Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep)

Szerintem igen. Nekem 90 foknál (műszer szerint) már kapcsol a ventillátor. 0 km óta így van. Az Opelnél nem tanultak meg hőfokmérő műszert kalibrálni, ennyi az egész. Cégnél van/volt 2 Opel Campo, Isuzu motoros dízel. Azoknak az a meleg állapot, amikor a mutató a nulla érték felett van 1-2 milliméterrel :icon1:. 20 évesek, 600e km-el, bontatlan blokk, váltó. Ebből kiindulva már az is eredmény, ha a mutató felmegy egyáltalán :icon11:.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Pár napja hallom ,álló helyzetben ha tekerem a kormányt ropogó hang hallatszik elől. Ha már egy kicsit gurul az autó nem jelentkezik. A gólyaláb környékén vagy a kormány rudazatnál esetleg a torony csapágyaknál keresgéljek szerintetek? :icon11:

toronycsapágy csere

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén neki állok a régóta kopogó hidrotőke cserének! A kérdésem az lenne hogy kiszerelt kitarkított állapotban meg lehet állapítani hogy melyik szar?

Vagy érdemes inkább mind a 16-ot cserélni? Gondolom nem mind a 16 csattog és a hibás az vagy szétesik vagy a rugó törés miatt könnyen benyomható?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén neki állok a régóta kopogó hidrotőke cserének! A kérdésem az lenne hogy kiszerelt kitarkított állapotban meg lehet állapítani hogy melyik szar?

Vagy érdemes inkább mind a 16-ot cserélni? Gondolom nem mind a 16 csattog és a hibás az vagy szétesik vagy a rugó törés miatt könnyen benyomható?

És ha esetleg tévedsz, hogy melyik a jó és melyik a rossz, akkor megint szeded szét? Én nem gondolkodnék ezen, hanem mind kicserélném, ha már meg van bontva.

Link to comment
Megosztás:

És ha esetleg tévedsz, hogy melyik a jó és melyik a rossz, akkor megint szeded szét? Én nem gondolkodnék ezen, hanem mind kicserélném, ha már meg van bontva.

Ezzel az lehet a gond, hogy a gyári majdnem 14e Ft, gondolom ezért nem cserélné az összeset, pedig annak lenne értelme...mivel lehet később meg a másik megy tönkre. Amúgy mennyi km-nél cserélnél laci1978? Az így 200e Ft-os mutatvány.

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620394-hengerfej-alkatreszei/145655-hidrotoke-opel-1_4-1_6-1_8-2_0

Z14EP-be olcsóbb...

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620394-hengerfej-alkatreszei/145652-hidrotoke-opel-astra-g-1998-2009-1_2-1_4

Van olcsóbb Hanspreis 1500Ft-ért, és Ina 3600Ft-ért. Melyiket lehet érdemes beletenni?(már ha majd valaki XEP-ben csináltatja)

Link to comment
Megosztás:

Ezzel az lehet a gond, hogy a gyári majdnem 14e Ft, gondolom ezért nem cserélné az összeset, pedig annak lenne értelme...mivel lehet később meg a másik megy tönkre. Amúgy mennyi km-nél cserélnél laci1978? Az így 200e Ft-os mutatvány.

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620394-hengerfej-alkatreszei/145655-hidrotoke-opel-1_4-1_6-1_8-2_0

Z14EP-be olcsóbb...

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620394-hengerfej-alkatreszei/145652-hidrotoke-opel-astra-g-1998-2009-1_2-1_4

Van olcsóbb Hanspreis 1500Ft-ért, és Ina 3600Ft-ért. Melyiket lehet érdemes beletenni?(már ha majd valaki XEP-ben csináltatja)

Tisztában vagyok vele, hogy nagyon sokba kerül, ha mindet cseréli, hisz az enyémbe is az általad linkelt kell. De ha kicseréli, akkor egy jó ideig nem lesz vele gond. Egyikkel sem. De majd a profik megmondják akkor, hogy a hibásan működőkön mit kell látni.

Link to comment
Megosztás:

Tisztában vagyok vele, hogy nagyon sokba kerül, ha mindet cseréli, hisz az enyémbe is az általad linkelt kell. De ha kicseréli, akkor egy jó ideig nem lesz vele gond. Egyikkel sem. De majd a profik megmondják akkor, hogy a hibásan működőkön mit kell látni.

Azért akarom megcsinálni mert el akarom adni az autót és egy igy ketyegőt nem nagyon vesznek meg! Ezért nem szándékozom egy 6-700 ezres autóra most 200 ezret rákölteni mert annyival nem kapok érte többet!

Link to comment
Megosztás:

Ezzel az lehet a gond, hogy a gyári majdnem 14e Ft, gondolom ezért nem cserélné az összeset, pedig annak lenne értelme...mivel lehet később meg a másik megy tönkre. Amúgy mennyi km-nél cserélnél laci1978? Az így 200e Ft-os mutatvány.

