Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

1 óra, Zolika77 írta:

Sziasztok.

Egy ismerősöm szenved a tempomat bekotessel.

A pedaloknal 4 csatis erzekelok vannak,de a kormány oszlopnal nincs sehol a vezeték? Ilyenkor külön kell neki behuzni vagy mi? Zafira 2003 Z18Xe

Nézd meg az aláírásom, ott van a leírásom!

Link to comment
Megosztás:

A táp egy szivargyújtós micro USB töltőn keresztül megy (ne tudd meg milyen kábeldzsungel van a beépítés mögött :) ), mégpedig úgy hogy csak gyújtáson kap áramot a tablet, ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot, a tápellátás is megszűnik.

A ki-be kapcsolás megoldása ennél egyszerűbb volt: a tablet ugyanis soha nem kapcsol ki. Helyette feltelepítettem egy profilváltó programot (MyProfiles), ami a tápellátás megszűnése után (lásd két sorral feljebb) aludni (sleep módba) küldi a tabletet: a képernyő elsötétül, kikapcsol a wifi, a bluetooth és a GPS. Hála istennek elég jó akku van a tabletben, így ebben a készenléti módban 8 napot simán bír. Ha pedig a profilváltó újra tápellátást érzékel (azaz ráadom a gyújtást), akkor a képernyő kivilágosodik, bekapcsol a bluetooth (mindjárt párosítja a tabletet a fejegységhez és az OBD-olvasóhoz), a wifi és a GPS, a rendszer üzemkész.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tgabika76 írta:

A táp egy szivargyújtós micro USB töltőn keresztül megy (ne tudd meg milyen kábeldzsungel van a beépítés mögött :) ), mégpedig úgy hogy csak gyújtáson kap áramot a tablet, ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot, a tápellátás is megszűnik.

A ki-be kapcsolás megoldása ennél egyszerűbb volt: a tablet ugyanis soha nem kapcsol ki. Helyette feltelepítettem egy profilváltó programot (MyProfiles), ami a tápellátás megszűnése után (lásd két sorral feljebb) aludni (sleep módba) küldi a tabletet: a képernyő elsötétül, kikapcsol a wifi, a bluetooth és a GPS. Hála istennek elég jó akku van a tabletben, így ebben a készenléti módban 8 napot simán bír. Ha pedig a profilváltó újra tápellátást érzékel (azaz ráadom a gyújtást), akkor a képernyő kivilágosodik, bekapcsol a bluetooth (mindjárt párosítja a tabletet a fejegységhez és az OBD-olvasóhoz), a wifi és a GPS, a rendszer üzemkész.

Értem. Én a hasonló formánál belefutottam abba, hogy töltéssel is gyorsabban merült a telefon mint töltött, ha ment a GPS és a BT és a full fényerő. Továbbá ha lemerül fullra, nem lehet azonnal bekapcsolni. Kell tölteni pár percig. Továbbá nyáron a tűző napon túlmelegszik az akksi. Ezeket megoldottam egy DC táppal, akksi nélkül.

Kíváncsi vagyok neked, hogy bírja majd. Számolj be a nyárról minden képen! 

Link to comment
Megosztás:

Ok! A cardroid blog-on írták hogy az általad írt problémák elkerülése érdekében mindenképpen minőségi töltővel érdemes összerakni a rendszert (legjobb megnézni a gyári töltőjét hogy az mennyi áramot ad le), és akkor nem fog merülni töltés közben is. Én akksi nélküli verziót (a DC tápost) nem tudom megoldani, mivel sajnos nem kivehető akkus a tablet... 

A túlmelegedés még érdekes felvetés, itt igazából én is a nyáron az ablakon betűző napfény miatt aggódom kicsit (mert amúgy bőven van hely az installáció mögött a középkonzolban), de majd igyekszem árnyékos helyen parkolni. :)

Link to comment
Megosztás:

22 perce, tgabika76 írta:

Ok! A cardroid blog-on írták hogy az általad írt problémák elkerülése érdekében mindenképpen minőségi töltővel érdemes összerakni a rendszert (legjobb megnézni a gyári töltőjét hogy az mennyi áramot ad le), és akkor nem fog merülni töltés közben is. Én akksi nélküli verziót (a DC tápost) nem tudom megoldani, mivel sajnos nem kivehető akkus a tablet... 

