Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

HÁHÁHÁHÁ! :D

a köcsög márkaszervizesek jól lehuznak mi?

sufni szerviz a legjobb! ott sose tennének ilyet!

AZ EGYKETTES VEZÉRMÜLÁNCOS! NEM SZIJAS! ráadásul a vizpumpát nem a LÁNC hajtja, hanem az ékszij.

egy gyári vizpumpa 35.000 ft körül márkaszervizben. a csere még 10. az 45. szóval a sufniszerviz a legjobb... végül is közel 100 zal több árat mondtak...

szerintem fogal,mazd át a hozzászólásodat.

Link to comment
Megosztás:

HÁHÁHÁHÁ! :D

a köcsög márkaszervizesek jól lehuznak mi?

sufni szerviz a legjobb! ott sose tennének ilyet!

AZ EGYKETTES VEZÉRMÜLÁNCOS! NEM SZIJAS! ráadásul a vizpumpát nem a LÁNC hajtja, hanem az ékszij.

egy gyári vizpumpa 35.000 ft körül márkaszervizben. a csere még 10. az 45. szóval a sufniszerviz a legjobb... végül is közel 100 zal több árat mondtak...

szerintem fogal,mazd át a hozzászólásodat.

Ha itt tartunk, az Z14XEP mocikban a

láncot kelle-e ellenörizni, s mikor? Esetleg valamikor cserélni?(biztos örökéletü)

A hosszbordás szijjat ha cserélek, akkor azokban is kell vizpumpát cserélni?

Link to comment
Megosztás:

A hosszbordás szijjat ha cserélek, akkor azokban is kell vizpumpát cserélni?

Nem hinném, mivel nincs benne direktben a hajtáslácban (klíma kompresszort és generátort sem cserélsz ezért...) így ha be is állna vagy megszorulna nem vinné a motort....

De majd Uhu megmondja a tuttit, meg a frankót..... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új regisztált tag vagyok, mindenkit üdvözlök.

Egy 2003. januári 1.2 viva-val járok, most már negyedik éve. Tegnap olajcserénél (Engem is a szervízek húznak le ezzel) kápráztattak el azzal, hogy a motorhang és a hiányzó fagyálló alapján iziben cseréltessek vízpumpát, vezérmű szíjat és görgőket. Az árra 130 ezer körül riogattak.

Mivel egy bolt honlapján 13,900,-ért láttam gyári szíjat görgőkkel, gondolom azért él ember, aki ennél olcsóbbat is tud?!

Tudtok esetleg Budapesten valami szakit ajánlani?

Előre is köszönöm!

Én Újpestre járok "sufniszervízbe" ahogy uhuhu nevezi.:D

Valev László a szerelő neve. A műhely címe: 4 ker. Fóti út 64/b.

Telefon: 06-20-349-40-40

A műhellyel egy udvarban autós bolt is van.

Nem mondom azt hogy olcsó, de lehet még így is jobban jár veleük az ember mint egy szakszervízzel ahol a rendesen lehúzzák az embert.

Link to comment
Megosztás:

Én Újpestre járok "sufniszervízbe" ahogy uhuhu nevezi.:D

Valev László a szerelő neve. A műhely címe: 4 ker. Fóti út 64/b.

Telefon: 06-20-349-40-40

A műhellyel egy udvarban autós bolt is van.

Nem mondom azt hogy olcsó, de lehet még így is jobban jár veleük az ember mint egy szakszervízzel ahol a rendesen lehúzzák az embert.

Próbáltam terjeszteni pl. a Lurdy talin de sajna nem jött be. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem mondom azt hogy olcsó, de lehet még így is jobban jár veleük az ember mint egy szakszervízzel ahol a rendesen lehúzzák az embert.