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620394-hengerfej-alkatreszei/145655-hidrotoke-opel-1_4-1_6-1_8-2_0

Z14EP-be olcsóbb...

https://cromax.hu/110000000-motor/110620000-hengerfej-es-alkatreszei/110620394-hengerfej-alkatreszei/145652-hidrotoke-opel-astra-g-1998-2009-1_2-1_4

Van olcsóbb Hanspreis 1500Ft-ért, és Ina 3600Ft-ért. Melyiket lehet érdemes beletenni?(már ha majd valaki XEP-ben csináltatja)

163000 ezer van az autóban! Ami érdekes hogy egy ismerőstől vettem aki uj kora óta szervízben rendszeres időközönként cseréltette az olajat! 50 ezer km nél vettem meg tőle az autót akkor volt 4 éves! Én is csak a szabványnak megfeleő olajat töltöötem mindíg is bele 5w30 as olaj személyeben és 8-9 ezrenként cseréltem is mindíg! Az olajat mai napig nem eszi! 2 csere közt kb 2-3 deci szokott hiányozni pedig én hajtom is rendesen de mégis elkezdett kopogni valamelyik tőke utána egyre hangosabb lett! Gondolom most már nem 1 hanem több halt be!

Link to comment
Megosztás:

163000 ezer van az autóban! Ami érdekes hogy egy ismerőstől vettem aki uj kora óta szervízben rendszeres időközönként cseréltette az olajat! 50 ezer km nél vettem meg tőle az autót akkor volt 4 éves! Én is csak a szabványnak megfeleő olajat töltöötem mindíg is bele 5w30 as olaj személyeben és 8-9 ezrenként cseréltem is mindíg! Az olajat mai napig nem eszi! 2 csere közt kb 2-3 deci szokott hiányozni pedig én hajtom is rendesen de mégis elkezdett kopogni valamelyik tőke utána egyre hangosabb lett! Gondolom most már nem 1 hanem több halt be!

És hidrótöke tisztító? fagy folyamatosan csattog?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hétvégén neki állok a régóta kopogó hidrotőke cserének! A kérdésem az lenne hogy kiszerelt kitarkított állapotban meg lehet állapítani hogy melyik szar?

Vagy érdemes inkább mind a 16-ot cserélni? Gondolom nem mind a 16 csattog és a hibás az vagy szétesik vagy a rugó törés miatt könnyen benyomható?

Én is kérdeztem korábban a szerelő ismerősömtől, hogy meg lehet-e állapítani, hogy melyik a rossz. Azt mondta, hogy csak a nagyon kuka állapotúakról (ahogy írtad, összenyomható) lehet megmondani biztosra, egyéb esetben mindet cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

:( Az nem jó így.

De értesz hozzá hogy Te akarod szétszedni?

Műszaki ember vagyok! Mult héten cseréltem komplet vezérlést az autón(szíj+görgők+vízpumpa)!

Az sem volt egy bonyolult dolog! itt annyival nehezebb hogy ki kell venni a két vezérműtengelyt és alóla kiszedni a tőkéket!

Nekem ez sem tünik túl bonyolultnak! :)

Link to comment
Megosztás:

Azért akarom megcsinálni mert el akarom adni az autót és egy igy ketyegőt nem nagyon vesznek meg! Ezért nem szándékozom egy 6-700 ezres autóra most 200 ezret rákölteni mert annyival nem kapok érte többet!

Értem. Így tiszta sor, hogy nem akarsz rákölteni annyit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Első féktárcsa illetve fékbetét csere előtt állok, de nem igazán tudom, hogy milyet lenne érdemes venni.

Tárcsában a Brembóra gondoltam de nem tudom milyen betétet vegyek hozzá. Tudtok valamit ajánlani?

Jó a Brembó tárcsa amúgy?

A másik meg, érdemes saját kezűleg cserélni (műszakilag nem vagyok analfabéta) vagy vigyem szervizbe?

Ha érdemes nekiállni akkor mire kell figyelni?

Köszi előre is.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Én is kérdeztem korábban a szerelő ismerősömtől, hogy meg lehet-e állapítani, hogy melyik a rossz. Azt mondta, hogy csak a nagyon kuka állapotúakról (ahogy írtad, összenyomható) lehet megmondani biztosra, egyéb esetben mindet cserélni kell.

Szia!

De pont ebből indulok ki amit te írtál! Gondolom ha csattog akkor az már annyira kivan hogy simán össze lehet nyomni és azért nem látja el a faladatát!

Az autószerelőknek egyszerűbb cserélni újra! Nem az ő pénze bánja! A tisztítás pepecs munka és azzal nem szeretik a drága idejüket pocsékolni a szerelők! Én ráérek pucolgatni méregetni! :) http://users.atw.hu/calibra/m_tuning/tune07.htm

Ez nem 1,4 ből való de szerintem szinte ugyanaz ez is!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

De pont ebből indulok ki amit te írtál! Gondolom ha csattog akkor az már annyira kivan hogy simán össze lehet nyomni és azért nem látja el a faladatát!

Az autószerelőknek egyszerűbb cserélni újra! Nem az ő pénze bánja! A tisztítás pepecs munka és azzal nem szeretik a drága idejüket pocsékolni a szerelők! Én ráérek pucolgatni méregetni! :) http://users.atw.hu/calibra/m_tuning/tune07.htm

Ez nem 1,4 ből való de szerintem szinte ugyanaz ez is!

Tisztítás után leírnád, hogy hozott-e eredményt?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.