Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


hemi

Recommended Posts

A legalapabb parafás tömítést szoktam venni, meg akármilyen olajálló pasztát hozzá.

Nyomatékkal kell lehúzni a csavarokat, és menetrögzítővel betenni, valamint az sem árt, ha a kartered nincs össze vissza vetemedve.

A menetrögzítő nem okoz gondot? Én úgy tudom a motorblokk lukaknál különösen nagy gondot kell fordítani a tisztaságra. Továbbá, ebből is létezik különböző hőálló típus, vagy akármelyik megfelel? Találtam olyat ami még az olajos környezetben is megállja a helyét.

Javasoltak szerelők tömítőpasztának egy fajta K2 tömítő pasztát, ami -40 és +350 fok között jó. Nem is drága. Ezt csak lehelet vékonyan kell felkenni, vagy mehet kicsit bátrabban is?

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 6,1k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

A menetrögzítő nem okoz gondot? Én úgy tudom a motorblokk lukaknál különösen nagy gondot kell fordítani a tisztaságra. Továbbá, ebből is létezik különböző hőálló típus, vagy akármelyik megfelel? Találtam olyat ami még az olajos környezetben is megállja a helyét.

Javasoltak szerelők tömítőpasztának egy fajta K2 tömítő pasztát, ami -40 és +350 fok között jó. Nem is drága. Ezt csak lehelet vékonyan kell felkenni, vagy mehet kicsit bátrabban is?

Gyárilag is menetrögzítőzve vannak a csavarok.

Pasztával csak ésszel, mert ráhúzáskor a felesleg kinyomódik, és mondjuk az olajtérben nem annyira jók a belógó/leszakadó paszta darabok.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Először is BUÉK mindenkinek!!! :)

Nektek is elő szokott fordulni hogyha már hideg az idő akkor az olajbetöltőnél kicsapódik a pára és habos,túrós lesz? (mindha hengerfejes lenne)

Tavasztól őszig nem jön elő a jelenség,csak a hűvösebb hónapokban!

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Először is BUÉK mindenkinek!!! :)

Nektek is elő szokott fordulni hogyha már hideg az idő akkor az olajbetöltőnél kicsapódik a pára és habos,túrós lesz? (mindha hengerfejes lenne)

Tavasztól őszig nem jön elő a jelenség,csak a hűvösebb hónapokban!

Hát nekem '91-es a kocsim, de még ilyet nem láttam nála. Lehet az olajoddal van gond, nem? Én (és minden opelos ismerősöm) a kék matricás GM olajat használom mióta csak megvan a kocsi, 10eKm-nél cserélem. Soha nem volt ilyen jelenségem.

Link to comment
Megosztás:

Ez természetes párakicsapódás, és a trutyi a víz és olaj emulziója. Normál üzemi körülmények között a víz kipárolog a motorból, ám télen rövid távú használatnál nem melegszik fel eléggé a motor, így szépen összegyűlik benne a cucc. Érdemes ilyen használat mellett még 10knál -is gyakrabban olajat cserélni. (főleg hogy ilyenkor az olajba kerülő tüzelőanyag is higítja azt, mert szintén nem tud belőle kipárologni.

Link to comment
Megosztás:

Én is a GM-es olajat használom. 10w-40-est.

Én is valami ilyesmire gondoltam. :)

Indulás elött 2-3 percig szoktam járatni.megyek 10 kilométert addigra be is áll az üzemi hőfok.

Megfigyeltem hogy ha letörlöm az olajsapit és hagyom állni másnapig,megjelenik rajta a pára.

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kéne. Olajteknőt le lehet szedni anélkül, hogy a kipufogót levenném? Most engedtem le az olajat, látom, hogy a leömlő nem egy darabból van, hanem van egy csavarral összefogott csatlakozás benne. Gondolom itt valami tömítés is van, de szerintem szépen egybeégett már az egész, mert már nem is létszik. Mintha egyben volna a két rész, teljesen összefüggő. Namost: ez, ha fémből van (mármint a tömítés) akkor még csak-csak vissza lehetne tenni, de ha nem, akkor szerintem levételkor úgy szakad darabokra, hogy öröm nézni. Másik meg nincs.

Tehát, hogyan tovább?

