Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

alsó hangon kb 100e egy láncos motor vezérlés csere ;)

Hááát minimum, de inkább több sajnos, ha mindent cserél az ember....

22300??? Hol? Ha jól látom, Kb 40 környékén kezdődik, bár ha van kedvezményed... Azt nem tudom, hogy a láncosnál a vízpumpát hajtja-e a lánc... Ha igen, akkor mindenképpen csere. Az még kb 15-20e pluszban... Tehát 60 az alkatrész (normális minőségben kedvezmény ....

Vagy csak a láncot cseréltetnéd? Azért az éppenséggel nem szakszerű, ugyanis ha a lánc már cserés, addigra általában a lánckeréknél is kopást okoz, arra nem éppen egészséges feltenni az új láncot...

Vízpumpát nem hajt. Azt a hosszbordás szíj hajtja.

Igen lánc csere édeskevés, ott a lánckerekeket, megvezetőket cserélni kell, plusz tömítések, és a feszítőt sem árt.... nem olcsó....és sok munka.

Kicseréltem a pollenszűrőt, és jó a külső-belső levegő keringtetés a kocsiban, mégis párásodik rossz időben.

Akkor jó csak, ha bekapcsolom 1-es fokozaton a ventilátort, meg a hátsó ablak fűtését.

Nektek nincs pára amikor ilyen szutyok az időjárás?

Persze párásodik. Ventilátor minimum 1-esen, de ha 2 személlyel megyek, akkor már 2-es kell. Kicsit hidegebben már egy személlyel is kell a 2-es fokozat. ;)

Ha asszony a 2. személy, annyit beszél, hogy gyorsan párás lesz, amíg nem melegszik be a motor, pedig addig nincs fűtés, először a reduktornak kell a meleg. :D Én addig az ülésfűtéssel melegedek.

Link to comment
Megosztás:

először a reduktornak kell a meleg. :D

Elvetemült ötlet, de gondoltál már arra, hogy kiegészítő fűtést kötni be a reduktor számára? Én nagyon nézegetem ezeket a dízelekbe szerelt kiegészítő izzítógyertyás fűtéseket, hogy kellene kukázni bontóból és bekötni a reduktor elé. Meg jó lenne valahogy az átfolyó vízmennyiséget is a lehető legkevesebbre venni, hogy a kiegészítő fűtés minél hatékonyabb legyen a reduktor számára

Link to comment
Megosztás:

Elvetemült ötlet, de gondoltál már arra, hogy kiegészítő fűtést kötni be a reduktor számára? Én nagyon nézegetem ezeket a dízelekbe szerelt kiegészítő izzítógyertyás fűtéseket, hogy kellene kukázni bontóból és bekötni a reduktor elé. Meg jó lenne valahogy az átfolyó vízmennyiséget is a lehető legkevesebbre venni, hogy a kiegészítő fűtés minél hatékonyabb legyen a reduktor számára

Nem igazán gondolkodtam rajta most, csak pár évvel korábban valami állófűtésen. De sztem én ebbe már nem rakom bele....

Link to comment
Megosztás:

autoalkatresznagyker.eu-tól kaptam árajánlatot, valamint

http://opel.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__opel__astra__astra_g_ferdehatu_f48_f08_1998_02_2009_12__8993/motor_alkatreszek_tomitesek_1__vezermulanc_alkatreszek__vezermulanc_keszlet_1__mind?gyakori=I

22300??? Hol? Ha jól látom, Kb 40 környékén kezdődik, bár ha van kedvezményed... Azt nem tudom, hogy a láncosnál a vízpumpát hajtja-e a lánc... Ha igen, akkor mindenképpen csere. Az még kb 15-20e pluszban... Tehát 60 az alkatrész (normális minőségben kedvezmény ....

Vagy csak a láncot cseréltetnéd? Azért az éppenséggel nem szakszerű, ugyanis ha a lánc már cserés, addigra általában a lánckeréknél is kopást okoz, arra nem éppen egészséges feltenni az új láncot...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A hétvégén tervezem megcsinálni tanácsaitok alapján a spricnit, amihez mégegyszer köszi az ötleteket, javaslatokat! Írok ha sikerült, és melyik módon. :)

Egy másik kérdésem lenne, hogy ha már nekifogok dolgoknak, megnézném a hátsó csomagtér ajtó zárat is (Kombi, kpi záras), mert csak kp-i zárra lehet lezárni/kinyitni, a kulccsal nem, be lehet nyomni, tenni a kulcsot de nem fordul el benne, ha jól emlékszem, most vízszintesen áll a kulcslyuk.

