Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

egy ilyet én is csináltam, csak én ilyet vettem hozzá:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/egyeb/autos_szivargyujto_eloszto_usb_1755834413.html

pár száz forintért lehet venni pl. vaterán is

nyaraláskor jól jön, csak a szivargyújtós hűtőtáska be hátra, + tableten tudnak hátul filmet nézni, közben tölteni is azt az úton.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az enyémben sem volt, magam szereltem be.

Az akkuról vittem külön szálat és vettem egy aljzatot.

286919597K_p_032_www.kepfeltoltes.hu_.jp
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

K_p_038_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Az enyém így néz ki.

És tettél elé valami biztosítékot, vagy csak simán elvitted az akksiról a kábeleket?Hol vezetted el?

Link to comment
Megosztás:

És tettél elé valami biztosítékot, vagy csak simán elvitted az akksiról a kábeleket?Hol vezetted el?

Biztosíték feltétlenül kell elé (az akksinál)! De szerintem felesleges külön vezetéket húzogatni, van már ott egy szép vastag áramvezeték a bal-hátsó lámpa mögött a kötegben, arról nyugodtan le lehet venni. Mikor az utánfutó vezetékeit kötöttem be akkor néztem én is ki azt magamnak ilyen célra.

Link to comment
Megosztás:

Biztosíték feltétlenül kell elé (az akksinál)! De szerintem felesleges külön vezetéket húzogatni, van már ott egy szép vastag áramvezeték a bal-hátsó lámpa mögött a kötegben, arról nyugodtan le lehet venni. Mikor az utánfutó vezetékeit kötöttem be akkor néztem én is ki azt magamnak ilyen célra.

na én pont azt alkalmaztam :)

Link to comment
Megosztás:

Biztosíték feltétlenül kell elé (az akksinál)! De szerintem felesleges külön vezetéket húzogatni, van már ott egy szép vastag áramvezeték a bal-hátsó lámpa mögött a kötegben, arról nyugodtan le lehet venni. Mikor az utánfutó vezetékeit kötöttem be akkor néztem én is ki azt magamnak ilyen célra.

Kárpitot hogyan lehet lebontani a csomagtartóban?

Link to comment
Megosztás:

Ha a Coupé ugyanaz mint a többi karosszériaváltozat (valószínű...), akkor vedd le belül a hátsó lámpa szerelőfedelét (mintha izzót cserélnél), hajtsd fel a padlókárpitot a csomagtérben hogy ne legyen útban (sőt én még a hátsó ülést is előredöntöttem), aztán az oldalkárpitot valahol alányúlva egy határozott rántással le lehet venni a helyéről. Patentekkel van felrakva amik a kárpit mögötti lemezben kialakított lyukakba pattannak bele, a másik felül meg egyszerűen rá van ragasztva a csomagtérkárpit hátoldalára. Ha nincs szerencséd akkor ez a ragasztás elenged, de akkor sincs gond, visszatétel előtt újra fel kell ragasztani a patenteket. Én is így jártam, de egy bármilyen forró ömledékes ragasztópisztoly tökéletesen megfelelő a patentek visszaragasztására:

824013_LB_00_FB.EPS_400.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem 5 ajtós van, én nem emlékszem ott patentokra, úgy rémlik a padlóborítás kivétele, és talán a felül lévő műanyag elem - amin a kalaptartó fekszik - néhány csavarjának kivétele után már fel tudtam annyira hajtani, hogy kényelmesen tudtam dolgozni tőle. Régen volt, pontosabban már nem emlékszem, de nem volt nagy ügy, eléggé adta magát.

update:

Ja, és még az elsősegély doboz műanyag rekeszét kell kivenni, nem emlékszem van-e benne csavar, vagy csak pattintós, de könnyen kijön az is. Meg talán a csomagtérvilágítást, az is pattintós.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Betettem a VW9 relét a kocsiba.Ha hátrahúzom a kart, akkor jön az ablakmosó folyadék, de az ablaktörlő meg sem mozdul. A szakaszos törlés csak a második fokozattól megy.A hátsó ablaktörlő működik rendesen.Tehát ha egyet kattintok felfelé a karon, akkor nem történik semmi, csak a következő fokozattól megy az ablaktörlő..

