Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

kotyógó hang, ennél pontosabban nem tudom leírni :lol:

de pl, elindulási első fekvőrendőrnél is elég durva hangja van, de másodiknál már vmivel hallkabb.

sok sz-r út... hááát asszem a napi Róna utca annak számát Zuglóban

Szia ! Ezt a fekvőrendőrös zajt én is tapasztaltam már az autómon, mikor tavaly télen megvettem. A hiba oka nálam a stabilizátor gumi szilentje volt, kapott egy szilikonos kezelést és a zaj megszűnt...egészen a mostani hideg beálltáig, mert ismét nyikorog. Valószínűleg a gumi már elöregedett, ezért most ismét kap egy kis szilikont.

Tavasszal meg új gumi szilenteket, mert most ebben a hidegben nincs kedvem a kocsi alatt szöszmötölni ! :lol:

Remélem, nálad sem lesz semmi komolyabb hiba... :)

Link to comment
Megosztás:

Szia ! Ezt a fekvőrendőrös zajt én is tapasztaltam már az autómon, mikor tavaly télen megvettem. A hiba oka nálam a stabilizátor gumi szilentje volt, kapott egy szilikonos kezelést és a zaj megszűnt...egészen a mostani hideg beálltáig, mert ismét nyikorog. Valószínűleg a gumi már elöregedett, ezért most ismét kap egy kis szilikont.

Tavasszal meg új gumi szilenteket, mert most ebben a hidegben nincs kedvem a kocsi alatt szöszmötölni ! :)

Remélem, nálad sem lesz semmi komolyabb hiba... :P

Z rúdat már cseréltem alatta, kemény 1.800 ft-os móka volt, azt bevállaltam vakon, mert annyit még megért volna, de nem az volt :lol:

lehet akkor ezt a gumiszilentet keztelést is bevállalom. Megérdemli a kicsike :lol:

Gyujtóhíd trafó nekem is meghallt, de még gariba cserélték. Jelensége a csopper hang volt és sok paci nem akart húzni.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes, hogy sokszor előkerül itt a fórumon ez a gyújtáshíd behalás.

ez tényleg gyakori? Sokat cseréltek éves szinten?

Tehát amolyan időzített bomba, ami vagy már el romlott, vagy csak el fog, de hosszú évek alatt mindenképpen lehet apellálni rá?

Azért kérdezem, mert egy fórum lehet csalóka.

igen, meg szoktak dögleni. nem lehet azt mondani, hogy mindegyik, mindig, de cserélgetjük rendesen.

főképp a Z14XE-Z16XE de újabban a Z16XEP is. A Z12XEP és a Z14XEP ritkábban, a nagy motoroknál meg nagyonnagyon ritkán.

Link to comment
Megosztás:

igen, meg szoktak dögleni. nem lehet azt mondani, hogy mindegyik, mindig, de cserélgetjük rendesen.

főképp a Z14XE-Z16XE de újabban a Z16XEP is. A Z12XEP és a Z14XEP ritkábban, a nagy motoroknál meg nagyonnagyon ritkán.

Ez érdekes. Az XEP motorokon más a trafóhíd? (Z14XE és Z14XEP)

Ez a behalás évjárattól független? Gondolok itt arra, hogy esetleg valamikortól módosítottak valamit a gyártásán, ezt kiküszöbölendő.

Mert akkor a most berakott gyári már lehet tartós. (gondolom GM-nek is feltűnik, ha sok a csere, csak csinál valamit, bár lehet, ez naív feltételezés... :lol: )

Volt már olyan, hogy behalt a 2. is egy vasban?

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes. Az XEP motorokon más a trafóhíd? (Z14XE és Z14XEP)

Ez a behalás évjárattól független? Gondolok itt arra, hogy esetleg valamikortól módosítottak valamit a gyártásán, ezt kiküszöbölendő.

Mert akkor a most berakott gyári már lehet tartós. (gondolom GM-nek is feltűnik, ha sok a csere, csak csinál valamit, bár lehet, ez naív feltételezés... :lol: )

Volt már olyan, hogy behalt a 2. is egy vasban?

kollégám 1.6 osában 3dik trafóhíd volt amikor megunta és beszámítatta, mert akkor jó volt...és mind gyári ment bele, mert garis volt..a kocsi 2 évet bírt nála....illetve Ő két évet bírt vele...aztán emiatt feladta... :lol: Én pedig ott kuncogtam a az övénél 6 évvel öregebbel, aminél semmi ilyen bajom...kopp-kopp..habár amikor 4.5 évesen megvettem és átnézettem, azt mondták ez már cserélt gyári trafóhíd...örüljek neki...de ahogy uhuhu írta akár egy nem megfelelő időben cserélt gyújtó gyertya is haza vághatja...nem kell kivárni az előírt csere periódust ennél sem...azt hisem uhuhu úgy írta kb 30ekm, de inkább 25 és cserés a gyertya..nem 60ekm, mert addigra soke gyéb más is cserélhető lesz és rendellenesen működik...

