Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Én írtam a zalaegerszegi szervíznek (az van közelebb), és a szombathelyinek (ahol vettem), hogy tudnak-es segíteni, vagy már láttak-e ilyet.

Abban bízok láttak már ilyet, nehogy szétcsesszék. :huh:

Mai erdmény, ma 15h-ig senki nem írt vissza.

Felhívtam őket, és mondták, hogy ilyen problémával sohasem találkoztak. A hangja nem volt bizalomgerjesztő, szerintem azt sem tudta, hogy miről is beszélek.

Ezek után merjem megcsináltatni, vagy ne foglalkozzak vele?

Apám mondta, hogy amikor szervízben volt a kis Corsaval, akkor pont nem tudták levenni a motorháztető, és a szélvédő közti "kis" müanyagot egy astran, kettétörték. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre nekem is megy a tempomat az autóban. Sokáig tartott mert nem volt könnyű beszerezni az alkatrészeket. Mivel olcsón akartam megúszni, ezért az ebayről szereztem a hozzávalókat, és így kijött mindössze 16ezer Ft-ból. Saját magam szereltem bele, csak a programozáshoz kellett a szervíz. Akinek kell segítség szívesen segítek, bár hozzáteszem, hogy csak a Z16XEP motort ismerem.

És még egyszer megköszönöm mindenkinek aki hozzásegített a tempomathoz.

Üdv:

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Ablaktörlő témája, még mindig. :huh:

Bementem szervízbe, 3-4. próbálkozásra produkálta a problémát.

Mivel a fönökük sem látott ilyet, felhívtak valami opel közpotot, kb 15 perc mulva kijött a srác, és azt mondta, hogy ez a hiba nem hibája az opelesek szerint. Se motor, se vezérlőelektronika cserére nem fog megjavulni szerintük. Ugyanolyan lessz.

Majd beszélgettem vele, azt mondta, hogy az egész mechanikus, nem lehet programozni (CorsaC-től, illetva ActraH-tól már lehet programozni, hibakodot kiolvasni).

Azt mondta, hogy szerinte vagy motor, vagy valami relék (amik vezérlik a motor mozgását), amik mélyen a müszerfalban vannak, ahhoz nagyon szét kell bomntani. Szerinte, ha többen is jeleznének ilyen problémát, akkor még lehet (de nem biztos, mivel azt mondta a classic I-nél is az utolsó két évben nem nagyon foglalkoztak az opelnél) foglalkoznának vele, és kitalálnának valamit. Tehát az lenne a megoldás, ha jópáran felkeresnéék a szervízt.

Az szomorított el, hogy az CorsaC-k szerinte elektronikailag sokkal fejletebbek, sokmindent lehet programozni, és töbminden hibát észrevesz.

Link to comment
Megosztás:

...

Az szomorított el, hogy az CorsaC-k szerinte elektronikailag sokkal fejletebbek, sokmindent lehet programozni, és töbminden hibát észrevesz.

szerintem nem biztos, hogy mindig olyan jó az, ha teli van elektronikával a kocsi. :huh:

De mindjárt jön J0hnny, és az 1.7 D-re fog esküdni (nulla elektronika)

Link to comment
Megosztás:

Az szomorított el, hogy az CorsaC-k szerinte elektronikailag sokkal fejletebbek, sokmindent lehet programozni, és töbminden hibát észrevesz.

A Corsa C-ben és Astra H-ban már can-buszos rendszer van, ezért az jobban programozható.

Viszont az elmúlt években azoknál meg egy csomó sw hiba volt ebből kifolyólag :huh:

Nálatok egyszerűen csak a multitimer időzítését b@szták el, túl hosszú lett. Ezek szerint azt kéne

cserélniük, ha programozni nem lehet.

Link to comment
Megosztás:

A Corsa C-ben és Astra H-ban már can-buszos rendszer van, ezért az jobban programozható.

Viszont az elmúlt években azoknál meg egy csomó sw hiba volt ebből kifolyólag :huh:

Nálatok egyszerűen csak a multitimer időzítését b@szták el, túl hosszú lett. Ezek szerint azt kéne

cserélniük, ha programozni nem lehet.

Akkor az van a müszerfalban mélyen, tehát azért nagyon szét kell szedni, és azt mondta a srác, hogy azt lenne érdemes első körben cserélni, de nem meri berendelni, mertha nem az a baja, akkor nyakukon marad, az eredetit megha visszaküldi, és ha jó, akkor nem nézi azt jó szemmel a GM.

Szóval ha innét a fórumról is páran bemennének, és felvetetnék velük a szervízlapot, illetve ha a a szervíz zaklatná a központot, akkor talán lépnének. Csak szerintem ez tul kis hiba, hogy azt a drága vacakot kicseréljék.

