Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Emberek!

Ki szeretném szedni az első ülést ülésfűtés beszerelése miatt. Mivel sosem csináltam még, valószínűleg időben el fog húzódni. Elsőként a jobb oldalival kezdeném, hogy a bal oldali rutinosabban menjen már.

Kérdésem az lenne, hogy mi van akkor, ha pl a jobb első ülés nélkül járok-kelek az autóval. Gondolok itt az övfeszítő, és a oldallégzsák hiányára.

Szerintem csak légzsákrendszer hibakód lesz, mintha kontakt-hiba lenne, amit ha kész van a járgány törlök. De azért nyugtasson vagy cáfoljon meg valaki légyszi nehogy hülyeséget csináljak.

Köszi!

igen valszeg ez lesz

széthúzásnál aksi le vár pár percet aztán széthúzhatod..

gondolom azt tudod ha széthúzod akkor nem lesz működőképes a lufi..

összerakáskor egy kis kontakt spray fujd be ..

talán ennyi :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Elektromos szakiknak föltennék egy kérdést.

Nemrégiben volt szó arról, hogy a Francia autókban a központizár 5-10km/h környékén bezár és megállás után nyit.

Sajnos ez a téma megrekedt.

Tudnátok erre megoldást?

Azt tudom, hogy néhány riasztó tudja ezt a funkciót, de ezért nem akarok riasztót cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Elektromos szakiknak föltennék egy kérdést.

Nemrégiben volt szó arról, hogy a Francia autókban a központizár 5-10km/h környékén bezár és megállás után nyit.

Sajnos ez a téma megrekedt.

Tudnátok erre megoldást?

Azt tudom, hogy néhány riasztó tudja ezt a funkciót, de ezért nem akarok riasztót cserélni.

szerintem valahogy összelehet hozni az ABS-el mert az is valami alcsony sebbeségnél indul el...

Majd a nagy úr megmondja... :rolleyes: :huh:

Link to comment
Megosztás:

Sajnos az enyémben nincs ABS.

Esetleg a sebesség mérőről nem lehet levenni a jelet?

De, sőt a TID-en is ott van, meg még sok helyre megy. A sebesség jel, egy impulzus sorozat, ami a sebesség növekedésével sűrűsödik.

Ha ezt integráljuk, egy feszültség hányadost kapunk, ami arányos a sebességgel. Vagyis, ha beállítunk egy feszültséget, amit elér, (komparátor) már vezérelhetünk bármit, ami pl. 30 Km/h fölött kapcsoljon be, vagy ki...

Link to comment
Megosztás:

De, sőt a TID-en is ott van, meg még sok helyre megy. A sebesség jel, egy impulzus sorozat, ami a sebesség növekedésével sűrűsödik.

Ha ezt integráljuk, egy feszültség hányadost kapunk, ami arányos a sebességgel. Vagyis, ha beállítunk egy feszültséget, amit elér, (komparátor) már vezérelhetünk bármit, ami pl. 30 Km/h fölött kapcsoljon be, vagy ki...

ennyi

mondtam én hogy tudod a megoldást :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

igen valszeg ez lesz

széthúzásnál aksi le vár pár percet aztán széthúzhatod..

gondolom azt tudod ha széthúzod akkor nem lesz működőképes a lufi..

összerakáskor egy kis kontakt spray fujd be ..

talán ennyi :rolleyes:

igen azt tudom, hogy addig működésképtelen a lufi, köszönöm a megerősítést!

Link to comment
Megosztás:

Elektromos szakiknak föltennék egy kérdést.

Nemrégiben volt szó arról, hogy a Francia autókban a központizár 5-10km/h környékén bezár és megállás után nyit.

Sajnos ez a téma megrekedt.

Tudnátok erre megoldást?

Azt tudom, hogy néhány riasztó tudja ezt a funkciót, de ezért nem akarok riasztót cserélni.

Igen valóban volt róla szó annak folyományaként, hogy miként is lehetne megoldani a vezetőoldali lenyomott ajtógomb "felhúzását" az ajtónyitó kallantyúval. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Szia KaCsa007!

Küldtem egy pár Astrást, és a weboldalad is reklámoztam... :rolleyes: Remélem nem gond.

Az index, és az ablaktörlő is nagyon jól működik! Gratulálok hozzá!

Ismerkedtem a PASRSIC-kal, de nekem a FLOWCODE jobban bejött, és még magyarul is tud...

Szia DarthVödör! :huh:

Dehogy, nagyon szivesen segítek bárkinek, aki megkér rá! ...és ha persze tudok!

Köszönöm!

Tőlem a FLOWCODE egy kicsit messze van, de azért megnéztem, amikor beszéltünk róla anno.

Link to comment
Megosztás:

De, sőt a TID-en is ott van, meg még sok helyre megy. A sebesség jel, egy impulzus sorozat, ami a sebesség növekedésével sűrűsödik.

Ha ezt integráljuk, egy feszültség hányadost kapunk, ami arányos a sebességgel. Vagyis, ha beállítunk egy feszültséget, amit elér, (komparátor) már vezérelhetünk bármit, ami pl. 30 Km/h fölött kapcsoljon be, vagy ki...