A túlmelegedés még érdekes felvetés, itt igazából én is a nyáron az ablakon betűző napfény miatt aggódom kicsit (mert amúgy bőven van hely az installáció mögött a középkonzolban), de majd igyekszem árnyékos helyen parkolni. :)

Es ha megis lemerul, kikapcsol vagy ujra kell inditani meg tudod oldani?

Link to comment
Megosztás:

Nem egyszerűen, de meg. Leginkább azért nem egyszerűen, mert ki kellett szerelnem a fizikai gombjait a tabletnek (ki/be kapcsoló és hangerőállító), mert rossz helyen voltak, és a középkonzolba beszerelve állandóan benyomódtak. Úgyhogy inkább ne merüljön le, mert akkor ki kell szerelnem a középkonzolból, aztán tablet szétbont, kapcsolók visszaszerel, feltölt, kapcsolók kiszerel, és megy vissza a középkonzolba. De hiába, áldozatokat kell hozni, a praktikum nem lehet mindig az első.:-)

Link to comment
Megosztás:

13 órája, tgabika76 írta:

Nem egyszerűen, de meg. Leginkább azért nem egyszerűen, mert ki kellett szerelnem a fizikai gombjait a tabletnek (ki/be kapcsoló és hangerőállító), mert rossz helyen voltak, és a középkonzolba beszerelve állandóan benyomódtak. Úgyhogy inkább ne merüljön le, mert akkor ki kell szerelnem a középkonzolból, aztán tablet szétbont, kapcsolók visszaszerel, feltölt, kapcsolók kiszerel, és megy vissza a középkonzolba. De hiába, áldozatokat kell hozni, a praktikum nem lehet mindig az első.:-)

Hm... ebben van valami. :) Bar nalam a praktikum kenyelmet is jelent, a kenyelem meg nyugalmat, igy az fontos. Csak azert kerdezem, mert en a ki-be kapcsolas megoldasaval vagyok a leg elegedettlenebb. Nem tudtam szepen megoldani. Jo lenne talalni egy telefon muszereszt, aki ki tudna vezetekkel vezetni egy mikrokapcsolot.

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Remélem ha ide irom az jó helyen van. Opcom - n szeretnék használni olyan dolgokat is amihez kell security code de amit a kocsihoz kaptam pass cardot azon ami van kód nem fogadja el. Légyszi adjatok valami ötletet hogy tudom kiügyeskedni mert mar szétvet az ideg :-) Opelnál jó pénzért kiadják de ennyit sajnálok rá. 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Stofl írta:

Hm... ebben van valami. :) Bar nalam a praktikum kenyelmet is jelent, a kenyelem meg nyugalmat, igy az fontos. Csak azert kerdezem, mert en a ki-be kapcsolas megoldasaval vagyok a leg elegedettlenebb. Nem tudtam szepen megoldani. Jo lenne talalni egy telefon muszereszt, aki ki tudna vezetekkel vezetni egy mikrokapcsolot.

Nekem viszonylag egyszerű dolgom lett volna (ha akarom), mert a tablet (jelenlegi beépítés esetén felfelé néző) hosszabbik oldalán van a bekapcsoló nyomógomb, egy darabig még gondolkoztam is rajta hogy a középkonzolt éppen a középső levegőbefúvó nyílások előtt megfúrva egy alig látható méretű lyukon át egy tűvel be tudtam volna kapcsolni, de nekem még az az alig látható méretű lyuk is zavarta az esztétikai érzékem. :D

BTW nem tudom nálad hol tart az ügy, de lenne egy gyakorlati kérdésem: vajon mi lehet az oka annak hogy a tablet mindig elfelejti a Bluetooth-os OBD eszközzel való párosítás jelszavát, és ezért minden alkalommal manuálisan kell újracsatlakoznom? Érdekes módon a fejegységgel (JVC KD-X 250 BTE) nincs ilyen gond, az egyszer össze lett párosítva a tablettel, azóta is gond nélkül megtalálják egymást minden alkalommal.

