Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Kár, hogy így a motor el se indulna... :)

Műszaki szempontból nem számított annyira újdonságnak, inkább csak marketing fogás volt. A japán autókba már elég régóta 16 szelepes motorokat raktak. Honda, Toyota. És nemcsak a GSI-hez hasonló sportautókba, hanem a normálokba is.

Visszatérve az autó hátulján található feliratra, ebben kár túl sok összefüggést keresni. 1.4i-vel jelöltek mindent, ami 1,4 és injektoros és a régi típusú nagy felirat volt. Si-vel csak Se motorost, viszont SE motoros gépen láttam már sima "Opel" másik oldalon Astra 1,6" feliratot, meg is lepődtem, amikor megláttam a motorterében az injektor sort. A tulaja szerint ő nem cserélte se az ajtót, se a feliratokat. Van amelyiken nincs is feltüntetve a motor, mint ahogy az én corsámon se. Bal oldalon Corsa, Jobb oldalon Opel felirat. Illetve ezek a feliratok az autó bal és jobboldalán is elfordulnak, hogy mikor melyiken, arra sem sikerült összefüggést találnom :)

A ráncfelvarrt feliratra pedig csak kb. annyi igaz, hogy nincs i betű, meg talán az, hogy 8V-s motorhoz nem írtak 16V-t. Ezen kívül bármelyik oldalon lehet a felirat bármilyen kombinációban.

Akko még utoljára 1 találós kérdés:Ascona 1.8 SR E mit jelent?
Link to comment
Megosztás:

Kár, hogy így a motor el se indulna... :)

Műszaki szempontból nem számított annyira újdonságnak, inkább csak marketing fogás volt. A japán autókba már elég régóta 16 szelepes motorokat raktak. Honda, Toyota. És nemcsak a GSI-hez hasonló sportautókba, hanem a normálokba is.

Visszatérve az autó hátulján található feliratra, ebben kár túl sok összefüggést keresni. 1.4i-vel jelöltek mindent, ami 1,4 és injektoros és a régi típusú nagy felirat volt. Si-vel csak Se motorost, viszont SE motoros gépen láttam már sima "Opel" másik oldalon Astra 1,6" feliratot, meg is lepődtem, amikor megláttam a motorterében az injektor sort. A tulaja szerint ő nem cserélte se az ajtót, se a feliratokat. Van amelyiken nincs is feltüntetve a motor, mint ahogy az én corsámon se. Bal oldalon Corsa, Jobb oldalon Opel felirat. Illetve ezek a feliratok az autó bal és jobboldalán is elfordulnak, hogy mikor melyiken, arra sem sikerült összefüggést találnom :)

A ráncfelvarrt feliratra pedig csak kb. annyi igaz, hogy nincs i betű, meg talán az, hogy 8V-s motorhoz nem írtak 16V-t. Ezen kívül bármelyik oldalon lehet a felirat bármilyen kombinációban.

Igazad van,sok féle feliratozás létezik,nem lehet összefüggéseket keresni,találni.Az én 95 májusi facelift utáni 1.4-es sedanom hátulján OPEL a másik oldalon ASTRA_1.4 felirat látható,a motor pedig C14SE.
Link to comment
Megosztás:

Arról lehet szó, hogy az SE motorokon a 4 befecsi egyszerre fecskendez, csak négy helyen.

Míg a 16V-s motorokon már külön-külön időzítetten fecskendeznek be... :)

De abban igazad van, hogy nagyobb újdonságnak számított a 16 szelep... :)

Ha az SE motor DIS gyújtásos(parazita)akkor az párosával gyújt,a befecskendezés rajza szerint ahogy én értelmezem az is párosával fecskendez be.Jellegzetes ütemben "kattognak".
Link to comment
Megosztás:

Kár, hogy így a motor el se indulna... :)

Műszaki szempontból nem számított annyira újdonságnak, inkább csak marketing fogás volt. A japán autókba már elég régóta 16 szelepes motorokat raktak. Honda, Toyota. És nemcsak a GSI-hez hasonló sportautókba, hanem a normálokba is.

