Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

A betöltő a kulissza tetején, a szuszogó.

Kiengedni alul lehet, a váltókarter leszedésével.

Van egy szintező csavar oldalt a féltengelynél, de annak az az érdekessége,

hogy nem érhet fel odáig az olaj. Úgyhogy nem eccerű meghatározni,

meddig is kell tölteni. :(

Nekem ezelőtt egy 35 éves konstrukciójú járgányom volt, azon is úgy volt csinálva, hogy a szintjelző csavarig kellett tölteni, a felesleg peddig kifolyt. Vagy inkább azt mondanám, hogy nem is lehetett többet bele tölteni, mert ugyanazon az oldalsó lyukon kellett beletölteni.

Akkor ennek miért kellene lejebb legyen az olajszint mint a lyuk? Ha több van benne, akkor károsodik a váltó?

Link to comment
Megosztás:

Keresztkérdés: honnan tudod hogy mennyit kell utántölteni? :wink:

Ugyanis nem eccerű a dolog, érdemes egyébként cserélni, ha már

veszett belőle, és egyúttal megoldani az olaj elvesztésének okát. :(

Olajfolyást nem látok, de az autó nemrég került a tulajdonomba, így hát nem tudom, hogy mennyi olaj van a váltóban, ezért gondoltam, hogy ellenőrzöm és utántöltök. Egyébként a váltó jól müködik.

Link to comment
Megosztás:

Nekem F15 van, és annál nem érheti el a "szintező" csavar szintjét,

erre Opeléknek is van valami célszerszám, amivel megnézik.

Egyébként legjobb ha ki van véve a féltengely, mert akkor ott

lehet nézni, ugyanis a szint addig van, tehát ha már folyik ki a

féltengely helyén, akkor jó. (a szintező csavar a féltengelyvonal

felett van)

Link to comment
Megosztás:

Astránál 400000km

De váltó szétszedése után újat kell beletölteni.

Megpróbálok egyenlöre olajcserével segiteni a váltómon,a betöltőnyílás megvan,holnap megnézem a leeresztő és nívócsavarok helyét is,sejtem hol vannak!

A betöltéstnél 1,7liter kell bele,aztán nívó csavar ki,és a csavar szintje alatt 2cm-rel kell lennie a szintnek!Ezt az infot kaptam.Azért még fogok telefonálni!

Link to comment
Megosztás:

Megpróbálok egyenlöre olajcserével segiteni a váltómon,a betöltőnyílás megvan,holnap megnézem a leeresztő és nívócsavarok helyét is,sejtem hol vannak!

A betöltéstnél 1,7liter kell bele,aztán nívó csavar ki,és a csavar szintje alatt 2cm-rel kell lennie a szintnek!Ezt az infot kaptam.Azért még fogok telefonálni!

"az 1.6 literes benzin és az 1.7 literes szívódizelmotor F13 hajtóművénél az oljszintnek kb. 20 mm-rel az ellenörzőnyílás alsó széle alatt kell lennie"

Mérőpálca "gyártását" és használatát javasolja.

1,6 liter a töltőmennyiség

Forrás:

H.R. Etzold : O.A.Í.cs

Link to comment
Megosztás:

"az 1.6 literes benzin és az 1.7 literes szívódizelmotor F13 hajtóművénél az oljszintnek kb. 20 mm-rel az ellenörzőnyílás alsó széle alatt kell lennie"

Mérőpálca "gyártását" és használatát javasolja.

1,6 liter a töltőmennyiség

Forrás:

H.R. Etzold : O.A.Í.cs

OK!Köszi,alig tévedtem!

Link to comment
Megosztás:

Ha elég sok fáradt olaj gyűlt már össze otthon, és szeretném eltüntetni, leadható-e benzinkútnál?Mert én korábban azt hallottam, hogy a benzinkutak kötelesek visszavenni.Vajon működik ez a dolog, vagy csak kamu? :?:

Ha működik a dolog, akkor szerintem úgy lenne logikus, hogy veszel x liter olajat náluk és akkor x liter f.olajat el kellene, hogy fogadjanak tőled.

Link to comment
Megosztás:

Van egy ü.a. adalék, amit nyugodt szívvel ajánlok mindenkinek!

A neve: STP Diesel Treatment. 250 ml, kék doboz hosszú nyakkal.

Sétáltam a Tescoban és megláttam, 780 HUF, ennyiért beöntöm. Teletank és önt. Ez tegnap előtt volt. Ma reggel kimegyek az udvarra és indítok (mindíg legalább 10 percet járatom indulás előtt) Már akkor furcsa volt, hogy a szokásos traktor hang, ami az első 1-2 percben szokott lenni, most nem volt. Adtam egy kis gázt, és felpörgött (közvetlenül indítás után eddig gázadásra fulladt). Az eddigi füst is kb. a felére csökkent. Az adalék beöntése óta 180 km-t tettem meg. Úgy érzem mintha jobban menne, de e lehet, hogy csak pszichés. De a hangja határozottan halkabb lett és alig füstöl. Szóval szvsz egy próbát mindenkinek megér.

1.7 TD (Isuzu)

Link to comment
Megosztás:

Van egy ü.a. adalék, amit nyugodt szívvel ajánlok mindenkinek!

A neve: STP Diesel Treatment. 250 ml, kék doboz hosszú nyakkal.

1.7 TD (Isuzu)

Bazz majdnem elindultam a boltba venni ilyet, csak később vettem észre, amikor fel akartam írni a nevét, hogy ez dízelbe való.

Tehát ajánlva mindenkinek akinek dízele van! :( :(

Link to comment
Megosztás:

Most a másik csodaszert szeretném kipróbálni :( a Protec -et, csak még azt nem tudom, honnan szerezzek :(

Ja az jó dolog nálammár bevált, jobb autósbaltokban lehet kapni.

Ha jön valaki Soltvadkertre akkor addigra megpróbálunk beszerezni 2250-ért ha van rá igény.

Fótra nem tudtunk vinni, mert a bolt nem kapta meg időre a rendelt mennyiséget.

Link to comment
Megosztás:

olaj neve: gyári

kérek 1,6-1,7L-t

akkor ezt így be is fogja venni az eladó :?: :roll: :(

Shimááán! :( :lol: De mélykék már korábban említette az olaj típusát meg ilyeneket itt.Asszem talán a "csináld magad"-ból linkelt.Ha jólemlékszem.Egy csomó szám, meg néhány betű volt benne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.