áááá, ne gondold... biztos az olajcsere olcsóbb, de azért nagyobb javitásoknál nem mindegy hogy sporolsz ötezret, és neadjisten buksz sok tizezret, egy nem megfelelő minőségü, nem hozzásértő ember által...

ez a lehuzás dolog... hát erre nincs mit mondanom. vagy így van vagy nincs.

pl: engem még sose huztak le márkaszervizben :D

viszont épp tegnapelött javitottunk meg egy Astra H-t amindek csattogott a motorja, potom 35.000 ft-ért.

elötte egy igazán nem lehuzós, iszonyat szakértő, és ultraguru szaki próbálta megtákolni az autót, kihuzta a dugattyúkat, mert kopog, majd cserélt twinport szelepet mert kopog, majd hidrotőkéket, mert a motor kopog.

kimentem, a zsebemből se vettem ki a kezemet, és megmondtam hogy a szivócsonk zörög. bontott 35.000 Ft.

szóval itt lehuztam az embert 35.000 forinttal. tudom, genyó vagyok :D

szóval az ember itt az olcsóságon bukott legalább 200.000 ft-ot, és nyert közel 4 hét békávézást.

hát ennyi. kérem kapcsojja ki...

Link to comment
Megosztás:

Nem hinném, mivel nincs benne direktben a hajtáslácban (klíma kompresszort és generátort sem cserélsz ezért...) így ha be is állna vagy megszorulna nem vinné a motort....

De majd Uhu megmondja a tuttit, meg a frankót..... :D

vizpumpát akkor kell cserélni ha zörög, vagy lóg, vagy folyik.

ékszijat meg akkor ha kireped, vagy szakad, vagy nyikorog.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget. Na szóval. Eddig a sufniszervizeket és a Speedy-t jártam.

Sufnik: nem szedtek még szét ennyire, nem is akarják, stb. (Tényleg láncos, elírtam. Bocs.)

Speedy: Csak szíjast vállalnak, egyedül az óbudai vacilált, de azt mondta végül, kb. 120-130 e+ 2 nap.

Márkaszervíz: (Opel Tóth. Elmondtam, amit itt olvastam, hogy nem a vezérműlánc hajtja a pumpát. Azt mondták, tényleg, de 10-ből 8 vízpumpa folyni kezd a motor megbontása után, úgyhogy 100 + 30. 1 nap

Eddig itt vagyok, midjárt hívom az ajánlott úriembert.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget. Na szóval. Eddig a sufniszervizeket és a Speedy-t jártam.

Sufnik: nem szedtek még szét ennyire, nem is akarják, stb. (Tényleg láncos, elírtam. Bocs.)

Speedy: Csak szíjast vállalnak, egyedül az óbudai vacilált, de azt mondta végül, kb. 120-130 e+ 2 nap.

Márkaszervíz: (Opel Tóth. Elmondtam, amit itt olvastam, hogy nem a vezérműlánc hajtja a pumpát. Azt mondták, tényleg, de 10-ből 8 vízpumpa folyni kezd a motor megbontása után, úgyhogy 100 + 30. 1 nap

Eddig itt vagyok, midjárt hívom az ajánlott úriembert.

Vidd be Uhuhu-hoz. Dobj neki egy PÜ-t.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

tudja esetleg valaki hogy G Astrában (1.4 16V 2007.07) mit kell cserélni 60.000 km-nél?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Majd mindjárt haza érnek a szervíz tudósok...erről a mociról azt sem tudom twinport e....de gondolom...olaj+szűrő+benzinszűrő+légszűrő...talán más semmi...

Link to comment
Megosztás:

Mindenesetre köszönöm. Igazából csak az érdekel, hogy kell-e cserélni vezérlést. amúgy z14xe20az2712 a motorszáma. Dehogy twinport-e azt én sem tudom....

Ha jól sejtem akkor nem, mert a Twinportoknak P-re végződik a motorkódja (Z14XEP...)

Szerk.:

www.opel-infos.de szerint Twinport 1.4 nem volt G Astrában, csak H-ban (Z14XEL (csak Ausztria) és Z14XEP). G Astrában csak sima Z14XE volt.

Link to comment
Megosztás:

Mindenesetre köszönöm. Igazából csak az érdekel, hogy kell-e cserélni vezérlést. amúgy z14xe20az2712 a motorszáma. Dehogy twinport-e azt én sem tudom....

Érdekes amit írsz. Egy 2007 júliusi 1.4-es G Astrának (classic II) tuti twinportnak kellene lennie (tgabika: a benzines classic G astrák már mind twinportosak kb 2005 óta). Viszont a motorszám amit írtál, az valóban nem twinport motorszám, mert nem P-re végződik (Z14XEP)...

