Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok.

érdekelne, hogy vezérmű lác csere mikor aktuális?

szöget ütött a fejembe, hogy lehet nem kellene cserélnem?

am. 210e van a kocsiban, és szerintem még nem cserélték.

nagyon vacilálok, persze csak márkaszerviz jöhet szóba gyári alkatrészekkel.

el tud szakadni a lánc?

valakivel előfordult már?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

érdekelne, hogy vezérmű lác csere mikor aktuális?

szöget ütött a fejembe, hogy lehet nem kellene cserélnem?

am. 210e van a kocsiban, és szerintem még nem cserélték.

nagyon vacilálok, persze csak márkaszerviz jöhet szóba gyári alkatrészekkel.

el tud szakadni a lánc?

valakivel előfordult már?

Ha a lánc csereérett, azt elég jól lehet hallani. Ha csendes lánc szakad el, az leginkább gyári hibára vezethető vissza.

A márkaszervízhez nem ragaszkodnék, attól hogy drága, még nem biztos hogy ott a legjobbak a szakemberek.

Link to comment
Megosztás:

Üdv a jelenlévőknek !

Szeretném megtudni ,hogy a G Astrám motortétben lévő biztosíték táblámból hiányzik az első narancssárga 40 A-os biztosíték , ez melyik áramkört biztosítja ? Amikor beletettem egy 40 A-os biztosítékot gyújtás nélkül is elindult a hűtő ventilátor, ezért kivettem azt. Vajon ez gyárilag ilyen ?

Csatolok 1 képet.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu">http://IMG_20140607_134515_www.kepfeltoltes.hu_ A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Ha a lánc csereérett, azt elég jól lehet hallani. Ha csendes lánc szakad el, az leginkább gyári hibára vezethető vissza.

A márkaszervízhez nem ragaszkodnék, attól hogy drága, még nem biztos hogy ott a legjobbak a szakemberek.

Igen, igazad van, de az a baj hogy nagyon-nagyon sok embernek nincs ám hozzá hallása... Nem veszi észre, hozzászokik (hozzáedződik szép lassan). Van nálunk itt a parkolóban egy szép állapotú C Corsa 2002-2003-ból, 1.2-es láncos, veszettül csörög néha (melegen is amikor hazajön és tolat be a parkolóhelyre). Nekik nem tűnik fel hogy rá kellene nézni.

Amikor még nem költözött el a városból egy ismerősöm (2002-es Zafira Z16XE van neki), akkor volt hogy hetente ugrottam be hozzá hallgatni az ő autóját. Nekem nincs meg még egy éve ez az autó, sok mindent kell szoknom/ismernem, ez volt az útmutató/minta így volt mihez hasonlítani (ő autószerelő, pár éves kora óta használja a Zafirát immáron túl a 240k km-en). Sztem ha egy másik C Corsa mellé állna és meghallgatná azt, akkor érne be a gondolat...

Szóval ha gyanús valakinek inkább nézesse meg szerintem. (Jobb helyeken ez nem kerül semmibe.)

Link to comment
Megosztás:

Igen, igazad van, de az a baj hogy nagyon-nagyon sok embernek nincs ám hozzá hallása... Nem veszi észre, hozzászokik (hozzáedződik szép lassan). Van nálunk itt a parkolóban egy szép állapotú C Corsa 2002-2003-ból, 1.2-es láncos, veszettül csörög néha (melegen is amikor hazajön és tolat be a parkolóhelyre). Nekik nem tűnik fel hogy rá kellene nézni.

Amikor még nem költözött el a városból egy ismerősöm (2002-es Zafira Z16XE van neki), akkor volt hogy hetente ugrottam be hozzá hallgatni az ő autóját. Nekem nincs meg még egy éve ez az autó, sok mindent kell szoknom/ismernem, ez volt az útmutató/minta így volt mihez hasonlítani (ő autószerelő, pár éves kora óta használja a Zafirát immáron túl a 240k km-en). Sztem ha egy másik C Corsa mellé állna és meghallgatná azt, akkor érne be a gondolat...

Szóval ha gyanús valakinek inkább nézesse meg szerintem. (Jobb helyeken ez nem kerül semmibe.)

Egy kolléganőm D Corsa-jában 55Ekm-nél kellett láncot cserélni Z14xep

Link to comment
Megosztás:

Üdv Olvasó!