Link to comment
Megosztás:

kollégám 1.6 osában 3dik trafóhíd volt amikor megunta és beszámítatta, mert akkor jó volt...és mind gyári ment bele, mert garis volt..a kocsi 2 évet bírt nála....illetve Ő két évet bírt vele...aztán emiatt feladta... :lol: Én pedig ott kuncogtam a az övénél 6 évvel öregebbel, aminél semmi ilyen bajom...kopp-kopp..habár amikor 4.5 évesen megvettem és átnézettem, azt mondták ez már cserélt gyári trafóhíd...örüljek neki...de ahogy uhuhu írta akár egy nem megfelelő időben cserélt gyújtó gyertya is haza vághatja...nem kell kivárni az előírt csere periódust ennél sem...azt hisem uhuhu úgy írta kb 30ekm, de inkább 25 és cserés a gyertya..nem 60ekm, mert addigra soke gyéb más is cserélhető lesz és rendellenesen működik...

Nem semmi. Akkor nem változott a trafóhíd gyártása az évek alatt...? :)

Gyertya hogy tudja hazavágni? Ha leszakad az elektróda? Bár nekem a Corsa úgy jött haza egyszer az alföld közepéről, hogy az egyik gyertyáról eltűnt az alsó elektróda, a másik meg kerámiatörött lett. :lol:

Szerelő haver szerint üzemanyag csinálhat ilyet. (menet közben egyszer csak eltűnt 2 henger, lassult a verda kb 110-től, majd 70-nél belépett a 3. henger, majd fél percen belül a 4. is, majd hazáig normálisan ment. Mivel sötét este volt, én meg vagy 150km otthonról, inkább mentem, amíg megy. Településektől kb 20km-re... Otthon néztem meg, mi is lehetett, mert leparkoláskor kicsit lyukas kipufogóhangú volt a verda, de a motortér felől. Kifújt kicsit az egyik gyertya. )

De mind a 4 gyertya működött hazáig, szép "őzbarnák" voltak, még a törött is! (NGK)

Mindez kb 10km-el a benzinkút után. (tankolni ott soha többet)

Link to comment
Megosztás:

Nem semmi. Akkor nem változott a trafóhíd gyártása az évek alatt...? :lol:

Gyertya hogy tudja hazavágni? Ha leszakad az elektróda? Bár nekem a Corsa úgy jött haza egyszer az alföld közepéről, hogy az egyik gyertyáról eltűnt az alsó elektróda, a másik meg kerámiatörött lett. :lol:

Szerelő haver szerint üzemanyag csinálhat ilyet. (menet közben egyszer csak eltűnt 2 henger, lassult a verda kb 110-től, majd 70-nél belépett a 3. henger, majd fél percen belül a 4. is, majd hazáig normálisan ment. Mivel sötét este volt, én meg vagy 150km otthonról, inkább mentem, amíg megy. Településektől kb 20km-re... Otthon néztem meg, mi is lehetett, mert leparkoláskor kicsit lyukas kipufogóhangú volt a verda, de a motortér felől. Kifújt kicsit az egyik gyertya. )

De mind a 4 gyertya működött hazáig, szép "őzbarnák" voltak, még a törött is! (NGK)

Mindez kb 10km-el a benzinkút után. (tankolni ott soha többet)

Maradjunk annyiba, hogy benzintől nem fúj ki és nem törik el :)

Szerintem amikor a gyertya lényegében "átüti a légrést" és ez a rés megnő, akkor nagyobb lesz az energia ígénye így túlterhelheti a trafó elektronikáját...de ez csak teoria...részemről..

Link to comment
Megosztás:

Maradjunk annyiba, hogy benzintől nem fúj ki és nem törik el :lol:

Szerintem amikor a gyertya lényegében "átüti a légrést" és ez a rés megnő, akkor nagyobb lesz az energia ígénye így túlterhelheti a trafó elektronikáját...de ez csak teoria...részemről..

Csupán elméleti síkon: víz bekerül égéstérbe, de megfelelő mennyiségű üzemanyaggal együtt, ami fel tud robbanni, akkor simán lehet szerintem akkora túlnyomás, ami elküldi a gyertyát.

Az biztos, hogy tankolás után volt, és egyszerre két gyertyám is elszállt. A javítás annyi volt, hogy otthon rátankoltam 98-ast, kapott dupla adag metabondot (benyába valót), meg ugye a gyertyasort cseréltem.

