Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Na de egy hozzám hasonló kíváncsi fickó számára a kérdés továbbra is áll: mi a konkrét (a "nem való bele" szerintem nem fedi a konkrétum fogalmát) probléma a kétpólusúval - főleg annak fényében, hogy egy Opel szerviz garanciális átvizsgálás során szereli be, amit valószínűleg nem kockáztatna meg, ha kárt okozhat vele, mert a gyár aligha vállalná az ebből fakadó költségeket.

Méret, hőérték stimmel, de milyen paraméter lehet még, amit nem teljesít?

Szerintem konkrét választ ne várj tőle :)

Csak a kioktatás megy, néhány kiragadott szó alapján...

Egyébként visszatérve az olajra, én már több ízben tudtam igazolni állításomat, miszerint a 10W40 olaj "Z" jelzésű motorok esetében megengedett volt a kezelési utasítás szerint.

(olaj előírás egyik oldal, másik oldal, teljes kezelési - angol)

Szóról szóra ugyanez szerepel a magyar nyelvű kezelési utasításomban is (természetesen magyarul :-)).

Erre az volt a válasz, hogy biztos rossz könyvet adott a kereskedő, meg az a kezelési X-es motorhoz van (utóbbi egyértelműen látszik hogy nem így van).

Előbbi meg kb a rossz duma kategória.

Azt meg nem gondolnám, hogy két könyvben is "el van írva".

Én készséggel elhiszem, hogy GM-LL-A-025 előírás is vonatkozott valamikor ezekre a motorokra, de nem (csak) azért mert "T mantec" azt mondta.

Jó lenne a "nem való bele" jellegű hozzászólásokat néha megtoldani egy linkkel, ami alátámasztja.

Sőt adott esetben beismerem a tévedésemet, ez esetben erről nem volt szó.

És nyilván tudom, hogy van újabb előírás, de nem is erről volt szó.

Gyertya tekintetében szerintem a gyártók folyamatosan fejlesztenek, és így előfordulhat, hogy a kezelési utasításban szereplőtől eltérő gyertya is jó egy adott motorhoz (mivel akkor olyan még nem volt).

Ennek ellenére én most a gyárit rakattam bele, mert kb az a legolcsóbb, és azzal biztos nem lehet mellélőni.

Nem akarok másmilyet.

Olyat akarok ami elő van írva.

Majd megnézem milyen van benne, és min. olyat szeretnék.

Meg megpróbálok ráméretni a mostanira is, hogy milyen állapotban van.

http://www.allbatteries.co.uk/car-battery/opel/astra-g/1-4-16v/021998-012005.html

http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/finder/index7.php

Itt 44-est dob fel.

Az ára alapján most ránéztem arra a márkára.

36-45Ah körül lehet.

Az ára alapján nem hiszem, hogy annál nagyobb.

Majd délután megnézem.

Megnéztem.

Most 53Ah kapacitású, 470A (EN) hidegindító áramú akksi van benne.

Hidegen mostanában picivel több ideig kell indítózni.

Melegen pöccre indul. Lehet csak a töltésre kellene ránézni.

Egyébként 4 éves benne az akksi.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem konkrét választ ne várj tőle :)

Csak a kioktatás megy, néhány kiragadott szó alapján...

Azzal nyitottam, hogy régóta olvasgatok pár topicot (az olajtémát sem véletlenül fontam bele), de azért elsőre mindenkinek jár egy kis bizalom, attól hogy más nem, én még kaphatok érdemi választ az esszékérdésemre.

Az a hal kitartóan ott úszik a többiek mögött...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:P1482-es hibakódra mi a megoldás? Annyit tudok, h ez a gép elejében lévő ventillátorral van összefüggésben. A kis villáskulcs egy idő után magától megszűnik, van, h indítás után egyből (a hiba törölve lett, de minden gyújtásnál vissza jön). A ventillátor kapcsol ahogy kell. Tippek, h mit nézzek át vagy ilyesmi?

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem.

A számlák szerint az előző tulajnak UNIX-os vezérműszíj készletet tettek a kocsiba... <_<

A hosszbordás szíj Gates.