Ja igen, 60-nál hivatalosan még nem, de ajánlott a vezérműszíjcsere. Viszont ha twinportod van (amit mellesleg a kocsi hátulján a feliratból is látnod kellene), akkor az láncos, nem szíjas.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes amit írsz. Egy 2007 júliusi 1.4-es G Astrának (classic II) tuti twinportnak kellene lennie (tgabika: a benzines classic G astrák már mind twinportosak kb 2005 óta). Viszont a motorszám amit írtál, az valóban nem twinport motorszám, mert nem P-re végződik (Z14XEP)...

Ja igen, 60-nál hivatalosan még nem, de ajánlott a vezérműszíjcsere. Viszont ha twinportod van (amit mellesleg a kocsi hátulján a feliratból is látnod kellene), akkor az láncos, nem szíjas.

emiatt gondoltam én is úgy, hogy twinport, azon pedig nem kell mást cserélni...elvileg, de majd uhuhu és elárúlja jól gondoltam e... :D

Link to comment
Megosztás:

bocs, elírtam, dehohogy 2007, 2003, úgyhogy nem twinportos az biztos.

Aztán közben megtaláltam a szervizkönyvét, az azt írja, hogy 90.000 km. De azt hiszem igazad van és jobb kicserélni. Főleg, hogy nem is én vagyok az első tulaj. Szervizkönyv ide-vagy oda :-)

Ha jól emlékszem 2002-től emelték a csereperiódust 60-ról 90-re. Én a 2003-as autómban a középutat tekintve 75-nél cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kapott a gép (105eKm) friss castrol 5w-s olajat, olajszűrőt, olajcsere előtt motoröblítő folyadékot, új gyertyákat, gyári 2 pólusú, új légszűrőt.

Azóta megy, mint a golyó. A légszűrő elég piszkos volt, pedig azt két olajcsere között is kicseréltem ám.

Előtte 60e Km-nél szervízben cseréltek gyertyát. Ez érdekes volt, mert 1 pólusút raktak bele és meghúzva sem volt a 2. 3. hengernél igazán. Itt azt írtátok, hogy a 2 pólusú kellene bele. 1.4 Twinport.

Link to comment
Megosztás:

Itt azt írtátok, hogy a 2 pólusú kellene bele. 1.4 Twinport.

XEP , P a twinport szeleppel szereltekre utal, a bele való gyertya: 1214031 GM egy pólusú.......

Motoröblítővel csak csínján, vagy inkább sehogy, több kárt csinál(hat) mint amennyi hasznot! :D

Link to comment
Megosztás:

Tegnap kapott a gép (105eKm) friss castrol 5w-s olajat, olajszűrőt, olajcsere előtt motoröblítő folyadékot, új gyertyákat, gyári 2 pólusú, új légszűrőt.

Azóta megy, mint a golyó. A légszűrő elég piszkos volt, pedig azt két olajcsere között is kicseréltem ám.

Előtte 60e Km-nél szervízben cseréltek gyertyát. Ez érdekes volt, mert 1 pólusút raktak bele és meghúzva sem volt a 2. 3. hengernél igazán. Itt azt írtátok, hogy a 2 pólusú kellene bele. 1.4 Twinport.

Uhuval beszéltem most erről a gyertya kérdésről, és szerinte is jó bele a sima egypólusú, de csak 2004-estől, a régebbiekbe kell a kétpólusú. Nekem is z14XE a motor.

Amúgy a 60000 szervíznél kell cserélni a gyertyákat is! (a szervízkönyv elején le is írják, mit hány km után kell cserélgetni)

Link to comment
Megosztás:

HÁHÁHÁHÁ! :D

AZ EGYKETTES VEZÉRMÜLÁNCOS! NEM SZIJAS! ráadásul a vizpumpát nem a LÁNC hajtja, hanem az ékszij.

egy gyári vizpumpa 35.000 ft körül márkaszervizben. a csere még 10. az 45.

Hű vazz, ennyivel húzósabb az 1.2 vízpumpája, mint a z14xe-be való? Rákérdeztem Csergőnél a gyári vízpumpára, ott 23e volt a múlt héten. Vagy most akciós?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.