül lehet csak választani, az nem igazi választás...

Ez sem megoldás, ha elmegy mindenki, ki marad itt? És sajnos mindenki nem mehet...

Ui: csak megjegyezném, hogy nem ajánlom a moderatúrának, hogy idejöjjön és beszóljon...

Lassan egy hetes a komment. Tehát hamarosan várható a sárga lap... ;)

Ha pedig nem a modi, akkor egy naaagy fekete autó fog eljönni érted, lefüggönyözve... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hát ja, az se piros kéne legyen... de hát mint látjuk, jól működik a rendszer, minden frankó, jobban élünk mint 4 éve...

Kérdezz rá, hogy kell-e igazolás az opeltől az átsorolásra, mert nekem pl kell, anélkül hiába megyek az NKH vizsgaállomásra.

És mennyi?Német fórumon valami 200€-ról írtak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.