Vízpumpa Metelli v. Dolz. (a számlán kettő szerepel, nem tudom melyiket tették bele végül)

Mindben 15E km van.

A hosszbordás szíj már repedt...

Azt cserélnem kell.

Arra gondoltam lehet cserélni kellene a vezérműszíjat is.

Most komplett vezérlést nincs pénzem cserélni, azt majd máskor.

Csak a szíjat cserélném, hogy az rendben legyen, mert egy hosszabb út következne hamarosan.

A szerelő olajcserénél ránézett a vezérlésre, azt mondta az ránézésre rendben van, reális, hogy cserélve volt.

Szerintetek ennek a cserének van így értelme?

Egyébként vezérműszíj esetében mi a csereperiódus? (Z14XE, 2000)

H*ynes 60E km-t ír, de az X14XE-re vonatkozik.

A UNIX-os készlet egyébként kb 28k, a gyári, bosch, gates, contitech cromax-nál 34,5k.

Ezen én nem spóroltam volna... <_<

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem.

A számlák szerint az előző tulajnak UNIX-os vezérműszíj készletet tettek a kocsiba... <_<

A hosszbordás szíj Gates.

Vízpumpa Metelli v. Dolz. (a számlán kettő szerepel, nem tudom melyiket tették bele végül)

Mindben 15E km van.

A hosszbordás szíj már repedt...

Azt cserélnem kell.

Arra gondoltam lehet cserélni kellene a vezérműszíjat is.

Most komplett vezérlést nincs pénzem cserélni, azt majd máskor.

Csak a szíjat cserélném, hogy az rendben legyen, mert egy hosszabb út következne hamarosan.

A szerelő olajcserénél ránézett a vezérlésre, azt mondta az ránézésre rendben van, reális, hogy cserélve volt.

Szerintetek ennek a cserének van így értelme?

Egyébként vezérműszíj esetében mi a csereperiódus? (Z14XE, 2000)

H*ynes 60E km-t ír, de az X14XE-re vonatkozik.

A UNIX-os készlet egyébként kb 28k, a gyári, bosch, gates, contitech cromax-nál 34,5k.

Ezen én nem spóroltam volna... <_<

Tudtommal 4év vagy 60k km. A csere persze jó, de nem hinném hogy szükséges 15k km miatt. Gondolom nem árulok el titkot azzal, hogy az Unix (és a Bárdi is) ha tud akkor bevásárol egy gyártónál majd azt értékesíti saját néven. Tehát könnyen kiderülhet h unix cikkszám alatt a dobozban egy Gates szett lapul. Anno nekem szakszervizben cserélték a teljes vezérlést és a hosszbordás szíjat a gyertyákkal együtt: vezérlés SKF, hosszbordás Contitech, GM gyertya... A szakszerviz is azt használja amit be tud szerezni...

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal 4év vagy 60k km. A csere persze jó, de nem hinném hogy szükséges 15k km miatt. Gondolom nem árulok el titkot azzal, hogy az Unix (és a Bárdi is) ha tud akkor bevásárol egy gyártónál majd azt értékesíti saját néven. Tehát könnyen kiderülhet h unix cikkszám alatt a dobozban egy Gates szett lapul. Anno nekem szakszervizben cserélték a teljes vezérlést és a hosszbordás szíjat a gyertyákkal együtt: vezérlés SKF, hosszbordás Contitech, GM gyertya... A szakszerviz is azt használja amit be tud szerezni...

Jaja. Azt vágom, hogy nem saját gyártás. Származásra egyébként EU-t írnak.

A cserét inkább a kétes származási hely miatt gondoltam, nem a kora, vagy a futott km miatt.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Előre szólok, hogy laikus vagyok a témában, de érdekelne.Szóval van a hűtő folyadék tartálya amiből megy egy cső a vízpumpához.A másik cső meg a hűtőhöz.Az a cső ami a vízpumpához megy, illetve a hűtőfolyadék tartálya baromi meleg szokott lenni.Ez normális?