Link to comment
Megosztás:

12 perce, Humannet írta:

Sziasztok

Remélem ha ide irom az jó helyen van. Opcom - n szeretnék használni olyan dolgokat is amihez kell security code de amit a kocsihoz kaptam pass cardot azon ami van kód nem fogadja el. Légyszi adjatok valami ötletet hogy tudom kiügyeskedni mert mar szétvet az ideg :-) Opelnál jó pénzért kiadják de ennyit sajnálok rá. 

Köszönöm

Pedig muszáj lesz... Op-com-ból Meriva A/Corsa C/Tigra B típusoknál ki lehet olvasni a biztonsági kódot (bár én két Corsánál próbáltam, az egyiknél sikerült, a másiknál nem), az összes többinél szerintem marad a márkaszerviz...

Link to comment
Megosztás:

17 perce, tgabika76 írta:

Pedig muszáj lesz... Op-com-ból Meriva A/Corsa C/Tigra B típusoknál ki lehet olvasni a biztonsági kódot (bár én két Corsánál próbáltam, az egyiknél sikerült, a másiknál nem), az összes többinél szerintem marad a márkaszerviz...

Opel scannelőjével kilehet csak tyukbél hiány miatt nem tudom. Van obdII kábelem de cseszik mukodni vele, de érdekes hogy a tech2 progijával meg működik

Szerk. : Meg van olyan elvetemült hogy lementett epromból binális kódokból kitudja nyerni

Módosítva : Humannet
Link to comment
Megosztás:

19 perce, astra írta:

urak arra lennék kiváncsi hogy a kormánylégzsák adoja ami a kormány mögött van az a korm. burkolat alatt van vagy csak a kormány mögött?

Mimi? Te a légzsák vezérlőre gondolsz? Mert az baromira nem a kormány mögött van, hanem a középkonzolban, a két ülés között.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, tgabika76 írta:

 

BTW nem tudom nálad hol tart az ügy, de lenne egy gyakorlati kérdésem: vajon mi lehet az oka annak hogy a tablet mindig elfelejti a Bluetooth-os OBD eszközzel való párosítás jelszavát, és ezért minden alkalommal manuálisan kell újracsatlakoznom? Érdekes módon a fejegységgel (JVC KD-X 250 BTE) nincs ilyen gond, az egyszer össze lett párosítva a tablettel, azóta is gond nélkül megtalálják egymást minden alkalommal.

Nekem is megvolt ez a hiba. Bár érdekes módon nekem nincs más BT eszköz csak az ELM. Nekem az lett a megoldás, hogy a Torque programban azt állítottam be, hogy a progi indulásakor kapcsolja be a BT-t, leállításkor kapcsolja ki. Elképzelhető, hogy nem is az ELM-el van baj, hanem a Torque kavar be. És neked még van a profil váltó alkalmazás is ami kapcsolgatja a BT-t....

Amitóa a Torque indítja a BT-t, azóta nem kell újra párosítanom, kivéve ha:

másik eszközzel vagy másik programmal is csatlakozok az ELM-hez. Ilyen esetben megint kell neki jelszó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Stofl írta:

Nekem is megvolt ez a hiba. Bár érdekes módon nekem nincs más BT eszköz csak az ELM. Nekem az lett a megoldás, hogy a Torque programban azt állítottam be, hogy a progi indulásakor kapcsolja be a BT-t, leállításkor kapcsolja ki. Elképzelhető, hogy nem is az ELM-el van baj, hanem a Torque kavar be. És neked még van a profil váltó alkalmazás is ami kapcsolgatja a BT-t....

Amitóa a Torque indítja a BT-t, azóta nem kell újra párosítanom, kivéve ha:

másik eszközzel vagy másik programmal is csatlakozok az ELM-hez. Ilyen esetben megint kell neki jelszó.

Elsőre biztató volt az ötlet, de mégsem az igazi, mert bár az ELM-hez más eszköz nem csatlakozik, a bluetooth kapcsolgatását mégsem bízhatom a Torque-ra, mert nekem a fejegységem is Bluetooth-on kapcsolódik a tablethez, és akkor meg az nem tudna csatlakozni... vagy tudna, csak később, a mikor már elindult a Torque? Kipróbálom.... Viszont így meg adódik egy olyan probléma hogy ha mondjuk gyújtás ráadása után nem akarom a Torque-t elindítani hanem mondjuk videót szeretnék lejátszani (ugye a hangátvitel is bluetooth-on megy a fejegység felé, akkor manuálisan kéne bekapcsolnom a BT-t. Vagy kellene egy olyan médialejátszó program androidra, ami tudja kapcsolni a BT-t, ugyanúgy ahogy a Torque... Bár akkor meg még mindig marad az iGO, ami a hangutasításait szintén bluetooth-on továbbítja a fejegység hangszóróira, és amennyire tudom, az sem képes szoftverből kapcsolgatni a BT-t. Nehéz ügy ez...:(