Akkor itt nekem is lenne egy felvetésem ezügyben. Ha így tudjuk a sebességjel összetevőjét akkor nekem lenne pár ötletem. Már korábban irtam arról hogy nekem olyan ablaktörlő vezérlés kéne mint ami a C vekiben van. Tehát ha szakaszoson van akkor mikor megállok akkor nem töröl vagy max 10Mp-nként 1 et. Mikor viszont elindulok akkor vagy a megállás előtti intervallumon megy vagy mondjuk a gyárnin netán ha szabályozható is lenne az sem lenne az utolsó. Omegáknál is ilyen volt. Plussz nagyon várom már a CC led speed figyelő változtatát Z-s kódú motorra.

Link to comment
Megosztás:

De, sőt a TID-en is ott van, meg még sok helyre megy. A sebesség jel, egy impulzus sorozat, ami a sebesség növekedésével sűrűsödik.

Ha ezt integráljuk, egy feszültség hányadost kapunk, ami arányos a sebességgel. Vagyis, ha beállítunk egy feszültséget, amit elér, (komparátor) már vezérelhetünk bármit, ami pl. 30 Km/h fölött kapcsoljon be, vagy ki...

Akkor adott a feladat! :rolleyes:

Engem komolyan érdekelne!

Még egy kérdés. Ha piros lámpánál megállok akkor nyit az ajtó?

Éppen ezt akarom elkerülni, hogy lámpánál kirámolják a csomitartót!

Link to comment
Megosztás:

Akkor adott a feladat! :rolleyes:

Engem komolyan érdekelne!

Még egy kérdés. Ha piros lámpánál megállok akkor nyit az ajtó?

Éppen ezt akarom elkerülni, hogy lámpánál kirámolják a csomitartót!

Na nem ilyen egyszerű a dolog. Kell hozzá még egy logikai rész is, amelyik csak 1x zárja be az ajtókat, és nem annyiszor, ahányszor átlépem a komparátor beállított értékét. (sebesség, amikor meghaladja, a zárási szintet) Aztán kell, egy állandó táp, és egy gyújtás utáni is. Ebből tudja, hogy megálltál, és nem a sebebbégjelből találja ki. Pl, ha lámpánál sokat kell állni. Mindent végig kell gondolni.

Link to comment
Megosztás:

Na nem ilyen egyszerű a dolog. Kell hozzá még egy logikai rész is, amelyik csak 1x zárja be az ajtókat, és nem annyiszor, ahányszor átlépem a komparátor beállított értékét. (sebesség, amikor meghaladja, a zárási szintet) Aztán kell, egy állandó táp, és egy gyújtás utáni is. Ebből tudja, hogy megálltál, és nem a sebebbégjelből találja ki. Pl, ha lámpánál sokat kell állni. Mindent végig kell gondolni.

Én úgy csinálnám, hogy bizonyos sebesség fölött zár, és gyújtáslevételre nyit. Át kell gondolni, de lehet ezt is egyszerűbb lenne PIC-el, csak azt meg nem tudja mindenki megcsinálni.

De van egy talán egyszerűbb megvalósítás is, én a Ladába raktam be egy központizár szettet ami úgy csinálja, hogy a féklámpára van kötve, és a 3. fékezésre zár, gyújtáslevételre nyit. Tapasztalatom alapján ez is bevált módszer, jól működik. Mondjuk annyi a kölönbség, hogy a Ladán az első ajtókban a belső ajtónyitó kallantyú fellöki a zárgombot ha nyitod az ajtót, tehát ha megálltál, de nem állítod le az autót, akkor is elől simán ki tudsz szállni, mert ajtónyitásra is nyit a kp.zár. Esetleg ennek a megoldásán is el lehetne gondolkodni, más is fölvetette már ezt.

Link to comment
Megosztás:

Akkor itt nekem is lenne egy felvetésem ezügyben. Ha így tudjuk a sebességjel összetevőjét akkor nekem lenne pár ötletem. Már korábban irtam arról hogy nekem olyan ablaktörlő vezérlés kéne mint ami a C vekiben van. Tehát ha szakaszoson van akkor mikor megállok akkor nem töröl vagy max 10Mp-nként 1 et. Mikor viszont elindulok akkor vagy a megállás előtti intervallumon megy vagy mondjuk a gyárnin netán ha szabályozható is lenne az sem lenne az utolsó. Omegáknál is ilyen volt. Plussz nagyon várom már a CC led speed figyelő változtatát Z-s kódú motorra.

Az ablaktörlő vezérlése, sokkal bonyolultabb, mint gondolnád.

Azt ami fent van, nyugodtan megépítheted, a sebességjel, a modul elé lesz kötve. Z-s kód, vagy X-es, az mindegy, hiszen ugyan azokat a kapcsolókat "figyeli". Ahhoz, hogy a tempomattot be tudd kapcsolni, több feltételnek kell teljesülni.

1: gyújtás

2: sebességjel, minimum 30 km\h (Ez már elég egyenletes, és gyors. A változást hamar, könnyen érzékeli a tempomat, és be tud avatkozni.)