Link to comment
Megosztás:

Előre szólok, hogy laikus vagyok a témában, de érdekelne.Szóval van a hűtő folyadék tartálya amiből megy egy cső a vízpumpához.A másik cső meg a hűtőhöz.Az a cső ami a vízpumpához megy, illetve a hűtőfolyadék tartálya baromi meleg szokott lenni.Ez normális?

90-100 fokos víznél általában az szokott lenni. Márpedig 90 az üzemi hőfoka. Mire azokhoz a csövekhez ér, kicsit hűl, de a baromi meleg jó meghatározás.

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem !

Eltört a balos külső tükröm,vettem egy másikat és szeretném kicserélni. Sajnos nem találtam a neten semmit,hogyan kell,mi a sorrend.

Ha valaki tudna ebben segíteni,megköszönném!

Az autóm astra G 1.4 X14XE a tükör pedig mechanikus,nem motoros.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem !

Eltört a balos külső tükröm,vettem egy másikat és szeretném kicserélni. Sajnos nem találtam a neten semmit,hogyan kell,mi a sorrend.

Ha valaki tudna ebben segíteni,megköszönném!

Az autóm astra G 1.4 X14XE a tükör pedig mechanikus,nem motoros.

Előre is köszi!

Nagyon egyszerű! Az ajtón lévő tükörháromszöget lepattintod, 3 darab kárpit bolha tartja. Mögötte találsz 3 db csavart, ez tartja a tükröt. Kicsavarod majd az újat vissza! A tükörháromszöget vissza rakod.

Ennyi!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem !

Eltört a balos külső tükröm,vettem egy másikat és szeretném kicserélni. Sajnos nem találtam a neten semmit,hogyan kell,mi a sorrend.

Ha valaki tudna ebben segíteni,megköszönném!

Az autóm astra G 1.4 X14XE a tükör pedig mechanikus,nem motoros.

Előre is köszi!

Nekem is kellene balos gyári tükör.Hála az égnek a tajvani utángyártottra nem megy rá a gyári ezüst burkolat.Úgyhogy most felemás.A bontós 6 ezerért akarta adni.Nem tudom hogy ez jó ár-e érte.

Link to comment
Megosztás:

Szép jó estét a márkatársaknak!
Régóta követem a fórumot de most kérdezni szeretnék. :icon1:
Rokonoméknak is G Astra CL2 van 1.4 na a többit passzolom.... Olyan gond történt, hogy 2 hete hibalámpa menet közben kigyulladt. Éppen hozzám jöttek így ki is villogtattam. P0141 hibát villogta. Megnéztem Lambda szonda fűtő áramkör hiba ha jól néztem. Érdekesség egyszer és ma nem állt fenn a hiba de máskor mindig. Az autót 30-40 km távon használják meg ha úgy van faluban ide oda.
Na most kezd meghalni a lambda szonda vagy esetleg más hiba?? Vezetékek nem megfelelő érintkezése? Annyi adalék auchanos kúton tankolnak de már vagy 2-3 éve és csak most jött elő a hiba. Mást nem tapasztaltak kocsival ezen a hiba üzeneten kívül.
Tudom távgyógyítás nem lehetséges. Azt is tudom már, hogy DarthVödör kolléga már közzé tette a lambda szonda cserét.
Szóval a kérdés akkor vmi vezeték érintkezési gond avagy csere.

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv: Viktor!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is kellene balos gyári tükör.Hála az égnek a tajvani utángyártottra nem megy rá a gyári ezüst burkolat.Úgyhogy most felemás.A bontós 6 ezerért akarta adni.Nem tudom hogy ez jó ár-e érte.

Én is 6000-ért vettem, az elektromos fűthető bontottat belső háromszöggel, bolhákkal együtt.

Link to comment
Megosztás:

Vigye el szervizbe, tegyék rá gépre, és nézzék meg a szonda működési paramétereit. Nálam is bejelzett a hibalámpa szonda miatt, igaz a kicsit több mint 1 év alatt csupán 2 alkalommal. Menet közben semmi rendellenesség nem volt, paraméterek mind megfelelők a gép szerint, úgyhogy a hiba törölve lett, és mehettem haza...

