Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


Amusing

Recommended Posts

Nekem városban megeszi a 8 litert, igaz elég sokat kell araszolnom. Az 1,4-es Astra Twinportosoktól kérdezem, hogy meleg motornál milyen hangos Nektek az alapjárat. Az enyém még mindig olyan mint egy kis lopakodó traktor. Ja és bizony légkondinál nem ugrik úgy mint egy gepárd. Összeségében nagyon meg vagyok elégedve, a szívemhez nőtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Én is most mértem fogyasztást: sok város és dugó megpersze klíma és így lett 7,4l/100km

Nekem vegyesben 600 km-t megy a teli és az ellenőrző lámpa kigyulladásáig. Ez kb. 42 liter körüli. Elégedett vagyok ezzel, mert nem "öregurasan" megyek inkább nyomom neki. Ez még a régi motor. A twinport kevesebbet kell hogy egyen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

akinek van tempomat az autojaban az nyilatkozzon mar, hogy noveli vagy csokkenti a fogyasztast? nem az, hogy van , hanem ha hasznalja :lol:. eleg parazs vita alakult ki koztem es az egyik kollegam kozott. persze elvi sikon mert egyikunknek sincs az autojaban tempomat (csak en szeretnek ha megeri 8) )

Link to comment
Megosztás:

Nekem van az autómban, de szerintem esélytelenül lenne köze bárminemű fogyasztás befolyásoláshoz.

Ez csak arra jó, nem kell nyomni a gázt és nem fárad el a lábad egy hosszú úton.

Itt az országban elég nehéz kihasználni, mert mindíg tömve vannak az autópályák annyira, hogy valami miatt sohasem találod el azt a tempót huzamosabb időre, ahol megéri aktíválni. Mindíg be kell avatkozni a fékkel.

Valami mindíg van! Egyébként, ha sokszor aktíválod rövidebb időre, akkor egy idő után megunja és nem engedi többet. Ez egyébként nem hiba. Mondták. Sajnos ez ilyen makacs.

Fogyasztást legfejebb úgy befolyásolja, hogy ha belövöd 130-nál, akkor nem taposod 150-ig és így kevesebbet fogyaszt, de ez fordítva is igaz.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem ezt az autóstitkok oldalt. Jó poén. Megint pénzt akar valaki lehúzni a palimadarakról. Józan paraszti ésszel és minimális odafigyeléssel a legtöbb átvágás elkerülhető. Az autókereskedő meg annyit akaszt amennyit akar, hacsak nem vagy bennfentes úgyse lesz igazad. Puszika.

Kedves Egykettes!

Az autóstitkok oldalt én is megnéztem (már jó régen), sőt a könyv is megvan.

Hol itt a lehúzás?

Sztem pont arról szól, hogy midenki "kiokosodhasson" és elkerülhesse a bitangokat, akármi területén az autózásnak.

A fogyasztással kapcsolatos fejezetet pedig már három éve olvastam, és a Goodyear tanácsai majdnem mind benne vannak, összességében meg vagy 3-4-szer ennyi tanács.

Ezt az oldalt már levették a főoldal linkjeiből, de elérhető keresők számára:

www.autostitkok.hu/autos_cikkek_megtakaritas.html

Itt olvashatsz belőle jópárat, a teljes fejezet a könyvben még ennél is jóval több.

Egyéb területen is becsületes munka, pl. biztos lehetsz benne, hogy sokat lehet fogni az autókereskedőkön.

Nem mindenki szakértő! Aki most kezdi az autózást annak ez egy kiváló tankönyv, de az öreg rókák továbbképzésére is feltétlenül alkalmas.

Én is vezetek már vagy 18 éve, van mögöttem több, mint 350.000 km négy autó és két motor, mégis mondtak sok újat, pedig az autózás kérdéskörét nem humán értelmiségként élem meg, mérnökként kevésbé voltam átrázható, mint az átlagautós, ráadásul még autóbiztosítással is foglalkoztam pár évet, mint bróker.

Üdv,

Felix

Bocs uhuhu, az előbb kissé felkaptam a vizet, mindig bosszant, amikor valaki leócskázza más munkáját alaptalanul.

Link to comment
Megosztás:

Nekem van az autómban, de szerintem esélytelenül lenne köze bárminemű fogyasztás befolyásoláshoz.  

Ez csak arra jó, nem kell nyomni a gázt és nem fárad el a lábad egy hosszú úton.