Lehet jobb ha kevesebb az elektronika, van amiért elöny, és van amiért hátrány. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Multitimer nincs mélyen. biztitáblába van bedugva, mindössze annyi a baj, hogy azt ki kell fordítani, összes relét kiszedni, és utána jön ki a timer.

Szerintem lehet csak mondtak valamit a szervízben, amivel meg akartak nyugtatni(lerázni)

Akkor az is kamuduma, hogy nem biztos, hogy az a gondja?

Én eszem szerint jobban a végállás nem helyes érzékelésére gyanakszok. Vagy a multitimer van megbolondulva?

Kezdek elkeseredni. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Akkor az is kamuduma, hogy nem biztos, hogy az a gondja?

Én eszem szerint jobban a végállás nem helyes érzékelésére gyanakszok. Vagy a multitimer van megbolondulva?

Kezdek elkeseredni. :huh:

Mondjuk opel16v leírásában szerepel egy bizonyos pont is, ami felett átveszi az irányítást a tárcsa. Gondolom ekkor vmi mechanikus megoldással veszi át az irányítást, ugye? Lehet, hogy ott kellene vmit állítani mechanikusan, hogy az a pont lejjebb legyen pl, és akkor nem kellene elektronikusan a multitimerben turkászni. Bár valószínű, ehhez szét kellene szedni a motort, gondolom ez a mechanika oda van beépítve. Vagy hogy van ez Gabi?

Talán a szervízesek meg tudják nézni, hogy egy másik motorral (esetleg multitimerrel, ha van nekik feleslegbe) is előjön-e ez a hiba. Ha így megjavul, akkor ezek után már lehet gariban rendelni az újat.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk opel16v leírásában szerepel egy bizonyos pont is, ami felett átveszi az irányítást a tárcsa. Gondolom ekkor vmi mechanikus megoldással veszi át az irányítást, ugye? Lehet, hogy ott kellene vmit állítani mechanikusan, hogy az a pont lejjebb legyen pl, és akkor nem kellene elektronikusan a multitimerben turkászni. Bár valószínű, ehhez szét kellene szedni a motort, gondolom ez a mechanika oda van beépítve. Vagy hogy van ez Gabi?

Talán a szervízesek meg tudják nézni, hogy egy másik motorral (esetleg multitimerrel, ha van nekik feleslegbe) is előjön-e ez a hiba. Ha így megjavul, akkor ezek után már lehet gariban rendelni az újat.

Akkor az alsó pontot (azaz az alaphelyzetet feljebb nyomod), mert ha azt a tárcsát állítod, akkor elöbb lessz a végálás.

Én inkább arra gondolnék, hogy lehet több beszálítojuk van, és a tárcsa kis mértékben eltér, ami befolyásolja.

Igazából az lenne amegoldás, ha többen jeleznék a hibát, a szervíz pedig ugyanugy mint az Én esetemben továbtelefonálna. Akkor talána fejükhöz kapnának, hm ott valami bibi van. De így reménytelen, amig azt mondják, hogy motorcserével sem lessz megoldás (központ opel szervíz, vagy micsoda)

Link to comment
Megosztás:

A mechanikát nem lehet szétszedni, így abban nem kell gondolkozni, de ez egyértelműen a multitimer

időzítési hibája, úgyhogy annak a cseréjével kellene játszani. Akár két ember egymás között is, ha nem

túl bonyolult :huh:

Szétszereléshez ki kell venni a km órát (kombinált műszer), vezetőaldali légkeverő fuvoka....

Srácok, de ha logikussan gondolkodunk, akkor biztossan a multiméter az?

Pl X ideig mossuk az ablakot (közben töröl az ablaktörlő), ebben az esetben visszaáll az alaphelyzetbe.

Az az idő ami az alaphelyzet és az a pont, amikor megáll, de nem megy tovább, az legyen Y (a távolság T).

Tehát ha X+Y ideig mossuk az ablakot, akkor megáll az ablaktörlő T távolságban.

A Timer nem csak egy olyan "időrelé" ami bizonyos funkciokat időzít? (azt írják, hogy pl a központizárat is ő időzití) Tehát nem ugy van tervezve az ablaktörlésnél, hogy elengedés után Y ideig menjen?

Mert ha a mosás megkezdésétől számolná, akkor nem biztos hogy a szélvédömosot letörölné, mivel ha Y ideig mosunk, akkor víz maradna a szélvédőn.