Van esetleg ezzel valakinek tapasztalata, hogy tudom szétszedni? Tavaly próbáltam, a csomagtér ajtó belső részéről a burkolatot leszedni, a csavarokat le is kaptam, de nem jött le, így feladtam, mielőtt valamit eltörök.

Most érzem magamban az elszántságot, hogy megpróbálnám újra. :)

Amúgy lehetséges, hogy cserélték előttem, és a kulcsot nem fogadja el, ezért nem tudom azzal zárni, nyitni?

üdv

Link to comment
Megosztás:

Egy másik kérdésem lenne, hogy ha már nekifogok dolgoknak, megnézném a hátsó csomagtér ajtó zárat is (Kombi, kpi záras), mert csak kp-i zárra lehet lezárni/kinyitni, a kulccsal nem, be lehet nyomni, tenni a kulcsot de nem fordul el benne, ha jól emlékszem, most vízszintesen áll a kulcslyuk.

241984193N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.p

N_vtelen2_www.kepfeltoltes.hu_.png

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A hétvégén tervezem megcsinálni tanácsaitok alapján a spricnit, amihez mégegyszer köszi az ötleteket, javaslatokat! Írok ha sikerült, és melyik módon. :)

Egy másik kérdésem lenne, hogy ha már nekifogok dolgoknak, megnézném a hátsó csomagtér ajtó zárat is (Kombi, kpi záras), mert csak kp-i zárra lehet lezárni/kinyitni, a kulccsal nem, be lehet nyomni, tenni a kulcsot de nem fordul el benne, ha jól emlékszem, most vízszintesen áll a kulcslyuk.

Van esetleg ezzel valakinek tapasztalata, hogy tudom szétszedni? Tavaly próbáltam, a csomagtér ajtó belső részéről a burkolatot leszedni, a csavarokat le is kaptam, de nem jött le, így feladtam, mielőtt valamit eltörök.

Most érzem magamban az elszántságot, hogy megpróbálnám újra. :)

Amúgy lehetséges, hogy cserélték előttem, és a kulcsot nem fogadja el, ezért nem tudom azzal zárni, nyitni?

üdv

A csomagtér ajtó belső burkolatát belül patentok is fogják. Kicsit megfeszítve érzed hogy hol fog. Egy vastagabb ruhával beburkolt nagyobb csavarhúzóval egyenként óvatosan kipattinthatóak. Először kétszer abbahagytam, mire sikerült. Nekem tolatókamera beszerelése miatt kellett leszednem. Jó játék volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A hétvégén tervezem megcsinálni tanácsaitok alapján a spricnit, amihez mégegyszer köszi az ötleteket, javaslatokat! Írok ha sikerült, és melyik módon. :)

Egy másik kérdésem lenne, hogy ha már nekifogok dolgoknak, megnézném a hátsó csomagtér ajtó zárat is (Kombi, kpi záras), mert csak kp-i zárra lehet lezárni/kinyitni, a kulccsal nem, be lehet nyomni, tenni a kulcsot de nem fordul el benne, ha jól emlékszem, most vízszintesen áll a kulcslyuk.

Van esetleg ezzel valakinek tapasztalata, hogy tudom szétszedni? Tavaly próbáltam, a csomagtér ajtó belső részéről a burkolatot leszedni, a csavarokat le is kaptam, de nem jött le, így feladtam, mielőtt valamit eltörök.

Most érzem magamban az elszántságot, hogy megpróbálnám újra. :)

Amúgy lehetséges, hogy cserélték előttem, és a kulcsot nem fogadja el, ezért nem tudom azzal zárni, nyitni?

üdv

Nekem eddig 4caravan volt a kezeim között, és ezek közül 1dbnak nyitotta a csomizárat a kulcs. Mind a sajátja volt, nem cserélgetett. Egyszerűen, mivel nem használják a kulcsnyílást, elkoszolódik, beáll. A sajátomban 1x körbefordult a kulcs, többet nem. Eléggé szét is szedtem, de egy idő után már nem tudtam érdemben bontani, úgyh beleraktam egy olyan szett zárat, aminek jó volt a csomizárja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Opel Astra G-nél lenne olyan felfigyelésem, hogy ha sokat megyek városban, fékezgetek akkor balra kanyarodásnál (fék nélkül) halkan sípol a fék. HA egy cseppet is hozzáérek a pedálhoz elhallgat.
Levettem a kereket a betétek 10-12mm vastagok, a tárcsának van egy kis válla( gondolom nem munkálták meg betétezéskor). Ha egyenesen megyek vagy jobbra akkor semmi, csak balra kanyarnál hallani, és a bal oldali fék adja a hangot. Ha áll az autó egy kicsit (gondolom vissza hűl a fék) akkor egy darabig nem hallani.
Csapágyat néztem nem érezhető kotyogás semmi lógás.
Mit tudok tenni? Várjam meg míg lekopik a betét és akkor úgy is tárcsa+ betét, vagy szedessem le a tárcsa peremét?