(Én amúgy egy másik profilváltó programon gondolkodtam, mert azt hittem az lehet a hiba, hogy az ELM-egység bluetooth funkciója lassan éled fel (a tableten ugye azonnal bekapcsolódik a bluetooth amit áramot kap/ráadom a gyújtást), és ha esetleg tudnám időzíteni hogy csak 5 másodperc múlva induljon a BT, akkor lenne ideje feléledni az ELM-nek is. Az mondjuk nem jutott eszembe hogy a végeredmény szempontjából ez ugyanaz mint a te megoldásod, tekintve hogy a fejegység szintén nem tudna addig kapcsolódni...)

Link to comment
Megosztás:

3 perce, tgabika76 írta:

Elsőre biztató volt az ötlet, de mégsem az igazi, mert bár az ELM-hez más eszköz nem csatlakozik, a bluetooth kapcsolgatását mégsem bízhatom a Torque-ra, mert nekem a fejegységem is Bluetooth-on kapcsolódik a tablethez, és akkor meg az nem tudna csatlakozni... vagy tudna, csak később, a mikor már elindult a Torque? Kipróbálom.... Viszont így meg adódik egy olyan probléma hogy ha mondjuk gyújtás ráadása után nem akarom a Torque-t elindítani hanem mondjuk videót szeretnék lejátszani (ugye a hangátvitel is bluetooth-on megy a fejegység felé, akkor manuálisan kéne bekapcsolnom a BT-t. Vagy kellene egy olyan médialejátszó program androidra, ami tudja kapcsolni a BT-t, ugyanúgy ahogy a Torque... Bár akkor meg még mindig marad az iGO, ami a hangutasításait szintén bluetooth-on továbbítja a fejegység hangszóróira, és amennyire tudom, az sem képes szoftverből kapcsolgatni a BT-t. Nehéz ügy ez...:(

(Én amúgy egy másik profilváltó programon gondolkodtam, mert azt hittem az lehet a hiba, hogy az ELM-egység bluetooth funkciója lassan éled fel (a tableten ugye azonnal bekapcsolódik a bluetooth amit áramot kap/ráadom a gyújtást), és ha esetleg tudnám időzíteni hogy csak 5 másodperc múlva induljon a BT, akkor lenne ideje feléledni az ELM-nek is. Az mondjuk nem jutott eszembe hogy a végeredmény szempontjából ez ugyanaz mint a te megoldásod, tekintve hogy a fejegység szintén nem tudna addig kapcsolódni...)

Nem tudod vezetékkel (AUX) összekötni a tabletet és a fejegységet? Az lenne a tökéletes megoldás! Feltéve ha rendelkezik gyári bemenettel a rádiód!

Akkor menne a zene, a navi is hibátlanul, és nem akadna össze semmivel. Én így építettem ki a gyári CDR500-al, csak azzal nem számoltam, hogy az utólagosan barkácsolt AUX zavarérzékeny, és járó motornál bezavar.....

Link to comment
Megosztás:

Sajna nem, sem a fejegységem nem alkalmas rá, sem a tablet (a fülhallgató csatlakozója a "rossz oldalán" van, nem fér el semmi a középkonzoltól amit oda dugnék). De ne is akartam, eredetileg is ez volt a terv hogy BT-n megy a hangátvitel... de legalább már van min elindulnom, köszi a tippet!

 

Link to comment
Megosztás:

22 órája, tgabika76 írta:

Mimi? Te a légzsák vezérlőre gondolsz? Mert az baromira nem a kormány mögött van, hanem a középkonzolban, a két ülés között.

akkor rosszul fogalmaztam mert a kormány oszlopon van egy un. csig-biga szer. zsargon amire a korm légzsák csatlakozik, azt nem tudom hogy a kormány mögött van vagy a burkolat mögött lehet a helye?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.