Link to comment
Megosztás:

Kis segítség kéne. Olajteknőt le lehet szedni anélkül, hogy a kipufogót levenném? Most engedtem le az olajat, látom, hogy a leömlő nem egy darabból van, hanem van egy csavarral összefogott csatlakozás benne. Gondolom itt valami tömítés is van, de szerintem szépen egybeégett már az egész, mert már nem is létszik. Mintha egyben volna a két rész, teljesen összefüggő. Namost: ez, ha fémből van (mármint a tömítés) akkor még csak-csak vissza lehetne tenni, de ha nem, akkor szerintem levételkor úgy szakad darabokra, hogy öröm nézni. Másik meg nincs.

Tehát, hogyan tovább?

Milyen motor?

A motort a vezérlés felöl megemelve elvileg le lehet játszani, annó valahogy én is leszedtem, de sokkal egyszerűbb levenni a kiput. Kb egy ezres a tömítés, nem egy nagy pénz.

Link to comment
Megosztás:

Milyen motor?

A motort a vezérlés felöl megemelve elvileg le lehet játszani, annó valahogy én is leszedtem, de sokkal egyszerűbb levenni a kiput. Kb egy ezres a tömítés, nem egy nagy pénz.

Ja, csak nem voltam felkészülve rá és nem rendeltem. Ahogy előzőleg néztem úgy gondoltam kijön, kicsúsztatható, de most, hogy megemeltem és aláfeküdtem rendesen, látom, hogy nem fog menni... szerintem.

Hát max az lesz, hogy 1 nappal tovább tart a javítás, mert, ha ma leszedem, már csak hétfőre hozzák meg a boltba. Mondjuk addig meg lazán megcsinálom a cserét, feltöltöm olajjal, szóval nem nagy gond.

Egyébként C20NE '91-es évjárat.

Link to comment
Megosztás:

Na, voltam az olajteknő tömítésért, megrendeltem a kipufogó tömítést, holnap itt is lesz. Viszont most sok kérdés merült fel bennem. :icon1:

1. Ami jött parafa tömítés az csak 1 db! Miért? Igaz még nem bontottam ki, de nem hiszem, hogy "U" alakú, hogy közrefogja a hullámtörő lemezt.

2. Most hova kell tenni ezt az egy szem tömítést? A blokk és a lemez, vagy a lemez és a teknő közé?

3. Ahova nem jut tömítés (lásd 2. kérdés) ott hogyan fog tömíteni? Vettem pasztát, kenjem ki azzal, oszt jóccakát?

4. Mi a visszaszerelés leg logikusabb sorrendje, ha figyelembe veszem, hogy pasztával is kennék mindent. Tehát a lemezt "fogja" illetve takarja az olajpumpa szívó csöve, ezért először azt kell feltenni, majd a csövet, majd a teknőt. De hogy fog az megállni? És ugye még a tömítőpaszta is ott kéne maradjon, miközben a csövet szerelem vissza. Valami jó módszer?

Elnézést, ha hülye kérdéseim támadtak, de bütykölöm rendesen az autót viszont ilyet először csinálok. Vagyis ennél az autónál először. Második alkalommal már sima ügy lesz... :D

Link to comment
Megosztás:

Na, voltam az olajteknő tömítésért, megrendeltem a kipufogó tömítést, holnap itt is lesz. Viszont most sok kérdés merült fel bennem. :icon1:

1. Ami jött parafa tömítés az csak 1 db! Miért? Igaz még nem bontottam ki, de nem hiszem, hogy "U" alakú, hogy közrefogja a hullámtörő lemezt.

2. Most hova kell tenni ezt az egy szem tömítést? A blokk és a lemez, vagy a lemez és a teknő közé?

3. Ahova nem jut tömítés (lásd 2. kérdés) ott hogyan fog tömíteni? Vettem pasztát, kenjem ki azzal, oszt jóccakát?

4. Mi a visszaszerelés leg logikusabb sorrendje, ha figyelembe veszem, hogy pasztával is kennék mindent. Tehát a lemezt "fogja" illetve takarja az olajpumpa szívó csöve, ezért először azt kell feltenni, majd a csövet, majd a teknőt. De hogy fog az megállni? És ugye még a tömítőpaszta is ott kéne maradjon, miközben a csövet szerelem vissza. Valami jó módszer?

Elnézést, ha hülye kérdéseim támadtak, de bütykölöm rendesen az autót viszont ilyet először csinálok. Vagyis ennél az autónál először. Második alkalommal már sima ügy lesz... :D

2 db tömítés kell! A hullámtörő van középen.

