Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

A kocsim 2007-es Z14XEP, és az a problémám, hogy néha nagyon nehéz 1-es sebességbe betenni.Szerintetek a váltó olaj csere megoldaná a problémát?

Valaki már cserélt ilyen olajat?

Szia!

Az Opel Szerviz szerint 300.000 km-ig nem kell cserélni (csak ellenőrízni a szintet) a gyári váltómű olajat. A kapcsoló rudazat valamelyik "stiftje" kopott el - feltehetőleg -, pár száz Ft-os tétel, könnyen javítható. A rudazat kotyogása, elállítódása miatt nehézkes a váltás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az Opel Szerviz szerint 300.000 km-ig nem kell cserélni (csak ellenőrízni a szintet) a gyári váltómű olajat. A kapcsoló rudazat valamelyik "stiftje" kopott el - feltehetőleg -, pár száz Ft-os tétel, könnyen javítható. A rudazat kotyogása, elállítódása miatt nehézkes a váltás.

Hello,

Ez lenne a váltókulissza-javítókészlet? Otthon nehéz ezt, ezeket a stifteket cserélni? Vagy inkább szakira érdemes bízni?

Link to comment
Megosztás:

Hello,

Ez lenne a váltókulissza-javítókészlet? Otthon nehéz ezt, ezeket a stifteket cserélni? Vagy inkább szakira érdemes bízni?

Nem tudom, hogy létezik-e javítókészlet, de mint írtam a gyári alkatrészek is olcsóak. Én a szervízben láttam, hogy másik tulajnak cserélték kötelező szervizen - szerintem nem érdemes vele "kókányolni".

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumtársak! Z14XEP motorkódú G Astra tulajdonosok figyelem!!!!!!

Óriási lehetőség tempomat beépítésére!!!!

Weisz Dani vállalja a szükséges modul legyártását, abban az esetben, ha legalább 5 jelentkező van.

(A szükséges nyák gyártása 5 db alatt nem lehetséges)

A modul ára igen kedvező (20 e.Ft.), kell hozzá az indexkar, kuplungkapcsoló, visszajelző - fékkapcsoló elvileg van. Más nem, és nem kell ECU-t programozni! A modul bekötése után vezérli a műszerfali visszajelzőt, és azonnal működőképes a tempomat.

A szükséges bekötési rajzot, tanácsokat mellékeli a gyártó.

Gyártási határidő kb. 2 hét.

Ne hagyjuk ki a lehetőséget, jelentkezzetek!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumtársak! Z14XEP motorkódú G Astra tulajdonosok figyelem!!!!!!

Óriási lehetőség tempomat beépítésére!!!!

Weisz Dani vállalja a szükséges modul legyártását, abban az esetben, ha legalább 5 jelentkező van.

(A szükséges nyák gyártása 5 db alatt nem lehetséges)

A modul ára igen kedvező (20 e.Ft.), kell hozzá az indexkar, kuplungkapcsoló, visszajelző - fékkapcsoló elvileg van. Más nem, és nem kell ECU-t programozni! A modul bekötése után vezérli a műszerfali visszajelzőt, és azonnal működőképes a tempomat.

A szükséges bekötési rajzot, tanácsokat mellékeli a gyártó.

Gyártási határidő kb. 2 hét.

Ne hagyjuk ki a lehetőséget, jelentkezzetek!!!!!

Ha adtok NYÁK tervet én is legyártom, be is ültetem.... PIC vany AGR-es megoldás?

Amúgy a visszajelző nélkül is elvileg megy.

Tempomatos indexkar: 8000Ft (Cromax)

https://cromax.hu/290000000-utasterbelsoter/291460000-iranyito-es-kezelo-egysegek/291460441-kormanykapcsolo/143917-iranyjelzo-kapcsolo-opel-astra-g-zafira-a-tempomatos

Kuplung kapcsoló: 3200Ft (Cromax)

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/41550000-kapcsolo/41550569-pedalkapcsolo/144557-kuplungpedal-kapcsolo-opel

