Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


azym

Recommended Posts

21 perce, Armin2015 írta:

Atneztem a cső rengeteget es a radiator felè menő felső csövecske mondhatni lanygyosnsk sem felel meg alsó cső forró mennyire nagy meló a csere ès pontosan hol is találom? 

Az utastérből férsz hozzá a kardánbox előtt a középkonzol mögött alatt találod, de a csere előtt egy mosást én megejtenék.  

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Üdv mindenkinek.
Valaki megtudná mondani mik azok amik kellenének egy digitklímás Vectrából ahhoz, hogy a manuális klímámat átalakíthassam digit klímássá?
1997-es X20XEV 

Előre is köszi

Módosítva : gyuros
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv.
Olyan jelenségem van a klíma használatakor, hogy a klíma bekapcsolásakor elindul a vízhűtő és a klímahűtő ventilátora is megfelelően és rendesen működik is minden..
De az érdekesség akkor jelenik meg amikor a kocsi rendesen bemelegszik  mert akkor viszont le állnak a ventilátorok és csak időnként kapcsolnak be max fordulaton.. 
Ha visszább hűl a motor akkor szintén bekapcsolnak a ventillátorok  amikor bekapcsolom a klímát... Szóval valami nyilván túlmelegedhet, de mi?  
Mi okozhatja ezt? Melyik érzékelő? Egyébként a ventilátorok minden fokozata működik....
 

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 06. 13. at 21:48, gyuros írta:

Üdv.
Olyan jelenségem van a klíma használatakor, hogy a klíma bekapcsolásakor elindul a vízhűtő és a klímahűtő ventilátora is megfelelően és rendesen működik is minden..
De az érdekesség akkor jelenik meg amikor a kocsi rendesen bemelegszik  mert akkor viszont le állnak a ventilátorok és csak időnként kapcsolnak be max fordulaton.. 
Ha visszább hűl a motor akkor szintén bekapcsolnak a ventillátorok  amikor bekapcsolom a klímát... Szóval valami nyilván túlmelegedhet, de mi?  
Mi okozhatja ezt? Melyik érzékelő? Egyébként a ventilátorok minden fokozata működik....
 

Üdv.
Megválaszolom a jelenséget Én magam.
Hűtőventilátort kellett cserélnem mert az volt defektes..
Ami az érdekes benne, hogy klíma használatakor működött az 1-es fokozat rajta de direkt 12voltot adva nem..  Gondolom az előtét ellenállás játszhatott közre..
Mindenesetre kicseréltem a hűtőventilátort és azóta működik rendesen..  Többek közt emiatt a probléma miatt melegedett korábban is már a vizem mert az 1-es fokozat nem volt jó....  De klímánál meg működött csak egy idő után kikapcsolt.. gondolom bemelegedett az előtétellenállás...
Probléma megoldva :D 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...
  • 4 months later...

Üdv mindenkinek.
Digit klíma problémám lett...
A helyzet az, hogy B1 vecit átépítettem B2 re. A Donor autóban simán csak gyujtáson nézve (mert a rendszer nem volt feltöltve) tudtam állítani a ventilátor sebességeket hallottam ahogy kapcsolja feljeb a ventillátort és nyomja a levegőt illetve ahogy kapcsolgattam, hogy a lábra vagy a szélvédőre fújassa a levegőt akkor is hallottam hogy a kis motorok állítgatják a lapátokat szóval működött ezen része..
Ha leveszem gyujtásról akkor hallok búgást a fűtésboxból, ez meg volt a donorautóban is.. 
Na már most  az átépítés után nem csinál semmit.. Hiába kapcsolgatom nem indítja el a ventillátort és nem is állítgatja a terelőlapátokat a fűtésboxban..
A komplett kábelköteg egy az egyben át lett építve ezt értsd úgy h az autóban fellelhető összes kábelezés át lett rakva.
Viszont van jó pár hibakód amiket előtte a donorautóban nem írt ki.
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=58020200423_161615.jpg                                           
Átnéztem a reléket, biztosítékokat is.
Mi lehet a probléma???? 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 23. at 17:33, gyuros írta:

Üdv mindenkinek.
Digit klíma problémám lett...
A helyzet az, hogy B1 vecit átépítettem B2 re. A Donor autóban simán csak gyujtáson nézve (mert a rendszer nem volt feltöltve) tudtam állítani a ventilátor sebességeket hallottam ahogy kapcsolja feljeb a ventillátort és nyomja a levegőt illetve ahogy kapcsolgattam, hogy a lábra vagy a szélvédőre fújassa a levegőt akkor is hallottam hogy a kis motorok állítgatják a lapátokat szóval működött ezen része..
Ha leveszem gyujtásról akkor hallok búgást a fűtésboxból, ez meg volt a donorautóban is.. 
Na már most  az átépítés után nem csinál semmit.. Hiába kapcsolgatom nem indítja el a ventillátort és nem is állítgatja a terelőlapátokat a fűtésboxban..
A komplett kábelköteg egy az egyben át lett építve ezt értsd úgy h az autóban fellelhető összes kábelezés át lett rakva.
Viszont van jó pár hibakód amiket előtte a donorautóban nem írt ki.
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=58020200423_161615.jpg                                           
Átnéztem a reléket, biztosítékokat is.
Mi lehet a probléma???? 

Üdv mindenkinek.
Ezt is megválaszolom én magam :)
A gyújtás kapcsoló hátulján lévő részt kellett lecserélni amire a csatlakozó kábel cucc megy rá mert a belseje szét volt esve és ez által bizonyos dolgoknak nem adott áramot.
A csere után tökéletesen működik a digitklíma egység :)
Lehet még valakinek jól jöhet ez az infó :) De remélhetőleg nem lesz ilyen gondja senkinek és más fajta sem :) 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv mindenkinek.
Van egy dolog ami számomra nem klappol.
Digitklímánál normális az ha az Eco gomb amikor világít akkor nem üzemel a kompresszor? Nem épp akkor kellene világítania ha be van kapcsolva?
Ha benyomom az auto gombot akkor az világítódik ki és az eco gomb kialszik vagy épp fordítva.
Láttam már a működésének a leírását az oldalon és rajta is vagyok h megtaláljam ismét de nem rémlik hogy ilyenről is lenne benne szó.
Egyébként autómata vezérlésnél a rendszer csak a venti fordulatszámát és a terelőlapátot állítgatja vagy a kompresszort is lekapcsolja ha úgy van?
 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, gyuros írta:

Üdv mindenkinek.
Van egy dolog ami számomra nem klappol.
Digitklímánál normális az ha az Eco gomb amikor világít akkor nem üzemel a kompresszor? Nem épp akkor kellene világítania ha be van kapcsolva?
Ha benyomom az auto gombot akkor az világítódik ki és az eco gomb kialszik vagy épp fordítva.
Láttam már a működésének a leírását az oldalon és rajta is vagyok h megtaláljam ismét de nem rémlik hogy ilyenről is lenne benne szó.
Egyébként autómata vezérlésnél a rendszer csak a venti fordulatszámát és a terelőlapátot állítgatja vagy a kompresszort is lekapcsolja ha úgy van?
 

Az teljesen jó így ahogy van, Eco módban világít a kis visszajelző (ezzel jelzi hogy az Eco mód aktív), és olyankor nem megy a kompresszor. Amúgy pont ez a kompresszor lekapcsolás az Eco mód lényege, mert teljesen automata módban (Auto gomb) állandóan megy a kompresszor, akkor is ha a klíma épp nem üzemel (mert a beállított hőmérséklet magasabb mint ami a kocsiban van, mondjuk mert épp fűtesz, télen)

Link to comment
Megosztás:

22 órája, tgabika76 írta:

Az teljesen jó így ahogy van, Eco módban világít a kis visszajelző (ezzel jelzi hogy az Eco mód aktív), és olyankor nem megy a kompresszor. Amúgy pont ez a kompresszor lekapcsolás az Eco mód lényege, mert teljesen automata módban (Auto gomb) állandóan megy a kompresszor, akkor is ha a klíma épp nem üzemel (mert a beállított hőmérséklet magasabb mint ami a kocsiban van, mondjuk mert épp fűtesz, télen)

Köszi a választ :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok van egy 2002-es Z16XE vectrám. Klíma problémám van vele, olyat csinál, hogy hidegen nem kapcsol a kompresszor, csak a ventilátorok indulnak el. Üzem meleg motornál kapcsol csak be a kompresszor.

Cserélve lett a nyomáskapcsoló, ventilátor kapcsoló, kompresszor relé, gázzal fullon van.

Esetleg valaki találkozott már ilyen hibával?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.