Rossz a relé amit vettem?

Link to comment
Megosztás:

Nekem 5 ajtós van, én nem emlékszem ott patentokra, úgy rémlik a padlóborítás kivétele, és talán a felül lévő műanyag elem - amin a kalaptartó fekszik - néhány csavarjának kivétele után már fel tudtam annyira hajtani, hogy kényelmesen tudtam dolgozni tőle. Régen volt, pontosabban már nem emlékszem, de nem volt nagy ügy, eléggé adta magát.

update:

Ja, és még az elsősegély doboz műanyag rekeszét kell kivenni, nem emlékszem van-e benne csavar, vagy csak pattintós, de könnyen kijön az is. Meg talán a csomagtérvilágítást, az is pattintós.

Ezek szerint mégis teljesen más a Coupé mint a 3/5 ajtós:

Nekem ugye fix a kalaptartóm, ha akarnám se tudnám kivenni, valamint nincsen semmiféle rekeszem az elsősegélydoboznak. A csomagtérvilágítás meg a kivehetetlen fém kalaptartó aljában van, a kárpit leszedéshez nem kell piszkálni. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Betettem a VW9 relét a kocsiba.Ha hátrahúzom a kart, akkor jön az ablakmosó folyadék, de az ablaktörlő meg sem mozdul. A szakaszos törlés csak a második fokozattól megy.A hátsó ablaktörlő működik rendesen.Tehát ha egyet kattintok felfelé a karon, akkor nem történik semmi, csak a következő fokozattól megy az ablaktörlő..

Rossz a relé amit vettem?

Hogyan szerelted be? Mit hová kötöttél?

Javaslom ez alapján nézd át, hogy minden a helyén van-e?: https://sites.google.com/site/opelccled/komfort-ablaktoerlo

Közelebbit ennyi információból nem tudok mondani.

Link to comment
Megosztás:

Hogyan szerelted be? Mit hová kötöttél?

Javaslom ez alapján nézd át, hogy minden a helyén van-e?: https://sites.google.com/site/opelccled/komfort-ablaktoerlo

Közelebbit ennyi információból nem tudok mondani.

Ez alapján csináltam.

Forrasztottam mindent.Nem változott semmi, ugyanúgy nem töröl.

Visszaraktam az eredeti relét, és azzal is ugyanazt a hibát produkálja.Úgyhogy most már egyáltalán nincsen első fokozatom, és egyáltalán nem működik az, hogy hátrahúzom a kart és spriccel és töröl.

Valamit nagyon elrontottam.

Link to comment
Megosztás:

Ez alapján csináltam.

Forrasztottam mindent.Nem változott semmi, ugyanúgy nem töröl.

Visszaraktam az eredeti relét, és azzal is ugyanazt a hibát produkálja.Úgyhogy most már egyáltalán nincsen első fokozatom, és egyáltalán nem működik az, hogy hátrahúzom a kart és spriccel és töröl.

Valamit nagyon elrontottam.

Szia!

Amikor én szereltem be a VW99-et ugyan ez a hiba jött elő. Lebontott burkolatoknál minden jó volt. Mikor összeraktam akkor meg ez a hiba, nem volt spriccelés és az első fokozat bizonytalan volt.

Késes csatlakozót használtam. Hiba volt. Forrasztás után rendben működött.

Biztos nálad is valahol valami szétcsúszott. Gondolom/remélem!

szerk.: ablakmosásnál nem volt törlés, úgy ahogy neked

Link to comment
Megosztás:

Ez alapján csináltam.

Forrasztottam mindent.Nem változott semmi, ugyanúgy nem töröl.

Visszaraktam az eredeti relét, és azzal is ugyanazt a hibát produkálja.Úgyhogy most már egyáltalán nincsen első fokozatom, és egyáltalán nem működik az, hogy hátrahúzom a kart és spriccel és töröl.

Valamit nagyon elrontottam.

Akkor kezdd a legelején, nézd meg kap-e áramot a 15-lábára a relé a kapcsolót szakaszos állásba kapcsolva. Ellenőrizd a biztosítékot. Ha az ablakmosó szivattyú se megy, akkor sanszos hogy csak kilőtted valamivel a biztosítékát, mert az ugyanonnan kap áramot, de egyébként különálló a relétől.