A leírás érdekelne, hogy mit mennyire kell megbontani. Ettől függ, hogy kell-e. De már nem tervezek a G-vel sok évet... A következő kocsit amit veszek, abba meg alapkövetelmény lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ma cseréltettem toronycsapágy szilentet az autón, 3 KwikFit-ben (korábban Speedy) is azt mondták, hogy lóg, bár ott azt is mondták, hogy a toronycsapágy együtt van a szilenttel és együtt kell cserélni, ők 53-ért akarták ezt cserélni, közben a toronycsapágy külön van a szilenttől, Cromaxban az egész művelet 19.000Ft volt. Elkértem a régi toronyszilentet, de nem nagyon láttam rajta hibát. Javítás után mégis stabilabb lett az autó érzésre. Ez normális? Valaki ért ehhez, ha teszek fel róla képet ide? Azt mondták, hogy LÓG a szilent, közben én semmi ilyet nem látok a kivett alkatrészen. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Én is most cseréltettem ki.Megmutatta a srác, hogy mi a baj.Felemelt a motorháztetőt és azt mondta, hogy ahol a torony van, annak a tetején van egy tányér szerűség.Na nekem az a tányér szerűség elég magasan volt.A torony teteje és a tányér alja között sok volt a hely.

Kicserélte, és utána majdnem hogy ráfekszik a torony tetejére.Egy minimális kis hézag van a kettő között.

Szóval innen lehet tudni, hogy a szilent gumi összement.Ha Pesten vagy a környékén laksz, akkor megadhatom a számát a srácnak.Én most voltam nála először, de meg voltam vele elégedve.Voltam már pár szerelőnél, de egyik rosszabb volt a másiknál.A legutóbbi "aranykezű mester" -ezt ő mondta saját magáról- fordítva rakta be a féktárcsához a fékpofát.Most mondta a srác akinél voltam szilentet cseréltetni.

Jó mi?

Link to comment
Megosztás:

Azon elmélkedem éppen, hogy ha a toronyszilent/csapágy csere érett volt, akkor Ti semmilyen rendellenes/szokatlan jelenséget nem tapasztatatok (pl. gödörbe/kátyúba/úthibába hajtáskor zaj)?

Én azt tudom, hogy nekem álló helyzetben a kormányt tekergetve ropogó hang hallatszik az első futóműből, ez az egyik jele lehet pl a toronyszilent elhasználódásának. Ezt megerősíti, amit DM101 cartárs írt, nekem is van elég nagy hézag a torony teteje és a tányér alja között...

Link to comment
Megosztás:

Én azt tudom, hogy nekem álló helyzetben a kormányt tekergetve ropogó hang hallatszik az első futóműből, ez az egyik jele lehet pl a toronyszilent elhasználódásának. Ezt megerősíti, amit DM101 cartárs írt, nekem is van elég nagy hézag a torony teteje és a tányér alja között...

A ropogás az nem inkább a toronycsapágyra szokott utalni?

Link to comment
Megosztás:

Én azt tudom, hogy nekem álló helyzetben a kormányt tekergetve ropogó hang hallatszik az első futóműből, ez az egyik jele lehet pl a toronyszilent elhasználódásának. Ezt megerősíti, amit DM101 cartárs írt, nekem is van elég nagy hézag a torony teteje és a tányér alja között...

Nekem is ropogott álló helyzetben való tekerésnél és "csak" a kutyacsont elhasználódása okozta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, saját tapasztalat alapján már: a toronycsapágy és a toronyszilent külön van a G Astrában. A toronycsapágynak van kattogó, nyiszogó, nyekergő hangja kormány tekeréskor (nekem ez nem tojt be, csak a szilent, nem is volt hangja, csak átvizsgáláskor jelezték, hogy "lóg"). A toronyszilent van a csapágy fölött, az fekszik bele a karosszériába, az a gumis. Ha az a gumi elfáradt, akkor lötyög egy kicsit buckákon meg rángatáskor a lengéscsillapító, alatta a kerék ---> nem áll stabilan a kerék-lengéscsillapító, kevésbé stabil a úttartás és a kormányzás.

Remélem segítettem.

Link to comment
Megosztás:

Finoman szólva is tanácstalan vagyok olvasva az eddigi bejegyzéseket. Én még nem hallottam ropogó hangot ha egy helyben állva tekerem. Azonban a hidegebb idő beállta óta ha lassan haladok (pl reggel parkolóból kifelé) és beledobbant/belehuppan az autó első két kerekével egyszerre egy mélyebb keresztbordába (vagy csak komolyabbat hintázik), akkor bólintáskor egy pillanatra valami nyekken. Ha már kicsit jobban haladunk (normál tempó), akkor már nem hallani hiába vacak az adott útfelület, csak ha megint lassabban kell menni (max 20-25km/h) akkor hallani (de lehet hogy gyorsabb haladásnál a menetzaj mérsékli és azért nem veszem észre). Na ez mi lehet vajon...?