Tuti üza probléma volt, mert a gyertyacserékkel kezdtem, rögtön, ahogy hazaértünk. (késő este)

Másnap hajnalban mentem melóba, és menet közben produkált rángatást az új gyertyákkal is.

Erre hazafelé rögtön kapta a metát, meg a kb 20l 98-ast. Utána hiba többé nem jött elő. (kb 2 évig volt még nálam a verda utána)

Ha nem víz, akkor mi? (komolyan érdekel)

A gyertyarés növekedése nem okoz teljesítményben különösebb változást, ezt akár méréssel is lehet bizonyítani.

Probléma akkor lehet, ha annyira megnő a táv, hogy nem ott húz át, hanem trafón belül.

Ez a belső átütés tudja tönkretenni a nagyfesz trafókat. (nem csak kocsiban értendő, egyéb kis teljesítményű nagyfesz dolgoknál is, pl TV vagy vill. pásztor)

Link to comment
Megosztás:

A gyertyarés növekedése nem okoz teljesítményben különösebb változást, ezt akár méréssel is lehet bizonyítani.

Na neee má!

Jó lenne alaposan átgondolni! Ha nincs meg az "isteni szikra" jókor, jó helyen, az ü.a./levegő keverék rossz hatásfokkal hasznosul. Az ív/szikra minőségét nagyban befolyásolja a az optimálistól való bármely irányú eltérés a "gyertyarés"-nél. Teljesítmény csökkenését, fogyasztás növekedését vonja maga után (többek közt).

Persze a gyújtógyertya elektródatávolságán kívül még sok minden számít pl.: hőérték, anyagminőség (elektróda, szigetelő), gyártási minőség, stb.

Link to comment
Megosztás:

Na neee má!

Jó lenne alaposan átgondolni! Ha nincs meg az "isteni szikra" jókor, jó helyen, az ü.a./levegő keverék rossz hatásfokkal hasznosul. Az ív/szikra minőségét nagyban befolyásolja a az optimálistól való bármely irányú eltérés a "gyertyarés"-nél. Teljesítmény csökkenését, fogyasztás növekedését vonja maga után (többek közt).

Persze a gyújtógyertya elektródatávolságán kívül még sok minden számít pl.: hőérték, anyagminőség (elektróda, szigetelő), gyártási minőség, stb.

Bocs, ez mind igaz, amit leírtál, de én nem a kocsi teljesítményéről beszélek, hanem a nagyfesz trafó primer körében mérhető áramokról. Ez minimálisat változik az átütési feszültségtől függetlenül. Nyugodtan próbáld ki asztalon egy egyszerű szaggató áramkörrel működtetve egy nagyfesz trafót! Először pl 2mm szikraközzel, majd 10mm-el. (egy autó gyújtótrafója vígan átüti a 10-et is!)

A szikra természetesen sokkal erősebb a kis résnél, de ez csak azt jelenti, hogy a leadott áram nagyobb.

A kocsinál ki van találva, mekkora kell az adott keverék legoptimálisabb elégetéséhez, de ez más tészta. (szerintem)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Októberben vettem egy 1,6-os Astra G 2004 dec. autot, 47.300km-el. Most lesz az első műszaki vizsga, a felkészítésnél derült ki, hogy cserélni kellett mindkét kormány külső gömbcsuklót, meg a jobb torony gumiágyat is (most 49.000km van az autóban)

Ennyi km-nél jogos lehet már a csere, mik a tapasztalatok, vagy sikerült egy visszatekert km órával rendelkező autót venni?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Októberben vettem egy 1,6-os Astra G 2004 dec. autot, 47.300km-el. Most lesz az első műszaki vizsga, a felkészítésnél derült ki, hogy cserélni kellett mindkét kormány külső gömbcsuklót, meg a jobb torony gumiágyat is (most 49.000km van az autóban)

Ennyi km-nél jogos lehet már a csere, mik a tapasztalatok, vagy sikerült egy visszatekert km órával rendelkező autót venni?

Köszönöm!

szerintem ezek a futóművek simán 200ekm-t kibírnak alkatrész csere nélkűl....szóval....szerintem...de tuti hogy nem a szerelő babrált át? nekem anno 50ekm-el ezelőtt az egyik vizsga előtti átvizsgálásnál az összes szilentemet cserélni akarták az első futóműben...előtte 8 hónappal volt nagyszervízen hivatalos szervízben ismerősnél..rákérdeztem hogy ez lehetséges e ennyi idő után, hogy így tönkre ment...azt mondta ki van csukva...azóta 3 műszaki vizsga és 50ekm, ahogy írtam és semmi gondja...szóval akkor épp le akartak nyúlni elég rendesen...azóta sem vittem oda többet a kocsit...