3: nincs benyomva a tengelykapcsoló! (meghajtás nélkül, felesleges pörgetnie a motort, úgy se megy...)

4: nincs benyomva a fék! (fékezéskor sem lenne jó, ha közben gázt adna...)

5: kell egy jel, amivel indítani lehet a tempomatot.

6: kell egy jel, amivel leállíthatod a tempomatot.

7: van még egy, jel, ami emlékszik az előző sebességre.

Ha ezek a feltételek közül bármelyik nem teljesül, a tempomat nem kapcsol.

Tulajdonképpen, ezeket figyeli a CCLed panel is. (kivéve a sebességjelet)

Link to comment
Megosztás:

Én úgy csinálnám, hogy bizonyos sebesség fölött zár, és gyújtáslevételre nyit. Át kell gondolni, de lehet ezt is egyszerűbb lenne PIC-el, csak azt meg nem tudja mindenki megcsinálni.

De van egy talán egyszerűbb megvalósítás is, én a Ladába raktam be egy központizár szettet ami úgy csinálja, hogy a féklámpára van kötve, és a 3. fékezésre zár, gyújtáslevételre nyit. Tapasztalatom alapján ez is bevált módszer, jól működik. Mondjuk annyi a kölönbség, hogy a Ladán az első ajtókban a belső ajtónyitó kallantyú fellöki a zárgombot ha nyitod az ajtót, tehát ha megálltál, de nem állítod le az autót, akkor is elől simán ki tudsz szállni, mert ajtónyitásra is nyit a kp.zár. Esetleg ennek a megoldásán is el lehetne gondolkodni, más is fölvetette már ezt.

Járó motorral, mondjuk kiszállsz beszélgetni. (esetleg, kis vagy NAGY dolgod van)

De nem húztad be, a kéziféket, és elgurul az autó! (észre sem veszed, vagy nem tudsz utána rohanni...)

Eléri a sebességjel a beállított értéket, és a központizár bekapcsol... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Járó motorral, mondjuk kiszállsz beszélgetni. (esetleg, kis vagy NAGY dolgod van)

De nem húztad be, a kéziféket, és elgurul az autó! (észre sem veszed, vagy nem tudsz utána rohanni...)

Eléri a sebességjel a beállított értéket, és a központizár bekapcsol... :rolleyes:

Ehhez azért elég balf.sznak kell lennie az illetőnek! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Ehhez azért elég balf.sznak kell lennie az illetőnek! :rolleyes:

Persze, de mint lehetőség... :lol:

Gondolj bele, megállsz, egy bokor mellett, mert nagyon-nagyon muszáj!

Miközben, te a dolgod végzed, az autó engedelmeskedik a fizikának, és elindul. Gurul, gurul.

Letolt gatyával, rohansz a verda után, de az elérte a sebesség limitet, és a központi bezár.

Így, már nem tudod, egyszerűen megállítani, elé kell állni, és ha erősebb, akkor, még a saját autód üt majd el!!! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Persze, de mint lehetőség... :huh:

Gondolj bele, megállsz, egy bokor mellett, mert nagyon-nagyon muszáj!

Miközben, te a dolgod végzed, az autó engedelmeskedik a fizikának, és elindul. Gurul, gurul.

Letolt gatyával, rohansz a verda után, de az elérte a sebesség limitet, és a központi bezár.

Így, már nem tudod, egyszerűen megállítani, elé kell állni, és ha erősebb, akkor, még a saját autód üt majd el!!! :rolleyes:

Persze értem én!

Csak jó lenne egy ilyen extra (persze figyelembe véve az előbb említett hátrányait) ami egy kis biztonságot nyújt a nemkívánatos személyek ellen.

Nem tudom, hogy ezt más autótípusoknál milyen módon oldották meg?!

Esetleg lenne egy másik megoldás is. Manuálisan lehetne zárni. Valahol a műszerfalon el lenne helyezve egy "kúltúrált" kinézetű nyomógomb és ezzel lehetne zárni ill. nyitni a központizárat. Ha jól emlékszem akkor a Renault Twingokban így volt megoldva.

Bár erre ott van az ajtóban a gomb, csak oda elég nehéz hátranyúlni.

Link to comment
Megosztás:

Persze értem én!

Csak jó lenne egy ilyen extra (persze figyelembe véve az előbb említett hátrányait) ami egy kis biztonságot nyújt a nemkívánatos személyek ellen.

Nem tudom, hogy ezt más autótípusoknál milyen módon oldották meg?!

Esetleg lenne egy másik megoldás is. Manuálisan lehetne zárni. Valahol a műszerfalon el lenne helyezve egy "kúltúrált" kinézetű nyomógomb és ezzel lehetne zárni ill. nyitni a központizárat. Ha jól emlékszem akkor a Renault Twingokban így volt megoldva.

Bár erre ott van az ajtóban a gomb, csak oda elég nehéz hátranyúlni.

Még az a legegyszerűbb megoldani egy nyomógombal adni a kp.-zárnak egy zárás/nyitás jelet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.