Van egy öregecske 1998 G karavánom, x16xel motorral, BEHR klímával. Télen a vezető oldali gumiszőnyeg alatt nedves lett az autó padlószőnyege, főként, ha használtam a fűtést, és ezzel párhuzamosan fogyogatott a hűtőfolydékom is ( nem sok havonta talán 1-2 dl). Tükörrel amennyire tudtam benéztem a fűtésbox alá-köré, és a fűtéscsap csatlakozási tömítéseinél láttam kis szivárgást- rászáradást. Nem mellesleg amióta nem kell a fűtés, szerintem a hűtőfolyedékom sem fogy-ergo szerintem a hőtágulástól eresztettek az elöregedett tömítések.

Most jó időben szét akarnám szedni a fűtésboxot egy tömítés cserére, és a padlószőnyeget kiszedni szárítani meg a padlólemezt ellenőrizni. Ha szervízbe viszem, a 16 éves autómban nem fogják kiszedni a padlószőnyeget az tutti, munkadíjat meg felszámolnak, az is tutti! Max hőlégfúvóval megszárítják, aztán pár év és kirohad a lában alól.

Szóval tud e valaki ellátni jótanáccsal, hogy milyen sorrendben és fogásokkal lehet kicserélni a fűtéscsapot és tömítéseit, valamint kiszedni a padlószőnyeget.

Az imént olvastam valamelyik fórumon, hogy pl. az üllések kiszerelésénél a légzsák indító patront reteszelni kell!

Ilyen és hasonló tanácsokat is szívesen fogadok!

És még egy kérdésem lenne? Tud e segíteni valaki abban, hogy a kartellgáz visszavezető csőbe lerakódott trutyit ki lehet e valami módon a takarítani? Teljesen be van rakódva.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ez már nem Suzuki árfekvés, sajnos, de valamit valamiért. -_-

Az én első kötelező szervizem 30e Ft-ba fájt munkadíjjal együtt, ebben gyakorlatilag csak a vezérléscsere nem volt benne (mivel én elhittem az eladónak, hogy 2 év / 20000 km van benne). Amit tartalmazott, és érdemes cserélni:

- olaj+szűrő,

- levegőszűrő,

- benzinszűrő (sokan elfelejtik, minden 30e km után kéne),

- pollenszűrő,

- fékfolyadék (sokan elfelejtik, 2 évente kéne),

- gyertyák (fontos, rossz gyertya tud károkat okozni).

Közben utána néztem az áraknak.Összeszedtem mik kellenek.Biztos van amit kihagytam.

Tényleg ennyibe kerül a szervizem?Plusz munkadíj!

Nettó részösszeg: 63 713 Ft ÁFA: 17 202 Ft Összesen bruttó: 80 915 Ft

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez már nem Suzuki árfekvés, sajnos, de valamit valamiért. -_-

Az én első kötelező szervizem 30e Ft-ba fájt munkadíjjal együtt, ebben gyakorlatilag csak a vezérléscsere nem volt benne (mivel én elhittem az eladónak, hogy 2 év / 20000 km van benne). Amit tartalmazott, és érdemes cserélni:

- olaj+szűrő,

- levegőszűrő,

- benzinszűrő (sokan elfelejtik, minden 30e km után kéne),

- pollenszűrő,

- fékfolyadék (sokan elfelejtik, 2 évente kéne),

- gyertyák (fontos, rossz gyertya tud károkat okozni).

Mindenféle képen nagy szerviz lesz.Sokba lesz,de egy pár évre ezek a dolgok le lesznek tudva.

Suzuki 1.3 8V.nagyon jó kis autó volt.Nem panaszkodhatok rá.

Németet jártam vele havi 2 alkalommal kb: 4800 km.

120-as tempónál 5.3 liter.3000 fordulaton.

Csak a kopó alkatrészeket kellett cserélnem.

Ha valaki kis fenttartásút akar venni annak ajánlom.

De mivel 4 tagúra bővült a család így kell a nagyobb autó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezérlés csere előtt állok (azazhogy csak toporgok, mert nem tudok olyan szerelőt, aki ne akarna lehúzni és rá is ér...), X16XEL motorkódú, klímás astrámnál. Milyen cuccot ajánlanátok, ami jó minőségű és ehhez még elérhető árú is? Vízpumpa csere is lenne. Arra gondoltam, megvenném én a dolgokat, és kérnék ajánlatot pár embertől...

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezérlés csere előtt állok (azazhogy csak toporgok, mert nem tudok olyan szerelőt, aki ne akarna lehúzni és rá is ér...), X16XEL motorkódú, klímás astrámnál. Milyen cuccot ajánlanátok, ami jó minőségű és ehhez még elérhető árú is? Vízpumpa csere is lenne. Arra gondoltam, megvenném én a dolgokat, és kérnék ajánlatot pár embertől...