Link to comment
Megosztás:

nem multiméter, hanem multitimer :huh:

multitimer x ideig tartja a tápot az ablaktörlőmotoron, az ablaktörlőmechanika programtárcsája meg y ideig tartja,

majd z ideig nem. Ha x>y és x<y+z, akkor az azt jelenti, hogy a multitimer tovább adja a delejt, mint amíg az

ablaktörlő alaphelyzetbe áll, így az ki is fog mozdulni onnan. De kevesebb ideig tartja, mint a z idő, ezért nem fogja

elérni a mechanika azt az állapotot, hogy még egy teljes törlésre tartsa a motoron a tápot.

Remélem érthető voltam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szétszereléshez ki kell venni a km órát (kombinált műszer), vezetőaldali légkeverő fuvoka....

Srácok, de ha logikussan gondolkodunk, akkor biztossan a multiméter az?

Pl X ideig mossuk az ablakot (közben töröl az ablaktörlő), ebben az esetben visszaáll az alaphelyzetbe.

Az az idő ami az alaphelyzet és az a pont, amikor megáll, de nem megy tovább, az legyen Y (a távolság T).

Tehát ha X+Y ideig mossuk az ablakot, akkor megáll az ablaktörlő T távolságban.

A Timer nem csak egy olyan "időrelé" ami bizonyos funkciokat időzít? (azt írják, hogy pl a központizárat is ő időzití) Tehát nem ugy van tervezve az ablaktörlésnél, hogy elengedés után Y ideig menjen?

Mert ha a mosás megkezdésétől számolná, akkor nem biztos hogy a szélvédömosot letörölné, mivel ha Y ideig mosunk, akkor víz maradna a szélvédőn.

Most hogy így szóba került a multitimer nálam már volt cserélve.... előtte nem volt bajom a hátsó ablaktörlőmmel.... (mondjuk indexem sem volt...akkor)

Most az indexem rendben van , a hátsó ablaktörlőm néha meghülyül...inkább ez legyen minthogy az indexem megint elszálljon...

Egyébként valóban a biztitábla alatt van....

Link to comment
Megosztás:

Most hogy így szóba került a multitimer nálam már volt cserélve.... előtte nem volt bajom a hátsó ablaktörlőmmel.... (mondjuk indexem sem volt...akkor)

Most az indexem rendben van , a hátsó ablaktörlőm néha meghülyül...inkább ez legyen minthogy az indexem megint elszálljon...

Egyébként valóban a biztitábla alatt van....

Miért nem vitted vissza?

Valaki nem tudja a magyarországi dealer, vagy valmi főszerviznek, vagy okosnak a mailcímét? Asszem elindítok egy levelezést velük, nem hagy nyugodni, hogy szart multitimer ketyeg az autoban. :huh:

Link to comment
Megosztás:

nem multiméter, hanem multitimer :huh:

multitimer x ideig tartja a tápot az ablaktörlőmotoron, az ablaktörlőmechanika programtárcsája meg y ideig tartja,

majd z ideig nem. Ha x>y és x<y+z, akkor az azt jelenti, hogy a multitimer tovább adja a delejt, mint amíg az

ablaktörlő alaphelyzetbe áll, így az ki is fog mozdulni onnan. De kevesebb ideig tartja, mint a z idő, ezért nem fogja

elérni a mechanika azt az állapotot, hogy még egy teljes törlésre tartsa a motoron a tápot.

Remélem érthető voltam :lol:

Mi is az a Z?

Amugy kb 3x töröl a gomb elengedése után.

Link to comment
Megosztás:

Miért nem vitted vissza?

Valaki nem tudja a magyarországi dealer, vagy valmi főszerviznek, vagy okosnak a mailcímét? Asszem elindítok egy levelezést velük, nem hagy nyugodni, hogy szart multitimer ketyeg az autoban. :huh:

Mert előtte bontott volt bent és azzal sem volt jó az indexem. Ez meg később jött csak elő. Közel sem biztos az összefüggés....

És én már nem csinálok akkora belőle problémát. Lemosni lemossa, letörölni letörli és ez a lényeges funkciója.

Link to comment
Megosztás:

Mi is az a Z?

Amugy kb 3x töröl a gomb elengedése után.

A z az az idő, amikor az alaphelyzetből elér abba a pozícióba, ahonnan már átveszi a

programtárcsa az automatikus kezelést (tehát végigviszi).

Lényeg hogy van egy luk az alaphelyzet és az automatikus működés között, ha csak

addig kap áramot, amíg nem éri el ezt a pontot, akkor ott fog maradni, nem megy végig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, tegnap vettem egy 98'-as g astrát. 1.4 16v . Klíma és el. ablak van benne de sajnos ABS nincsen. Szerintetek lehet e beleszerelni utólag? Vagy bele kell törődni ,hogy ebbe sajna nincs és nem is lesz ABS.

inkább törődj bele :huh:

sokmindent kéne cserélni hozzá

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.