Link to comment
Megosztás:

Akkor kezdd a legelején, nézd meg kap-e áramot a 15-lábára a relé a kapcsolót szakaszos állásba kapcsolva. Ellenőrizd a biztosítékot. Ha az ablakmosó szivattyú se megy, akkor sanszos hogy csak kilőtted valamivel a biztosítékát, mert az ugyanonnan kap áramot, de egyébként különálló a relétől.

Az ablakmosó szivattyú megy, mert amikor hátrahúzom a kart akkor spricceli a folyadékot, csak a kar nem mozog.Ekkor ha jól emlékszem 3x kell törölnie.Sajna most meg sem mozdul.Viszont a többi fokozat az jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elméletileg pontosan úgy építettem meg a Behr repairt ahogy a Sötét Úr oldalán megtalálható. A mikrokapcsoló szépen megállítja, de vissza egyik kapcsolótól se hajlandó indulni. Ha a tengely középen van, szépen megy jobbra-balra. 1N4007 dióda polaritás ahogy a képen,mikrokapcsoló, még a kábel színek is u.a. .

Tehát bénáztam ,de hol? Sajna a műszaki rajzhoz nem értek, de némi kézügyességgel meg vagyok áldva. Ha valaki konyhanyelven el tudná mondani mit rontottam el, megköszönném.

Üdv Xenof

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg, a diódák vannak fordítva.

Vagy a mikrokapcsolót nem a megfelelő lábakra kötötted.

NC: normál zárt. (alap helyzetben vezet a common lábbal, benyomott gombbal nyit, nem vezet) ez megy a csatlakozóra.

NO: normál nyitott. (alap helyzetben nyitva, nem vezet a common lábbal, benyomott gombbal vezet a common lábbal) ide megy a dióda "csíkos" fele, a másik fele az NC-re.

Common: közös. (mind a két másik láb erre fog vezetni) ez megy a motorra, mind a két kapcsolónál!

Amit én vettem kapcsolón mindent fordítva kell kötni az elmondás alapján.

Reggel kiderül, hogy jól értettem-e.

Köszönöm a segítséget.

Xenof

Link to comment
Megosztás:

És tettél elé valami biztosítékot, vagy csak simán elvitted az akksiról a kábeleket?Hol vezetted el?

Igen, tettem egy biztosíték tartót, biztosítékkal.

A kábelek elvezetése nem volt a legegyszerűbb, a legnehezebb feladat a tűzfalon áthúzni.

Azután elvezettem a küszöbborítás alatt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mekkora a terhelhetősége a szivargyújtónak?Mert arra gondoltam, hogy párhuzamosan bekötök egy másikat a hátsó hamutartóhoz.

10-16A lehet. meg kellene nézni a biztosítékát, de ha nem akarod nagy fogyasztónan akkor nyugodtan...

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg, a diódák vannak fordítva.

Vagy a mikrokapcsolót nem a megfelelő lábakra kötötted.

NC: normál zárt. (alap helyzetben vezet a common lábbal, benyomott gombbal nyit, nem vezet) ez megy a csatlakozóra.

NO: normál nyitott. (alap helyzetben nyitva, nem vezet a common lábbal, benyomott gombbal vezet a common lábbal) ide megy a dióda "csíkos" fele, a másik fele az NC-re.

Common: közös. (mind a két másik láb erre fog vezetni) ez megy a motorra, mind a két kapcsolónál!

Asszem valamit rosszul logikáztam, mert nem változott a helyzet, ezért google-on néztem képet a mikrókapcsoló bekötésről (Nc, No, C). Kiderült, hogy az első megoldás volt a jó, de a bekötés mégsem működik. Az igazsághoz hozzátartozik,hogy Behr van a dobozra írva, de MES Swiss Made is(30.93680.00 B B0443090.12637)elméletileg nem kéne számítania, nem? Delhinél a dióda polaritás fordított esetleg, vagy még mit lehet elrontani? Akármi is a megoldás, most már érdekel.

Üdv X

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.