Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumik, felnik


Tápiószecső

Recommended Posts

Bocs elfeljtettem, hogy függ a felni szélességétől is. Nekem 6,5" szélesek a felnik és így ET 35 a megfelelő 14" nál

De azt nem értem, hogy miért? Mi a viszonyítási alap, amiért ez a megfelelő? ET24-el járok, és eddig nem volt gyanús, hogy megfelelőtlen :D Ha fölteszek egy 8-8.5 széles kereket, akkor mi a megfelelőség alapja, amihez alakítani kéne? Vagy most a gyári kerékhelyzetet vesszük megfelelési alapnak, vagy mivel van a mivan? :D

Link to comment
Megosztás:

De azt nem értem, hogy miért? Mi a viszonyítási alap, amiért ez a megfelelő? ET24-el járok, és eddig nem volt gyanús, hogy megfelelőtlen :D Ha fölteszek egy 8-8.5 széles kereket, akkor mi a megfelelőség alapja, amihez alakítani kéne? Vagy most a gyári kerékhelyzetet vesszük megfelelési alapnak, vagy mivel van a mivan? :D

Az a baj az ET-vel, hogy nincs rá képlet amivel ki lehetne számolni, hogy mi is a megfelelő, ugyanis márkánként, típusonként, felni méretenként(átmérő, szélesség) eltér. Legegyszerűbb ha beírod gugliba, hogy x márkánál y tipusnál z felnimérettel milyen ET szám szükségeltetik, hogy a futóművet ne csessze szét.

Link to comment
Megosztás:

itt az az érdekes hogy amik benne voltak gyűrűk azok 56.6-os volt, de kotyogott benne, viszont most nem tudom hanyas van benne, az 56.6-os gyűrűk jók voltak addig még nem vettem a felnikre másik gumikat, mert azok 175/70-es volt ha jól tudom, és agyonra kopva :-), de miután vettem rá 185/60-ast azután kezdett el rázni, és akkor derült ki hogy nem jó a gyűrű bele, de csere és jó lett. ez volt tavaly, idén vissza raktam és ráz, fölleg ha elkezdek fékezni pl 120-ról, akkor még jobban, de megpróbálom újra centirozni őket, hát ha majd segít. Egyébként a felni: Momo Wrs R14, és ugye 4x100-as osztással.

Szálszakadást kizárom mert tavaly vettem a gumikat és a télen letakarva nem hiszem hogy lett rajta :-)

Link to comment
Megosztás:

itt az az érdekes hogy amik benne voltak gyűrűk azok 56.6-os volt, de kotyogott benne, viszont most nem tudom hanyas van benne, az 56.6-os gyűrűk jók voltak addig még nem vettem a felnikre másik gumikat, mert azok 175/70-es volt ha jól tudom, és agyonra kopva :-), de miután vettem rá 185/60-ast azután kezdett el rázni, és akkor derült ki hogy nem jó a gyűrű bele, de csere és jó lett. ez volt tavaly, idén vissza raktam és ráz, fölleg ha elkezdek fékezni pl 120-ról, akkor még jobban, de megpróbálom újra centirozni őket, hát ha majd segít. Egyébként a felni: Momo Wrs R14, és ugye 4x100-as osztással.

Szálszakadást kizárom mert tavaly vettem a gumikat és a télen letakarva nem hiszem hogy lett rajta :-)

Ha fékezésnél még jobban ráz akkor a féktárcsáiddal is baj lesz, lehet, hogy elvetemedtek.

Ha 100-110-nél kezd el rázni(attól függ mennyit csal az óra :D) akkor tuti a súlyokkal lesz a baj, mert nincs rendesen kegyegyensúlyozva.

Link to comment
Megosztás:

Ha fékezésnél még jobban ráz akkor a féktárcsáiddal is baj lesz, lehet, hogy elvetemedtek.

Ha 100-110-nél kezd el rázni(attól függ mennyit csal az óra :D) akkor tuti a súlyokkal lesz a baj, mert nincs rendesen kegyegyensúlyozva.

Vagy mert meg lett ütve a gumi, vagy elfékezve, vagy mert sz.r a futóműben valami, vagy a többi ezernyolcszáz ok miatt, ami még lehet. :rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello! Azt olvastam itt az előbb, hogy az eltérő ET számú felnik tönkre tehetik a futóművet? A nyári gumijaim 175\70 r13 ET 46, a téli 175\70 r13 ET 49. Ránézésre ugyanolyan...

Vagy inkább nagyobb eltérésre gondoltatok?

Okos vagy, ha tudod, hogy csak a felét kell elhinni annak amit olvasol. Zseni, ha tudod melyik felét. ;) ET24-el járok, 6x16-os Irmscher Softstarokon pár éve... :D

Link to comment
Megosztás:

Arról beszélünk, hogy elméletileg nincs különbség az elmélet és a gyakorlat között, gyakorlatilag viszont valamiért mégsem sz.r a futóművem. :lol: érted már? :D

Hát én úgy vagyok vele, hogy ha akarok egy felnit a kocsimra, akkor a következő a kérdésem: elfér? Elfér, pont. :D Et-szám meg hogy kinek mi a véleménye a csapágyak-futómű terhelésével...háááát.... :P

Link to comment
Megosztás:

Fékkel nem hiszem hogy gond van, acél felnivel gond nélkül megy :-) a gumikat megmég megse rugattam és nem is fékeztem vele akkorát hogy csúszon :-) marad az újra centirozás, csak vajon mibaja lett a télen letámasztva :-D

letámasztani nem szokás... Elfektetni szokás, hogy ne tojásodjon...

Link to comment
Megosztás:

Hello! Azt olvastam itt az előbb, hogy az eltérő ET számú felnik tönkre tehetik a futóművet? A nyári gumijaim 175\70 r13 ET 46, a téli 175\70 r13 ET 49. Ránézésre ugyanolyan...

Vagy inkább nagyobb eltérésre gondoltatok?

Itt tulajdonképpen az ET 49-es 3 mm-rel van bentebb az ET 46-oshoz képest. Ez még simán belefér.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.