Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Hali Srácok!

Ismét kikérném a véleményeteket gumi ügyben.

Szombaton gyorsulási verseny lesz itt helyben a reptéren.

Idén már indultam 1x de sajna a döntőbe nem jutottam be mert a nyolcadik legjobb időt mentem a csoportomban(az első 6 jut be).Ha azt nézem hogy voltunk vagy 25-30-an,talán nem is olyan rossz.(teljesen széria géppel)

Azt olvastam hogy ha nincs pénzed slickre akkor megteszi valami kopott téligumi is merthogy lényegesen lágyabb keverék.

Illetve előny továbbá a kis kerékátmérő főleg hogy 1/8-ad mérföldről van szó mert pörgősebb a paripa vagyis olyan mintha a fokozatok rövidebbek lennének.

De jó lenne a hondásokat 1kicsit megszorongatni!:smt082

Köszi a véleményeket,ötleteket mindenkinek előre is!!

Link to comment
Megosztás:

Gorsulásban sem vagyok szakértő,ezért csak egy kicsit fizikázok,hogy legyen több vélemény amire támaszkodhatsz.

Kis kerék: -kevesebb út azonos fordulatszámnál

-kevésbé terheli a motort ( könnyebben veszi fel a forduatot váltás után a motor)

- indulásnál,és utána is könnyebben kipörög(raliban azért is

használnak kis kereket,mert azt könnyebb túlpörgetni és az

kell a kanyarokban.

nagy kerék:-hosszabb út azonos fordulatnál

-teheli a motort(nehezebben veszi fel a fordulatot váltás után a motor)

-nehezebben csúszik meg

Összességében: lehetőleg nagy kerék,amit induláskor még könnyen megindítanak a lóerők.

(ez adott esetben persze valószínüleg kisebb mint a gyári méret)

Jól megmontam mi?

De ez egy ilyen dolog:sokféle méretet ki kell próbálni mire megtalálod az igazit.(mint a nőknél ;) )

Link to comment
Megosztás:

Rallyban kis kerék? ;) Az összes "igazi" rallyautó 18-as kerékkel megy aszfalton. :lol:

Na az a lényeg, hogy szerintem is a gyorsulási versenyre minél kisebb átmérővel kell menni. Legjobban jársz, ha veszel két 14*7-es alufelnit (nem túl gyakori), arra pedig rádobsz két 14-es 195 széles gumit (ez is ritka és drága darab). Lehetőleg olyan típust, amit puhább keverékkel gyártanak (pl. Marangoni, Falken, Dunlop márkák között sok típus ilyen).

Téli gumit és a slikket felejtsd el, az nem jó megoldás ide.

A 14-es aluval vigyázz, öblös legyen, különben nem fog rámenni a fékre.

Link to comment
Megosztás:

Rallyban kis kerék? Az összes "igazi" rallyautó 18-as kerékkel megy aszfalton

Én nem a felni méretéről beszéltem,18-as felnin is lehet kis átmérőjű gumi

de az "peresebb".Természetesen a lóerőtől is függ a gumi külső átmérője

azaz lehet nagy átmérőjű a gumi,a lényeg az - a raliban - hogy a hajtáslánc túl tudja azt pörgetni akár aszfalton is.

Ezért nem biztos hogy egy relatív kis kerék jó a gyorsuláshoz,mert az könnyen tupörög.Erre volt példa a rali.

Link to comment
Megosztás:

300 lóerős autókra jól előmelegítve tényleg hasznos... De esetünkben nem, ez mérhetően igazolható. Ha mérések alapján az ellenkezőjét bebizonyítod, vendégem vagy két sörre! ;)

A 18-as keréken sincs nagyon peres gumi, ugyanis a rally jellegzetesen szar minőségű utakon zajlik, még a magas gumikkal is sok a defekt. :lol:

Egyébként nem csak a fék miatt használnak ilyet, hanem ennek a nagy keréknek jóval nagyobb a tapadási felülete, és nehezebben is melegszik túl a gumi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

opel16v írta:....a slikket felejtsd el, az nem jó megoldás ide....