Link to comment
Megosztás:

Finoman szólva is tanácstalan vagyok olvasva az eddigi bejegyzéseket. Én még nem hallottam ropogó hangot ha egy helyben állva tekerem. Azonban a hidegebb idő beállta óta ha lassan haladok (pl reggel parkolóból kifelé) és beledobbant/belehuppan az autó első két kerekével egyszerre egy mélyebb keresztbordába (vagy csak komolyabbat hintázik), akkor bólintáskor egy pillanatra valami nyekken. Ha már kicsit jobban haladunk (normál tempó), akkor már nem hallani hiába vacak az adott útfelület, csak ha megint lassabban kell menni (max 20-25km/h) akkor hallani (de lehet hogy gyorsabb haladásnál a menetzaj mérsékli és azért nem veszem észre). Na ez mi lehet vajon...?

Hidegben nekem is nyiszog buckákon, melegedésre elmúlik. Melegen viszont finoman hupog mindkét oldalon. Szóval valószínűleg a szilent, amit fentebb írtak. Kormánytekerés hangtalan, ergo a csapágy (elvileg) jó.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ilyen az előző kocsimnál volt, és szintén egy szilent gumi volt a hibás, csak az nem a toronynál, hanem lent a keréknél lévő rúdnál volt.

Már nem emlékszem a pontos megnevezésére, de befújtam szilikonnal és akkor pár hónapig jó volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy 2002-es G astra-t. Most szerviz előtt állok de kicsit bizonytalan vagyok a motorolaj választást illetően.

Tippeket kérnék , hogy ki mit rakna bele. Az autó 140.000 km-t futott , ez biztos. Z 16 SE motorral szerelt.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem olyan kérdésem lenne h egr szelepet kéne cserélni a szerelő azt mondta h csere. Beszéltem mással ő azt javasolta h vakoljam le mert teljesen felesleges bele csak a baj van vele. Utána olvastam és tényleg azt írták róla h felesleges alkatrész szerintetek se cseréljem ki? 40 ezret nem adnék ki rá feleslegesen

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem olyan kérdésem lenne h egr szelepet kéne cserélni a szerelő azt mondta h csere. Beszéltem mással ő azt javasolta h vakoljam le mert teljesen felesleges bele csak a baj van vele. Utána olvastam és tényleg azt írták róla h felesleges alkatrész szerintetek se cseréljem ki? 40 ezret nem adnék ki rá feleslegesen

a lezárás még mindig olcsóbb mint egy új szelep... :)

ha neked nem jönne be akkor veszel egy újat

Link to comment
Megosztás:

Üdv urak. Ma vettem észre, hogy eltörött az egyik hátsó rugó a verdán. Gondolom ezt párban illik cserélni. Na de milyenre? Megteszi egy olcsobb is, vagy az annyira gáz, hogy inkább ne, vagy ugyis mindegy, mert a gyári is törik?

Másik kérdés: a kinti illetve benti levegő keringetésért a kesztyűtartó mögötti kis rácsos "ablakban" lévő kis lapocska felel a motor felett?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Csak most regisztráltam a fórumon, mert volna néhány kérdésem. Remélem jó helyen teszem fel őket! Az a helyzet, hogy a gazdagsági helyzet miatt kis Corsa elad én meg irány anglia most meg szeretnék vásárolni egy Astra G-t 1.7 dieselt, de haza szeretném vinni , sőt továbbmegyek át is építeném (apósommal aki autószerelő, bár még nem tudja) balkormányosra. Ebben kérném a segítségeteket, hogy mivel is kell számolnom. Amivel tisztában vagyok: műszerfal, lámpák, kábelköteg, ablaktörlő mechanika, kormánymű. Amivel nem: a tűzfal az szimmetrikus-e? Miről ismerhető fel az isuzu motor (van ahol azt írják, hogy minden 1.7-es az)? Valóban kell böcsőt is cserélnem? És még mi az amivel nem számoltam?

Köszönöm a segítségeteket előre is!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.