Link to comment
Megosztás:

Nekem eddig 4caravan volt a kezeim között, és ezek közül 1dbnak nyitotta a csomizárat a kulcs. Mind a sajátja volt, nem cserélgetett. Egyszerűen, mivel nem használják a kulcsnyílást, elkoszolódik, beáll. A sajátomban 1x körbefordult a kulcs, többet nem. Eléggé szét is szedtem, de egy idő után már nem tudtam érdemben bontani, úgyh beleraktam egy olyan szett zárat, aminek jó volt a csomizárja.

Hát ez nem tul pozitív.:( Ezért is nem csináltam meg eddig, mert kényelmes a távirányító. De attól tartok, ha egyszer kell lezárni, mert pl nem megy a távirányító, akkor mit csinálok?! (ilyen volt, mikor a komfort ablak beépítés miatt ki volt szedve a vezérlő és nem tudtam lezárni a kocsit :D

Köszi a válaszokat, lehet akkor elsőre csak megkínálom WD40-el. :)

Link to comment
Megosztás:

Hát ez nem tul pozitív. :( Ezért is nem csináltam meg eddig, mert kényelmes a távirányító. De attól tartok, ha egyszer kell lezárni, mert pl nem megy a távirányító, akkor mit csinálok?! (ilyen volt, mikor a komfort ablak beépítés miatt ki volt szedve a vezérlő és nem tudtam lezárni a kocsit :D

Köszi a válaszokat, lehet akkor elsőre csak megkínálom WD40-el. :)

Egy próbát megér. Én a sajátomat kivettem, és rengeteg piszkot takarítottam ki belőle, de utána sem funkcionált. :)
Link to comment
Megosztás:

Hát ez nem tul pozitív. :( Ezért is nem csináltam meg eddig, mert kényelmes a távirányító. De attól tartok, ha egyszer kell lezárni, mert pl nem megy a távirányító, akkor mit csinálok?! (ilyen volt, mikor a komfort ablak beépítés miatt ki volt szedve a vezérlő és nem tudtam lezárni a kocsit :D

Köszi a válaszokat, lehet akkor elsőre csak megkínálom WD40-el. :)

Attól, hogy nem működik a távirányító, a központi zár a csomagtartót ugyanúgy bezárja, ha a vezetőoldalt zárod a kulccsal.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor ilyet rendelek! :)

Ha jól gondolom, ezt benne is hagyhatom a csatlakozóba, hiszen, olyan kicsi, és onnan kap tápot!

De most nézem, hogy nektek 2007-es a verda, nekem még 2000-es gyártás, nem 2002-ben jött be az obd2, így nálam is menne ez amit ajánlottatok?

A video is elég tetszetős róla :)

Az android app is elég korrekt! :)

Ma sikerült a postától megszerezni a vásárolt terméket, viszont már az első használatban gondokba ütköztem.

Akinek van ilyen és ilyen autója (X14XE) tudna segíteni mit, hogyan kell beállítani?

A BT kapcsolódás ment a gyári 1234 kóddal, ezt jelezte is a program.

Viszont az autó jel csak villogott, végig próbáltam egyesével az összes komm. protokoll-t, minden esetben az volt a hiba hogy nem tud kommunikálni a vezérlő egységgel.