Szép jó estét a márkatársaknak!
Régóta követem a fórumot de most kérdezni szeretnék. :icon1:
Rokonoméknak is G Astra CL2 van 1.4 na a többit passzolom.... Olyan gond történt, hogy 2 hete hibalámpa menet közben kigyulladt. Éppen hozzám jöttek így ki is villogtattam. P0141 hibát villogta. Megnéztem Lambda szonda fűtő áramkör hiba ha jól néztem. Érdekesség egyszer és ma nem állt fenn a hiba de máskor mindig. Az autót 30-40 km távon használják meg ha úgy van faluban ide oda.
Na most kezd meghalni a lambda szonda vagy esetleg más hiba?? Vezetékek nem megfelelő érintkezése? Annyi adalék auchanos kúton tankolnak de már vagy 2-3 éve és csak most jött elő a hiba. Mást nem tapasztaltak kocsival ezen a hiba üzeneten kívül.
Tudom távgyógyítás nem lehetséges. Azt is tudom már, hogy DarthVödör kolléga már közzé tette a lambda szonda cserét.
Szóval a kérdés akkor vmi vezeték érintkezési gond avagy csere.

A segítséget előre is köszönöm!

Üdv: Viktor!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Tudnátok andi valami tippet arra hogyan állapitsam meg hogy kell-e gyűrüzni a verdát? Voltam már vagy 3 szerelőnél, de ahogy én észrevettem még azt is megcsinálnák aminek semmi baja, csak legyen miért fizessek. Valaki azt mondta amig nem eszik meg több mint 1L olajat 1000km-en addig nincs miért gyűrüztetni. Ez igaz? Szeretném cserélni a vezérlést és a szelepszárszimeringeket, és ha tényleg gyűrüzni kell, akkor szeretném egy kalap alatt letudni.

Link to comment
Megosztás:

Az olajfogyás is lehet a szelepszárszimmeringek miatt, az sem okvetlenül gyűrűkopás. Ugyanakkor ha már a vezérlés és a hengerfej le van véve, akkor nem olyan nagy dolog levenni az olajteknőt, levenni azt a nyolc darab csavart a hajtókarcsapágyaknál, feltolni a dugattyút, ráhúzni az új gyűrűt és visszatenni. Mennyi olajat eszik most, és van-e kék füstje, ha lepadlózod magasabb fordulaton?

Módosítva : potyo
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az olajfogyás is lehet a szelepszárszimmeringek miatt, az sem okvetlenül gyűrűkopás. Ugyanakkor ha már a vezérlés és a hengerfej le van véve, akkor nem olyan nagy dolog levenni az olajteknőt, levenni azt a nyolc darab csavart a hajtókarcsapágyaknál, feltolni a dugattyút, ráhúzni az új gyűrűt és visszatenni. Mennyi olajat eszik most, és van-e kék füstje, ha lepadlózod magasabb fordulaton?

Most töltöttem fel olajjal és irtam le a km-t. Füstöt még nem néztem, de ami nekem kicsit gyanús az a csörgő hang hideg motornál. Ja, és Z16XE.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Most töltöttem fel olajjal és irtam le a km-t. Füstöt még nem néztem, de ami nekem kicsit gyanús az a csörgő hang hideg motornál. Ja, és Z16XE.

Köszi!