én biztos ami biztos bekenném a blokk alját tömítőpasztával,arra ráraktam a parafatömítést (a pasztától feltapad),ezután a kartelt is bekened,rá a tömítés utána pazsta,hullámtörő paszta és be lehet játszani anélkül hogy levennéd a kipufogót,de elég macerás! + még figyelni kell hogy ne nagyon mozduljon en a tömítés.

Jó munkát! :)

Link to comment
Megosztás:

2 db tömítés kell! A hullámtörő van középen.

én biztos ami biztos bekenném a blokk alját tömítőpasztával,arra ráraktam a parafatömítést (a pasztától feltapad),ezután a kartelt is bekened,rá a tömítés utána pazsta,hullámtörő paszta és be lehet játszani anélkül hogy levennéd a kipufogót,de elég macerás! + még figyelni kell hogy ne nagyon mozduljon en a tömítés.

Jó munkát! :)

Ó, ettől féltem. Amúgy kipufogó már lent van, nem akadályoz. Csakhogy a hullámtörő alá jön az olaj beszívó cső. Tehát a hullámtörőt oda kell rögzíteni valahogyan és fel kell csavarozni a beszívó csövet., majd csak ezután jöhet a teknő.

Link to comment
Megosztás:

http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P7188&cMegnNr=2633

Ebben a csomagban meg van egy parafa, meg egy gumi tömítés. Akkor ez most hogy van?

Hát szerintem az mindegy.

Én 2 db parafatömítést használtam,kb másfél éve cseréltem és jól bírja.szinte sehol nem szivárog az olaj. :)

Ha jól emléxem akkor a blokk aljára felraktam a tömítést(a paszta megtartja)és amíg felraktam a csövet addig csak úgy lógott.

Azután bekentem pasztával majd a tömítés éa a kartel.

Remélem összejön!

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem az mindegy.

Én 2 db parafatömítést használtam,kb másfél éve cseréltem és jól bírja.szinte sehol nem szivárog az olaj. :)

Ha jól emléxem akkor a blokk aljára felraktam a tömítést(a paszta megtartja)és amíg felraktam a csövet addig csak úgy lógott.

Azután bekentem pasztával majd a tömítés éa a kartel.

Remélem összejön!

Kartel:

Ganxta-Zolee-es-a-kartel.jpg

KarteR:

32432613_2_644x461_astra-f-olajtekno-tol

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sikerül (?) kicserélnem a mono tömítést hétfőn sztereóra, alig lehet kapni parafát. Közben teknőt is kellett rendelnem. Minden csavarnál ki van dudorodva az eredeti, nem csoda, hogy eresztett. Legalább rendben lesz ez is.
Köszönöm mindenkinek!

Kartell is jó! :)

Link to comment
Megosztás:

Isten hozott errefelé! ;)

Jó újra látni az ismert arcokat! :) Balesetmentes gurulást kívánok mindenkinek!

Nekem sajnos a tavalyi évem rosszul zárodott! :( Dec. végén belémjött egy "kedves" Suzukis aminek a következménye, hogy gazdasági totálkáros lett a biztosító szerint a szekér ..:(

A kérdésem az volna, hogy valóban ennyire nem ér már semmit a kocsink ha eléri a 20 év korüli határt??

Hogy konkrétumokat is írjak: Az ütközés hatására kis mértékben sérült a kocsi bal hátsó ajtaja, a lökhárító bal oldala, valamint a dísztárcsa tört össze .. Ez már szerintük gazdasági totálkár....

Ha valakit érdekel, szívesen mellékelek képeket!

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet hogy ha az autó javításának költsége meghaladja az éppen aktuális piaci árának az 50%-át, akkor általában gazdasági totálkárosra veszik az autót.

Mivel az Eurotax szerint (ami alapján a biztosítók számolnak) az ilyen korú autók ára meglehetősen nyomott (nem lepődnék meg ha nem érne többet 150e Ft-nál, még akkor is ha piacon ennyiért nem kapsz ilyen autót), az alkatrészek ára és a javítási költségek meg nem éppen alacsonyak (az a gyanúm hogy márkaszervizes áron számolnak, egész egyszerűen azért mert onnan van hiteles adatuk), így szélsőséges esetben előfordulhat hogy egy fényezett lökhárító cseréje (mondjuk egy parkolói koccanás következtében) GTK-t eredményezhet.

(Anno Calibrához pl. újonnan 120e volt egy lökhárító, fényezve 160e. Ez szerintük kapásból gazdasági totálkár, pedig ha más nem sérült, bontottan 10-20e-ért kapni rá lökhárítót, ha szerencséd van, még fényezni sem kell.)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.