Ja tisztára.

Akik a szó szoros értelmében versenyezni járnak gyorsulásokra, azok is csak azért raknak fel ilyen gumikat, hogy neked ellentmondjanak,

opel16v!

Ezt kifejtenéd bővebben?Miért is nem jó?

Én - és gyanitom rajtam kívűl sokan - eddig úgy tudtam,hogy a slick-nek jobb a tapadása,mint egy átlagos guminak,így az nehezebben csúszik meg,pörög ki és így nagyobb erő vihető át vele a talajra.

Kicsit elkéstem a kérdéssel.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként nem csak a fék miatt használnak ilyet, hanem ennek a nagy keréknek jóval nagyobb a tapadási felülete, és nehezebben is melegszik túl a gumi. ;)

A nagy átmérőjű keréknek miért lenne nagyobb a tapadási felülete? Az úttal érintkező gumifelület, mindig közel ugyan annyi, függetlenül az átmérőtől, nem?

Link to comment
Megosztás:

A nagy átmérőjű keréknek miért lenne nagyobb a tapadási felülete? Az úttal érintkező gumifelület, mindig közel ugyan annyi, függetlenül az átmérőtől, nem?

ha nő az átmérő, nő a kerület is, így ugyanakkora távon a gumi egy pontja kevesebbszer érintkezik az úttal, ergó kevésbé melegszik

gondolom, Gáborunk erre célzott ;-)

Link to comment
Megosztás:

ha nő az átmérő, nő a kerület is, így ugyanakkora távon a gumi egy pontja kevesebbszer érintkezik az úttal, ergó kevésbé melegszik

gondolom, Gáborunk erre célzott ;-)

Ez okés, a melegedéssel nem is volt gond. Csak a TAPADÁSI felület megnövekedését nem értem. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Az összes "igazi" rallyautó 18-as kerékkel megy aszfalton
A 18-as keréken sincs nagyon peres gumi, ugyanis a rally jellegzetesen szar minőségű utakon zajlik, még a magas gumikkal is sok a defekt.

Azért el kellene döntenünk ,hogy most akkor

hol megyünk,mert nem mindeggy!

Ez nem F1 hogy 2 garn.gumi tipus oszt kalap! ;) (azfalton a raliban is peres gumit használnak-ott álltalában nem rossz az út miősége)

És akkor mégegyszer alényeg-szerintem:

A kerék lehet nagyméretű ha a hajtáslánc túl tudja azt pörgetni-a Raliban.

Link to comment
Megosztás:

Hát én csak abból következtettem arra hogy a kis kerületi átmérő előny,mert a kétszáz méteren éppen hogy csak föltudok váltani háromba.

És hát a a harmadik sebesség fokozat nem éppen gyengéje a gépnek. :wink:

Lehet hogy a gyári méret sem lenne olyan rossz(205/50 15),mert most a sikeres felnibiznic után az van rajta.Csak valami jobb gumi kéne rá.

Tavaly 1ébként 215/40 16-tal indultam.

Link to comment
Megosztás:

Tavaly 1ébként 215/40 16-tal indultam

Akkor már legalább 1 tapasztalatod van,tudod,hogy akkor miét maradtál le, amikor lemaradtál (kipörgött a kerék és az autó nem haladt=lehet nagyobb kereket rakni vagy megmarad az átmérő,de szélesebb gumival. Vagy nehezen vette fel a fordulatot - mire megjött az erő már lemaradtál= kisebb kerék kell)

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem azzal volt a gond hogy álló helyzetből már közepes gázzal sem volt hajlandó túlzottan megindulni,mert elforgott a kerék alatta.Pedig nem ugrottam le a kuplongról.

A legjobb időmet ezért úgy mentem hogy lájtos indulás,semmi túráztatás és amikor már megindult,akkor frutti gáz :smt045

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.