Itt az országban elég nehéz kihasználni, mert mindíg tömve vannak az autópályák annyira, hogy valami miatt sohasem találod el azt a tempót huzamosabb időre, ahol megéri aktíválni. Mindíg be kell avatkozni a fékkel.

Valami mindíg van! Egyébként, ha sokszor aktíválod rövidebb időre, akkor egy idő után megunja és nem engedi többet. Ez egyébként nem hiba. Mondták. Sajnos ez ilyen makacs.

Fogyasztást legfejebb úgy befolyásolja, hogy ha belövöd 130-nál, akkor nem taposod 150-ig és így kevesebbet fogyaszt, de ez fordítva is igaz.

hat amikor en jarok m7-esen meg 2/a-n (pentek este es vasarnap ejszaka) akkor nem nagyon van forgalom, es lehet tartani a tempot (a multkor sikerult pesttol egeszen fehervarig 170 felett autozni :lol: )

igazabol azert kellene mert nem tul kenyelmes nekem az ulespozicio es a 150-200km utan mar jol esne mozgolodni egy kicsit de hat ezert megallni ugye...

markaszervizben azt mondtak 45-ert berakjak annyit megerne ha afogyasztason nyerek 0.25l-et akkor mar kevesebb mint egy ev alatt bejonne az ara.

allitolag azert none a fogyasztas, mert sokszor ad gazt meg veszi el. az meg hogy parton nyomja neki sztem nem oszt nem szoroz en is nyomom, nem akarok 110-el a tetejere erni.

elvi velemenyen kivul senki nem merte meg konkretan?

Link to comment
Megosztás:

igazabol azert kellene mert nem tul kenyelmes nekem az ulespozicio es a 150-200km utan mar jol esne mozgolodni egy kicsit de hat ezert megallni ugye...  

markaszervizben azt mondtak 45-ert berakjak annyit megerne ha afogyasztason nyerek 0.25l-et akkor mar kevesebb mint egy ev alatt bejonne az ara.

allitolag azert none a fogyasztas, mert sokszor ad gazt meg veszi el. az meg hogy parton nyomja neki sztem nem oszt nem szoroz en is nyomom, nem akarok 110-el a tetejere erni.

elvi velemenyen kivul senki nem merte meg konkretan?

Ha télleg ilyen sokat mész és nem kényelmes az autó én másképp közellíteném meg, mint hogy nyerek e 50-60 Ft-ot kilométerenként.

Szerintem számold ugy, hogy ér e neked 45 ezret az, hogy sokkal kényelmesebben utazz, kipihentebben érj oda ahová mész. Gondold végig, hogy rentábilis e ez a befektetésed és ha igen ne vacakolj rakasd bele.

Link to comment
Megosztás:

Ha télleg ilyen sokat mész és nem kényelmes az autó én másképp közellíteném meg, mint hogy nyerek e 50-60 Ft-ot kilométerenként.

Szerintem számold ugy, hogy ér e neked 45 ezret az, hogy sokkal kényelmesebben utazz, kipihentebben érj oda ahová mész. Gondold végig, hogy rentábilis e ez a befektetésed és ha igen ne vacakolj rakasd bele.

hmmm... ez elgondolkodtato. vegul is kidobott penz semikepen nem lesz, mert az auto ertekeben azert ott lesz ha eladom (nem mintha tul sokat szamitana)...

errol az oldalrol meg tenyleg nem gondoltam vegig

Link to comment
Megosztás:

Kezdek kiadakdni, miért nekem eszik a legtöbbet a gépem??????? :roll:

nem jó ez így, ilyen benziár mellett :smt022

Az elmúlt időszak fogyasztási adatim a következők, város, vidék, dugó, kevés klíma, nem sportos vezetés!!!

8,50

6,96

7,36

7,92

7,28

7,83

7,57

7,58

7,53

7,80

8,38

7,99

mit csinálok rosszul?????

Link to comment
Megosztás:

mit csinálok rosszul?????

SZVSZ semmit. Nekem a napi munkába járás 7 km oda+ ennyi vissza korántsem mondható ideális üzemnek. Mégis ugyanannyi a fogy. mint mikor hosszab úton megyek többet. Igaz nem bírok a lábammal. :wink: Úgy veszem észre 117 felett nagyon "büntet". Mindig elhatározom, hogy most csak 105 max., de mindig akad egy társ akivel jó menni. Húzatásnál pedig a 3000-ig :roll: , hát abban semmi élvezet. Végül is nem megyek 1-2 száz km-nél hosszab utakat, így az a párszáz forint megéri, hogy élvezem a vezetést.