Link to comment
Megosztás:

szerintem ezek a futóművek simán 200ekm-t kibírnak alkatrész csere nélkűl....szóval....szerintem...de tuti hogy nem a szerelő babrált át? nekem anno 50ekm-el ezelőtt az egyik vizsga előtti átvizsgálásnál az összes szilentemet cserélni akarták az első futóműben...előtte 8 hónappal volt nagyszervízen hivatalos szervízben ismerősnél..rákérdeztem hogy ez lehetséges e ennyi idő után, hogy így tönkre ment...azt mondta ki van csukva...azóta 3 műszaki vizsga és 50ekm, ahogy írtam és semmi gondja...szóval akkor épp le akartak nyúlni elég rendesen...azóta sem vittem oda többet a kocsit...

A szerelő nem lehet gond, hisz ismerősünk, sőt mikor téli gumit szereletettem a gumis is jelezte, hogy nézessem meg az első kerekeimet mert valami nem stimmel...

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én nem rég vettem egy ASTRA G 1.6 TWINPORT típusú kocsit 67e Km-el. (Z16XEP) a kérdésem az, hogy ennél a motortípusnál valóban 150e Km a vezérlésfelújítás intervalluma? Ha nem akkor mennyi? És ezen intervallumot bírják a görgők és a vízpumpa is?

(Ezelőtt egy 1.6 16V ASTRA F-em volt, annál rövidebb volt ez az intervallum)

Köszi...

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én nem rég vettem egy ASTRA G 1.6 TWINPORT típusú kocsit 67e Km-el. (Z16XEP) a kérdésem az, hogy ennél a motortípusnál valóban 150e Km a vezérlésfelújítás intervalluma? Ha nem akkor mennyi? És ezen intervallumot bírják a görgők és a vízpumpa is?

(Ezelőtt egy 1.6 16V ASTRA F-em volt, annál rövidebb volt ez az intervallum)

Köszi...

Erről is volt szó, keress rá...eredetileg is max 120ekm volt, ha jól emlékszem, de a tied is szíjas(ha jól gondolom) azt pedig 60ekm enként cserélni kell, ha jót akarsz magadnak, mert a moci árához képest elhanyagolható, de ha elszakad akkor igen sokba lesz a javítás...de pontos infót uhuhu ha lesz majd ír neked...

Link to comment
Megosztás:

Erről is volt szó, keress rá...eredetileg is max 120ekm volt, ha jól emlékszem, de a tied is szíjas(ha jól gondolom) azt pedig 60ekm enként cserélni kell, ha jót akarsz magadnak, mert a moci árához képest elhanyagolható, de ha elszakad akkor igen sokba lesz a javítás...de pontos infót uhuhu ha lesz majd ír neked...

Köszi a választ, közben felhívott a GM ügyfélszolgálat (mert ott is érdeklődtem) és tájékoztattak, hogy a Z16XEP motor esetén 150e km-nél esedékes a felújítás.

Nomeg azt is mondta, hogy miért nem nézem meg a szervízfüzetben :rolleyes: (én hülye, hát nem logikus?) És lőn ez áll benne:

"Vezérműszíj és feszítőgörgö - Z16XEP motor: legkésőbb 10 évente, illetve 150e km-enként"

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam 1 éves szervízen.

Kérdésem, ilyenkor nem kell rádugni müszerre is? Nem fog panaszkodni, hogy vigyem szervízbe.

Mert azt monták nem kell, érdekes.

Kikellene olvasniuk a hiba tárolót gondolom! :rolleyes: Van egyáltalán szervízre figyelmeztetés a classic Astrákban? Nekem még sose küldött ez irányú információt...bár évente 2X megy olaj stb cserére..

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, közben felhívott a GM ügyfélszolgálat (mert ott is érdeklődtem) és tájékoztattak, hogy a Z16XEP motor esetén 150e km-nél esedékes a felújítás.

Nomeg azt is mondta, hogy miért nem nézem meg a szervízfüzetben :rolleyes: (én hülye, hát nem logikus?) És lőn ez áll benne:

"Vezérműszíj és feszítőgörgö - Z16XEP motor: legkésőbb 10 évente, illetve 150e km-enként"

Üdv.

Hi! Az XEP motornál azért 150e km a csereperiódus, mert nincs a rendszerben a vízpumpa, a két terelőgörgő ezért nincs is annyira " megtekerve " a szíj. Csak a főtengely fogaskerék, a vezérműkerekek a tengelyek végén és az automata feszítő van. Kevésbé van megtörve a szíj = hosszabb élettartam.

( Ja, és ez nem az a szíj, ami az XE, XEL motorokon van..., azokat valóban 60, max.90e-nél cserélni illik. Azért ha lehet, ne a sajátodon próbáld ki ! :) )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.