Csináltam pár képet a telefonon a progi által írottakról. (a Torque, full verzio Ncore shop-ból).

http://www.hobbystyle.hu/opelforum/torque/#

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Akkor kinyitni nem tudja, nem bezárni. De tökmindegy, mert ha lemerül az akksi, akkor a távirányító sem nyitja, vagyis nem értem, hogy mit akartál ezzel mondani. :blink:

Nem funkcionál a csomizár kulccsal, kpzárral nyilván működik. Se kinyitni, se bezárni nem tudja. Menekülő funkciója lenne a kulccsal nyitható csomizárnak, vagy pakolás segítő, hogy amíg pakolsz ne rámolják ki az oldalajtókon keresztül. Szóval, ha akksi off, és az ajtózár is kaput, akkor hátulról még be tud(nál) mászni, ha működne.
Link to comment
Megosztás:

Nem funkcionál a csomizár kulccsal, kpzárral nyilván működik. Se kinyitni, se bezárni nem tudja. Menekülő funkciója lenne a kulccsal nyitható csomizárnak, vagy pakolás segítő, hogy amíg pakolsz ne rámolják ki az oldalajtókon keresztül. Szóval, ha akksi off, és az ajtózár is kaput, akkor hátulról még be tud(nál) mászni, ha működne.

Nem kötekedésképp, de ha befagy az ajtózár, a csomagtér is nagy eséllyel befagy. Akkor meg inkább az ajtózárat melegítgetem, mint a csomagteret. Vagyis fagyban lehetőleg ne mosassunk autót, illetve legyen nálunk öngyújtó. A télre fel kell készülni, ennyi! :icon10:

Link to comment
Megosztás:

Ma sikerült a postától megszerezni a vásárolt terméket, viszont már az első használatban gondokba ütköztem.

Akinek van ilyen és ilyen autója (X14XE) tudna segíteni mit, hogyan kell beállítani?

A BT kapcsolódás ment a gyári 1234 kóddal, ezt jelezte is a program.

Viszont az autó jel csak villogott, végig próbáltam egyesével az összes komm. protokoll-t, minden esetben az volt a hiba hogy nem tud kommunikálni a vezérlő egységgel.

Csináltam pár képet a telefonon a progi által írottakról. (a Torque, full verzio Ncore shop-ból).

http://www.hobbystyle.hu/opelforum/torque/#

Köszi

hát úgy érzem ráfáztam ezzel a kód olvasóval és csak pénzkidobás volt. :omg:

Úgyhogy akik javasolták (egy,ketto,harom), sajnos azt tudom mondani, hogy nem, nem megy, psych0 -nak volt igaza. :(

Itt írnak róla, hogy X14XE-vel nem megy: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=16&p=773139

Link to comment
Megosztás:

hát úgy érzem ráfáztam ezzel a kód olvasóval és csak pénzkidobás volt. :omg:

Úgyhogy akik javasolták (egy,ketto,harom), sajnos azt tudom mondani, hogy nem, nem megy, psych0 -nak volt igaza. :(

Itt írnak róla, hogy X14XE-vel nem megy: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=16&p=773139

Sajnálom a történteket. Viszont érdekelne a cucc, ha valóban nem tudsz vele mit kezdeni és nem túl sok pénzt dobtál ki érte, ugyanis én visszadobnám Neked az összeget. :-) (magyarul megvenném)

Szerintem a rendelésem csak jövőre fog megérkezni Kínából, addig viszont szívesen babrálgatnék vele.

Ha gondolod, keress meg PÜ-ben.

Link to comment
Megosztás:

Sajnálom a történteket. Viszont érdekelne a cucc, ha valóban nem tudsz vele mit kezdeni és nem túl sok pénzt dobtál ki érte, ugyanis én visszadobnám Neked az összeget. :-) (magyarul megvenném)

Szerintem a rendelésem csak jövőre fog megérkezni Kínából, addig viszont szívesen babrálgatnék vele.

Ha gondolod, keress meg PÜ-ben.

Írtam PÜ-t!

Közben ma volt időm telefon helyett laptoppal is nekiesni az olvasónak/kocsinak.

És meglepetésemre valamit már sikerült olvasni:

ELM327_image.jpg

Nálam okosabbak segítségét kérném! :)

Van olyan szoftver ami a képen látható KWP2000 OPEL protokollt használja és többet mutat mint a fenti képen középen látható három opció? (kapcsolat állapota, modul infó, és hibakódok)

Lényegében így már a hibakódok (ha lenne kiírná szerintem), de több adat amiket pl. egy I. Fókusz vagy egy 2006-os Matíznál mutatott itt nem mutat. :(

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP-nél szeretném leellenőrizni a váltó olajszintjét. Megtaláltam a könyvben a leírást, de képről nem nagyon lehet kinézni helyzetét!

Hol található az ellenőrző csavar?

Bal oldalt a kerékjárati ív mellett felnyúlsz, ott lesz a csavar a váltó oldalán. Kb a féltengely alsó szintjével egy magaságban, vagy egy picit feljebb.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.