Link to comment
Megosztás:

SZVSZ semmit. Nekem a napi munkába járás 7 km oda+ ennyi vissza korántsem mondható ideális üzemnek. Mégis ugyanannyi a fogy. mint mikor hosszab úton megyek többet. Igaz nem bírok a lábammal. :wink: Úgy veszem észre 117 felett nagyon "büntet". Mindig elhatározom, hogy most csak 105 max., de mindig akad egy társ akivel jó menni. Húzatásnál pedig a 3000-ig :roll: , hát abban semmi élvezet. Végül is nem megyek 1-2 száz km-nél hosszab utakat, így az a párszáz forint megéri, hogy élvezem a vezetést.

ez igaz :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kezdek kiadakdni, miért nekem eszik a legtöbbet a gépem??????? :roll:

nem jó ez így, ilyen benziár mellett :smt022

Az elmúlt időszak fogyasztási adatim a következők, város, vidék, dugó, kevés klíma, nem sportos vezetés!!!

8,50

6,96

7,36

7,92

7,28

7,83

7,57

7,58

7,53

7,80

8,38

7,99

mit csinálok rosszul?????

Nem tom...de szvsz sok.

Nekem ekcelben megvan az összes tankolás és így lassan kerek 1 év alatt 7,48 a fogyim, klímával, gyakran megbuggyantva, nem annyira kímélősen autózva.

Ja és 99%-ban Budapest és 1.6.

Link to comment
Megosztás:

Nem tom...de szvsz sok.

Nekem ekcelben megvan az összes tankolás és így lassan kerek 1 év alatt 7,48 a fogyim, klímával, gyakran megbuggyantva, nem annyira kímélősen autózva.

Ja és 99%-ban Budapest és 1.6.

Városiban ez szuper! Pedig sokat rágódtam, hogy 1.6-os legyen-e. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hétvégén volt egy balatoni kiruccanás, aztán még itthon városban egy jó adag furikázás, most tartok 640 km-nél és most gyulladt ki a lámpa. Nekem ez lesz az első tankolásom, szóval nem tudom mennyi van még benne, de ha igaz, amit írtatok akkor még vagy 10 litya maradhatott a tankban. Este kiderül, mert teletöltöm a kicsikét, de ha ez 42 literrel elment 640-et akkor nagyon elégedett leszek :( Volt benne autópálya 140-el, országút, város, szinte 100% klímával.

Ja, és 2 fő + csomagtartó fullra cuccokkal.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Rémülve olvasgatom már hónapok óta miket írtok. Kemény fogyasztásról számoltok be, amit nem tudok hovatenni. Nekem a gépem már futott némi km-t, úgy 230.000-at.

Most tankoltam tegnap: 608 kilómétert mentem ebből kb 100 km főúton, a többit városban, dugó nélkül. 40,57 liter benyával löktem tele a tartályt. Na ez ennyi. Klímát nem sokat szoktam használni, mert nem látom értelmét az 5-8 km-en, mivel a rendszer fel sem veszi az üzemi hőfokát. Sem a víz, sem a klímakompresszor. A fordulatot általában 2,5-ig engedem neki, tartósan pedig 1500-on cibálom a gépsast. Vagyis 3.-ban 35, 4.-ben 48, 5.-ben 60 km/h a tempó. Így az fentiek szerint alakul a fogyasztás. Régebben nem volt tempomatom, de akkor sem volt se több, se kevesebb.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Rémülve olvasgatom már hónapok óta miket írtok. Kemény fogyasztásról számoltok be, amit nem tudok hovatenni. Nekem a gépem már futott némi km-t, úgy 230.000-at.

Most tankoltam tegnap: 608 kilómétert mentem ebből kb 100 km főúton, a többit városban, dugó nélkül. 40,57 liter benyával löktem tele a tartályt. Na ez ennyi. Klímát nem sokat szoktam használni, mert nem látom értelmét az 5-8 km-en, mivel a rendszer fel sem veszi az üzemi hőfokát. Sem a víz, sem a klímakompresszor. A fordulatot általában 2,5-ig engedem neki, tartósan pedig 1500-on cibálom a gépsast. Vagyis 3.-ban 35, 4.-ben 48, 5.-ben 60 km/h a tempó. Így az fentiek szerint alakul a fogyasztás. Régebben nem volt tempomatom, de akkor sem volt se több, se kevesebb.

Üdv!

És akkor most mi is a gond??? :roll: ...hiszen ez teljesen jó! Nem??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.