Visszatérve az autó hátulján található feliratra, ebben kár túl sok összefüggést keresni. 1.4i-vel jelöltek mindent, ami 1,4 és injektoros és a régi típusú nagy felirat volt. Si-vel csak Se motorost, viszont SE motoros gépen láttam már sima "Opel" másik oldalon Astra 1,6" feliratot, meg is lepődtem, amikor megláttam a motorterében az injektor sort. A tulaja szerint ő nem cserélte se az ajtót, se a feliratokat. Van amelyiken nincs is feltüntetve a motor, mint ahogy az én corsámon se. Bal oldalon Corsa, Jobb oldalon Opel felirat. Illetve ezek a feliratok az autó bal és jobboldalán is elfordulnak, hogy mikor melyiken, arra sem sikerült összefüggést találnom :)

A ráncfelvarrt feliratra pedig csak kb. annyi igaz, hogy nincs i betű, meg talán az, hogy 8V-s motorhoz nem írtak 16V-t. Ezen kívül bármelyik oldalon lehet a felirat bármilyen kombinációban.

Igazad van. Én tudtam rosszul. Kettesével vezérli... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem még elég friss az opel, nem régen vettem. 237.000km van benne szerintetek milyen olaj csere periódust alkalmazzak? 8000 vagy 10000km?

Az előző autóhoz vettem egy csomó olajat és persze mindíg marad ki valamaennyi szerintetek egy Castrol és Mobil1 koktél lehetséges? :D Terméstesen 10w40 mind a kettő!

Okozhat ez valami visszafordíthatatlan kárt ebben a komoly technikában? :icon1: Csak okleveles/aranykoszorús autószerelők véleményét várom! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem még elég friss az opel, nem régen vettem. 237.000km van benne szerintetek milyen olaj csere periódust alkalmazzak? 8000 vagy 10000km?

Az előző autóhoz vettem egy csomó olajat és persze mindíg marad ki valamaennyi szerintetek egy Castrol és Mobil1 koktél lehetséges? :D Terméstesen 10w40 mind a kettő!

Okozhat ez valami visszafordíthatatlan kárt ebben a komoly technikában? :icon1: Csak okleveles/aranykoszorús autószerelők véleményét várom! :D

10000km vagy 1év a csereperiódus

A 2 olajat én nem keverném Mobil1-et tegyél bele,de jön Mantec kolléga és megmondja a frankót

Link to comment
Megosztás:

10000km vagy 1év a csereperiódus

A 2 olajat én nem keverném Mobil1-et tegyél bele,de jön Mantec kolléga és megmondja a frankót

Kicsit utána olvastam és tényleg nem jó ötlet a mixelés! A Mobil1 jó a VW-m is szépen futott vele.

A cimborám akitől az autót vettem, Castrol Magnatec 10w40-el használta és 8000-ként cserélt olajat.

De a 10000 szimpatikusabb, szerintem annyit ki kell hogy bírjon egy olaj. Főleg hogy ez az opel nem eszi szerencsére.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit utána olvastam és tényleg nem jó ötlet a mixelés! A Mobil1 jó a VW-m is szépen futott vele.

A cimborám akitől az autót vettem, Castrol Magnatec 10w40-el használta és 8000-ként cserélt olajat.

De a 10000 szimpatikusabb, szerintem annyit ki kell hogy bírjon egy olaj. Főleg hogy ez az opel nem eszi szerencsére.

Ha van maradék olajad és két márkát azonos szintűből összekeversz, semmi baja nem lesz a motornak tőle.

Ugyanez van akkor is ha például külföldön "jön rád" a rátölthetnéked. Semmi gond nincs a másik olajtól.

Persze ez nem azt jelenti, hogy az olajok állandó kotyvasztása egy kívánatos dolog lenne.

A 10 ezres cserét javaslom.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

üdv 230ezrnél járok 10.40es olajat hazsnálok ez jó ugye? használhatom továbbra is! És még anniy kérdésem lene h igaz g astánál 302000km van benne disel és oda milyen olajat ajánlotok? 10 40et használok ugyan ott is de ez maradhat vagy váltsak? 7-10ezrenként cserélem benne ! Köszi mindenki előre is! ;)

Link to comment
Megosztás:

üdv 230ezrnél járok 10.40es olajat hazsnálok ez jó ugye? használhatom továbbra is! És még anniy kérdésem lene h igaz g astánál 302000km van benne disel és oda milyen olajat ajánlotok? 10 40et használok ugyan ott is de ez maradhat vagy váltsak? 7-10ezrenként cserélem benne ! Köszi mindenki előre is! ;)

Ne váltsál
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.