Köszönöm!

Szia

vezmüszijkészlet:

https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120440000-vezermuszij/120440168-vezermuszij-szett/6769-vezermuszij-szett-opel-benzines

vipumpa:

https://cromax.hu/opel/astra-g-1998-2009-/30000000-hutorendszer/30690000-vizpumpa/30690201-vizpumpa/?limitstart=0

nézz körül

itt is:

http://alkatreszek.hu/

Módosítva : killermedve
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!A véleményeitekre,tapasztalataitokra lenne szükségem.Van egy 2007-es évjáratú Z16XEP-és Classic II-m,melyet annó újonnan vettem és most van benne kemény 36.500 km.A szervízkönyv ugye legkésőbb 10 év vagy 150.000 km-et ír elő a vezérműszíj cserére.Az lenne a kérdésem,hogy most így 7 évesen,ennyi km-rel ajánlatos lenne-e lecserélni a szíjakat, vagy szerintetek bír-e még 1-2 évet ilyen kevés használat mellett,mennyire tartósak ezek??

Link to comment
Megosztás:

Nem mondhatni, hogy sokat használtad :D

Ha a gyár 10 évet és 150000km-t ír elő, akkor annak annyit ki kell bírnia. Kicserélheted előbb is, de szerintem felesleges. Kérdés, mi a helyzet a garanciával, ha mondjuk mégis a 10 év előtt elszakadna? Vagy rámondják a 10 évet, de ha a garancia letelt az autóról, akkor széttennék a kezüket, hogy így jártál?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!A véleményeitekre,tapasztalataitokra lenne szükségem.Van egy 2007-es évjáratú Z16XEP-és Classic II-m,melyet annó újonnan vettem és most van benne kemény 36.500 km.A szervízkönyv ugye legkésőbb 10 év vagy 150.000 km-et ír elő a vezérműszíj cserére.Az lenne a kérdésem,hogy most így 7 évesen,ennyi km-rel ajánlatos lenne-e lecserélni a szíjakat, vagy szerintetek bír-e még 1-2 évet ilyen kevés használat mellett,mennyire tartósak ezek??

Szerelővel meg kell nézetni milyen állapotú, nem repedezett-e stb.

A gumi is öregedik.

A gumiabroncsokra is ha használják, ha nem, 6 évet mondanak.

Nyilván ha gyárilag 10 év az előírás, akkor esélyes hogy nem rossz még.

De megnézetni meg lehet, ha repedezett, elöregedett, az látszik.

Azt hiszem az is írva van, hogy X időnként rá kell nézni hogy meg van e feszítve rendesen stb.

Nekem papírok szerint a hosszbordás szíjban van 15E km, de már repedt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!A véleményeitekre,tapasztalataitokra lenne szükségem.Van egy 2007-es évjáratú Z16XEP-és Classic II-m,melyet annó újonnan vettem és most van benne kemény 36.500 km.A szervízkönyv ugye legkésőbb 10 év vagy 150.000 km-et ír elő a vezérműszíj cserére.Az lenne a kérdésem,hogy most így 7 évesen,ennyi km-rel ajánlatos lenne-e lecserélni a szíjakat, vagy szerintetek bír-e még 1-2 évet ilyen kevés használat mellett,mennyire tartósak ezek??

Az igen!Nekem 4 év vagy 60 ezer km az előírás.Hogy lehet ennyivel hosszabb a csereperiódus? :huh:

Van aki ezt elmeri húzni idáig?

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

Az igen!Nekem 4 év vagy 60 ezer km az előírás.Hogy lehet ennyivel hosszabb a csereperiódus? :huh:

Van aki ezt elmeri húzni idáig?

Én teljes nyugalommal megvárnám a 10 évet, ha annyi az előírás, arra van tervezve, talán kicsit túl is... Alig mész vele, de azért meg van járatva ez így még bőven jó, talán a legjobb... Mitől menne tönkre... Másik autónkon 8 év/150ezer a csere, 6 év után most 138 ezernél lett kicserélve de csak, hogy ne csússzon túl a következő szervizig...

A gumiabroncsot is 8 éves koráig használom (használhatom), ha előbb nem kopik el (min. 2,5-3 mm), mivel ennyit mond a gyár... Én így vagyok vele... :) Egyedül a levegőszűrőnél nem várom meg a 4 év/60ezret, hazai környezetben ezt egy picit soknak találom, illetve filléres tétel...

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a véleményeket,javaslatokat.Megnézetem szerelővel,annak függvényében döntök majd....Sajna úgy is szerelőhőz kell mennem,mert szivárog az olaj a főtengely szimmeringnél :angry: ennyi km megtétele után...Nálatok is előfordult már ilyen?!

Azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy a gyári intervallum nem úgy van meghatározva, hogy ha esetleg a vezérlést is szét kell szedni más miatt, akkor azt már az életút második felében lévő szíjnál én nem tenném vissza. A km futásból következtetve sem a görgőknek, sem a terelőknek nem lehet baja (ha csak meg nem sértitek vmivel) egy szíj meg nem vészes összeg önmagában. Azt cseréltesd ha már szerelőnél vagy és nem lesz gond. Anno én szüleim autóját vettem át (jó kis F-et), biztos volt az előélet és hogy évente 4-5000km ment az autó, így 2x is elég volt a 4 éves periódusnál csak a szíjat cserélni, simán/hibátlanul bírta minden, nem volt gond. Talán a szíj is bírta volna ilyen kevés igénybevétel mellett, de így nyugodtabban aludtam (Gates szíjjal)...

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a véleményeket,javaslatokat.Megnézetem szerelővel,annak függvényében döntök majd....Sajna úgy is szerelőhőz kell mennem,mert szivárog az olaj a főtengely szimmeringnél :angry: ennyi km megtétele után...Nálatok is előfordult már ilyen?!

Nekem most cserélték.Novemberben lesz 7 éves a kocsi és 78.000Km van benne.

Cserélték a fékfolyadékot a főtengely szimeringet, meg az ékszíjat, és az volt 35.000Ft.

A munkadíj ebből 23.000Fz és 12 volt az anyag.A Schillernél csináltattam.

Módosítva : DM101
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok valakit ajánlani innen a fórumról aki korrekt áron dolgozik és Budapesti vagy környéki? G Astra 1.4 16V valószínűleg kuplungcsere kéne az autókának mert eléggé fent fog a kuplung.

Köszönöm

Tomi

Annyiban változott a dolog, hogy vezérlés (szíj, feszítök stb.) és vízpumpa cserére és olaj cserére is szükségem volna a kuplungon kívűl! Láng Kft-s 40% kártyám van ha ez könnyebbség.

XV. kerületi vagyok.

(fázok a márka szervizektől)

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Akkor bizonyára a 30e km-es olajcsere-periódust is betartanád egy új autónál. Aztán csodálkoznál, ha 90e-nél a blokk oldalán könyököl ki a dugattyú?

...8 éves gumiabroncs, anyám borogass! :brooding:

Én teljes nyugalommal megvárnám a 10 évet, ha annyi az előírás, arra van tervezve, talán kicsit túl is... Alig mész vele, de azért meg van járatva ez így még bőven jó, talán a legjobb... Mitől menne tönkre... Másik autónkon 8 év/150ezer a csere, 6 év után most 138 ezernél lett kicserélve de csak, hogy ne csússzon túl a következő szervizig...

A gumiabroncsot is 8 éves koráig használom (használhatom), ha előbb nem kopik el (min. 2,5-3 mm), mivel ennyit mond a gyár... Én így vagyok vele... :) Egyedül a levegőszűrőnél nem várom meg a 4 év/60ezret, hazai környezetben ezt egy picit soknak találom, illetve filléres tétel...

Link to comment
Megosztás:

Akkor bizonyára a 30e km-es olajcsere-periódust is betartanád egy új autónál. Aztán csodálkoznál, ha 90e-nél a blokk oldalán könyököl ki a dugattyú?

...8 éves gumiabroncs, anyám borogass! :brooding:

Hagyjuk a hülyeséget...

Kicsit nézz szét a világban, ha azt hiszed, hogy mindenki 10-15ezrenként cseréli, mint itt a fórumon akkor nagyot tévedsz...

"Aztán csodálkoznál, ha 90e-nél a blokk oldalán könyököl ki a dugattyú?" Mutass egy ilyet ha 30ezer/1év betartása esetén az olaj hibája miatt! Ne okoskodj feleslegesen, nevetséges...

Az enyémben is így volt, 3 éves koráig pont 90ezret ment (3db olajcsere), utána került hozzám, 1 évben 12-15ezret megyek, utána csere... De nem városi használatban (amire viszont a kézkönyv kitér), ideális esetben nem ördögtől való a 30ezer (hosszú távok, egyenletes tempó, kevés hidegindítás)...

Igen 2006-os gumiabroncsot most cseréltem le az egyik autón, a 2007-es most télire még teljesen jó, mindamellett, hogy megfelelően viselkedik az autón közel 6mm-es a profilja, helyesen volt tárolva, nem repedezett, miért is dobnám ki?! Mert már nem nyerné meg az Adac tesztet?!... Magyarázd meg nekem, hogy miben hibázok, mit kockáztatok...