Nekem ősszel gyűrűzték az autót (+összes szelepszár szimering és járulékosok cserélve), az 1-es és 4-es hengerben megragadt az olajlehúzó gyűrű (ezért nem szabad betartani/elhúzni az előírt olajcsere intervallumot, ill. pótolni kell az elfogyó kenőanyagot, előző tulaj szakszervizben olajat cseréltetett és a köv szervizig rá sem nézett). 1,2l/1000km volt az olajfogyás. Hidegen semmi füst, üzemmeleg motornál alapjáraton kell járatni mondjuk 1 percig majd egy combosabb gázt kell adni, ha jön a füst, akkor valami megadta magát. Azonban mint az új autónak, olyan volt a hangja és a viselkedése a motornak (csak hetente 2x ellenőriztem az olaj szintet)... A gyűrűcserénél az a gond, hogy nagyon bontani kell a motort. Ha 150k km felett van a gép, akkor már a hajtókarcsapágy is kaphatott, az új gyűrű esetén megnövekvő kompresszió miatt lehet gond. A szelepszár szimeringnél pedig nem elég elvileg a szimeringet cserélni (csak kis futásnál), szelepszár vezetőt is kell cserélni. Szóval nagyon zsebbenyúlós tud lenni a mutatvány (nekem az egész motort átmosták/tisztították, tisztították az olajdeknit, tömítését cserélték, olajpumpát is átnézték. Azóta majd' 500km múlva kezd csak elszíneződni a betöltött olaj, ennyire tiszta belül. Olajfogyás nem mérhető. Azonban valamit nem egészen sikerült jól visszarakni (gondolom a sorrend) a hidrótőkék kapcsán, kicsit kerregősebb, főként hidegen. Nekem márkaszervizben csinálták meg, de nem írom ide mekkora összeg állt a munkalap végén mert elvenném az életkedved is. (Nekem garanciában javították, miután megvettem tőlük, akkor derült ki a probléma.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Olyan nagyon nem változik a kompresszió a gyűrűcserétől, hogy az gond lenne véleményem szerint. Ha az olyan sokat változna, akkor előtte a motor már nem csak az olajat, hanem az üzemanyagot is zabálta volna. Na meg ha már lent van a vezérlés és a hengerfej, akkor nem sok plusz bontást igényel a gyűrűcsere. Saját - igaz OFF - autómon fél éve voltak a dugattyúgyűrűk cserélve, ellátogattam a szerelőhöz, mikor épp azt csinálta, a négy dugattyún a gyűrűcsere tartott talán két órát neki, úgy, hogy meg is tisztította kicsit a gyűrűk helyét. Hengerfej szétszedése és összerakása sokkal nagyobb meló.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ősszel gyűrűzték az autót (+összes szelepszár szimering és járulékosok cserélve), az 1-es és 4-es hengerben megragadt az olajlehúzó gyűrű (ezért nem szabad betartani/elhúzni az előírt olajcsere intervallumot, ill. pótolni kell az elfogyó kenőanyagot, előző tulaj szakszervizben olajat cseréltetett és a köv szervizig rá sem nézett). 1,2l/1000km volt az olajfogyás. Hidegen semmi füst, üzemmeleg motornál alapjáraton kell járatni mondjuk 1 percig majd egy combosabb gázt kell adni, ha jön a füst, akkor valami megadta magát. Azonban mint az új autónak, olyan volt a hangja és a viselkedése a motornak (csak hetente 2x ellenőriztem az olaj szintet)... A gyűrűcserénél az a gond, hogy nagyon bontani kell a motort. Ha 150k km felett van a gép, akkor már a hajtókarcsapágy is kaphatott, az új gyűrű esetén megnövekvő kompresszió miatt lehet gond. A szelepszár szimeringnél pedig nem elég elvileg a szimeringet cserélni (csak kis futásnál), szelepszár vezetőt is kell cserélni. Szóval nagyon zsebbenyúlós tud lenni a mutatvány (nekem az egész motort átmosták/tisztították, tisztították az olajdeknit, tömítését cserélték, olajpumpát is átnézték. Azóta majd' 500km múlva kezd csak elszíneződni a betöltött olaj, ennyire tiszta belül. Olajfogyás nem mérhető. Azonban valamit nem egészen sikerült jól visszarakni (gondolom a sorrend) a hidrótőkék kapcsán, kicsit kerregősebb, főként hidegen. Nekem márkaszervizben csinálták meg, de nem írom ide mekkora összeg állt a munkalap végén mert elvenném az életkedved is. (Nekem garanciában javították, miután megvettem tőlük, akkor derült ki a probléma.)

Előbb néztem meg, olajcsere óta 7635 km-t gurultam és azóta 2,2L olajat kellet utánnatölteni. az összegtől félek én is amit majd ki kell pengetni a végén, de hiába hanyagolom, csak rosszabb lesz. Csak jó volna tudjam hogy tényleg szükséges a gyűrüzés, mert pl egyik helyen már fél motort kicserélte volna, de még rá se nézett.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.