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070510j/

Illetve olvass vissza, hogy milyen autóról volt szó, pártízezer km 7 év alatt? Nagy igénybevétel, mondhatom...

Link to comment
Megosztás:

A 30 ezres olajcserét én sem vállalnám be. (mert nem úgy használom az autót...)

De ha főként hosszabb távon használja az ember az autóját, és nem városban, akkor simán elmehet akár még többet is.

Persze az egy év itt a vízválasztó, valószínűleg az hamarabb bekövetkezik. Annál szerintem mindenképp érdemes cserélni.

Városi "gyilkolós" használat esetén adott esetben még a 10E km is sok :)

Gumi esetében, ha több év elteltével még jónak tűnik, nem repedezett stb. akkor szerintem lehet használni.

Viszont volt már olyan gumim ami 4 év alatt (a barázdamélység megvolt még vagy 5 mm) anyagában sz*rrá repedezett :(

Én azt mondom egy vezérműszíjra is rá lehet nézni (sőt talán elő is van írva 1-2 évente az ellenőrzés, feszesség, repedezettség stb. szempontjából), hogy jó-e még.

Az relatíve semmibe sem kerül, viszont ha mégis történik valami vele, az már húzósabb...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv Olvasó!

Van egy öregecske 1998 G karavánom, x16xel motorral, BEHR klímával. Télen a vezető oldali gumiszőnyeg alatt nedves lett az autó padlószőnyege, főként, ha használtam a fűtést, és ezzel párhuzamosan fogyogatott a hűtőfolydékom is ( nem sok havonta talán 1-2 dl). Tükörrel amennyire tudtam benéztem a fűtésbox alá-köré, és a fűtéscsap csatlakozási tömítéseinél láttam kis szivárgást- rászáradást. Nem mellesleg amióta nem kell a fűtés, szerintem a hűtőfolyedékom sem fogy-ergo szerintem a hőtágulástól eresztettek az elöregedett tömítések.

Most jó időben szét akarnám szedni a fűtésboxot egy tömítés cserére, és a padlószőnyeget kiszedni szárítani meg a padlólemezt ellenőrizni. Ha szervízbe viszem, a 16 éves autómban nem fogják kiszedni a padlószőnyeget az tutti, munkadíjat meg felszámolnak, az is tutti! Max hőlégfúvóval megszárítják, aztán pár év és kirohad a lában alól.

Szóval tud e valaki ellátni jótanáccsal, hogy milyen sorrendben és fogásokkal lehet kicserélni a fűtéscsapot és tömítéseit, valamint kiszedni a padlószőnyeget.

Az imént olvastam valamelyik fórumon, hogy pl. az üllések kiszerelésénél a légzsák indító patront reteszelni kell!

Ilyen és hasonló tanácsokat is szívesen fogadok!

És még egy kérdésem lenne? Tud e segíteni valaki abban, hogy a kartellgáz visszavezető csőbe lerakódott trutyit ki lehet e valami módon a takarítani? Teljesen be van rakódva.

Köszönöm!

Szia,

Ezeket a tömítéseket én is cseréltem tavaly. (http://www.opelforum.hu/topic/590-fogyasztas/?p=963503)

Ráment 1 egész napom, de mert béna is voltam. Javaslom a 4 gumi tömítésből legalább 3 csomagot vegyél (de nem kell ez az egész készlet!) ha te fogsz neki és az első feltöltést ovatosan csináld.

Én béna voltam, 3x töltöttük úja kb, mert az első összerakásnál elnyírtam az egyik ilyen tömítést, majd ez csak akkor tünt fel, miután az 5literes vizet bele töltve a tartályba, fura volt hogy még nem kezd megtelni. Aztán egyszer láttam, hogy a szönyegen áll.. 1 hét szárítás volt (szerencsére augusztus és 40 fok + rongyokkal itattam fel), de mostmár egy év után száraz teljesen és nem is ragad. :)

A második feltöltésnél meg szivárgott mert ott meg megvágódott a tömítés a sok fel le rakás közben.

Van pár képem a műveletről ha gondolod privibe/valahova elküldhetem/feltehetem. De az biztos hogy házi körülmények között is meg lehetett egy nap alatt csinálni 2 embernek, és azóta is hibamentes, szivárgás mentes. :)

És még az is kiderült hogy nem itt szivárgott el a vizem, mint ahogy gondoltam és ami miatt szét szedtük, hanem mert hengerfejes lett a verda.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.